handdator

Visa fullständig version : Har dina växt i maskinen?


nlsn
2009-03-09, 20:38
Man hör så otroligt mycket om att folk står dag ut och dag in i vadpressen men resultaten uteblir. I detta läget får man sen höra att det är hopp & löpning etc. som gäller för att dina vader ska bli stora och fina! ;)
Men min fråga lyder: Är det verkligen någon här som fått sina drömvader (alltså, inte genetiskt stora från början) genom att träna i vadpressen?

Avslöjar min situation när det kommit in lite svar :em:

Ahlner
2009-03-09, 20:41
Man hör så otroligt mycket om att folk står dag ut och dag in i vadpressen men resultaten uteblir. I detta läget får man sen höra att det är hopp & löpning etc. som gäller för att dina vader ska bli stora och fina! ;)
Men min fråga lyder: Är det verkligen någon här som fått sina drömvader (alltså, inte genetiskt stora från början) genom att träna i vadpressen?

Avslöjar min situation när det kommit in lite svar :em:

Drömvader vet jag inte, men mina vader har absolut svarat på styrketräningen.

hasic
2009-03-09, 21:55
Drömvader vet jag inte, men mina vader har absolut svarat på styrketräningen.

Samma här.

agazza
2009-03-09, 21:59
Byggt bra styrka i vadpress, tror inte vaderna växte så mycket dock.

Onigiri
2009-03-09, 22:19
Jag tycker mina vader är rätt okej, kanske inte så stora men de ser ganska bra ut. Kört stenhård löpning och tung vadpress, tror löpningen står för det mesta.

nlsn
2009-03-09, 22:37
Tack för svaren!

Jävligt skönt att höra att en del får sina vader att växa på gymmet i alla fall! :D

Har tyvärr inte tillgång till någon riktig vadpressare nu, så smith-maskinen får göra jobbet. Hur många reps rekommenderar ni?

Onigiri
2009-03-09, 22:46
10x3
8x4
12x3
6x5
Etc..

Det som fungerar bäst för dig, rekommenderar jag.

dt06mj2
2009-03-10, 00:46
Jag har nog fått mer på vaderna de månaderna utan vadträning fast med 20g EAA / dag än de övriga 2 åren jag tränat.

Alexton
2009-03-10, 00:53
Byggt bra styrka i vadpress, tror inte vaderna växte så mycket dock.

+1

Känns för mig som vaderna växt bättre av att jobba extra i en butik 3-4 gånger i veckan. Knata runt hela dagarna har gjort under mer eller mindre.

Totte på slottet
2009-03-10, 00:57
Det ebda som inte krymper på sommaren är mina vader då jag styrketränar mindre men hoppar 3ggr/veckan samt löper en del. På vintern kör jag vadpressar då och då men något märkbart verkar de inte växa av det, de blir inte mindre i alla fall!

Jorgen
2009-03-10, 06:06
Har tyvärr inte tillgång till någon riktig vadpressare nu, så smith-maskinen får göra jobbet. Hur många reps rekommenderar ni?

Smithen är underbar att köra vaderna i. Likaså benpressen, hackliften och stående enbenspressar.
Man behöver ingen specifik vadmaskin för att träna vaderna. :)

ARMSTARK
2009-03-10, 12:15
Vaderna är de musklerna som tål och kräver hårdast träning. Vill du dessutom att de ska växa, då få du köra sjukt hårt. Vaderna växer även av högrep träning. ( Det är flera som har hänvisat till löpning )
Det fanns ett träningsprogram för vader i en gammal B&K tidning, kanske någon som kan gräva fram den? Där beskrev man i alla fall hur man skulle spanka vaderna, gick ut på typ när det börjar svida och man normalt slutar, först DÅ ska man börja räkna repsen.