handdator

Visa fullständig version : Svullet öga - vad kan det vara?


powerbar
2009-03-09, 00:56
Hej!

Nedre ögonlocket på högra ögat har varit svullet i 5 månader, fick det i samband med en förkylning. Man kan knappt se det, jag kan känna det när jag kollar ner med högra ögat.

Kan det vara en vagel?

Tack på förhand!

Degpekka
2009-03-09, 02:24
kanske dags att kolla upp det om det gått så lång tid? :P

Jorpa
2009-03-09, 03:37
Så hade jag ... i 1 dag efter att jag hade kliat SÖNDER ögat i badkaret. blev en liten "vattenfylld" bubbla.

Mr.Cosybear
2009-03-09, 08:17
Bah, jag har fått hjärnsläpp om vad det heter, har själv haft det. Jag gick till vårdcentralen iallafall och fick antibiotika/penecilin (?) för att behandla det. Gick över då efter ca 2 veckor, 5 månader i ditt fall låter som väldigt länge och jag skulle gått till vårdcentralen om jag var du.

powerbar
2009-03-09, 15:31
Bah, jag har fått hjärnsläpp om vad det heter, har själv haft det. Jag gick till vårdcentralen iallafall och fick antibiotika/penecilin (?) för att behandla det. Gick över då efter ca 2 veckor, 5 månader i ditt fall låter som väldigt länge och jag skulle gått till vårdcentralen om jag var du.

Jag har inte provat någon behandling, men ska testa först. Kom det i samband med en förkylning hos dig med?

Mr.Cosybear
2009-03-09, 15:33
Det var under vintern för två år sedan och under vintrar är jag ständigt förkyld, men störst troligt ja. Som sagt, gå till vårdcentralen, tog högst 10 minuter för läkaren att komma fram till vad det var.

powerbar
2009-03-09, 15:37
Jag gillar inte att besöka vårdcentralen, är nojjig. Tänk om det är något värre än förväntat? Jag ska behandla mig själv först, ifall det inte går över går jag till vårdcentralen. Man kan testa egna lösningar och hälla typ saltvatten i ögat?=D

henk4n
2009-03-09, 15:49
Lånar den här tråden lite... Är det någon här som använt "clear eyes"

arremannen
2009-03-09, 15:52
Lånar den här tråden lite... Är det någon här som använt "clear eyes"

jag

14K
2009-03-09, 15:55
Varför vänta så länge som 5 månader.. förstår inte det?

blaki
2009-03-09, 16:21
Jag väntade i över ett år när jag hade en knöl i ögat :em: Sen gick jag dit men de kunde inte göra nåt så nu har jag haft den i minst två år. Olikaglafördeärja, mengaldastärnogknölen!

MartinRostock
2009-03-09, 21:14
Kan vara en vagel.

Exdiaq
2009-03-09, 21:19
Jag gillar inte att besöka vårdcentralen, är nojjig. Tänk om det är något värre än förväntat? Jag ska behandla mig själv först, ifall det inte går över går jag till vårdcentralen. Man kan testa egna lösningar och hälla typ saltvatten i ögat?=D


Haha, klockrent resonemang! Om det är något värre så försvinner det väl inte bara för att du skiter i att gå till vårdcentralen? Antingen trollar du eller är du dum i huvudet på riktigt. Men visst, du kommer bara skada dig själv så.

PowPow
2009-03-09, 21:25
Haha, klockrent resonemang! Om det är något värre så försvinner det väl inte bara för att du skiter i att gå till vårdcentralen? Antingen trollar du eller är du dum i huvudet på riktigt. Men visst, du kommer bara skada dig själv så.

Hörde av en bekant att denne upplevde att det var ett ganska vanligt resonemang bland många människor som befarade att de var sjuka. De föredrog att leva med våndan att de kanske var sjuka än att gå och få det bekräftat. Någon slags tappert försök till förnekelse.

Fast han talde förvisso om personer som misstänkte att de hade hiv och liknande. Inte en vagel i ögat :D