handdator

Visa fullständig version : Twitter, någon?


Jay-Z
2009-03-09, 10:18
Twitter, meccat för mikrobloggande, lär man väl få höra om till hjärnan blöder inom kort, men Kolo brukar ligga i framkant så fram med era Twitter-konton nu. :)


Mitt: https://twitter.com/powersoccer

Mental
2009-03-09, 10:28
Har redan slutat med det. Rätt trist faktiskt

DanielF
2009-03-18, 16:37
http://twitter.com/danielfranzen

PowPow
2009-03-18, 17:09
Har redan slutat med det. Rätt trist faktiskt

Samma här.
Fast det var väl mest tråkigt för att ingen annan hade det, när det begav sig. Men det blir väl som facebook. Man har tröttnat innan alla andra snappar upp det, och sen vägrar man (jag) börja använda det igen.

Det är tufft att vara så sjukt före resten av världen. Helt klart.

Slartibartfast
2009-03-18, 17:27
Det hela går alltså ut på samma sak som FB-status updates?

Nina L
2009-07-02, 05:50
Tänkte starta en tråd, men sökte lydigt igenom forumen, så nu blir det en bump istället.

Twitter - Do you use it?

Jag skapade mig ett konto för ett tag sedan eftersom jag kopplar att jag kommer sitta i smeten förr eller senare i alla fall. Dock behöver jag fler att följa om det ska bli någon poäng med det hela. Visst, jag väntar snällt oavsett, men se det här som ett önskemål. Alla som har bloggar, hemsidor, eller använder sina facebook-konton flitigt, eller smsar för ofta för sitt eget bästa är givna twittrare i min bok.

Själv twittrar jag (ninalatt) via min mobil.

mini
2009-07-02, 07:22
Jag har läst några microbloggar. Om jag tycker att de flesta bloggar är intätsägande orgier i narcissism är det inget mot Twitter, som är likadant men jäkligt mycket tristare.

psirus
2009-07-02, 07:28
Jag fattar inte alls meningen med de där nymodigheterna.

DanielF
2009-07-02, 07:49
Jag tycker twitter är fantastiskt när det gäller att förmedla information. T.ex så kunde man följa astronauten Mike Massimino när han twittrade från ISS, det var rätt intressant. NASA har många bra twitter-flöden där man kan följa diverse uppdrag. Många band (kanske just ditt favoritband) har officiella flöden där man kan läsa vad de håller på med just nu, om man är intresserad att veta det, osv osv...

Att läsa någon random privatpersons menlösa inlägg kanske inte är så spännande, men twitter är en bra kanal att få ut/ta del av färska nyheter och händelser.

Sparven från Minsk
2009-07-02, 11:35
http://twitter.com/TheMinskSparrow

NKC
2009-07-02, 11:48
Jag förstår inte riktigt poängen, vad använder man det till? Är det mest till för att man ska kunna följa människor man känner och se vad de gör eller är det som med bloggar att människor sitter och följer andra, för dem okända människors intetsägande vardag?

Ser nämligen inte hur nån kan finna något som helst nöje i den där typen av information om det inte är en person man står nära (och knappt då heller om jag ska vara ärlig)? Vill också poängtera att jag inte bara är ute efter att klaga, jag undrar verkligen vad det används till och vad människor ser för nöje i det.

Kanske jag som inte fattat poängen än bara men just nu: sämst hittills.

EDIT: Kan till viss del köpa det DanielF skriver om information när det är något speciellt man följer. Men antar att det är som med allt annat, en väldig överrepresentation av "ordinary people" som skriver om att deras katt har ont i magen och att de måste iväg och handla mjölk?

EDIT igen: Positiv kille jag kändes som när jag läste mitt eget inlägg :D

Shajjn
2009-07-02, 12:55
Twitter har stor potential. Nyhetsflöde och stor källa i allmänhet. Hittar massa intressant att läsa, se osv genom twitter. #medicine, #science, #news, #svpt checkas. Med program som TweetDeck är det lätt få en översikt över flödena. Vidare kan man träffa intressanta personer som skickar vettiga tweets och/eller som delar något intresse man själv har.

@shajjn där.

ceejay
2009-07-02, 13:16
aldrig varit inne på sidan och tänker inte gå in där heller.

Louisee
2009-07-02, 15:26
verkar gööööörtråkigt

Snafu
2009-07-02, 15:29
Jag reggade mig och fick två followers direkt. I am vewy populaar. (känner dom inte och dom hade underliga namn, låtsaskompisar från Twitter? To make you feel good?).

Om jag använde Twitter nu skulle jag twittra : "God I need to get out of the office ffs".