handdator

Visa fullständig version : Deffupplägg - träning!


Reddawn
2009-03-09, 14:52
Tjenarelol!

Jag tänker inte skriva någonting om "hoppas ni står ut med en till...hähähä" för jag hoppas att de som inte gjort det redan klickat bort :)
Har googlat utav bara fan och blir helt enkelt inte klok, och antingen är jag kass eller så får jag skylla på att det här med individuell hjälp är det bästa som finns.

Har för avsikt att genomföra en såkallad "deff" med tre / fyra gympass i veckan. Dessa inkluderar 40 minuters konditionsträning och varje vardag två promenader på 20 minuter vardera.

Måndag:
2x20 minuter promenad
Axlar
40 minuter cardio

Tisdag
2x20 minuter promenad
Bröst/triceps
40 minuter cardio

Onsdag
2x20 minuter promenad
Konditionsträning (Längdskidåkning/springtur)

Torsdag
2x20 minuter promenad
Rygg
40 minuter cardio

Fredag
2x20 minuter promenad
Ben/mage
40 minuter cardio

Lördag
Vila (alternativt kondition)

Söndag
Konditionsträning (Längdskidåkning/springtur)

Mina funderingar är då:

Kan man baka ihop axel/ryggpasset eller något annat för att få till ett till konditionspass?

Under gymdagarna har jag för vana att köra konditionen tillsammans med gympasset...pajar man restaurationen om man drar konditionspasset vid annat tillfälle än träningspasset? Hur mycket kan man träna totalt under en dag / vecka? (Vet att detta är individuellt....men på ett ungefär) :)

I Övrigt vet jag att det här med kosten är viktigt att sköta. Eftersom jag är duktig på att äta skall nog detta lösa sig ;)

Tacksam för hjälp!
//Rd

14K
2009-03-09, 16:12
Får man fråga varför så korta promenader? är de från jobb och tillbaka eller bara så där?

Betsson1
2009-03-09, 17:44
Får man fråga varför så korta promenader? är de från jobb och tillbaka eller bara så där?

Eller för att få en kick på dagen.

Annars är det bara onödigt.

vicarious
2009-03-09, 18:15
Tjenarelol!

Jag tänker inte skriva någonting om "hoppas ni står ut med en till...hähähä" för jag hoppas att de som inte gjort det redan klickat bort :)
Har googlat utav bara fan och blir helt enkelt inte klok, och antingen är jag kass eller så får jag skylla på att det här med individuell hjälp är det bästa som finns.

Har för avsikt att genomföra en såkallad "deff" med tre / fyra gympass i veckan. Dessa inkluderar 40 minuters konditionsträning och varje vardag två promenader på 20 minuter vardera.

Måndag:
2x20 minuter promenad
Axlar
40 minuter cardio

Tisdag
2x20 minuter promenad
Bröst/triceps
40 minuter cardio

Onsdag
2x20 minuter promenad
Konditionsträning (Längdskidåkning/springtur)

Torsdag
2x20 minuter promenad
Rygg
40 minuter cardio

Fredag
2x20 minuter promenad
Ben/mage
40 minuter cardio

Lördag
Vila (alternativt kondition)

Söndag
Konditionsträning (Längdskidåkning/springtur)

Mina funderingar är då:

Kan man baka ihop axel/ryggpasset eller något annat för att få till ett till konditionspass?

Under gymdagarna har jag för vana att köra konditionen tillsammans med gympasset...pajar man restaurationen om man drar konditionspasset vid annat tillfälle än träningspasset? Hur mycket kan man träna totalt under en dag / vecka? (Vet att detta är individuellt....men på ett ungefär) :)

I Övrigt vet jag att det här med kosten är viktigt att sköta. Eftersom jag är duktig på att äta skall nog detta lösa sig ;)

Tacksam för hjälp!
//Rd

Axlar och rygg går alldeles utmärkt att baka ihop till ett pass. Risken är bara att det blir väldigt långt. Baksida axlar, trapz och rygg i ett pass och bröst, framsida och mitt/utsida axlar på ett pass kanske?

Att köra kondition samma dagar som styrketräning är inte det bästa. Försök lägga det separat istället.

Men som sagt: När du deffar är konditionsträning inte ett måste. Det enda som räknas är att du ligger på kaloriunderskott (och självklart får i dig tillräckligt med protein & fett). Hur du åstadkommer kaloriunderskottet spelar ingen större roll. Det enda som händer om du tränar kondition är att du (såklart får bättre kondition), men även att du kan äta mer.

Reddawn
2009-03-09, 22:40
Får man fråga varför så korta promenader?

Är till och från skolan och alltså inget jag kommer ifrån :)Tänkte att de hörde till saken så skrev ut det, även om det kanke inte alltid är <80%maxpuls som gäller när morgontröttheten gör sitt :)


Annars är det bara onödigt.

Hur då? Är det inte bättre att hög fysisk aktivitet än låg när det kommer till kaloriunderskott?

Att köra kondition samma dagar som styrketräning är inte det bästa. Försök lägga det separat istället.

Okej...men som ovan där jag lagt ett konditionspass på en ensam dag är det bra alltså, men tänkte om man kunde lägga till några extra under gymdagarna, för att öka kaloriunderskottet?

Baksida axlar, trapz och rygg i ett pass och bröst, framsida och mitt/utsida axlar på ett pass kanske?
Låter mycket bra , blir till att ta till utvärdering! :)


Tack för hjälpen grabbar! =)