handdator

Visa fullständig version : Börja på gym.


zharz
2009-03-08, 19:52
Tjenare. Utbildar mig som elektriker och är ute på APU nu och det är över om två veckor. Jag hade då tänkt att börja gymma 'seriöst'.
Är intresserad av allt som har med sport att göra och det var cirka tre år sedan som jag tränade fotboll och innebandy senast.

Är 18år, 190cm lång och väger drygt 80kilo. Tänkte gå runt på gymmet och kolla lite och testa mig fram nu i två veckor (medans jag har APU) och känna på maskinerna och få lite koll på olika övningar.

Tänkte följa http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 så gott det går. Ser det bra ut eller är det något annat viktigt som jag borde kasta in?

Många pratar också om att man lätt tröttnar när man inte ser reusltat men jag vet med mig att jag måste komma iform nu :)

Är det något specielt som jag bör tänka på när jag skall börja gymma, finns det något som man lätt glömmer bort?

MVH

Klack
2009-03-08, 19:56
du råkar inte gå på UH? ;D

jontet
2009-03-08, 20:08
Är det något specielt som jag bör tänka på när jag skall börja gymma, finns det något som man lätt glömmer bort?
MVH

Att ha roligt! Du behöver inte göra en övning som alla säger är jätteeffektiv om du tycker det är en pina att utföra den. Om du efter ett par pass tycker att det är tråkigt så håll ut i åtminstone 2 månader eller så, iallafall för mig fanns det tröskel på ett par veckor innan gymglädjen var genuin! Lycka till!

zharz
2009-03-08, 20:47
du råkar inte gå på UH? ;D

Näe, har inte en aning om vad det är :)

Att ha roligt! Du behöver inte göra en övning som alla säger är jätteeffektiv om du tycker det är en pina att utföra den. Om du efter ett par pass tycker att det är tråkigt så håll ut i åtminstone 2 månader eller så, iallafall för mig fanns det tröskel på ett par veckor innan gymglädjen var genuin! Lycka till!

Tack så mycket. Skall lalla runt lite och kolla in gymmet och spana brudar:naughty:. Nej men skall kolla in maskinerna och skall försöka att köra så seriöst som det går när APUn är över.

Hur är det med kosttillskott, är det något som är 'nödvändigt' att ta?

Matte-
2009-03-08, 21:03
Nödvändigt är det knappast men tex. protein,gainer eller EAA efter passet har en positiv effekt. Ordentligt med mat är viktigare om du vill lägga på dig muskler.

Pulsaxe
2009-03-08, 21:03
Hur är det med kosttillskott, är det något som är 'nödvändigt' att ta?

Inte om du sköter övriga kosten.