handdator

Visa fullständig version : Mat shema?

Narcissus
2009-03-09, 18:52
Hejsan

Jag börjar ett nytt jobb nästa vecka och såhär kommer mina möjligheter se ut.

Frukost: 6
Mellanmål: 9
Lunch: 11
Mellanmål: 14

Nu slutar jag 16.. och tänkte dra till gymmet kl 17. Då har jag inte käkat på 3 timmar och det är väll inte bra och träna ut sig då? (vill inte gå ner, jag vill bygga muskler) Så är jag väl klar runt 18, tar en gainer drink.. kommer hem och börjar med middagen kl 19. Sen ett kvällsmål kl 21.30 och går och lägger mig runt 23.

Blir det fel i kroppen om jag tränar såhära?

Billybilly
2009-03-09, 19:15
Hejsan

Jag börjar ett nytt jobb nästa vecka och såhär kommer mina möjligheter se ut.

Frukost: 6
Mellanmål: 9
Lunch: 11
Mellanmål: 14

Nu slutar jag 16.. och tänkte dra till gymmet kl 17. Då har jag inte käkat på 3 timmar och det är väll inte bra och träna ut sig då? (vill inte gå ner, jag vill bygga muskler) Så är jag väl klar runt 18, tar en gainer drink.. kommer hem och börjar med middagen kl 19. Sen ett kvällsmål kl 21.30 och går och lägger mig runt 23.

Blir det fel i kroppen om jag tränar såhära?

Säger inte att det skulle vara varken bra eller dåligt, men varför skulle det inte vara bra?

Det ser ut som ett helt vanligt schema för en som har ett 7 - 16 jobb?
Har i princip haft ett liknande schema i ett år nu, fast med mer träning intryckt, och jag har inte känt av att det är några problem.
Och ifall det skulle vara fel sådär, så är det väl fel i hela min kropp.

Narcissus
2009-03-10, 18:48
Det jag tänkte på är att kroppen kanske inte har den energi den behöver för kunna utnyttja träningstiden maximalt

hasic
2009-03-10, 18:56
Det jag tänkte på är att kroppen kanske inte har den energi den behöver för kunna utnyttja träningstiden maximalt

Det tar 3-4 timmar för kroppen att bryta ned och utvinna energin ifrån maten vid ett hyfsat stort mål. Så ett mål tidigare än det leder inte till förbättrad prestationsförmåga, snarare sämre med tanke på att kroppen fokuserar på matsmältningen. Jag själv mår illa om jag äter tidigare än två timmar innan träning.