handdator

Visa fullständig version : PowPows Journal


PowPow
2009-03-08, 12:57
Tänkte det var dags att starta en ny journal.
Upplägget kommer skilja sig vässentligt från mina tidigare strapatser.

Jag har ingen som helst motivation av att slita på gymmet 5 dagar i veckan eller lägga upp maratonorienterade löppass som tar halva dagen. Träningsnivån kommer istället hållas relativt måttlig.

Syftet med träningen är framför allt att motverka förslappning, nu när jag har ett väldigt stillasittande arbete. Samt att ge kroppen lite bättre förutsättningar inför årets wakeboardsässong.

Träningen kommer bestå av måttlig löpning och en del gymträning.

Upplägget på styrketräningen har jag inte riktigt funderat färdigt över. Men jag står och väger mellan helkroppspass och 2-dagarssplitt.

rockafellah
2009-03-08, 16:07
Wakeboard, jaha du;) Har du tävlat i SM? eller ska du tävla i SM i nynäs i år?

PowPow
2009-03-08, 16:56
Wakeboard, jaha du;) Har du tävlat i SM? eller ska du tävla i SM i nynäs i år?

Möjligtvis SM i faceplants :D
Är väl ingen stjärna precis. Än så länge iaf! :D

rockafellah
2009-03-08, 17:03
Möjligtvis SM i faceplants :D
Är väl ingen stjärna precis. Än så länge iaf! :D

hehe:) Ingen annan tävling då? Vaxholm eller nåt? Hur länge har du åkt?

PowPow
2009-03-17, 22:44
hehe:) Ingen annan tävling då? Vaxholm eller nåt? Hur länge har du åkt?

Nej, inga tävlingar alls. Dels är jag inte så duktig. Sen är jag inte så tävlingsorienterad av mig heller faktiskt.
Började åka förrförra sommaren efter en lite motorbåt med utombordare. Sen efter lite hetare inombordare förra sommaren. Så det blir tredje sommaren nu.

PowPow
2009-03-17, 22:46
Jag har förresten tränat lite också.

Sprang 3 km förra veckan. Ville springa mer men löparknät krånglade. Ska börja stretcha regelbundet och se om det hjälper.

Helgen var jag bortrest och tränade inte alls. Lite promenader bara. Och massa kakor.

Var på gymet idag. Första gången på lääänge. Körde igenom lite sporadiskt utan plan. Det var ganska kul. Ett lullpass till denna veckan tror jag. Ska läga upp något som kan likna ett schema sen.

CVN
2009-03-17, 22:52
Kakor är gott :D

PowPow
2009-03-18, 18:21
Kakor är gott ja!

Kutade 3 km idag också. Hade både tights och en lätt knäskydd. Det funkade. Fick inte ont alls. Får väl köra med det, antar jag. Ville ju helst slippa, men vad gör man?