handdator

Visa fullständig version : kommer jag gå upp nu ?


ludwig-92
2009-03-09, 00:55
Hej jag har kämpat på att äta nyttigt och bra men idag slant jag vet inte vad jag gjorde jag käkade en kanelbulle och typ 6 stycken sådana här små havrekakor med choklad på och undrar nu kommer jag ha gått upp imorgon ..
tränar vanligt vis 3 gym pass o 4 kondition men nästa gång ja tränar e på tisdag
vart så förbannad *mini:smash:

Scratch89
2009-03-09, 00:57
Sluta noja dig.

saab900
2009-03-09, 01:21
Hej jag har kämpat på att äta nyttigt och bra men idag slant jag vet inte vad jag gjorde jag käkade en kanelbulle och typ 6 stycken sådana här små havrekakor med choklad på och undrar nu kommer jag ha gått upp imorgon ..
tränar vanligt vis 3 gym pass o 4 kondition men nästa gång ja tränar e på tisdag
vart så förbannad *mini:smash:

Du går upp av ett energiöverskott. Om detta ger ett energiöverskott för dig är omöjligt att svara på.

EDIT: Såg att du fyllde Scratch, grattis, full rulle till systemet imorrn :)

hasic
2009-03-09, 06:38
Sluta noja dig.

+1
Ät det som du tycker är gott och tänk inte så mycket.

1684_
2009-03-09, 06:54
ser de ut att dom "där riktigt stora grova bodybuildar männisorna" går upp i vikt av sina ätardagar å dom äter nog värre än så?

Eddie Vedder
2009-03-09, 07:35
ser de ut att dom "där riktigt stora grova bodybuildar männisorna" går upp i vikt av sina ätardagar å dom äter nog värre än så?

Ja den hetsätningen följd av stenhårt kompensationsbeteende är ju ett bra exempel att ta upp...

Tolkia
2009-03-09, 09:00
Du kommer inte att förvandlas till Barbapappa för det där. Men jag undrar ju hur du mår egentligen?

Kischen
2009-03-09, 09:07
Hej jag har kämpat på att äta nyttigt och bra men idag slant jag vet inte vad jag gjorde jag käkade en kanelbulle och typ 6 stycken sådana här små havrekakor med choklad på och undrar nu kommer jag ha gått upp imorgon ..
tränar vanligt vis 3 gym pass o 4 kondition men nästa gång ja tränar e på tisdag
vart så förbannad *mini:smash:

Helt teoretiskt:

Säg att dom sakerna du åt ger dig ett överskott på 500 kcal den dagen.
Ett kilo kroppsfett är 7.500 kcal.

Glöm det och gå vidare :Virro

Jag klämde för övrigt både en mcfett och en semla igår efter jag tränat.

b_andersson
2009-03-09, 09:27
Hej jag har kämpat på att äta nyttigt och bra men idag slant jag vet inte vad jag gjorde jag käkade en kanelbulle och typ 6 stycken sådana här små havrekakor med choklad på och undrar nu kommer jag ha gått upp imorgon ..
tränar vanligt vis 3 gym pass o 4 kondition men nästa gång ja tränar e på tisdag
vart så förbannad *mini:smash:

haha nej, du kommer inte gå upp, kan till och med vara bra för dig. Om du gör det i några veckor så kommer du kanske märka det. Jag brukade ha en ätardag var 10e dag. Skönt för psyket! *popcorn**popcorn*

Onigiri
2009-03-09, 09:50
Är det ett vårtecken att allt fler och fler verkar få någon form av ätstörning?

saab900
2009-03-09, 10:26
Är det ett vårtecken att allt fler och fler verkar få någon form av ätstörning?

Eller så tittar trollen fram ur idet ;)

OnT:

Det var en väldig massa pass i ditt schema nu när jag läser ordentligt. Alla har ju olika ämnesomsättning, men när jag körde tre pass styrketräning och tre löppass/ vecka gick jag ned i vikt på 3500-4000 kontrollvägda kcal, så snarare äter du för lite. Det är verkligen inte bra om du får ångest så fort du äter någonting, och sitter och petar i maten av rädsla för att plötsligt vakna och vara "tjock". Är det så behöver du hjälp av någon du kan lita på i din närhet, för om det fortsätter kommer du att göra mer skada än nytta för din kropp och ditt psyke.

Loos_
2009-03-09, 10:30
Är det ett vårtecken att allt fler och fler verkar få någon form av ätstörning?

Same ol´situation! Det är sannerligen vår!

1684_
2009-03-09, 11:05
Ja den hetsätningen följd av stenhårt kompensationsbeteende är ju ett bra exempel att ta upp...

aa expert, försölke bara GE ett exempel. herregud, snacka om att jämt hacka för du kan förklara å ge exempel bättre

747
2009-03-09, 11:06
Vad är det för kroppsbyggare ni pratar om?

Eddie Vedder
2009-03-09, 17:56
aa expert, försölke bara GE ett exempel. herregud, snacka om att jämt hacka för du kan förklara å ge exempel bättre

Det var inget hackande för att "jag kan". Jag tycker bara det var underligt att man skriver om extrema och ohälsosamma exempel i en situation som är grymt osund.

Snarare löjlig reaktion från din sida.