handdator

Visa fullständig version : Tillskott vid deff


aaddoo
2009-03-09, 20:23
Jag deffar just nu och kör så att jag äter var 3e timma, en dag ser ut på följande vis för mig:

Powerwalk 1h 05.30
Direkt efter Havregryn +banan och mjölk runt halv 7.

09.30
tonfisk i vatten/makrill i tomatsås me sallad å äggvita + knäckebröd

12.30
Det skolan har, mindre kolhydrater och oftast mer kött + knäckebröd där med.

15.30
Mini keso knäckebröd
GYM, direkt efter banan tänkte köpa Complete protein 3 och dricka en efter träningen.

7-8
en tallrik fil

Så kan det se ut en dag, är självkalrt inte så varje dag hehe.
Frågan är ifall ni tycker det är rätt att köra med CP3 samt direkt så efter träningen eller dricka fler shakes under dagen? Skulle vara roligt och höra era åsikter samt vad ni skulle justera på.

22 år 167 cm 71kg

Wille005
2009-03-09, 20:37
Jag hade slängt in en kaloririk måltid efter gympasset... viktigaste målet förutom frökåst jö!

aaddoo
2009-03-09, 20:46
Jag hade slängt in en kaloririk måltid efter gympasset... viktigaste målet förutom frökåst jö!


Okej, men hur tycker du det ser ut med drinken då? När borde jag slänga in den? Kaloririk? tänker du på något spec? Släng upp lite olika alternativ, e relativt ny inom detta så alltid bra med nya råd.

Ahlner
2009-03-09, 21:04
Även om jag inte nu ligger på deff så kan jag ju dela med mig av mina matvanor. Jag äter ca 70% av hela mitt dagliga energiintag mellan 0-3 h efter min träning och det fungerar bra. Angående proteindrinken kan det vara en bra idé om du inte redan får i dig tillräckligt med protein från din ordinarie kost. 3g/kg kroppsvikt anses vara ett bra riktvärde vid deff.

Wille005
2009-03-09, 21:09
Det viktigaste är att du äter en måltid efter träningen då kroppen behöver käk för att bygga muskler. Smart kan vara att lägga den största måltiden då och dom andra utspritt på exempelvis 3 andra tillfällen på dagen. Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmat eller hur du känner att du vill dela upp det. Det spelar ingen större roll bara ditt totala kaloriintag blir till ett underskott, fördelen med att dela upp kosten på flera mindre måltider är att du troligtvis kan slippa gå hungrig/are.

Vatten är praktiskt då det knappt innehåller kalorier och dämpar hunger - drick mycket. Vad gäller drycken så är den onödig om du får i dig tillräckliga mängder protein på resten av dagen. Cirka 2g protein/kg kroppsvikt brukar vara tillräckligt. Har du läst deffguiden? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 Läs den annars för där står allt slipper jag förklara i detalj.

Ahlner
2009-03-09, 21:12
Det viktigaste är att du äter en måltid efter träningen då kroppen behöver käk för att bygga muskler. Smart kan vara att lägga den största måltiden då och dom andra utspritt på exempelvis 3 andra tillfällen på dagen. Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmat eller hur du känner att du vill dela upp det. Det spelar ingen större roll bara ditt totala kaloriintag blir till ett underskott, fördelen med att dela upp kosten på flera mindre måltider är att du troligtvis kan slippa gå hungrig/are.

Vatten är praktiskt då det knappt innehåller kalorier och dämpar hunger - drick mycket. Vad gäller drycken så är den onödig om du får i dig tillräckliga mängder protein på resten av dagen. Cirka 2g protein/kg kroppsvikt brukar vara tillräckligt. Har du läst deffguiden? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 Läs den annars för där står allt slipper jag förklara i detalj.

pucktvåa? ;)

Wille005
2009-03-09, 21:14
pucktvåa? ;)
Nja, din missade. :thumbup:

Ahlner
2009-03-09, 21:15
Nja, din missade. :thumbup:

Ojsan Hoppsan

Edit: Så det kan bli!

kalle_banan
2009-03-09, 21:26
Om du vill bränna fett och spara muskler rekommenderar jag EAA, hjälper dig att spara musklerna. I övrigt är det bara att köra på med en kontrollerad kost och stabil träning.

Ahlner
2009-03-09, 21:32
Om du vill bränna fett och spara muskler rekommenderar jag EAA, hjälper dig att spara musklerna. I övrigt är det bara att köra på med en kontrollerad kost och stabil träning.

Angående EEA finns det mkt matnyttigt i denna tråd: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122301

Läs igenom den och Deffguiden så är du en bra bit på väg :thumbup:

Edit: Jag riktar mig självfallet till TS och inte till dig, kalle_banan

aaddoo
2009-03-10, 07:38
Tack gubbar för alla svaren, riktigt schyst. Ska ta och läsa igenom allting noga. Men eftersom jag fått hem CP3 när borde jag ta det under dagen då? EAA ska jag läsa om då jag inte har den blekaste vad det är och återkomma.

Mvh

aaddoo
2009-03-10, 11:04
[QUOTE=aaddoo;3536333]Tack gubbar för alla svaren, riktigt schyst. Ska ta och läsa igenom allting noga. Har läst lite nu och har endast två frågor.
EEA tar jag innan träningen istället för att trycka i mig typ proteinrik mat, ska ja hoppa över min måltid då som ja brukar äta var 3e h och när ska jag isf slänga in cp3? Blev helt klyddigt men hoppas ni förstår vad jag menar.