handdator

Visa fullständig version : OLlning, nakenböj och lite bebissnack


Sidor : [1] 2

Pinglan
2009-03-08, 13:40
Jaha, jag kanske ska se till att få rumpan ur vagnen och starta en ny journal. Har funderat på det ett tag nu men inte kommit mig för, men så lade jag upp några bilder i bildforumet och fick så många gulliga kommentarer att jag direkt bestämde mig för att äntligen göra slag i saken med en ny journal. Ytterligare en anledning till att jag nu startar upp en journal är väl också att jag alldeles snart kommer att ha ganska mycket tid över till både träning och journalskrivning (iaf ett tag).

Jag jobbar nämligen bara en vecka till sedan går jag på ledighet....vaddå för ledighet undrar kanske någon? Jo, jag går på havandeskapspenning den 16/3 och kommer således få gå hemma och lata mig i 2 månader fram till i mitten av maj när det är tänkt att jag ska kalva ;) Sedan blir det väl inte så mycket med att vara lat kan jag tro ;)

Nå, jag är alltså på smällen och har så varit i precis 30 veckor nu. Är alltså i mitten av 7:e månaden nu och beräknat datum för nedkomst är den 16/5.

Jag har mått förträffligt under hela graviditeten än så länge, har inte haft en enda krämpa som illamående, halsbränna foglossning eller dylikt. Skönt! Detta har gjort att jag utan problem kunnat träna ungefär som vanligt (men med lätta vikter förstås), dvs 3 ggr/vecka.

Jag har samma splitt som från SL-tiden; en markdag, en bänkdag och en böjdag. Tanken just nu är väl ändå att jag ska göra SL-comeback någon gång i framtiden....eller möjligen OL-comeback...eller comeback i båda....:D Ja, ni ser- jag är lika velig och obeslutasam som vanligt! Nåja, vem vet- det kanske inte blir någon comeback öht och jag skulle nog överleva det också faktiskt!

Nå, jag avslutar denna inledning med att lägga upp bilderna som jag nyss lade upp i bildforumet. Möjligen kommer jag lägga in lite mer bilder med tiden (vi får väl se hur grotesk jag blir framöver ;))

Pinglan
2009-03-08, 13:47
Jag drar igång direkt genom att redovisa dagens lilla böjpass!

Ryckknäböj:
20 kg 2x10

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 3x5

Sittande lårcurl:
25kg 1x10
30kg 2x10

Frontböj:
40kg 3x5 haha, framtungt? Nejdå ;)

Frivändning:
20kg 1x5
30kg 2x5 Denna övning plus marklyft är de mest obekväma övningarna. Tappar nästan andan i bottenläget eftersom magen trycks ihops så väldigt. Det gör inte ont, då skulle jag inte göra det öht men som sagt, bekvämt är det inte. Kanske får övergå till hängvändningar och kanske helt plocka bort marklyften snart. Vi får se!

Sittande vadpress:
40kg 3x10

Det var allt! Det är väl inte så mycket att komma med men jag är iaf nöjd att jag håller igång :bpump:*flex*:D

Linnet
2009-03-08, 13:59
Vad kul att du för journal igen! Gratulerar till det blivande moderskapet också! Hur har du det med rygg och axlar nuförtiden?

mini
2009-03-08, 14:02
Hur sjutton lyckas du frivända runt den där magen???

Semiramis
2009-03-08, 14:27
Grattis, grattis och vad kul att du är tillbaka med journal!

LadyInsane
2009-03-08, 14:30
Grymt imponerande vikter med tanke på "kaggen":D

Kul att du har slängt upp en ny journal! Hoppas du sl-comebackar i framtiden så kanske vi ses på något SM.. :)

Ironbabe
2009-03-08, 15:02
Kul att du bestämde dig för att skriva journal så här i slutet av grossesen :) Jag kommer bli en flitig besökare här *cupid*

sweetkarolina
2009-03-08, 15:11
Frivändning:
20kg 1x5
30kg 2x5 Denna övning plus marklyft är de mest obekväma övningarna. Tappar nästan andan i bottenläget eftersom magen trycks ihops så väldigt. Det gör inte ont, då skulle jag inte göra det öht men som sagt, bekvämt är det inte. Kanske får övergå till hängvändningar och kanske helt plocka bort marklyften snart. Vi får se!


Sumo? Kanske inte till frivändningarna men marken iaf :D

Din journal är en välkommen comeback! Alltid lika inspirerande med din träningsglädje :hbang:

Förresten så har jag också en planerad ankomst i slutet av mars! (Fast jag blir bara faster...) *rolleyes*

Kram på dig!

HookersUnited
2009-03-08, 15:23
Bara att njuta av sista tiden som kviga då.

Pinglan
2009-03-08, 15:28
Vad kul att du för journal igen! Gratulerar till det blivande moderskapet också! Hur har du det med rygg och axlar nuförtiden?
Tack :) Ryggen är som den alltid har varit efter skadan (3 år sedan nu), beroende på vad jag gör har jag mer eller mindre ont men jag känner alltid av den. Skitrygg! Men den har iaf inte blivit sämre trots den ökade belastningen iom framvikten så det är ju bra. Axlarna fungerar bra så länge jag inte Ollar för tungt. Hur är det med dig själv?

Hur sjutton lyckas du frivända runt den där magen???
Haha, ja det kan man ju undra. Faktum är att jag brukar tänka på tungviktarna i OL...kan dom kan väl jag liksom ;)

Grattis, grattis och vad kul att du är tillbaka med journal!
Tack vännen!

Grymt imponerande vikter med tanke på "kaggen"

Kul att du har slängt upp en ny journal! Hoppas du sl-comebackar i framtiden så kanske vi ses på något SM..
Tackar, men så värst imponerande är det nog inte ;) Men tack ändå! Mmmm, vi får se hur det går med comebackandet men jag motiveras iaf av tanken på att stå på flaket igen (SL och/eller OL) så därför tänker jag på träningen på det sättet.

Kul att du bestämde dig för att skriva journal så här i slutet av grossesen Jag kommer bli en flitig besökare här
Vad roligt att ha dig här! Det är ju du som är den stora förebilden vetja!!! Jag kommer att besöka din (och andras) journal också nu när jag får lite mer tid. Fram till nu har jag knappt läst en enda journal på evigheter.

Sumo? Kanske inte till frivändningarna men marken iaf

Din journal är en välkommen comeback! Alltid lika inspirerande med din träningsglädje

Förresten så har jag också en planerad ankomst i slutet av mars! (Fast jag blir bara faster...)

Kram på dig!
Tack för dina vänliga ord vännen!!! Faster är inte att förakta, det är suveränt det också!

SUMO!!! Naturligtvis!!! VARFÖR i hela fridens dar har jag inte tänkt på det :smash: Ska testas imorgon på markpasset! TACK för tipset!!!

Pinglan
2009-03-08, 15:30
Bara att njuta av sista tiden som kviga då.

:D:D Precis!

pe11e
2009-03-08, 16:28
Kul! Grattis till havandet. Kommer bli en stark och fin unge :)

rockafellah
2009-03-08, 17:05
Hur sjutton lyckas du frivända runt den där magen???

Hahaha! +1:D
Grattis till blivande moderskapet och lycka till!;)

Nitrometan
2009-03-08, 18:07
Hur sjutton lyckas du frivända runt den där magen???
Pinglan är fantastisk! Hon kan!

Å andra sidan finns det stora OL-tjockisar. ;)




Härligt att du är tillbaka!
http://e.deviantart.com/emoticons/g/glomp.gif

Pinglan
2009-03-08, 18:23
Kul! Grattis till havandet. Kommer bli en stark och fin unge
Tack :) Jag tror minsann att h*n har ordentlig kraft i benen iaf för ojojoj vilka kickar jag får ibland :D

Hahaha! +1
Grattis till blivande moderskapet och lycka till!
Tack :)

Pinglan är fantastisk! Hon kan!

Å andra sidan finns det stora OL-tjockisar.


Härligt att du är tillbaka!
http://e.deviantart.com/emoticons/g/glomp.gif
Haha, tack Nitro *cupid*

Nu är jag just hemkommen från en långpromenad med Elsa. Jag vet inte om jag har presenterat Elsa för er? Annars vet ju ni som varit med förut att vi har en djurpark här hemma men som sagt, Elsa kanske inte var i familjen sist det begav sig. Nå Elsa är iaf en jämthundsflicka som faktisk fyller 1 år om 2 veckor så hon är ju stora damen redan. Om någon undrar var Märta är så har vi henne kvar också såklart men Märta föredrar att gå på promenad när inte Elsa är med (Elsa är en smula jobbig anser Märta) Här kommer en bild på Elsa.

Linnet
2009-03-08, 18:42
Tack :) Ryggen är som den alltid har varit efter skadan (3 år sedan nu), beroende på vad jag gör har jag mer eller mindre ont men jag känner alltid av den. Skitrygg! Men den har iaf inte blivit sämre trots den ökade belastningen iom framvikten så det är ju bra. Axlarna fungerar bra så länge jag inte Ollar för tungt. Hur är det med dig själv?



Kul att höra att du hänger ihop hjälpligt iaf! för egen del, har jag gett upp gymkarriären mer än till husbehov p.g.a. olika skador, försöker dra igång en satsning på långdistanslöpning istället har väl haft lite skadeproblem där med, men jag upplever att jag mår bättre av den typen av träning och inte minst har roligare. :) Men återigen, kul att du är mer aktiv igen, forumet har saknat sin pingla.

Allan
2009-03-08, 20:46
Vilken fin mage!!!!! *klappar på avstånd*

emmzan
2009-03-08, 21:02
Grattis vännen!!!! *popcorn*

Nitrometan
2009-03-08, 21:40
Elsa är med i bakgrunden på första bilden också. Hon ser fin ut.

rockafellah
2009-03-08, 21:57
Sicken söt hund!! Den skulle min katt älska;)

shadowfire
2009-03-08, 22:04
Välkommen tillbaka pinglan! Kul o se att du är igång o fightas på allvar igen! =)

Cilia
2009-03-08, 22:37
Kul att ha dig tillbaka. Du har varit saknad. Bra träning du ligger i med också. Elsa är sjukt söt. Sen har du sett till att skaffa barn i rätt stjärntecken.

Jonna
2009-03-08, 22:59
Kul med ny journal!

Äntligen visar du fina magen också, du har varit snål med att visa den i verkligheten...;)

eleni
2009-03-08, 23:19
Välkommen tillbaka! Har saknat dig så *cupid* Och grattis till den lille, va skoj! :)

the_PL_man
2009-03-09, 09:26
Yooo, du vet att jag har koll på dig! :)

Börje H
2009-03-09, 11:24
Bra mage :hbang: Fin hund *cupid*

Välkommen tebax :thumbup:

Wilt the Stilt
2009-03-09, 11:56
Fin hund. *cupid*

Vad har ni mer för hundar? För jag tyckte du nämnde en Märta? :)

Pinglan
2009-03-09, 14:54
Kul att höra att du hänger ihop hjälpligt iaf! för egen del, har jag gett upp gymkarriären mer än till husbehov p.g.a. olika skador, försöker dra igång en satsning på långdistanslöpning istället har väl haft lite skadeproblem där med, men jag upplever att jag mår bättre av den typen av träning och inte minst har roligare. Men återigen, kul att du är mer aktiv igen, forumet har saknat sin pingla.
Visst är det trist med skdor, vi verkar byggda av samma material du och jag- odugligt porslin ;) Trevligt dock att du känner att du trivs med löpningen!

Vilken fin mage!!!!! *klappar på avstånd*
Tack vännen!!! Och tack för klappen!!

Grattis vännen!!!!
Tack!

Elsa är med i bakgrunden på första bilden också. Hon ser fin ut.
Haha, ja det är hon visst! Det hade jag missat! Ja, hon är underbar!

Sicken söt hund!! Den skulle min katt älska
Ja, hon är jättefin. Vi har dock 3 katter och ingen av dom är särskilt imponerad av Elsa ;)

Välkommen tillbaka pinglan! Kul o se att du är igång o fightas på allvar igen! =)
Tack skuggan!

Kul att ha dig tillbaka. Du har varit saknad. Bra träning du ligger i med också. Elsa är sjukt söt. Sen har du sett till att skaffa barn i rätt stjärntecken.
Tack gulliga du för alla fina ord!!! Hoppsan, jag har inte ens koll på vilket stjärntecken det blir....

Kul med ny journal!

Äntligen visar du fina magen också, du har varit snål med att visa den i verkligheten...
Haha, ja sanningen att säga känner jag mig inte helt bekväm med jordgloben på magen så jag har inte varit alltför flitig med att visa den....

Välkommen tillbaka! Har saknat dig så Och grattis till den lille, va skoj!
Tack, tack!!!

Yooo, du vet att jag har koll på dig!
Det känns tryggt att veta :)

Bra mage Fin hund

Välkommen tebax
Tack, tack, tack!!!

Fin hund.

Vad har ni mer för hundar? För jag tyckte du nämnde en Märta?
Ja, hon är toppen! Märta är en borderterrier och eftersom hon är en mogen (9 år) och klok dam så är hon måttligt road av alla Elsas upptåg ;)

Så, nu får jag snart gå hem och köra sumomark *flex*

Pinglan
2009-03-09, 18:45
Jaha, då var det lilla markpasset slutfört. Hmmmm, det gick sådär att köra sumo...helt klart mycket bekvämare att komma ner till stången än vid vanlig mark och det kändes bara fint att lyfta...men sen....ajajaj, ont som fasen i... hmmm...symfysen....flyttade smalare och smalare för varje set men nja....riktigt bra blev det inte... får fundera lite över hur jag ska göra till nästa vecka....det känns inget nu iaf så det är ju tur.

Ståryck:
kvastskaft 1x10
20kg 1x10

Hängstyrkeryck:
kvastskaft 1x5
20kg 3x5

Sumomark:
40kg 1x10
45kg 1x5
50kg 3x5 Som sagt....inte optimalt....

Alt. hantelcurl:
8.5kg 1x10
11kg 1x10
13.5kg 3x5

Drag mot bröst:
35kg 1x10
40kg 2x10

Facepull:
15kg 3x15

Skivstångscurl:
25kg 1x5
27.5kg 1x5
30kg 1x5

Sen en sväng till kossorna för att se om det kommit några nya kalvar (det är inte bara jag som ska kalva ;)) men det hade det inte. Vi har fått 2 småttingar hittills i år och så har vi en kalv kvar sedan förra året, ja hon fyller förresten snart 1 år. Det är min lilla Snuttan som blev övergiven av sin mamma när hon bara var ett par timmar gammal *cry* Som tur var kunde ju jag rycka in och handmata henne och sedan dess tror Snuttan att jag är hennes mamma *cupid*. Hon kommer springandes till mig fortfarande trots att hon som sagt börjar bli stor nu....Här är en bild på Snuttan, hon är väl ca 4 månader på bilden tror jag.

rockafellah
2009-03-09, 18:46
Bra pass och söt kossa:D

Fetknoppen
2009-03-10, 14:46
Snygg kagge! En sådan skulle du ju ha året runt så att du kan bänka ordentligt:) Ungefär som Wahlkvist fast hans mage flyter liksom ihop med bröstkorgen, vilket inte din gör:) Kämpa på Pinglan!

Nitrometan
2009-03-10, 15:25
Snuttan! *cupid*

Du kommer att bli en bra mamma.



Du får prova dig fram med marktekniken. Vissa övningar kanske du ska lägga av med när grosessen framskrider?

Cilia
2009-03-10, 19:24
Jag tror jag gillar att ha Pinglan gravid, äntligen kan man matcha dina vikter *L*


Klart hon kommer bli en skitbra mamma, vem skulle inte vilja ha en styrkedrottning till mamma?
Jag skulle vilja komma till skolan och säga till alla killarna
- min mamma är starkare än din pappa, pilutta dig.

Pinglan
2009-03-10, 20:00
Bra pass och söt kossa
Tack! Ja, visst är hon söt!

Snygg kagge! En sådan skulle du ju ha året runt så att du kan bänka ordentligt Ungefär som Wahlkvist fast hans mage flyter liksom ihop med bröstkorgen, vilket inte din gör Kämpa på Pinglan!
Tack! Haha, bli jämförd med Wahlkvist...ska man skratta eller gråta :D Men du har en poäng där...allt för att förbättra bänken :D

Snuttan!

Du kommer att bli en bra mamma.



Du får prova dig fram med marktekniken. Vissa övningar kanske du ska lägga av med när grosessen framskrider?

Snuttan är verkligen underbar!! Mmmm, en del övningar fungerar helt enkelt inte...mark är nog snart en sådan övning.

Jag tror jag gillar att ha Pinglan gravid, äntligen kan man matcha dina vikter *L*


Klart hon kommer bli en skitbra mamma, vem skulle inte vilja ha en styrkedrottning till mamma?
Jag skulle vilja komma till skolan och säga till alla killarna
- min mamma är starkare än din pappa, pilutta dig.
:D :D

stahlberg
2009-03-11, 19:01
Som flera andra är jag imponerad av din mage. Dessutom liknar den min en aning (och min mage flyter inte heller ihop med bröstkorgen. Antagligen liknar min kropp din mer än den liknar Wahlqvists - åtminstone för tillfället).

Pinglan
2009-03-11, 20:00
Som flera andra är jag imponerad av din mage. Dessutom liknar den min en aning (och min mage flyter inte heller ihop med bröstkorgen. Antagligen liknar min kropp din mer än den liknar Wahlqvists - åtminstone för tillfället).

Bilder? *popcorn* ;)

Dagens träning var först en promenad med Elsa på ca 60 minuter. Snö och snålblåst, fy tusan! Sedan ett litet nätt bänkpass.

Axelrotation viktplatta:
2.5kg 2x15

Lyft åt sidan:
2.5kg 1x15
5kg 3x10

Överstöt:
Kvastskaft 1x10
20kg 3x5

Bänkpress, FU:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
45kg 3x5
40kg 1x10

Smalbänk, FU
35kg 3x5

Militärpress:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 3x5

Stående hantelpress:
8.5kg 3x10

Satan vad jag är STARK :D

Fetknoppen
2009-03-11, 21:32
Tack! Haha, bli jämförd med Wahlkvist...ska man skratta eller gråta :D Men du har en poäng där...allt för att förbättra bänken :D

Inte ska du gråta när du får sådana komplimanger:D

Nitrometan
2009-03-12, 10:19
Tack! Haha, bli jämförd med Wahlkvist...ska man skratta eller gråta :D Men du har en poäng där...allt för att förbättra bänken :D

Here's Johnny! :D

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00057/johnny-128304-226581_57779w.jpg

Pinglan
2009-03-13, 11:37
Fetknoppen och Nitro: ni är så gulliga båda två *kissass* :D

Kvällens böjpass får skjutas på framtiden tills imorgon eller söndag. Ikväll ska vi nämligen iväg och bowla med Johans jobb. Usch, jag avskyr bowling....kanske främst för att jag är så satans dålig på skiten...jag funderar på om jag kan skylla på att jag svalt klotet och för den skull inte kan vara med....trovärdigt? Såklart det är, vem som helst kan ju se att jag svalt ett bowlingklot :thumbup:

Pinglan
2009-03-13, 11:44
Glömde förresten att säga att jag jobbar sista dagen idag!!!!!!! YIPPIEEEEEEEEEEEEEEE, nu ska jag bara ligga på sofflocket och äta chokladpraliner tills det är dags för Fisen att komma ut :D

Kom förresten på att vår dator hemma är trasig också (förmodligen glappkontakt i startknappen så det är nog inte så allvarligt) och i värsta fall får jag klara mig utan dator några dagar (ska lämnas in på lagning imorgon). I bästa fall kan Johan trolla fram en lånedator så jag inte får för mycket abstinens men det återstår att se. Men om ni inte hör något på ett par dagar så har jag antingen satt bowlingklotet i halsen eller så är jag utan dator ;) Ha det gott kamrater!

Nitrometan
2009-03-13, 13:50
Lycka till med bowlingen!

jag funderar på om jag kan skylla på att jag svalt klotet och för den skull inte kan vara med....trovärdigt? Såklart det är, vem som helst kan ju se att jag svalt ett bowlingklot :thumbup:
Ja, vi tror på dig!

Jonna
2009-03-13, 17:29
Skönt med lite ledighet! Se till att sova mycket :)

Pinglan
2009-03-15, 11:31
Nitro: tack, det gick bra! Ingen tyckte det var konstigt att jag avstod bowlingen (nu trodde ju alla att det berodde på att jag inte ville snedbelasta mitt bäcken, ingen fick veta att den verkliga orsaken var att jag suger på bowling och hatar att förlora :D)

Jonna: Ja, det är verkligen helt underbart! Jag ska se till att ta ordentlig sovmorgon varje dag!! Ska du förresten med Mehdi till Jönköping nästa helg? Serietävlingen är väl där? The boss undrade om jag ville komma dit och agera hejarklacksledare men jag vet inte riktigt om jag har tid....ska du med?

Träningen hittills i helgen har endast varit långpromenader med Elsa...vi får se om jag hinner träna böjpasset idag (har lite annat på agendan) eller om det får vänta tills imorgon. På något lustigt sätt känns ett uppskjutet träningspass inte lika allvarligt idag som för några år sedan ;)

LadyG
2009-03-15, 11:37
Åh vad roligt, nu har jag också hittat hit och vad glad jag blir! Först och främst grattis, du kommer att bli en strålande morsa. Vacker jycke har du skaffat också, jämtisar är söta :)

Jonna
2009-03-15, 11:54
Japp, det är i jkpg.
Hm, jag vet inte riktigt. Det brukar bli ganska ensamt eftersom alla springer runt, värmer upp, tävlar osv. Fast det är ju kul att kolla på tävlingen.
Jag frågade M om bilar och så, han visste inte hur han skulle ta sig dit ännu.
Men om vi säger så här: finns det plats för mig i nån bil, och du ska dit så ska jag också dit :D

Pinglan
2009-03-15, 15:21
LadyG: tack vännen :) Varmt välkommen hit!

Jonna: ja, det är ju just det...det är så himla kul att titta (och längta till sin egen comeback ;)) men som sagt, jag är uppbokad med lite annat nästa helg så jag vet verkligen inte om jag hinner fast jag så gärna vill...får fundera lite till.

Jag fann tid till ett litet böjpass iaf. Nu ska jag bara redovisa, sen in i duschen och sedan till svärmor och äta våfflor :eating:

Ryckknäböj:
20kg 2x10

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 3x5
40kg 1x10

Sittande lårcurl:
30kg 3x10

Frontböj:
40kg 3x8

Hängvänd:
20kg 1x5
30kg 2x5 hmmmmmmm, skulle the boss se mig skulle han börja gråta :em: Det är nog snart dags att lägga ner denna övning tror jag.....

Sittande vadpress:
40kg 3x10

Ironbabe
2009-03-15, 15:26
hihihi, måste skratta lite när jag läser om dina övningar och samtidigt ser dig och mage framför mig :D Jag minns själv hur trixigt det blev i vissa övningar och kan än idag inte fatta hur jag kunde köra DTH förbi min mage *screwy* Vi kan om vi vill helt enkelt eller hur tjockis?? ;)

Pinglan
2009-03-15, 15:31
hihihi, måste skratta lite när jag läser om dina övningar och samtidigt ser dig och mage framför mig :D Jag minns själv hur trixigt det blev i vissa övningar och kan än idag inte fatta hur jag kunde köra DTH förbi min mage *screwy* Vi kan om vi vill helt enkelt eller hur tjockis?? ;)

Haha, absolut!!! DTH! Det var länge sedan, det ska jag prova nästa axelpass :D Tack för tipset :thumbup:

bubbe
2009-03-15, 15:38
Hej, vad kul med lite journal och jättegrattis!

Ska Elsa ta över så småningom som livsfarlig kamphund? För än har väl Märta inte lämnat över den viktiga uppgiften?

Pinglan
2009-03-17, 13:15
bubbe: tack :) Vad roligt att du också hittat min journal, varmt välkommen!! Märta låter hälsa att hon minsann inte tänker lämna över något ansvar till Elsa vad gäller att skrämmas! Hon hälsar också att om du möjligen hade tänkt komma hit för att sno vikterna i Ladan så får du komma på egen risk :D

Ett litet markpass såhär mitt på en tisdag då...tänk vilken otrolig lyx att kunna träna närhelst man har lust!!!

Axelrotation:
2.5kg 1x20

Ståryck:
Kvastskaft 1x10
20kg 1x10

Hängryck:
kvastskaft 1x5
20kg 3x5 hmmmmm, det är lite si och så med balansen i bottenläget minsann

Marklyft (smala):
40kg 1x10
50kg 1x5
55kg 3x5 Det funkar inte med sumo, jag testade först men jag får verkligen ont lite överallt i bäckenet. Däremot ändrade jag lite vinklar i smalmarken och hittade ett sätt som inte alls var obekvämt! Perfekt, får köra den varianten så länge det går.

Skivstångscurl:
20kg 1x10
30kg 3x10

Drag bakom nacke:
35kg 3x10

Framåtlutande lyft åt sidan:
5kg 4x10

Alt. hantelcurl:
16kg 3x5

Pinglan
2009-03-18, 20:21
Idag var dagen som våren kom till Kisa (iaf tillfälligt) Strålande sol och 8 plusgrader hela dagen! Underbart! Har varit ute på hundpromenad mer än 2 timmar, så otroligt skönt! Jag älskar den här tiden, när våren kommer.

Ett litet bänkpass hann jag med också trots solskenet.

Lyft åt sidan:
2.5kg 1x15
5kg 3x10
2.5kg 1x15

Överstöt:
kvastskaft 1x10
20kg 1x5
25kg 2x5

Bänkpress, FU:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
45kg 3x8
40kg 1x10

Smalbänk, FU:
35kg 3x10

Drag till haka:
20kg 1x10
25kg 1x10
30kg 1x10 Den brände skönt i axlarna! Tack Ironbabe för påminnelsen ;)

Stående hantelpress "special":
8.5kg 2x15 iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, vad det blev jobbigt för axlarna!!

Ironbabe
2009-03-18, 20:27
Idag var dagen som våren kom till Kisa (iaf tillfälligt) Strålande sol och 8 plusgrader hela dagen! Underbart! Har varit ute på hundpromenad mer än 2 timmar, så otroligt skönt! Jag älskar den här tiden, när våren kommer.

Drag till haka:
20kg 1x10
25kg 1x10
30kg 1x10 Den brände skönt i axlarna! Tack Ironbabe för påminnelsen ;)

Visst är det härligt när solen tittar fram och termometern visar plusgrader?! Jag solade i 15 min idag, satte mig i skydd av berget här utanför och stekte mitt face :D

Haha, kan inte du som är i grosses filma dina DTH så får jag se hur det ser ut med bollen? :D

Nitrometan
2009-03-18, 22:17
Haha, kan inte du som är i grosses filma dina DTH så får jag se hur det ser ut med bollen? :D
Hon vilar stången på magen och lyfter inte så långt. Tror jag iaf. ;)

Fetknoppen
2009-03-18, 23:46
Det funkar inte med sumo, jag testade först men jag får verkligen ont lite överallt i bäckenet. Däremot ändrade jag lite vinklar i smalmarken och hittade ett sätt som inte alls var obekvämt! Perfekt, får köra den varianten så länge det går.

Inte lätt att rymmas med magen förstår jag, men kämpa på i alla fall. Du kan ju trösta dig med att jag har samma problem, och jag är inte ens gravid även om jag också känner av foglossning ibland:)

Nitrometan
2009-03-19, 20:50
Inte lätt att rymmas med magen förstår jag, men kämpa på i alla fall. Du kan ju trösta dig med att jag har samma problem, och jag är inte ens gravid även om jag också känner av foglossning ibland:)
Rättelse: Du är inte gravid - vad du vet.
Har du undersökt det?

En läkare sa en gång - det finns inga friska människor, bara ofullständigt diagnosticerade.

Pinglan
2009-03-21, 17:11
Ironbabe: haha, det skulle se ut det! Chockvarning på YouTube :D

Nitro: Akta dig du *slap* ;)

Fetknoppen: Tack, det tröstade mig en hel del :D

Idag har det varit sådär skönt igen! Har gått 2 lååååångpromenader med hundarna och bara njutit av solen. Har klämt iväg ett litet böjpass också.

Ryckknäböj:
20kg 2x10

Knäböj:
20kg 1x5
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
50kg 1x10
40kg 1x15

Sittande lårcurl:
30kg 3x10

Sittande vadpress:
40kg 3x10

Frontböj:
40kg 2x10

Det var allt för idag, inget maratonpass precis men jag blev trött ändå....ja, jösses vilket förfall ;)

tinus
2009-03-21, 17:21
Hej vännen!
Måste titta till dig:) Grattis till nykomlingen!

Pinglan
2009-03-23, 14:50
Tinus: Heeeeeeeeeeeej vännen! Det var verkligen en hel evighet sedan! Vad roligt att du hittat till min journal, välkommen! Och tack för grattiset!

Litet markpass idag då:

Axelrotation:
2.5kg 1x30

Ståryck:
Kvastskaft 1x10
20kg 2x10

Smala marklyft:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 3x5
50kg 1x10 Funkade bra, har som sagt hittat ett sätt att komma ner till stången utan att klämma magen alltför mycket.

Skivstångscurl:
20kg 1x5
30kg 1x5
32.5kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10

Sittande rodd:
30kg 1x10
35kg 1x10
40kg 1x10

Det var allt för idag. Kan förresten berätta att bebis var ovanligt aktiv under träningen idag....vet inte varför, oftast brukar h*n hålla sig lugn när jag rör på mig och vara aktiv när jag är stilla men idag var det full fart därinne under hela passet....vet inte om det var något som inte var till belåtenhet eller om det tvärtom var till belåtenhet...vem vet? Ironbabe? Vad har du för erfarenheter av detta? Någon annan som tränat under graviditeten och varit med om liknande? Nåja, det gjorde ju varken ont eller kändes obehagligt så det var säkert ingen fara...mest nyfiken på fisens signaler.

Fetknoppen
2009-03-23, 15:15
Rättelse: Du är inte gravid - vad du vet.
Har du undersökt det?

En läkare sa en gång - det finns inga friska människor, bara ofullständigt diagnosticerade.

Herregud...du kanske har rätt!!! Jag är gravid!!! Tror ni det är för sent för abort? Det ser i alla fall ut så när jag tittar mig i spegeln:(

Fetknoppen
2009-03-23, 15:17
Det var allt för idag, inget maratonpass precis men jag blev trött ändå....ja, jösses vilket förfall ;)

Ähh...du är snart tillbaka i gammal god form igen. När du blir mamma kan du träna bra igen, och då går det fort. Snart blir det pers ska du se:thumbup:

LadyG
2009-03-23, 15:48
Liten gjorde säkert bara glädjeskutt därinne, när mamma är lycklig blir nog liten det också skulle jag tro :)

Ironbabe
2009-03-23, 16:13
Det var allt för idag. Kan förresten berätta att bebis var ovanligt aktiv under träningen idag....vet inte varför, oftast brukar h*n hålla sig lugn när jag rör på mig och vara aktiv när jag är stilla men idag var det full fart därinne under hela passet....vet inte om det var något som inte var till belåtenhet eller om det tvärtom var till belåtenhet...vem vet? Ironbabe? Vad har du för erfarenheter av detta? Någon annan som tränat under graviditeten och varit med om liknande? Nåja, det gjorde ju varken ont eller kändes obehagligt så det var säkert ingen fara...mest nyfiken på fisens signaler.
Du kan vara lugn vännen! Tigge brukade hjälpa till inifrån när jag tränade ibland! T ex under benspark så kunde jag få en spark som hette duga så vikterna bara flög upp :D Under vissa pass så var det nästan för livat därinne så jag fick ta extra långa vilopauser, du har en livlig liten krabat som vill hjälpa mammsen :hbang:

Pinglan
2009-03-23, 16:18
Herregud...du kanske har rätt!!! Jag är gravid!!! Tror ni det är för sent för abort? Det ser i alla fall ut så när jag tittar mig i spegeln
Men då kan ju du kanske svara på frågan jag ställde om graviditet och träning :D Finns att läsa här under ;)


Det var allt för idag. Kan förresten berätta att bebis var ovanligt aktiv under träningen idag....vet inte varför, oftast brukar h*n hålla sig lugn när jag rör på mig och vara aktiv när jag är stilla men idag var det full fart därinne under hela passet....vet inte om det var något som inte var till belåtenhet eller om det tvärtom var till belåtenhet...vem vet? Ironbabe? Vad har du för erfarenheter av detta? Någon annan som tränat under graviditeten och varit med om liknande? Nåja, det gjorde ju varken ont eller kändes obehagligt så det var säkert ingen fara...mest nyfiken på fisens signaler.



Ähh...du är snart tillbaka i gammal god form igen. När du blir mamma kan du träna bra igen, och då går det fort. Snart blir det pers ska du se:thumbup:

Det har du sannerligen rätt i! Nästa år....DÅ jävlar :devil: ;)

Pinglan
2009-03-23, 16:22
Liten gjorde säkert bara glädjeskutt därinne, när mamma är lycklig blir nog liten det också skulle jag tro :)
*cupid* Vad gulligt sagt vännen!

Du kan vara lugn vännen! Tigge brukade hjälpa till inifrån när jag tränade ibland! T ex under benspark så kunde jag få en spark som hette duga så vikterna bara flög upp. Under vissa pass så var det nästan för livat därinne så jag fick ta extra långa vilopauser, du har en livlig liten krabat som vill hjälpa mammsen :hbang:

Tack för svaret Ironthebabeofbabes *kissass* Skönt att ha en sådan expert att bolla funderingar med! Du vet ju verkligen vad du pratar om :thumbup:

Semiramis
2009-03-23, 18:34
Bebis gillar endorfiner?

Nitrometan
2009-03-24, 12:38
Det har du sannerligen rätt i! Nästa år....DÅ jävlar :devil: ;)
Bland gubbar och gummor 2011 var det väl vi sa?

Pinglan
2009-03-25, 16:01
Bebis gillar endorfiner?
Så är det säkert! Stackars bebis, endorffinberoende redan i mammas mage :D

Bland gubbar och gummor 2011 var det väl vi sa?
Just det men i väntan på att sätta PB på flaket så börjar jag sätta tränings-PB redan under nästa år :thumbup:

Idag blev det lite bänkelibänk.

Lyft åt sidan:
2.5kg 1x30
5kg 3x10

Överstöt:
kvastskaft 1x10
20kg 1x5
25kg 1x5
27.5kg 1x5

Bänkpress, FU:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
47.5kg 3x5

Smal bänkpress, FU:
40kg 3x5

Militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 1x5

Stående henatelpress "special":
8.5kg 2x15

Slut för idag, tack för idag!

Jonna
2009-03-26, 10:43
Vilka bra pass du levererar! *yourock*

Vad är "hantelpress special" för övning?

Jag antar att du inte ska agera hejarklack i helgen förresten?

LadyG
2009-03-26, 10:51
Håller med Jonna, bra pass!
Blir också lite nyfiken på vad det där special kan vara :)

Nitrometan
2009-03-26, 11:09
Bra tränat igen! Kör hårt så länge du kan.

Pinglan
2009-03-26, 11:27
Vilka bra pass du levererar!

Vad är "hantelpress special" för övning?

Jag antar att du inte ska agera hejarklack i helgen förresten?

Tack vännen!! Hantelpress "special" är en övning som jag körde mycket som axelrehab då jag hade OLlade axlar :D Det är en "the boss"-specialare och man gör den stående med hantlar. Man har handflatan vänd mot öronen (man brukar ju ha handflatan framåt vanligtvis vid hantelpressar) plus att man kör den alternerat, dvs man växlar en hand i taget istället för båda samtidigt. Gick det att förstår den förklaringen? Väldigt bra för axelstabiliteten är övningen (och som du vet måste jag ju får ordning på axlar och rygg tills vi drar igång OL-laget i januari nästa år, eller hur :D)

Jag hade missuppfattat och trodde tävlingen var förra helgen....dessvärre hade vi ju inte tid varken då eller- tyvärr- den här helgen heller....ska du åka?

Håller med Jonna, bra pass!
Blir också lite nyfiken på vad det där special kan vara
Tack! Se svaret till Jonna angående övningen....går det att förstå hur jag menar?

Bra tränat igen! Kör hårt så länge du kan.

Tack Nitro! Jag hoppas jag kan träna in i det sista men samtidigt lyssnar jag såklart på kroppen (typ äntligen eller nåt *rolleyes* ;))

LadyG
2009-03-26, 11:45
Absolut, klockren beskrivning! :)

Nitrometan
2009-03-26, 12:54
Tack Nitro! Jag hoppas jag kan träna in i det sista men samtidigt lyssnar jag såklart på kroppen (typ äntligen eller nåt *rolleyes* ;))
Äntligen!

http://2.bp.blogspot.com/_2XHxqgMF4mw/SKhmaY1WK-I/AAAAAAAAAbg/RYAZswAd5jg/s400/%C3%A4ntligen+apa.jpg


Hoppas att allt går jättebra.

Jonna
2009-03-28, 15:49
Tack vännen!! Hantelpress "special" är en övning som jag körde mycket som axelrehab då jag hade OLlade axlar :D Det är en "the boss"-specialare och man gör den stående med hantlar. Man har handflatan vänd mot öronen (man brukar ju ha handflatan framåt vanligtvis vid hantelpressar) plus att man kör den alternerat, dvs man växlar en hand i taget istället för båda samtidigt. Gick det att förstår den förklaringen? Väldigt bra för axelstabiliteten är övningen (och som du vet måste jag ju får ordning på axlar och rygg tills vi drar igång OL-laget i januari nästa år, eller hur :D)

Jag hade missuppfattat och trodde tävlingen var förra helgen....dessvärre hade vi ju inte tid varken då eller- tyvärr- den här helgen heller....ska du åka?

Aha, då förstår jag. Men du pressar alltså bara rakt upp, inte skruvar upp den?

Hehe, du tävlar -jag passar ditt barn. Var det inte så vi sa? :D

Jag följde inte med på tävlingen, sitter här hemma och håller tummarna och är lite nervös istället!

Pinglan
2009-03-29, 13:58
Nitro: :D Tack!

Jonna: Precis, rakt upp bara!

Så sa vi väl inte alls! Eller kanske att du sa så och jag protesterade högljutt :D Hoppas det gick bra för NAK igår!

Ett litet böjeliböjpass idag då. Kändes helt förträffligt idag! Nu är det ju så lätta vikter jag fjantar runt med men trots det kan jag känna skillnad från pass till pass och idag kändes det verkligen toppen! Härligt!

Knäböj:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
60kg 1x5
55kg 1x10
50kg 1x10
40kg 1x10

Sittande lårcurl:
30kg 3x10

Vadpress:
50kg 3x15

Frontböj:
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5

Raka marklyft:
20kg 1x10
30kg 1x10
40kg 1x10

Det var allt för idag.

Idag är det förresten precis 7 veckor kvar till BF (beräknad förlossning) Känns häftigt att det närmar sig så snabbt. Jag fattar inte att jag mår såhär otroligt bra också! Jag har verkligen tur, jag tycker jag läser om att de flesta mår pest och pina under graviditeten men jag mår bättre än jag gjort på länge! Härligt!

Pinglan
2009-03-29, 14:10
Några bilder på dagsformen ;)

Pinglan
2009-03-29, 15:19
Har förresten passerat 70kg-strecket idag! Vägde in på modiga 70.5kg imorse vilket innebär att jag gått upp exakt 9 kg sedan jag blev gravid (vägde 61.5 innan jag blev gravid). Det är väl acceptabelt såhär i början av 8:e månaden men jag är glad om viktökningen totalt stannar på runt 12 kg (vilket är en optimal (:D) viktuppgång för sådana som är normalviktiga innan graviditeten.

Jonna
2009-03-29, 20:33
Fiiiin mage! *cupid*

Ehm, känns ju bra att vi nu kör på ungefär samma vikter... *rolleyes*

Jag är verkligen imponerad över att du tränar på så bra till och med i slutet av graviditeten.

Kommer du och leker enmanshejarklack på nästa serieomgång? Då är det i Örebro tror jag.

Semiramis
2009-03-29, 20:35
Då ligger vi på samma vikt :D

Nitrometan
2009-03-30, 12:37
Opti. Klart att du är opti!

Bra buktryck på bilderna.

Gnusram
2009-03-30, 12:44
Jahaja, tydligen har jag lyckats missa din nya journal. Men..

F*n vad kul! Av nån anledning hade jag lite på känn att du hade ett bra skäl att vara borta härifrån ett tag. Kör (lagom) hårt nu och lycka till!

Pinglan
2009-03-31, 14:32
Fiiiin mage!

Ehm, känns ju bra att vi nu kör på ungefär samma vikter...

Jag är verkligen imponerad över att du tränar på så bra till och med i slutet av graviditeten.

Kommer du och leker enmanshejarklack på nästa serieomgång? Då är det i Örebro tror jag.
Tack Jonna :) Jag mår så bra av att träna så jag vill verkligen försöka hålla på in i det längsta. Jag hade en period för några månader sedan som jag var omänskligt trött. Mitt blodvärde var urkass (98 i hb) så förmodligen gjorde det sitt till tröttheten, men då iaf så orkade jag helt enkelt inte träna under en 2-veckorsperiod och direkt började jag få ont i både rygg och axlar och fogar...och ännu tröttare blev jag...så jag är nog helt enkelt beroende av träningen...sämre finns ju att vara beroende av :)

Örebro känns för långt att sitta och åka för en serietävling tycker jag....skillnad om det hade varit SM...ska du åka? Hur gick det för M på tävlingen?

Då ligger vi på samma vikt
Sedär! Du ska ska se att jag snart är förbi :D

Opti. Klart att du är opti!

Bra buktryck på bilderna.
Haha, precis!

Jahaja, tydligen har jag lyckats missa din nya journal. Men..

F*n vad kul! Av nån anledning hade jag lite på känn att du hade ett bra skäl att vara borta härifrån ett tag. Kör (lagom) hårt nu och lycka till!
Välkommen hit till min brutala journal :D Det är ju inte så konstigt om du missat den, den är ju rätt ny! Tack så mycket, ska försöka vara lagom för en gångs skull!


Vet ni vad!! Jag tror jag börjar bli sjuuuuuk *cry* Märkte det på morgonpromenaden med Elsa, blev helt hostig av att gå och fick ont i halsen. Känner mig lätt febrig också. Skit också, bara att avstå markpasset idag då! Hoppas det inte bryter ut så kanske jag kan träna igen i slutet av veckan. Håll tummarna gott folk!

Ironbabe
2009-03-31, 14:45
Men åh vilka underbara bilder! Din mage ser ungefär ut som min gjorde vid samma tidpunkt, man ser konturerna fortfarande :D Det var en härlig tid när Tigge låg i magen..då visste jag var jag hade honom hahaha

Isch för sjukdom, hoppas det inte fastnar på dig så du får vara frisk och kry. Kramen

Jorgen
2009-03-31, 15:32
Ja jäklar vilket buktryck!

Inte bli sjuk, du får kurera dig ordentligt.

Nitrometan
2009-04-03, 08:56
Vars fashiken e du?

Hur går det?

Pinglan
2009-04-03, 17:12
Vars fashiken e du?

Hur går det?

Här är jag! Tackar som frågar- med sjukdomen har det inte hänt så mycket. Det har inte blivit sämre men heller inte bättre. Får nog vila över helgen också. Någon som däremot blivit sjuk ordentligt är Johan. Nu vet vi ju alla hur fruktansvärt sjuka män (?) blir vid förkylningar men detta måste tom jag hålla med om var en rejäl omgång.

Igår hade han värk i alla leder och muskler, han hade 40 graders feber, så ont i halsen att han inte kunde svälja och så mycket slem att det lät rent otäckt när han andades. Dessutom fick han andnöd mellan varven. Då skjutsade jag honom till vårdcentralen där det konstraterades att han syresatte sig dåligt (90%) och att halsen var rejält svullen plus att han hade en ordentlig infektion. Penicillin blev det plus febernedsättande och idag har halsen blivit något bättre och febern har sjunkit, ingen andnöd har han haft heller men i övrigt är det lika jävligt. Eller som han själv sa för en stund sedan; jag ligger fortfarande för döden men jag tror det har vänt nu *rolleyes* :D

Jörgen och baben; tackar för omtanken :)

Nitrometan
2009-04-03, 17:39
Tack för uppdateringen! Krya på dig.

Pinglan
2009-04-06, 10:06
Ny uppdatering:

Hmmm, jag har lite oflyt nu.....igår fick jag sammandragningar som inte var av denna värld.....när det var som värst kom de varannan minut och höll i sig 30-45 sekunder...och de var kraftiga...efter kontakt med förlossningen fick jag först order om att omedelbart komma in för kontroll men eftersom vi har 8 mil enkel resa att åka så ändrade hon sig och jag fick order om att lägga mig rakt upp och ner i sängen och inte röra en fena på ett par timmar...detta fick sammandragningarna att lugna ner sig så pass att de "bara" kom med 5 minuters mellanrum. Ny kontakt med förlossningen och det var okej att fortsätta vara hemma men jag skulle höra av mig om det blev värre igen....fick stränga order att ta det ordentligt lugnt ett par dagar och träning var inte att tänka på...men om det håller sig lugnt framöver så skulle det vara okej att köra igång försiktigt med träningen igen om några dagar...

Idag har jag väl 10 minuter mellan sammandragningarna så det är ju på rätt spår iaf....vill ju inte att förlossningen ska dra igång nu precis...det är ju hela 6 veckor kvar till beräknad nedkomst...

SÅ; det blir nog rätt lugnt här i journalen ett par dagar till men så vet ni att jag lever iaf!

mini
2009-04-06, 10:07
Kniiiiiiiiip!!!

Ironbabe
2009-04-06, 10:12
Hm..Låter inte så bra det där men jag hade likadant några veckor innan förlossning. Livmodern tränar inför det som komma skall. Du gör iaf rätt i att ta det lite lugnt i några dgr tills det har stillat sig. Bebis ska få ligga och jäsa i några veckor till därinne :D

LadyG
2009-04-06, 10:14
Skynda långsamt! Håller tummarna för att liten också håller sig lugn, verkar vara en ivrig liten krabat :)

Nitrometan
2009-04-06, 14:58
Ta det lugnt.

Jag håller tummarna.

Jorgen
2009-04-06, 15:37
Uppdatera journalen kan du välan göra ändå. Det behöver inte vara träning, vi vill ju veta hur det är med dig. :)

Pinglan
2009-04-07, 09:30
Kniiiiiiiiip!!!
:D

Hm..Låter inte så bra det där men jag hade likadant några veckor innan förlossning. Livmodern tränar inför det som komma skall. Du gör iaf rätt i att ta det lite lugnt i några dgr tills det har stillat sig. Bebis ska få ligga och jäsa i några veckor till därinne
Mmmm, jag har ju också haft sammandragningar innan men detta var verkligen något utöver det vanliga...jösses liksom...dessbättre är allt nästan som vanligt igen så faran är nog över för denna gång. Precis...jäsningen är ju inte riktigt klar än :)

Skynda långsamt! Håller tummarna för att liten också håller sig lugn, verkar vara en ivrig liten krabat
Tack för tummen! Ja, det är en riktig buse därinne...vad månde bli av detta *popcorn*

Ta det lugnt.

Jag håller tummarna.
Tack för tummarna! Jag simmar så lugnt jag bara kan!

Uppdatera journalen kan du välan göra ändå. Det behöver inte vara träning, vi vill ju veta hur det är med dig.
Såklart att jag kan uppdatera journalen med annat än träning! Tack för omtanken :)

Pinglan
2009-04-07, 09:35
Som jag skrev i posten till Ironbabe så verkar allt ha lugnat ner sig nu. Skönt! Lite mer sammandragningar än vanligt har jag nog men det är som sagt var nästan precis som vanligt igen. Skönt! Men jag tar det nog lugnt med träningen ett par dagar till iaf så det inte blir värre igen.

Nu ligger jag ju inte helt stilla på sofflocket ändå eftersom Elsa kräver sina dagliga promenader men de rundor som förut (innan jag började bli stor på riktigt) tog ca 40-45 minuter tar nu ungefär en timma att gå :em: Snacka om att Elsa är måttligt road.....såhär känner hon sig hälsar hon *gah!*:smash:

Men hon kan behöva varva ner lite hon också, det är verkligen är överaktiv hund, ibland kallar jag henne för DAMP-Elsa :D

Semiramis
2009-04-07, 11:19
Kanske kan räknas som träning av livmoder? Bra att du tar hand om dig och att det känns bättre.

Pinglan
2009-04-10, 12:19
Ny bebisuppdatering: rackarungen vill inte ligga som de flesta bebisar gör vid det här laget (v35), dvs med huvudet neråt och fötterna uppåt. Nej, istället verkar det som att h*n redan har börjat träna knäböj och marklyft för fullt genom att sitta på huk därinne med huvudet upp och fötterna ner och lilla rumpan åt sidan. Såhär har liten suttit så länge det har gått att känna, typ 8 veckor eller så. H*n buffar med huvudet precis under bröstbenet och kickar med fötterna rakt neråt- ofta rakt på min stackars urinblåsa *mini :D Det är kraft i dom benen kan jag säga!

Nå, detta innebär att vi ska in till förlossningen för ett vändningsförsök på tisdag i nästa vecka. Då får man bricanyl för att livmodern ska slappna av och sedan försöker en läkare med handkraft vända på bebis genom att försöka få den att slå en kullerbytta. Lyckas inte vändningen blir jag snuvad på den "normala" förlossningen och det blir istället ett planerat kejsarsnitt. I vårt landsting får man nämligen inte som förstföderksa föda i säte pga riskerna för komplikationer på både mor och bebis.

Känner mig lite låg måste jag erkänna, jag har verkligen laddad och förberett mig på förlossningen och har sett fram emot den med spänd förväntan....så blir det kanske ett snitt...sicket antiklimax liksom *gah!* Men naturligtvis är det viktigaste att bebis kommer ut med hälsan i behåll men som sagt....jag vill verkligen få uppleva en naturlig förlossning....

Jaja, vi får hoppas att vändningsförsöket fungerar. Tydligen lyckas det i 60% av försöken så vi får hålla tummarna för att jag hamnar på rätt sida i statisktiken ;) Nå, nu vet ju inte jag vad man får förhållningsorder efter en vändning...om det bara är att köra på som vanligt eller om jag behöver ta det lugnt några dagar (igen *rolleyes*). Lika bra att försöka mosa in 3 träningsdagar innan tisdag så jag iaf hinner ett varv med träningen.

Idag;

Axelrotation:
2.5kg 1x30

Drag bakom nacke:
35kg 3x10

Smala marklyft:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 3x5
50kg 1x10 Fungerade bra att komma ner till stången idag också.

Skivstångscurl:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
32.5kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10

Sittande rodd:
30kg 1x10
35kg 1x10
40kg 1x10

Alt.hantel:
13.5kg 1x10
16kg 3x5

Facepull:
15kg 3x15

Det var allt för idag. Har förresten sett på tyngdlyftning varje dag sedan EM startade. Snacka om att man blir sugen.....vilken sport det är...SÅ vackert....

LadyG
2009-04-10, 12:46
Jag hoppas verkligen att vändningen fungerar, så att du får upplevelsen du vill ha och hoppats på. Trist att bli snuvad på konfekten s a s, även om er hälsa förståss alltid är viktigast!

the_PL_man
2009-04-10, 20:51
Vi hade ett planerat kejsarsnitt, men eftersom de kom 7 veckor tidigt så fick det bli den naturliga vägen ändå.

Vår pojk låg rätt, men sen så låg syrran tvärs i magen, så efter att frugan fått honom så hängde sig läkaren på magen och vred rätt henne och det gick bra. Hon kom ut 20 minuter efter brorsan sin. Det var tydligen inte helt skönt när läkaren styrde och bröt så att hon hamnade i rätt läge.

Ett tips till Johan: Jag provade SL-stilen i coachning under förlossningen("Jaaa, kom igen nu, nu tar vi i liiiiiiite...") . Det funkade inte. Hade hon inte vart så slut så hade hon slagit ihjäl mig. :)

Det löser sig Pinglan, det viktiga är att allt går bra!

mvh
the_PL_man

Nitrometan
2009-04-11, 15:02
Det kommer att lösa sig. Hälsan för er båda är viktigast.




ååååå Gla' påsk!

Pinglan
2009-04-12, 15:22
Lady G: ja vi får hoppas på det!

Lars: hoppsan, så kan det också gå alltså! Tänk, jag hade ingen aning om att ni har tvillingar! Söta! Johan hälsar och tackar så mycket för varningen :D

Nitro: Helt sant!

Idag blev det ett litet bänkpass som jag faktiskt är riktigt nöjd med! Inte så ofta man känner så nuförtiden ;)

Lyft åt sidan:
2.5kg 1x15
5kg 3x10

Överstöt:
Kvastskaft 1x10
20kg 1x5
25kg 1x5
27.5kg 1x5
30kg 1x5

Bänkpress FU:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 3x5 :hbang: och detta var jag som sagt riktigt nöjd med! Det var länge sedan jag körde 5:or på 50 med fötterna i luften. Riktigt lätt var det också! Nu är ju inte 50kg så oerhört tung vikt egentligen men betänk att jag faktiskt aldrig varit särskilt bra på bänkpress och att jag dessutom är höggravid :D
40kg 1x15 Puuuuuuuuuuuuuuump i rattarna :hbang:

Smal bänkpress:
40kg 3x5

Militärpress:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5

Stående hantelpress "special":
8.5kg 2x15

Sådär, det var allt för idag. Imorgon blir det böj om det går som planerat.

Semiramis
2009-04-12, 15:26
Härligt att du kan träna igen och bra går det ju också!

Pinglan
2009-04-13, 17:09
Semiramis: ja, det är skönt! Vi får väl se om det blir ett uppehåll igen nu efter vändningsförsöket imorgon (har ingen aning om ifall man får några sådana restriktioner, hoppas inte)

Ett litet böjpass hann jag klämma in innan morgondagen precis som jag hade planerat. Kändes bara bra! Har grymt tryck i kroppen nu, helst i magen ;)

Knäböj:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
60kg 1x5
55kg 1x10
50kg 1x10
40kg 1x15 ahhhhhhhhhhhhhhhhh, riktigt svidande känsla i låren här. GÖTT!

Sittande lårcurl:
30kg 3x10

Sittande vadpress:
40kg 3x10

Frontböj:
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
40kg 1x10

Raka marklyft:
20kg 1x10
30kg 1x10
40kg 1x10

Sen långpromenad med Elsa. Nu väntar en lasagne i ugnen :eating:

Kamrater- håll tummarna för att fisen går med på vändningen imorgon!

T-train
2009-04-13, 20:21
Hello.hoppas det går bra imorgon..o andra sidan är det viktiga att få ut bebisen..o visst, jag kan förstå känslan av att bli snuvad på konfekten..hur som så hoppas jag på det bästa. Kraaaam

Nitrometan
2009-04-14, 08:01
Lycka till idag.

Ironbabe
2009-04-14, 09:12
Jag önskar dig lycka till med vändningen av fisen idag! Inte hela världen om det inte lyckas, det är slutresultatet som räknas = att fisen kommer ut och säger HIGH FIVE MORSAN :D

Jag har gjort en av varje. En vaginal och ett KS och jag tycker att slutresultatet kändes lika bra :)

Pinglan
2009-04-14, 09:39
Hello.hoppas det går bra imorgon..o andra sidan är det viktiga att få ut bebisen..o visst, jag kan förstå känslan av att bli snuvad på konfekten..hur som så hoppas jag på det bästa. Kraaaam
Tack vännen :)

Lycka till idag.
Tack gulliga Nitro :)

Jag önskar dig lycka till med vändningen av fisen idag! Inte hela världen om det inte lyckas, det är slutresultatet som räknas = att fisen kommer ut och säger HIGH FIVE MORSAN

Jag har gjort en av varje. En vaginal och ett KS och jag tycker att slutresultatet kändes lika bra
Tack! Visst är det så- det är slutresultatet som räknas, men som sagt- jag vill verkligen få uppleva en naturlig förlossning. Vem vet- detta kanske är min enda chans liksom...

Men vad bra med ett proffs inom området! Du som varit med om båda- om vi nu ska försöka hitta fördelar med snitt, jag försöker allt vad jag kan men hittar egentligen inga fördelar alls mer än att man då vet exakt vilket dag det blir plus att man slipper gå över tiden, men finns det några andra fördelar?

Tex vad gäller träningen- kan man komma igång snabbare efter snitt? Eller är det precis tvärtom? Jag vet ju att man inte får lyfta tyngre än bebis på åtskilliga veckor....men hur stor är skillnaden om man jämför med en "vanlig" förlossning? Andra fördelar? Nackdelar med snitt vill jag inte höra, det vet jag redan allt om :( ;)

sweetkarolina
2009-04-14, 13:47
Jag önskar dig lycka till med vändningen av fisen idag! Inte hela världen om det inte lyckas, det är slutresultatet som räknas = att fisen kommer ut och säger HIGH FIVE MORSAN :D


+1

Tråkigt att höra om krångel, men det hör väl till "diagnosen" (lite krångel asså.) Bäst att bara slappna av och njuta? av de sista veckorna och hålla tummarna för en fin o frisk fis i slutändan ;)

Du får en färsk inspirationsbild på Filippa, 3 dagar :D

-AG-
2009-04-14, 13:50
Lycka till!

Jonna
2009-04-14, 19:05
Här missar man mycket om man inte läser så ofta märker jag!
Hoppas att vändningen av lillfisen gick bra idag, och att det inte var allt för obehagligt för dig.

Pinglan
2009-04-14, 19:08
+1

Tråkigt att höra om krångel, men det hör väl till "diagnosen" (lite krångel asså.) Bäst att bara slappna av och njuta? av de sista veckorna och hålla tummarna för en fin o frisk fis i slutändan

Du får en färsk inspirationsbild på Filippa, 3 dagar
Jag ska verkligen inte gnälla egentligen eftersom jag ju är och har varit väldigt lyckligt lottad som inte haft några besvär alls under hela graviditeten....detta är ju egentligen inget problem alls utan bara lite grus i maskineriet....det löser sig ju i slutänden på ett eller annt sätt.

Viklen underbaar liten Filippa *cupid* Förstår att du är en stolt faster!!!

Lycka till!
Tack vännen!


Jaha, hemkommen från sjukan då. Vändningsförsöket misslyckades tyvärr trots att läkaren slet i sitt anletes svett under en väldigt lång stund. Hon fick fisen att vända från sätesbjudning till tvärläge (nu ligger h*n på tvären istället för med rumpan ner och huvudet upp) men längre gick inte. Läkaren frågade vid ett flertal tillfällen om jag orkade med mer och om det gjorde väldigt ont men sanningen att säga gjorde det inte det minsta ont och för min del hade vi kunnat hålla på i flera timmar om nu det hade hjälpt. Jag tyckte att det kändes som massage ungefär men när jag sa det tittade läkaren konstigt på mig och undrade vad det var för massörer jag brukade gå till isf :D

Läkaren sa massor med gånger att "du är verkligen tålig" och "vilken otroligt hög smärttröskel du måste ha" och "du är verkligen helt enormt duktig på att slappna av" och barnslig som man är så höll jag på att pysa över av stolthet! Så himla fånig man är va :em: ;)

Nåväl, hur duktig jag än var så var bebis-skitungen inte lika duktig utan vi fick helt enkelt ge upp. Läkaren tyckte dock att vi skulle ge det minst en chans till och därför ska jag dit igen nästa tisdag. Det vore väl själva den om inte bebis kan ge med sig då!!! Lika envis som mor sin redan- vad har vi gett oss in på ;)

Semiramis
2009-04-14, 19:48
Det är lika bra att boka Nannyakuten direkt till förlossningen för att visa vem som bestämmer :D

Nitrometan
2009-04-14, 22:19
Lika envis som mor sin redan- vad har vi gett oss in på ;)
Ja, hur ska det gå? :confused:






Lycka till med nästa vändning.

LadyG
2009-04-15, 13:18
Lycka till med nästa vändning, liten kanske är mer redo att samarbeta då.

Jonna
2009-04-16, 08:06
Jag efterlyser nya bilder på fina magen! Får en sån rolig bild i huvudet nu när h*n ligger på tvären där inne :D

Lellan
2009-04-16, 10:00
Jag efterlyser nya bilder på fina magen! Får en sån rolig bild i huvudet nu när h*n ligger på tvären där inne :D

+1 :D

Har hört att det ska hjälpa att stå på huvudet?

mini
2009-04-16, 10:25
+1 :D

Har hört att det ska hjälpa att stå på huvudet?

Ok, en bild på magen tagen då Pinglan står på huvudet är mitt önskemål då.

Pinglan
2009-04-16, 15:17
Det är lika bra att boka Nannyakuten direkt till förlossningen för att visa vem som bestämmer
Tack för tipset! Har du numret? *plockar fram anteckningsblock och penna* :D

Ja, hur ska det gå?
Lycka till med nästa vändning.
Tack!

Lycka till med nästa vändning, liten kanske är mer redo att samarbeta då.
Tack, jag vi får hoppas liten skärper till sig!

Jag efterlyser nya bilder på fina magen! Får en sån rolig bild i huvudet nu när h*n ligger på tvären där inne
Haha, in your dreams :D

+1

Har hört att det ska hjälpa att stå på huvudet?
Se svaret till Jonna. Haha, har faktiskt också hört att det kan hjälpa...risken är väl att jag bryter nacken isf och då blir det ju inget av nåt ;)

Ok, en bild på magen tagen då Pinglan står på huvudet är mitt önskemål då.
Se svaret till Jonna och Lellan :D Haha, du är inte klok!

Pinglan
2009-04-16, 15:25
Lite träning har jag hunnit med idag.

Smala marklyft:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
65kg 1x5
70kg 1x5
75kg 1x5
60kg 1x10 Kändes bara bra vilket är lite konstigt med tanke på att magen verkligen är helt enorm och den borde verkligen vara helt i vägen....

Skivstångscurl:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10

Skivstångsrodd:
20kg 1x10
30kg 1x10
40kg 1x10
50kg 1x10

Drag mot bröst:
35kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10

Alternerad hantelcurl:
16kg 3x5

Idag är det exakt 1 månad kvar till beräknad nedkomst.....det börjar närma sig *cupid*

Pinglan
2009-04-18, 15:53
Ahhh, lite träning såhär på lördagseftermiddagen.

Axelrotation:
2.5kg 1x20

Lyft åt sidan:
2.5kg 1x15
5kg 3x10

Bänkpress, fötterna uppe:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
52.5kg 3x5 :hbang:
50kg 1x10 :hbang:
45kg 1x10

Det går riktigt bra med bänken! Vet inte om jag har gjort så hemskt mycket tyngre med fötterna i luften (å andra sidan har jag väl inte kört så mkt med fötterna uppe heller men ändå....) Inte illa pinkat av en som ska kalva om en månad va ;)

Smal bänkpress:
40kg 3x6

Militärpress:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10 Gahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, SÅ jävla jobbigt!!!!!!!

Nu ska jag snart ägna mig lite åt våra norska jaktgäster som är här och jagar vildsvin. De kom i torsdags kväll och på 2 kvällar har de skjutit 5 vildsvin. De sitter ikväll också sen får vildsvinen lite lugn och ro igen. Tänk att åka ända från Norge bara för att få skjuta ihjäl lite vildsvin...jägare är ett folk jag aldrig har förstått mig på *rolleyes* Men annars är de väldigt trevliga :D

Nitrometan
2009-04-18, 15:56
Nä, inte illa pinkat.

Bra tränat och lycka till.



Tur att jägarna är trevliga.

Pinglan
2009-04-21, 09:16
Nä, inte illa pinkat.

Bra tränat och lycka till.



Tur att jägarna är trevliga.

Tack! Ja, de var trevliga som sagt. Det blev en gris till så sammanlagt fick de 6 st med sig hem. De var så nöjda att de omedelbart bokade in en jakt nästa år igen :thumbup:

I eftremiddag är det dags för vändningsförsök nummer 2! Hoppas det funkar den här gången. Bebis far lite fram och tillbaka nu, mer än innan försöket förra veckan. Innan förra veckan låg h*n i princip alltid med huvudet upp och fötterna ner men den senaste veckan har h*n pendlat mellan tvärläge med huvudet till höger och tvärläge med huvudet till vänster samt ibland med huvudet upp som vanligt. Bara huvudet ner som fattas! Rackarns unge att vara trög *gah!* ;)

Håll tummarna för en lyckad vändning kamrater!

Nitrometan
2009-04-21, 09:20
Bara huvudet ner som fattas! Rackarns unge att vara trög *gah!* ;)
Kanske inte trög, bara envis och motsträvig. Gör tvärtom liksom.

Håll tummarna för en lyckad vändning kamrater!
Japp. Tummar hålles.

Semiramis
2009-04-21, 09:24
Håller tummarna!

Pinglan
2009-04-21, 19:50
Skit också, det gick inte den här gången heller *cry* Hade en annan läkare än förra veckan men hon fick inte bebis att flytta på sig mer än vad den andra läkaren fick förra gången.

Nå, nu vill de inte försöka någon mer gång eftersom de anser att chansen till en lyckad vändning är minimal. Det började direkt pratas om planerat snitt men jag undrade då om det inte fanns någon som helst chans för mig att få föda i säte. I vårt landsting får man ju inte föda i säte som förstföderska men det får man ju i en del andra landsting. Jag menade på att om det nu skulle vara helt förkastligt skulle man ju inte få det på vissa ställen....

Fick då träffa chefsöverläkaren på förlossningen (förövrigt hon som gjorde vändningsförsöket förra veckan) och vi hade en lååååååååång diskussion omkring detta. Hon var otroligt trevlig ocj förstående och mycket lätt att prata med. En underbar människa helt enkelt.

Hon var av den åsikten att om jag hade väldigt starka önskemål om en vaginal förlossning och om förutsättningarna fanns (att bebis inte är för liten eller för stor och att mitt bäcken inte är för trångt) skulle hon absolut låta mig föda vaginalt! Lycka! Bebis vet vi redan att den varken är för stor eller för liten (h*n mättes inför vändningsförsöket förra veckan och h*n är lite mindre än normalt men ändå inom normalkurvan) så det var grönt. Återstod bara bäckenröntgen och mätning och det fick vi en tid till direkt! Service! Var vid det här laget mycket glad och var helt säker på att jag kommer att få min vaginala förlossning iaf!

Döm om min besvikelse när måtten visade att mitt jävla bäcken är för trångt för en sätesförlossning *cry**gah!* FAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!! Upp som en sol, ner som en pannkaka....så kändes det. Så nu finns det inget val öht, det blir planerat snitt. Är så jävla ledsen så jag kan knappt beskriva det.....usch.....

Fick ingen tid idag eftersom jag måste åka till ett annat sjukhus för planerat snitt...de skulle höra av sig därifrån om några dagar. LEDSEN!

the_PL_man
2009-04-22, 00:33
Skit också, det gick inte den här gången heller *cry* Hade en annan läkare än förra veckan men hon fick inte bebis att flytta på sig mer än vad den andra läkaren fick förra gången.

Nå, nu vill de inte försöka någon mer gång eftersom de anser att chansen till en lyckad vändning är minimal. Det började direkt pratas om planerat snitt men jag undrade då om det inte fanns någon som helst chans för mig att få föda i säte. I vårt landsting får man ju inte föda i säte som förstföderska men det får man ju i en del andra landsting. Jag menade på att om det nu skulle vara helt förkastligt skulle man ju inte få det på vissa ställen....

Fick då träffa chefsöverläkaren på förlossningen (förövrigt hon som gjorde vändningsförsöket förra veckan) och vi hade en lååååååååång diskussion omkring detta. Hon var otroligt trevlig ocj förstående och mycket lätt att prata med. En underbar människa helt enkelt.

Hon var av den åsikten att om jag hade väldigt starka önskemål om en vaginal förlossning och om förutsättningarna fanns (att bebis inte är för liten eller för stor och att mitt bäcken inte är för trångt) skulle hon absolut låta mig föda vaginalt! Lycka! Bebis vet vi redan att den varken är för stor eller för liten (h*n mättes inför vändningsförsöket förra veckan och h*n är lite mindre än normalt men ändå inom normalkurvan) så det var grönt. Återstod bara bäckenröntgen och mätning och det fick vi en tid till direkt! Service! Var vid det här laget mycket glad och var helt säker på att jag kommer att få min vaginala förlossning iaf!

Döm om min besvikelse när måtten visade att mitt jävla bäcken är för trångt för en sätesförlossning *cry**gah!* FAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!! Upp som en sol, ner som en pannkaka....så kändes det. Så nu finns det inget val öht, det blir planerat snitt. Är så jävla ledsen så jag kan knappt beskriva det.....usch.....

Fick ingen tid idag eftersom jag måste åka till ett annat sjukhus för planerat snitt...de skulle höra av sig därifrån om några dagar. LEDSEN!

Var inte ledsen Pinglan. För hundra år sedan hade du fött vaginalt under dessa förutsättningar, ovetandes om de oerhörda risker detta kunde innebära både för moder och barn.
Det viktigaste nu är en säker förlossning. Punkt.

Hur skall du annars kunna OLla den 25 Oktober? :)

bulldozer
2009-04-22, 08:04
Tycker inte du behöver vara lessen över att du inte kan föda naturligt,
huvudsaken är ju att du och lillen mår bra när allt är över.

Själv är jag snittad och min dotter mår finfint, snittandet gick jätte-bra, ärret
syns knappt (det en droppe i havet jämfört mad alla mina bristningar).
Jag ska inte ljuga och säga att det ingenting, det känns absolut ingenting
just då (för mig iallafall) men det gör förjävligt ont efteråt. Efter alla förlossnings
berättelser så är jag dock tveksam till om det mer smärtsamt än att föda.
Skillnaden är att smärtan kommer efteråt och håller i sig några dagar, på
plus sidan är att du antagligen får mer sympatier över smärtan eftersom
du opererats, att föda barn är ju "naturlig" smärta ( och verkar därför inte
räknas??)
Jag var smart och lät lill-tösens pappa bära runt och fixa allt med henne första
veckan, jag ammade såklart men han fick fixa resten. Han var rätt skraj för
såna där små varelser nämligen så det var ganska bra att jag var "opasslig"
så han var tvungen att ta hand om henne.;)

Till minus sidan kommer vara att du kommer inte få lyfta tyngre än bäbisen
på rätt många månader pga snittet. (Jag jobbade dock på lager fem månader
efter, inget jag rekommenderar för det kändes en del :P).

För att spä på "dålig" mamma rollen ytterligare så lyckades jag visserligen
amma henne men bara de första fem månaderna, sen började jag jobba.
Planen var att amma henna morgon och eftermiddag men det tog inte många
dagar innan hon fördrog flaskan.

Nåja, hon är trots allt detta fullt frisk idag, inga allergier och är en av de bästa
i klassen på att läsa och skriva så jag tror inte hon lidit alltför mycket.

Snälla Pinglan var inte lessen! Det kommer lösa sig till det bästa hoppas jag,
passa på och njut nu och orora dig ine för sånt som du inte kan påverka
särskillt mycket.

Lycka till nu, du kommer rocka som morsa :hbang::hbang:

Nitrometan
2009-04-22, 08:40
Döm om min besvikelse när måtten visade att mitt jävla bäcken är för trångt för en sätesförlossning *cry**gah!* FAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!! Upp som en sol, ner som en pannkaka....så kändes det. Så nu finns det inget val öht, det blir planerat snitt. Är så jävla ledsen så jag kan knappt beskriva det.....usch.....
Attans vilken otur!

Stackars Pinglan.

Men det viktigaste är att du och bebisen mår bra efter förlossningen.

Ironbabe
2009-04-22, 12:52
Till minus sidan kommer vara att du kommer inte få lyfta tyngre än bäbisen
på rätt många månader pga snittet.
:nono: Nu talar du enbart för dig själv och din erfarenhet. Finns inget säger att det kommer bli likadant för Pinglan :)

Jag började träna så smått efter 9 1/2 veckor efter mitt KS, då var jag iofs i bra form innan och hade tränat hela graviditeten tills 2 veckor innan KS. Precis som vår kära Pingla har gjort *cupid* Om jag ska jämföra med min vaginala förlossning för hundra år sen så var jag inte i närheten av så vältränad som inför KS:et. Helt otränad var jag inte då jag spelade fotboll på den tiden men det slutade jag med ganska fort efter jag fått positivt besked på stickan och någon annan träning blev det inte under grossesen. Jag tror att återhämtningen beror till stor del på hur van man är vid att röra på sig och träna :)

Jag är lessen för din skull eftersom du så gärna ville ha en vaginal förlossning men det viktigaste är ändå att både du och bebis slipper de komplikationer det skulle innebära med vaginal förlossning i detta skede! I mitt tycke är det lika fint att bli snittad som vaginalt med tanke på det som kommer ut *cupid*
Den där sista minuten när de säger: Snart kommer barnet var helt magiskt, var, var nånstans tänkte jag och så helt plötsligt dök han upp där bakom skynket *kärlek* Det kommer bli magiskt tjejen och sen är livet inte sig likt på nåt sätt!

Pinglan
2009-04-22, 13:41
Lars: jovisst är det så! Naturligtvis är jag glad för att tekniken är sådan att man på förhand kan veta förutsättningarna.....men ändå liksom....jag vet ju allt det där men ändå är jag ledsen...men det går över, nu är det som det är och det är bara att acceptera...men det kommer att ta ett par dagar till ;)

OLlningen i oktober ja....... vi får hoppas att jag hinner komma i form tills den 25:e :bpump:

bulldozer: tack för dina vänliga ord och för att du delar med dig av dina erfarenheter! Det här med smärtan under förlossningen hade jag ju nästan sett fram emot...det låter ju helt sjukt kanske men jag ville ju så gärna få uppleva värkarna och den där urkraften som många pratar om tar över kroppen under förlossningen....men jag får väl se fram emot lite smärta från snittet då :D Återigen, tack för dina vänliga ord!

Nitro: tack vännen! Visst är det så och bara detta får lägga sig så kommer nog den värsta besvikelsen att gå över på ett par dagar.

Ironbabe: åhhh, tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Hade tänkt skicka ett PM till dig med lite frågor omkring träning efter snitt och ffa undrade jag hur länge det dröjde innan du körde igång igen...förstår att det är individuellt men på ett ungefär sådär....men nu har du ju redan svarat här i tråden! Tack! Tror du det är stor skillnad på när man kan köra igång efter ett snitt kontra vanlig förlossning? Inte för att det spelar någon roll nu när jag inte har något val iaf men ändå...hur lång tid tog det innan du körde böj och mark etc? Minns du?

Åhhh, vad underbart det låter! Det kommer såklart att bli underbart att träffa bebis oavsett hur h*n kommer ut (förresten blir jag mer och mer övertygad om att det är en tjej.....kan inte vara något annat med den envisheten och bångstyrigheter som h*n redan visat upp :D)

Pinglan
2009-04-22, 13:50
Lite böjeliböj då!

Knäböj:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
60kg 1x5
65kg 1x5
70kg 1x5
60kg 1x10
50kg 1x15

Det går bara lättare och lättare att köra böj! Helt otroligt! Jag tror fasen jag skulle kunna ta minst 100kg om jag maxade idag (nej, jag ska inte- jag lovar ;)) Har grymt tryck i hela kroppen och vikten känns som papper. Något som också är helt otroligt är att min gamla ryggsmärta är helt borta! Förut kände jag ju alltid av den mer eller mindre men nu är den borta....märkte det för någon månad sedan men det är möjligt att den har varit borta längre fast jag inte har tänkt på det....tänk om jag kunde ha sådan tur att den aldrig återvänder! Då jäklar ska ni få se på böj och mark :hbang: :D

Sittande lårcurl:
30kg 3x10

Frontböj:
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
50kg 1x5
40kg 1x10

Sittande vadpress:
40kg 3x10

Raka marklyft:
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
40kg 1x10

Det var allt för idag! Nöjd!

Nitrometan
2009-04-22, 14:05
Tjockisar brukar böja bra. *kissass* :cool:


*hukar mig*

bulldozer
2009-04-22, 15:17
:nono: Nu talar du enbart för dig själv och din erfarenhet. Finns inget säger att det kommer bli likadant för Pinglan :)



Tror det var en allmän rekomendation, iofsej så kan det ha hänt mkt på
8 år när jag tänker efter :D
Som sagt så jobbade jag efter fem månader på lager (tuuuungt) utan att få
komplikationer så..

Ironbabe
2009-04-22, 15:33
Ironbabe: åhhh, tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Hade tänkt skicka ett PM till dig med lite frågor omkring träning efter snitt och ffa undrade jag hur länge det dröjde innan du körde igång igen...förstår att det är individuellt men på ett ungefär sådär....men nu har du ju redan svarat här i tråden! Tack! Tror du det är stor skillnad på när man kan köra igång efter ett snitt kontra vanlig förlossning? Inte för att det spelar någon roll nu när jag inte har något val iaf men ändå...hur lång tid tog det innan du körde böj och mark etc? Minns du?

Åhhh, vad underbart det låter! Det kommer såklart att bli underbart att träffa bebis oavsett hur h*n kommer ut (förresten blir jag mer och mer övertygad om att det är en tjej.....kan inte vara något annat med den envisheten och bångstyrigheter som h*n redan visat upp
No problems vännen!

Jag kommer inte ihåg exakt hur det kändes efter första sonens födelse men vet att jag började fotbolla igen efter ca 4 månader och fick direkt massa problem med ljumskarna *grr* Jag hade ju som sagt inte alls samma muskelmassa som nu sist. Så det blir så himla svårt att jämföra dessa två graviditeter med tanke på att formen var som natt och dag. T ex så vägde jag mellan 54-56 kg ända tills jag blev gravid med Tim, första gången i mitt liv som jag ökade i vikt..Gick upp 16 kg den gången och det var bara klädsamt. Fick RUMPA och TUTTAR *woho* och de där fina bristningarna på rumpan som bevis på att jag gick upp fort och snabbt :D

Med Tigge så var jag ju i tävlingsform när jag upptäckte att han bosatt sig i min mage *cupid* Vägde ca 65-66 kg och det var inte mycket fett på kroppen då! Gick upp ca 13 kg och det är ungefär vad man räknar med att gå upp i enbart bebis-med-allt-vad-det-innebär-vikt. Det råd jag kan ge är att låt kroppen bestämma hur hårt och vilka övningar du ska köra! Knäböj/utfall och hacklift brukar inte kännas speciellt bekvämt och de ska man nog vara lite extra försiktig med efteråt. Speciellt med tanke på att det tar ett tag innan de där mjukgörande hormonerna försvinner och man är försvagad i den regionen just därför. Jag körde på för hårt i hackliften för tidigt och fick ont i ryggen :( Så..lyssna på din kropp, det som inte känns bra väntar du med ett tag. Man är inte stark i början men det går fort att komma tillbaka när man är så pass tränad som du är! Du får lägga ditt viktego åt sidan och tänka långsiktigt, det kommer både du och bebis vinna på :)

Du får köra massa stabilitetsövningar så du långsamt hittar magmusklerna igen som blivit liiiiiiite uttänjda under ex antal månader *s* Börja med promenader så fort du känner att du klarar av det. Det får göra lite ont i såret i början men det är bra för läkningen att få fart på blodet igen. Själv tvingades jag upp ur sängen efter bara några timmar *aj aj*

Åh..tjej *vill oxå ha* En envis liten minipingla vore ju perfekt att få! Med små tofsar och bestämd min styr hon kosan mot ladan, här ska tränas morsan! *fniss*

Jonna
2009-04-22, 17:09
Ledsen för din skull Pinglan, men som alla de andra har sagt: det viktigaste är ju ändå säkerheten för dig och liten, och när h*n väl är ute tror jag inte att du bryr dig om något annat :)

Får du inte göra snittet på US?

Grymma böj du slog till med där, jag blir så imponerad varje gång jag läser om dina pass!

Jag vill bli som dig när jag blir stor :D

Pinglan
2009-04-23, 17:50
Nitro: :banned Passa dig du......:D

bulldozer: får man ställa en närgången fråga och undra hur gammal du var när du fick barn (eller hur gammal du är nu om du hellre svarar på det :D)? Du ser ju otroligt ung och fräsch ut så man blir helt förvånad att höra att ditt barn är 8 år...du behöver inte svara om du inte vill.

Ironbabe: tack för råden, de är SÅ värdefulla!!! Det som är så konstigt med mig är ju att knäböj funkar så himla bra att köra nu.....det borde ju rimligen vara så att relaxinet har mjukat upp fogar osv för länge sedan men jag känner verkligen ingenting...jag har ju, som jag skrev tidigare, istället blivit bättre i ryggen....jaja, det är ju bara att tacka och ta emot och hoppas att det håller i sig. Ska vara försiktig när jag kör igång igen sedan.

Jonna: Vad gullig du är vännen! Tack *cupid* Planerade snitt görs på Vrinnevi, de har ett sådant samarbete mellan US och Vrinnevi för att rutiner och dylikt ska bli så bra som möjligt. Akuta snitt görs ju såklart på US också men som sagt, detta blir ju planerat....det är väl det värsta med alltihop tycker Johan...att bebis kommer att förlösas i Norrköping...du vet, han är ju född och uppvuxen i Linköping med allt vad det innebär av rivalitet mellan städerna....det känns väldigt tungt för honom att behöva åka till Norrköping och plocka ut bebis :D

Pinglan
2009-04-25, 11:32
Lite marklyft är ju aldrig fel....trots att det idag är årets, hittills, varmaste dag!

Marklyft:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5
85kg 1x5
80kg 1x5
70kg 1x5
60kg 1x10

Kändes otroligt bra! Lätt, bra tryck, suveränt! Finns dte ingen SL-tävling för höggravida? Tror jag skulle kunna hävda mig bra :D

Skivstångscurl:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10

Drag bakom nacken:
35kg 3x10 Den här övningen däremot kändes bara obekväm idag. Fick benstödet precis under magen och metallen var kall så bebis blev vansinnig därinne och for omkring som den tok h*n är ;)

Sittande rodd:
35kg 1x10
40kg 1x10
45kg 1x10

Alt.hantelcurl:
16kg 3x5

Det var det hela. Nu ska jag snart sätta mig ute i solen och läsa en bok.

bulldozer
2009-04-25, 18:54
bulldozer: får man ställa en närgången fråga och undra hur gammal du var när du fick barn (eller hur gammal du är nu om du hellre svarar på det :D)? Du ser ju otroligt ung och fräsch ut så man blir helt förvånad att höra att ditt barn är 8 år...du behöver inte svara om du inte vill.


Kan svara på bägge frågorna :D:D

Var 21 (nästan 22) när jag fick lilla Bus och nu fyller jag 30 om exakt två veckor ;)

Jag har fortfarande inte lyckats med konststycket att handla på systemet
utan att visa leg och senast jag och sambon käkade middag ute och jag
beställde ett glas vin så fick jag snällt plocka fram det med.. Måste vara
baby-hullet eller nåt.. Under 18 ser jag ju absolut inte ut att vara (tycker jag). *rolleyes*

Pinglan
2009-04-27, 16:38
bulldozer: du bär verkligen åren med glans (inte för att 30 är särskilt gammalt men du förstår hur jag menar). Om jag skulle gissa din ålder hade jag gissat på runt 22-23 :)

Bänkpress idag då!

Lyft åt sidan:
2.5kg 1x15
5kg 3x10

Bänkpress, fötterna i luften:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 1x5
55kg 3x3
50kg 1x5
40kg 1x15

Pysen (hittekatten) kom upp till träningslokalen en sväng. Han brukar ju gilla att ligga på magen när jag kör bänkpress men av olika anledningar är det inte så lätt att ligga där längre ;) Han gjorde ett gott försök men ramlade ner....istället hoppade han upp rakt i ansiktet och lade sig helt sonika mitt över plytet på mig....kändes sådär...lite andnödsvarning :D Dessbättre hände detta på 30kg-setet, hade det skett när jag körde de tyngsta seten tror jag att det hade blivit problem....haha, Pysen är inte riktigt klok han *cupid*

Militärpress:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 1x5
35kg 1x5
30kg 1x10

Smal bänkpress, fötterna i luften:
40kg 3x5

Stående hantelpress "special":
8.5kg 2x15

Nitrometan
2009-04-27, 18:06
Trevlig katt du har!

Bra tränat!

Jag vet att Elisabet Wahlander tränade långt in i graviditeten. Det går tydligen bra.

Pinglan
2009-04-28, 12:44
Trevlig katt du har!

Bra tränat!

Jag vet att Elisabet Wahlander tränade långt in i graviditeten. Det går tydligen bra.

Pysen hälsar och tackar :D

Mmmm, det har verkligen gått över förväntan att träna såhär långt in i graviditeten...trodde jag skulle ha större besvär faktiskt...och jag hade verkligen inte kunnat förvänta mig att kunna köra böj och mark såhär bra.... får väl ta kontakt med Elisabet när det drar ihop sig för att köra igång igen för lite rådfrågning....

*uppdate*

Jaha, dagens nyhet då......Jag har fått veta datum för det planerade snittet

Torsdag i nästa vecka är det dags, den 7/5!!!!!!!!! Jelp, jag tror jag blev lite nervös faktiskt.......det är ju typ.....SNART!!!!!!!!!!!! Du store tid!!!!!!! JELP!

bubbe
2009-04-28, 12:49
Vårt första barn blev till världen med akutsnitt vilket kändes sådär. Efter den traumatiska upplevelsen blev det vanliga förlossningar vilket gick bättre.

Planerat snitt är nog iofs bättre då du kan tänka framåt på vad som ska hända men lite otäckt ändå att gå genom magen.

Nitrometan
2009-04-28, 13:15
Torsdag i nästa vecka är det dags, den 7/5!!!!!!!!! Jelp, jag tror jag blev lite nervös faktiskt.......det är ju typ.....SNART!!!!!!!!!!!! Du store tid!!!!!!! JELP!

Oj!

Dags att förbereda tumhållning!

Jonna
2009-04-28, 14:02
Jösses, är det dags så snart?! förstår att du är lite nervös, men åh vad spännande!

Ironbabe
2009-04-28, 14:14
WOW! Nästa vecka är du mamma lixom..:Virro Jag hade lite svårt med sömnen natten innan, många tankar som for igenom huvudet. Det kommer gå superbra tjejen! Du är i så god form att återhämtningen går som en dans :thumbup:

Semiramis
2009-04-28, 14:24
Oj, inte mycket mer än en vecka kvar! Du får nog stor glädje av att du har kunnat träna så långt in i graviditeten.

Pinglan
2009-05-01, 11:27
Vårt första barn blev till världen med akutsnitt vilket kändes sådär. Efter den traumatiska upplevelsen blev det vanliga förlossningar vilket gick bättre.

Planerat snitt är nog iofs bättre då du kan tänka framåt på vad som ska hända men lite otäckt ändå att gå genom magen.
Mmmm, akutssnitt måste ju vara värre....ett planerat snitt kan man ju ändå förbereda sig mentalt för....apropå att gå genom magen så säger min barnmorska: "det är sådär- en del vill komma genom nödutgången" :D

Oj!

Dags att förbereda tumhållning!
Absolut! HELA torsdagen måste du hålla!

Jösses, är det dags så snart?! förstår att du är lite nervös, men åh vad spännande!
Mycket spännande!

WOW! Nästa vecka är du mamma lixom.. Jag hade lite svårt med sömnen natten innan, många tankar som for igenom huvudet. Det kommer gå superbra tjejen! Du är i så god form att återhämtningen går som en dans
Kan tänka mig att det blir svårt att sova på onsdag natt....mmmm, hoppas det går bra både med ingrepp och återhämtningen efteråt!

Oj, inte mycket mer än en vecka kvar! Du får nog stor glädje av att du har kunnat träna så långt in i graviditeten.
Och nu är det mindre än 1 vecka kvar! Huuuu! Jag tror också jag kommer att må bra av att formen är bra! Det måste ju helt enkelt vara en stor fördel!

Pinglan
2009-05-01, 11:35
Jaha, förmodligen det sista knäböjpasset innan det är dags (kommer nog inte att hinna med något mer böjpass innan torsdag, tänkte jag skulle hinna ett markpass och ett bänkpass till, vi får se om jag hinner.)

Böjpasset gick lika bra som vanligt :hbang:

Knäböj:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
75kg 1x5
80kg 1x5
70kg 1x5
60kg 1x5
50kg 1x5

Jag tjatar om detta varje gång men jag måste säga det en gång till; det är helt otroligt vad lätt och smidigt det går att böja....jag kan knappt tro det liksom....det känns liksom bättre och lättare att böja nu- en vecka innan jag ska kalva- än vad det har gjort på flera år...jag fattar det inte...

Sittande lårcurl:
30kg 3x10

Frontböj:
50kg 1x5
55kg 1x5
60kg 1x5
55kg 1x5
50kg 1x5

Sittande vadpress:
40kg 3x10

Raka marklyft:
40kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x5
55kg 1x5
50kg 1x10
40kg 1x10

Nu ska jag ut och lapa sol med en spännande deckare!

Linnet
2009-05-01, 12:18
Kommer hålla ett par tummar häruppe i norr för dig och barnet.


Träningsmässigt är du som vanligt brutal! ;)

Jonna
2009-05-01, 16:20
Vilket monstepass du drog till med, helt otroligt. Svårt att tro att du ska ha barn om mindre än en vecka! *yourock*

Men kan du inte bjuda på en ynka liten finmagebild, snart är den ju ett minne blott ändå...
Eller nej, jag önskar mig en kombinerad mag och träningsbild, från nästa markpass kanske? snäääälla? :D

LadyG
2009-05-01, 16:27
Vilket otroligt böjpass och då ska du ändå bli mamma inom en vecka! Du är imponerande!

Pinglan
2009-05-04, 13:56
Kommer hålla ett par tummar häruppe i norr för dig och barnet.
Träningsmässigt är du som vanligt brutal!

Tack och tack :)

Vilket monstepass du drog till med, helt otroligt. Svårt att tro att du ska ha barn om mindre än en vecka!

Men kan du inte bjuda på en ynka liten finmagebild, snart är den ju ett minne blott ändå...
Eller nej, jag önskar mig en kombinerad mag och träningsbild, från nästa markpass kanske? snäääälla?
Tack vännen :) Nog kan jag bjuda på ett par bilder på dagsformen, kommer i nästa post. Dessvärre blir det nog inga träningsbilder för nu verkar det som att det är dags att lägga ner träningen till slut....har fått en massa sammandragningar de senaste dagarna och nu har jag fått tydliga förhållningsorder om att vila fram till torsdag...ska egentligen inte ens gå ut och gå med Elsa men herregud, det måste jag ju....nåväl, men jag får som sagt ta det så lugnt jag kan för vi vill ju inte att det ska dra igång av sig självt nu, då blir det ju plötsligt akut snitt istället för planerat och det är ju inte optimalt ;)

Vilket otroligt böjpass och då ska du ändå bli mamma inom en vecka! Du är imponerande!
Tack tjejen :)

Nå som sagt, nu verkar det vara slut med träningen innan bebis kommer....känns lite snopen, hade ju planerat 2 pass till men jag kanske får lära mig att allt inte riktigt går som planerat alltid.... Och för all del så gör det ju varken från eller till om jag tränar eller inte nu....kommer ju ändå att ha ett uppehåll på minst 6-8 veckor iaf...sen får jag väl börja känna mig fram lite hur snart jag kan komma igång igen...eller så har jag annat att göra så jag inte hinner med någon träning.....men det tror jag väl ändå inte att jag kommer att lägga av med träningen....lite måste jag ju få träna annars blir det nog inte bra för någon....

I nästa post kommer bilder på jordgloben :D

Pinglan
2009-05-04, 14:05
Håll i er :D

Pinglan
2009-05-04, 14:07
Här gör jag mitt bästa för att spänna det som en gång var en sex-pack.....tycker ni att jag lyckas :D

jwzrd
2009-05-04, 14:10
Undrar du verkligen på allvar varför det går så bra att böja med en sådan fin mage? :D

Ironbabe
2009-05-04, 14:34
Ett praktexemplar till mage :hbang:

Förstår att det känns trist att inte få träna men du kommer behöva vilan inför det nya stora! Jag vilade från träningen ca 2 veckor innan snittet, så du vann :D Det var ganska skönt att boa in sig lite innan bebis kom hem och försöka förbereda sig mentalt! Mitt råd till dig efter snittet är att försöka röra på dig så fort det går även om det känns obehagligt och gör ont! Läkningen går fortare ju snabbare du är på benen! Och faktiskt så var det lite mysigt att gå i korridoren med sin juvel..visade upp sig lixom :D

Är så avis på dig som ska få en nybakad bebis att gosa med *cupid*

the_PL_man
2009-05-04, 16:56
Lycka till nu!

Nitrometan
2009-05-05, 12:36
Snart dags...

Lycka till!!!


PB i bebis? :cool:

Semiramis
2009-05-05, 12:59
Laddar för tumhållning! Vilka häftiga bilder :)

mini
2009-05-05, 13:34
Omfg vilken mage. Ståtligt! Det måste vara en dunderbebbe där inne. Lycka till nu, och håll oss uppdaterade.

LadyG
2009-05-05, 14:53
Håller alla tummarna för er båda två.

Jorgen
2009-05-05, 16:07
Lycka till vännen.

Världens starkaste bebis kommer att komma ut.

Jonna
2009-05-05, 20:22
Åh, tack för att du visade magen! Cool den ser ut!

Nu längtar jag efter bilder på bebis istället *cupid*

Lycka till på torsdag, ska hålla tummarna allt vad jag kan!

Börje H
2009-05-05, 20:23
Jodå, tummar hålls här me :)

Nitrometan
2009-05-08, 14:15
Ohoj!

Hoppas att allt har gått bra och att du snart får komma hem.

rockafellah
2009-05-08, 14:25
Fan vilken mage:D

Jonna
2009-05-08, 16:06
Ohoj!

Hoppas att allt har gått bra och att du snart får komma hem.

Nitro sa det så bra så jag bara håller med i ovanstående.

Nyfiken på vad det är för kön på liten också!

Ironbabe
2009-05-10, 15:02
Väntar med spänning på uppdateringen om den stora händelsen!

LadyG
2009-05-10, 16:43
Jag hoppas verkligen att båda mår bra och att allt gått bra! Håller alla tummar jag har för att ni kommer hem tryggt!

Pinglan
2009-05-11, 09:37
Tack gulliga ni för alla hållna tummar och alla lyckönskningar!!! Och förlåt att jag hållit er på halster i flera dagar utan att uppdatera men det har varit lite annat här de senaste dagarna *cupid*

Nå, i torsdags inträffade det STORA!!!!!!!!!!! Precis som jag trodde blev det en liten envis tjej med starka ben!!! Hon vägde så mycket som 3440 gram och mätte 48 cm, kort och kompakt som mor sin alltså! Detta ljuvliga lilla knyte ska heta Judith Sara Viola med Judith som tilltalsnamn.

En kort resumé från sjukhuset då:

Vi kom in på bb-avdelningen vid 07.30 i torsdags. Man började med att ta ett ultraljud för att se så att inte lilla fröken hade vänt sig med huvudet ner (isf hade vi fått åka hem igen och invänta en vanlig förlossningsstart) men såklart hade hon inte vänt sig (envisa unge!). Därefter fick jag allehanda attiraljer såsom kanyl, dropp och kateter och så bar det iväg till operation.

Inne på operationsrummet var det ett stort team av olika läkare, sköterskor, barnmorskor och uskor. Jag fick spinalbedövning vilket var rätt äckligt faktiskt...att bara känna all kraft i ben och fötter bara försvinna och så inte kunna röra det minsta på benen....smärtkänseln försvann också medan beröringskänseln fanns kvar.

Jaha sagt och gjort; nu börjar vi sa kirurgen (vi såg ingenting för vi hade valt att vi nte ville se)....jaha, här är en fot sa läkaren, detta ser bra ut....sen vräkte sig förlossningsläkaren på min mage för att pressa ner lilla fröken och Johan sa att hela jag for fram och tillbaka som en snorloska på bordet....jag märkte det inte ens, jag var så spänd inför det stora MÖTET....vips så kom en av läkarna fram bakom skärmen med lilla Judith i famnen och sa åt Johan att följa med....usch, jag fattade inte vad som hände först...jag visste inte om det var något fel eller om det var rutin att göra sådär..jag trodde jag skulle få henne på magen en stund innan de började pyssla i ordning henne...men sen sa en av sköterskorna att allt är bara bra men hon var lite tystlåten då hon kom ut därför ville de kolla henne direkt...strax efter detta kommer Johan tillbaka med lilla fröken i famnen och sätter sig bredvid mig så vi tillsammans kan titta på detta underbara som vi två har skapat....SÅ OTROLIGT STORT...jag börjar nästan böla bara jag tänker på det *cupid*

Nå, sedan fick vi åka tillbaka till bb-avdelningen och där började Judith att amma för första gången....när hon låg där på bröstet såg både Johan och jag att Judith var förvillande lik en groda (hon låg med låren uppdragna ni vet) så där uppkom smeknamnet "lilla grodan" som hon sedan kallades av både oss och personalen :D

Jag låg där och försökte väcka liv i mina ben och efter några timmar återkom både kraft och känsel lite i taget. Efter ytterligare någon timma kunde jag utan problem sätta mig på sängkanten och sedan gå upp och duscha och dra katetern. Visst, det är klart att det kändes en del i såret men det var helt klart överkomligt. Personalen frågade vid ett flertal tillfällen hur man skulle bära sig åt för att må sådär bra efter en bukoperation och jag sa att det är bara att köra knäböj och marklyft fram till sista veckan innan operation :D

Morgonen efter (på fredagen) då jag klev ur sängen var nästan all smärta borta! helt otroligt! Detta gjorde att vi helt enkelt bad om att få åka hem på fredagen och dte skulle vi ha fått om det inte varit för att läkaren vid rutinkontrollen upptäckte ett litet blåsljud på Lilla grodans hjärta....usch, då blev vi helt livrädda men det var tydligen otroligt vanligt sådär tidigt men deras rutiner säger att man inte skickar hem en groda med blåsljud så därför fick vi stanna tills lördag-morgon. Då var blåsljudet tack och lov borta och vi fick åka hem tillsammans med Lilla grodan!!!!

Sedan dess har vi varit här hemma och nu jobbar vi med att lära känna vår lilla groda....det är för mysigt, jag märker tex att hon har samma aktivitetsrutiner här ute som hon hade i magen...hon är lugn hela dagarna och så drar hon igång vid 23-tiden på kvällen...sen är hon ordentligt aktiv några timmar....men hon sover bra och är så snäll och amningen fungerar också klockrent och allt är bara så UNDERBART!

Det är ett sådant MIRAKEL....allt hon gör är liksom så underbart....hon tom bajsar helt gudomligt liksom :D Detta är liksom en kärlek som är så stark och innerlig att man knappt kan greppa det....helt otroligt...det är så stort att det värker i hjärtat...

Någon smärta från operationsärret har jag inte alls vilket naturligtvis är väldigt skönt men problemet är att jag pga ärret inte får bära tyngre än lilla grodan i 2-3 veckor (risk för bråck) Detta skulle ju inte vara något problem om man hade ont men nu när jag knappt känner något så glömmer jag mig ju hela tiden....jag lyfter tex katterna 7kg/st, jag lyfter Lilla grodan i barnvagnsinsatsen...typ 8-10 kg....sådär är det hela tiden..det är skitsvårt..men jag får göra mitt bästa.

Träning ska jag vänta med till efter efterkontrollen hos BM om 6-8 veckor. Promenader får jag naturligtvis ta redan nu och Lilla Grodan och jag har redan varit ute på långpromenad. Dessvärre kan jag inte ta med mig Elsa såhär i början för hon drar en del och det blir ju inte så bra att hålla emot det...Johan får sköta Elsas promenader ett par veckor helt enkelt..

Oj, detta blev visst långt....bilder på lilla grodan kommer sen, jag har inte hunnit lägga in dem i datorn ännu....

Phu, någon som orkat läsa ända hit? Bra jobbat isf!!!

Börje H
2009-05-11, 09:41
Nå, i torsdags inträffade det STORA!!!!!!!!!!! Precis som jag trodde blev det en liten envis tjej med starka ben!!! Hon vägde så mycket som 3440 gram och mätte 48 cm, kort och kompakt som mor sin alltså! Detta ljuvliga lilla knyte ska heta Judith Sara Viola med Judith som tilltalsnamn.

En "kort" resumé från sjukhuset då:



Grattis :)

Pinglan
2009-05-11, 09:50
Grattis :)

Tack vännen! Haha, en "kort" resumé var det ja :D :D ....såg det själv och skulle editera med apostrofer men då var det försent! Tack för hjälpen :D

O.W.
2009-05-11, 09:52
Grattis Ingela!

Semiramis
2009-05-11, 10:01
Grattis, vad härligt att allt gått så bra!

LadyG
2009-05-11, 10:02
Grattis! Så underbart att det gick bra och att ni mår bra båda två! Så mycket spännande du har att se fram emot, första leendet, första tanden... en massa första-saker :)

Och så den ljuvliga doften av bebis förståss. Lite avis blir jag allt :D

Massor av grattiskramar!

Gnusram
2009-05-11, 10:10
Grattis!

Jonna
2009-05-11, 10:39
Ett Jättestort grattis till både Johan och dig från mig och Mehdi!

Skönt att du mår så pass bra efter snittet, och att allt är väl med lilla Judith!

Ser fram emot bilderna på det lilla miraklet!

Linnet
2009-05-11, 11:15
Grattis!

Matte-
2009-05-11, 11:21
Grattis!! :)

Prisman
2009-05-11, 11:29
Grattis grattis! :)

Nitrometan
2009-05-11, 11:30
G R A T T I S !!




Nu är ni en riktig familj - mamma, pappa, hundar, katter och groda!

Nitrometan
2009-05-11, 11:31
Underbart att höra att allt har gått bra. :thumbup:

Trassel
2009-05-11, 12:14
Grattis, inte utan att man tittan in här lite då och då för att veta hur allt har gått :)

the_PL_man
2009-05-11, 12:56
Grattis till er båda!

Underbart att få komma hem så fort.
Själva bodde vi dem fem första veckorna på BIVA....

Passa på och njut nu, innan du vet det så är hon tonåring! :)

mvh
Lars

Taisho
2009-05-11, 13:49
Grattis till er båda två! Vad skönt att allt gick bra.

Se nu till att utnyttja "Lilla grodans" gripreflex så kommer hon att köra chins i ladan redan före midsommar. :D

Jorgen
2009-05-11, 15:32
Jättegrattis. Skönt att höra att allt gått bra. :)

T-train
2009-05-11, 17:45
Grattis..åh...vad härligt!! Liten tjej också *avis* GRATTIS GRATTIS

sweetkarolina
2009-05-12, 10:45
Grattis grattis!!! Finemang att allt gått vägen, och hoppas allt förblir lika underbart. Kram på dig.

Ironbabe
2009-05-12, 11:26
Jag kan inte med ord beskriva och säga hur glad jag är för din skull!! Skynda skynda att lägga upp bilder på prinsessgrodan! Tigge var oxå en groda, både i magen och ett bra tag efter nedkomsten. Grodor är bäst! =)

Detective
2009-05-12, 11:27
Grattis :D

Fetknoppen
2009-05-12, 13:14
Stort grattis Ingela! Det där måste ju kännas toppen:)

Pinglan
2009-05-13, 14:21
Tack för alla gulliga kommentarer *cupid* Blir helt varm av er omtanke :) Nå, nu tänkte jag lägga upp några bilder på lilla grodan. Håll tillgodo:

Här kommer första bilden precis efter snittet. Jag tror de håller på att sy ihop mig som bäst på andra sidan skärmen :D

Pinglan
2009-05-13, 14:23
Lilla grodan.....

Pinglan
2009-05-13, 14:25
Elsa vill hälsa........

Pinglan
2009-05-13, 14:27
Efter första badet....lite arg....:D

Pinglan
2009-05-13, 14:29
Det är inte lätt att få någon bild när grodan har ögonen öppna men här lyckades jag iaf...

Semiramis
2009-05-13, 14:33
Oj vilka fina bilder! Och vad det strålar om dig!

the_PL_man
2009-05-13, 14:34
Efter första badet....lite arg....:D

Döttrar brukar ärva mammas humör....:D

emmzan
2009-05-13, 14:35
Grattis!!!!!!!!!

mini
2009-05-13, 16:42
Grattis Plingela!

T-train
2009-05-13, 19:24
Gha...vad fiiiin!

Jonna
2009-05-13, 19:59
Åh hjälp vad söt, och vad mycket hår hon har på huvudet!

Nitrometan
2009-05-14, 08:04
Ååååh! Så söt! *cupid*

Jättefina bilder.

LadyG
2009-05-14, 08:47
Vilken söt liten tjej! Det gjorde ni bra! Grattis!!

Krokodil
2009-05-15, 10:17
Grattis Ingela!

Det är stort att bli förälder, man kan bli lite överraskad av de starka känslorna i början... Fast häftigt är det! :)

Pinglan
2009-05-15, 13:10
Tack hörrni! Judith hälsar och tackar också ;)

Krokodil: tack! Ja, det är verkligen stort....jag känner som du, jag blir överraskad av de starka känslorna...jag som verkligen inte är lättrörd normalt sett kan helt plötsligt börja böla när jag tittar på henne....för att jag älskar henne så mycket att det gör ont....nu är jag ju full av hormoner som gör mig känslig men ändå...den där starka kärleken som inte på något sätt är lik något annat man känt....helt underbart.

Annars flyter det på bra här hemma. Vad gäller träning så är det promenader som gäller än så länge....förbränningen är dock på topp tack vare amningen...ställde mig förresten på vågen igår- en vecka efter Judiths ankomst och jag hade gått ner 10kg på en vecka...hoppas det inte fortsätter i den takten :D Eftersom jag gick upp sammanlagt 12 kg så har jag alltså 2 kg kvar sen väger jag som innan jag blev gravid....det blir nog inga problem att väga in i 60kg-klassen sen ;) (vi får se vilken klass jag väljer i OL, 58 eller 63). Äter som en häst gör jag men ändå känner jag mig konstant hungrig....bara att äta mer!

Ironbabe
2009-05-15, 13:41
Sötaste lilla grodan, hur gjorde ni henne? *undrar* =)

Jag rasade precis som du i vikt pga amningen. Var nere på ynka 61 kg ett tag, då såg man mina revben vilket inte var så tjusigt! Man kan verkligen äta precis vad som helst under amningen, passa på nu *s*

Pinglan
2009-05-21, 17:22
Ironbabe: Mmmmm, visst är det en söt liten groda vi har *cupid* Amning är verkligen världens bästa dietmetod! Ät vad du vill och hur mycket du vill och rasa i vikt :D

Idag är det 2 veckor sedan lilla grodan kom ut! Vi har det underbart här hemma, lilla grodan är nog världens snällaste groda! Vi promenerar dagligen och nu har vi börjat ta med Elsa på våra turer, det fungerar riktigt bra, det är osm att Elsa förstår att hon inte får dra när barnvagnen är med.

Kunde inte låta bli att knäppa ett par bilder på magen.....den är ju rätt slapp fortfarande men det är inte utan än att man kan se att det nog finns lite rutor under skinnet iaf...rätt fantastisk med tanke på hur gigantisk magen var för 2 veckor sedan....tyvärr är jag en sådan sopa så jag vet inte hur man lägger upp jämförande bilder.....alltså typ före/efter då hade man ju kunnat jämföra ordentligt men jag lägger upp dagens bilder iaf:

Pinglan
2009-05-21, 17:25
Från sidan:

Jonna
2009-05-21, 21:05
Oj, du är ju i fantastisk form redan nu! Svårt att tänka sig att du såg ut att ha svalt en jordglob för bara 2 veckor sedan! *yourock*

Semiramis
2009-05-21, 21:27
Otrolig form efter två veckor :thumbup: Tänk vad mycket djur ändå kan förstå.

Ironbabe
2009-05-22, 09:47
Ja jädrans! Man ser ju dina rutor hur bra som helst..helt crazy

Lellan
2009-05-22, 10:00
Åhhhh, vilket sött knyte - GRATTIS!! Härligt.. :)

Söt mamma med, med RUTOR my god.. :bow:

Att amning skulle vara en bra dietmetod måste jag dock protestera högljutt emot, jag vägde 129 kg när vi kom in till förlossningen och på efterkontrollen ett par månader senare 133 kg.. :em: Har inget minne av att jag åt en massa heller, å andra sidan måste jag ju ha gjort det! :D (Viktuppgång utan kcal är väl lika troligt som jungfrufödsel..)

Men ät på, verkar ju fungera och njut av tiden - allt ramlar på så fort när väl ungen ramlat ut! Varmt lycka till!

Nitrometan
2009-05-22, 14:58
Bra att allt verkar funka. Grym dagsform.

Pinglan
2009-05-25, 13:19
Tack för snälla kommentarer! Nu har jag (med pedagogisk vägledning från shadowfire) fixat före/efter-bilder där man verkligen kan jämföra! Det är samma bilder som jag redan lagt upp men som sagt, det blir lite lättare att jämföra. Tack för hjälpen skuggan :thumbup:

Vi börjar med den från sidan, alltså den första bilden är från dagen innan snittet och den andra 2 veckor senare:

Pinglan
2009-05-25, 13:22
Och framifrån.....jag tycker det är så häftigt hur kroppen kan ändra sig så...både hur magen kan bli så gigantisk (utan att spricka :D) och hur den sedan bara kan krympa ihop igen...så snabbt liksom...

Ignatius72
2009-05-25, 13:23
Grattis till kotten och den fånigt bra post-gravida magen!

the_PL_man
2009-05-25, 13:25
jag tycker det är så häftigt hur kroppen kan ändra sig så...både hur magen kan bli så gigantisk (utan att spricka :D) och hur den sedan bara kan krympa ihop igen...så snabbt liksom...

Vi killar är vana vid hur kroppen kan ändra sig så...både hur saken kan bli så gigantisk (utan att spricka :D) och hur den sedan bara kan krympa ihop igen...så snabbt liksom...

:D

Se nu till att läka ihop så får du satsa på VSM-OL!

Pinglan
2009-05-25, 13:37
Vi killar är vana vid hur kroppen kan ändra sig så...både hur saken kan bli så gigantisk (utan att spricka) och hur den sedan bara kan krympa ihop igen...så snabbt liksom...

Ahahahahhahahah så jävla bra :laugh: :hbang: Så snabb du var där då :thumbup:



Se nu till att läka ihop så får du satsa på VSM-OL!
Absolut :thumbup:

Ignatius72:
Tack och tack :)

LadyG
2009-05-25, 18:39
Vilken fin mage (på båda bilderna)! Fascinerande att magen gått ihop så fort, och rutorna syns redan :)

Misstänker att foglossningen gått tillbaka vid det här laget också?

Pinglan
2009-05-29, 14:12
Lady G: tackar! Nja, jag hade ju ingen foglossning någon gång så det fanns liksom inget som kunde gå över ;) Du kanske tänker på att jag nämde smärta vid symfysen vid något tillfälle men det var när jag körde mark, innan jag hittade rätt vinklar.

Idag har jag startat igång träningen igen! 3 veckors vila efter snittet får anses som tillräckligt lång vila ;) Skämt åsido, jag vet att jag kör igång förhållandevis tidigt men jag har kollat upp med sjukgymnast som jobbar inom området (hon jobbar på förlossningen) och med vissa restriktioner vad gäller belastning och övningsval har jag fått klartecken att köra igång. Naturligtvis blir det väldigt lätt belastning i flera veckor framöver, egentligen ingen belastning alls i vissa övningar, men bara att få göra momenten känns skönt och motiverande tycker jag.

Lyft åt sidan med viktplatta:
2.5kg 3x10

Bicepscurl med viktplatta:
2.5kg 3x10

Enarms press över huvudet:
2.5kg 3x10

Axelrotering:
2.5kg 3x10

Framåtlut. lyft åt sidan:
2.5kg 3x10

Ryckknäböj:
Kvastskaft 3x10

Bäckenlyft:
3x10

Knäböj:
Kvastskaftf 3x10

Det var allt, kändes otroligt roligt att köra igång igen!

Jonna
2009-05-29, 15:15
Härligt att du är igång redan! Du får liksom allt att låta och verka så enkelt, ingen gravmage kvar efter två veckor och tränar igen bara 3 veckor efter ett kejsarsnitt, du är sannerligen speciell.

Allt bra med lilltjejen?

Kommer du och tittar på KM imorgon? Det är iofs idag också, inte säker på vilken dag det är OL och vilken som är SL. Vore så kul att träffa dig och bebis...
Fast det kanske inte är någon jättebra miljö för en så liten att vistas i när jag tänker efter, dålig luft med magnesium virvlandes och höga ljudsmällar...

Taisho
2009-05-29, 16:10
Du e la go som redan är igång igen, Pinglan!

Och så är det lite skönt att se att du för en gångs skull kör med vikter i böj som faktiskt jag också skulle kunna fixa. :D

LadyG
2009-05-29, 18:30
Ah, ok det var inte samma sak alltså :)

Du är för go' som är igång redan! Hoppas ni får sova om nätterna, de där minimänniskorna kan ju vara lite stökiga när det gäller sömn och sådant i början... typ de första 20 åren eller så ;)

Nitrometan
2009-05-31, 16:18
Kul att du har kommit igång. Lycka till med allt.

Pinglan
2009-06-02, 16:16
Jonna: lite knäpp har jag ju alltid varit.... ;) Judith mår jättebra, tackar som frågar. Det enda som är lite jobbigt är att lilla fröken vill äta varannan timma på nätterna så jag får sannerligen inte sova särskilt mycket....en timma sömn, vaken 45 min, 50 min sömn, vaken 30 min osv, osv hela nätterna :Virro Hoppas det lugnar sig med nattätandet snart!

KM blev det inget för min del men det märkte du ju....nästa år däremot- men det har vi ju redan diskuterat och bestämt i din journal :thumbup:

Taisho: tack! Haha, passa på och njut...snart börjar jag lyfta tungt igen *flex*

LadyG: symfyssmärta räknas ju också som foglossning men för min del var det dessbättre bara vid just de specifika tillfällena som jag fick ont så jag räknar dte inte som foglossningsprobelm....vad gäller sömnen- se svaret till Jonna ;) 20 år....huhhhhhhh

Nitro: tack vännen!

Idag har jag tränat lite igen...allt kändes bra efter förra tillfället och sanningen att säga hade jag lust att träna igen redan nästa dag men nu ska jag försöka att inte överdriva detta....MÅSTE ta det superlugnt i början...

Ryckknäböj:
Kvastskaft 3x10

Bäckenlyft:
3x10

Knäböj:
Kvastskaft 3x10

Utfall:
Kvastskaft 3x10

Lyft åt sidan:
2.5kg 3x10

Alt. curl:
2.5kg 3x10

Hantelpress "special"
2.5kg 3x10

Enarmspress:
2.5kg 3x10

Axelrotering:
2.5kg 3x10

Slut för idag, tack för idag!

Jorgen
2009-06-02, 18:33
Idag har jag tränat lite igen...allt kändes bra efter förra tillfället och sanningen att säga hade jag lust att träna igen redan nästa dag men nu ska jag försöka att inte överdriva detta....MÅSTE ta det superlugnt i början...

Det är lite sjukt och väldigt kul att du är igång med träning så otroligt fort efter förlossningen.

Och jag plussettar det fetstilade ordentligt. Är ju rädd om min Pingla. :)

Jonna
2009-06-02, 20:50
Oh fy, det låter inget vidare med nätterna! hoppas verkligen det går över snart så du får sova lite längre stunder. Finns det inga knep eller nåt för att lära dem äta typ var 3:dje timme istället?

Antar att J jobbar? Annars kanske det vore idé att testa med BM-ersättning så att ni kan turas om med matningen på nätterna?

-AG-
2009-06-02, 21:00
Stort grattis!

Jag hade ju tänkt hålla koll på detta, men det får bli ett grattis i efterskott. Minnet är bra men kort som man brukar säga. En liten lillpingla, vad kul ni ska ha i ladan framöver :D

Pinglan
2009-06-03, 09:19
Det är lite sjukt och väldigt kul att du är igång med träning så otroligt fort efter förlossningen.

Och jag plussettar det fetstilade ordentligt. Är ju rädd om min Pingla.
Sanningen att säga så hade jag kunnat börja med lätt träning redan 1 vecka efter snittet....det låter verkligen helt otroligt men så lite besvär har jag haft av det.....jag har verkligen haft tur som påverkats så lite...men det är svårt också eftersom det är lätt hänt att ta i för mycket...

Gulledig *cupid*

Oh fy, det låter inget vidare med nätterna! hoppas verkligen det går över snart så du får sova lite längre stunder. Finns det inga knep eller nåt för att lära dem äta typ var 3:dje timme istället?

Antar att J jobbar? Annars kanske det vore idé att testa med BM-ersättning så att ni kan turas om med matningen på nätterna?

Som jag har förstått det så kan man inte göra något för att påverka mat eller sömnrytmen när de är såhär små...först när de börjar bli 4-5 månader kan man försöka påverka deras dygnsrytm för att få den lite mer "passande".

Mmmm, Johan jobbar ju....men han har också föreslagit ersättning för att kunna avlasta mig lite men det har jag också läst att man helst inte ska börja med såhär tidigt om det är så att man vill fortsätta att amma (och det vill jag ju)....det ska tydligen inte vara bra att växla mellan dessa, det kan typ påverka sugtekniken negativt eller liknande...men vad vet jag....nå, vi får hålla tummarna för att hon snart slutar äta så kopiöst på natten...

Stort grattis!

Jag hade ju tänkt hålla koll på detta, men det får bli ett grattis i efterskott. Minnet är bra men kort som man brukar säga. En liten lillpingla, vad kul ni ska ha i ladan framöver

Tack vännen :) Inte lätt at hålla koll på allt.....lillpinglan...vad gulligt *cupid* Du ska se hennes lår...redan nu ser man att de är korta och muskulösa precis som mina! Hon kommer att slå världrekord i böj när hon blir stor *flex*

Nitrometan
2009-06-03, 09:24
MÅSTE ta det superlugnt i början...
Det som du är så bra på!

lillpinglan...vad gulligt *cupid* Du ska se hennes lår...redan nu ser man att de är korta och muskulösa precis som mina! Hon kommer att slå världrekord i böj när hon blir stor *flex*
Jaaaa!!! VR!

Förutom nattätandet då... Annars verkar allt gå fint för er.

Pinglan
2009-06-03, 09:31
Det som du är så bra på!
Anar jag en viss ironi *grr* ;)


Jaaaa!!! VR!
Jag ska lära Elsa böj också så kan vi ha ett eget lag i serien sedan...om något år eller så...:D

Förutom nattätandet då... Annars verkar allt gå fint för er.
Det går så bra...och nattätandet är väl inget stort problem egentligen...det kunde ju ha varit betydligt värre....

the_PL_man
2009-06-03, 10:00
Mitt problem är att tyngdlyftarna försöker skola om mina barn till OL varje gång de är med mig i lokalen. Sist körde min dotter (5 år) stöt och böj med kvastskaft.....

Nitrometan
2009-06-03, 10:01
Anar jag en viss ironi *grr* ;)
Ja. ;)

Jonna
2009-06-03, 10:17
Mmmm, Johan jobbar ju....men han har också föreslagit ersättning för att kunna avlasta mig lite men det har jag också läst att man helst inte ska börja med såhär tidigt om det är så att man vill fortsätta att amma (och det vill jag ju)....det ska tydligen inte vara bra att växla mellan dessa, det kan typ påverka sugtekniken negativt eller liknande...men vad vet jag....nå, vi får hålla tummarna för att hon snart slutar äta så kopiöst på natten...

Hm, enligt dom på jobbet (Neonatalen) så är det en myt. Man ska visst kunna växla mellan flaska och amning utan problem, barnen lär sig känna skillnaden sägs det. Det kan vara praktiskt även för dom med prematura barn eftersom de då kan pumpa ut och ge BM på flaska innan barnet är så starkt att det orkar amma självt, och sedan kan de alltså gå över till att helamma, eller växla.
Det är vad jag lärt mig, men jag vågar ju inte lova något förstås...

Pinglan
2009-06-03, 10:33
Mitt problem är att tyngdlyftarna försöker skola om mina barn till OL varje gång de är med mig i lokalen. Sist körde min dotter (5 år) stöt och böj med kvastskaft.....
Låter sunt tycker jag :D Egentligen vill jag nog att Judith ska bli tyngdlyftare snarare än styrkelyftare men böj ska hon ju lära sig oavsett så vi får börja i den änden....om Judith själv har någon talan? Nej, inte den minsta :D

Ja.
Tänkte nog det......*slap* :D

Hm, enligt dom på jobbet (Neonatalen) så är det en myt. Man ska visst kunna växla mellan flaska och amning utan problem, barnen lär sig känna skillnaden sägs det. Det kan vara praktiskt även för dom med prematura barn eftersom de då kan pumpa ut och ge BM på flaska innan barnet är så starkt att det orkar amma självt, och sedan kan de alltså gå över till att helamma, eller växla.
Det är vad jag lärt mig, men jag vågar ju inte lova något förstås...
Då är det säkert så! De på neonatal borde ju veta! Det är så mycket myter och gamla sanningar som florerar så man gör nog bäst i att ta det mesta med en nypa salt och prova sig fram helt enkelt....det känns bra att veta att ersättning finns som alternativ om det skulle bli alltför jobbigt md nätterna..men jag försöker nog ett tag till får vi se.

Är det på neonatal du ska jobba i sommar?

Jonna
2009-06-03, 10:46
Då är det säkert så! De på neonatal borde ju veta! Det är så mycket myter och gamla sanningar som florerar så man gör nog bäst i att ta det mesta med en nypa salt och prova sig fram helt enkelt....det känns bra att veta att ersättning finns som alternativ om det skulle bli alltför jobbigt md nätterna..men jag försöker nog ett tag till får vi se.

Är det på neonatal du ska jobba i sommar?

Jag ska jobba på avd.15, den är uppdelad i 15A & 15B. A-delen är typ från 6 mån-18år och avd B är neo, jag ska alltså vara på båda delarna. Fast gissar att jag kommer att vara mer på A-sidan eftersom jag är vikarie och det inte är lika "känsligt" där...Det är dock mysigare på B-sidan *cupid*

Nitrometan
2009-06-03, 11:54
Låter sunt tycker jag :D Egentligen vill jag nog att Judith ska bli tyngdlyftare snarare än styrkelyftare men böj ska hon ju lära sig oavsett så vi får börja i den änden....om Judith själv har någon talan? Nej, inte den minsta :D
Ska man bli riktigt bra i OL ska man börja tidigt. :thumbup:

SL kan hon ju alltid konvertera till senare i livet.

Pinglan
2009-06-04, 17:22
Jonna: låter som ett väldigt trevligt sommarjobb!!

Nitro: exakt :thumbup:

Lite träning idag då:

Lyft åt sidan:
3kg 3x10

Alt. hantelcurl:
3kg 3x10

Hantelpress "special":
3kg 3x10

Framåtlut. lyft åt sidan:
3kg 3x10

Kickback:
3kg 3x10

Plankan (på tå):
3xmax (vilket inte var särskilt länge...jösses...)

Ståryck:
Kvastskaft 3x10

Överstöt:
Kvastskaft 3x10 (inte särskilt explosivt utan mer försiktigt smygande i utfallet)

Ryckknäböj:
Kvastskaft 3x10

Ryggresningar (på golvet):
3x10

Armhävningar (på tå):
3x5

Enbens bäckenlyft:
3x10/ben

Avslutade med lite motionscykling (med betoning på lite ;)):
10 min

Jonna
2009-06-05, 16:48
Härliga pass du drar av, tror jag räknade det till 12 övningar! Mot KM 2010! Heja heja! *flex*

Pinglan
2009-06-07, 18:19
Jonna: KM here we come :bpump: :thumbup:

Lite träning igen...nästa vecka ökar jag vikterna lite tror jag...

Alt. hantelcurl:
3kg 3x15

Hantelpress "special":
3kg 3x15

Dips mellan stolar:
3x10

Armhävningar:
3x6

Lyft åt sidan:
3kg 3x15

Axelrotation:
3kg 3x15

Framåtlutad lyft åt sidan:
3kg 3x15

Rygglyft (på golvet):
3x10

Plankan:
3xmax

Ryckknäböj:
Kvastskaft 3x10

Knäböj:
Kvastskaft 3x10

Överstöt kvastskaft:
3x5

Nitrometan
2009-06-08, 07:41
Bra pass där!

Lite träning igen...nästa vecka ökar jag vikterna lite tror jag...
Bra. :thumbup:

Allan
2009-06-10, 13:05
Låter sunt tycker jag :D Egentligen vill jag nog att Judith ska bli tyngdlyftare snarare än styrkelyftare men böj ska hon ju lära sig oavsett så vi får börja i den änden....om Judith själv har någon talan? Nej, inte den minsta :D


Fan, jag ÄLSKAR dig!

the_PL_man
2009-06-10, 13:47
....väntar dig. :D

Nitrometan
2009-06-10, 14:11
....väntar dig. :D
Tvillingmark?

Drog de upp det? :confused:

the_PL_man
2009-06-10, 14:19
Tvillingmark?

Drog de upp det? :confused:

Inte än. :D
Erik reppar på 20 kg stången så fort jag vänder ryggen till.
Inte så bra då han är lite liten än. Får bli 5 kgs aluminiumstången om han vill prova med 1 kgs teknikskivorna, och då under övervakning. *flex*

Pinglan
2009-06-10, 16:13
Fan, jag ÄLSKAR dig!

Åhhhhh *cupid* *kissass*

....väntar dig.
Underbart :D Haha, så grabben vill lyfta tyngre än vad farsan tillåter...var ska det sluta *flex*

Lite träning igen då. Idag ökade jag vikterna lite rakt över och det kändes bra. I övningarna där jag förut körde med kvastskaftet fick jag öka till en ministång jag har som väger 7.5kg, jag tror det är okej med den ökningen. Idag var jag förresten tillbaka i Ladan igen, ett kärt återseende (de andra passen har jag kört hemma i vardagsrummet). Vi har köpt ett babylarm så Judith kunde vara kvar inne och om hon skulle börja skrika (vilket hon naturligtvis aldrig skulle göra när hon vet att morsan tränar men om ;)) skulle jag höra det via larmet. Mycket smart uppfinning!

Ryckknäböj:
7.5kg 3x10

Lyft åt sidan med viktplatta:
2.5kg 1x15
5kg 3x10

Knäböj:
7.5kg 3x10

Hantelpress "special":
5kg 3x15

Bänkpress:
7.5kg 3x10

Drag mot bröst:
10kg 3x10

Skivstångscurl:
7.5kg 3x15

Ståryck:
7.5kg 3x10

Överstöt:
7.5kg 3x10

Liggande tricepspress runt huvudet:
7.5kg 3x10

Utfall:
7.5kg 3x10

Militärpress:
7.5kg 3x10

Pinglan
2009-06-12, 16:42
Ett litet träningspass igen då....fick rappa på lite idag för lilla grodan har varit på lite dåligt humör och har bara sovit korta pass i taget...jag gjorde så att jag bar in lite grejer från Ladan så jag kunde köra passet i vardagsrummet...allt för att finnas tillhands närhelst grodan behövde mig *cupid*

När jag hade burit in grejerna kom jag på att jag är rätt puckad i huvudet....ja, det har jag väl vetat om förut också men nu fick jag ytterligare ett bevis....jag är ju så himla noga med att jag inte ska lyfta för mycket och sådär (med hänsyn till snittet) och jag har ju en plan på hur jag långsamt ska öka vikterna på träningen....just nu kör jag ju med 7.5kg-stången och 5kg-hantlar....vet ni vad jag gör...jo, jag tar båda 5kg-hantlarna i ena handen och stången i den andra och bär in allt från Ladan in i huset...sen kom jag på att jag just överskridit högsta tillåtna vikt med ungefär det dubbla...:smash:

Axelrotation:
2.5kg 3x15

Lyft åt sidan:
2.5kg 3x15

Ståryck (från midjan):
7.5kg 3x10

Ryckknäböj:
7.5kg 3x10

Alt.hantelcurl:
5kg 3x10

Hantelrodd:
5kg 3x10

Knäböj:
7.5kg 3x10

Militärpress:
7.5kg 3x10

Stående hantelpress "special":
3x15

Utfall med hantlar:
5kg 3x10

Slut för idag.

LadyG
2009-06-13, 12:02
Ojdå, det dubbla? Det gick ju bra den här gången, men ta det försiktigt!

Ironbabe
2009-06-13, 12:16
Lite tokig är du allt.. Men det är lätt att glömma såna saker när man är en smått stressad babymamma :)