handdator

Visa fullständig version : Töjja jeans hjälp


Mourten
2009-03-08, 09:22
Har så jävla många par jeans som börjar bli för tighta över rumpa/lår så tänkte om någon har smart sätt å töjja dem ?
Jag får fortfarande på mig paren men kan inte sätta mig ner eller så.
Min egen idé var att man kanske ska dusha med dom på å sen gå runt i dem tills dom torkar å göra olika böj-övningar för att dem ska töjja sig, va tror ni ?

Piranha
2009-03-08, 09:26
Nä, min erfarenhet säger att det inte funkar.

De kommer spricka.

Men anv sköljmedel och undvik torka dem i tumlare eller torkskåp så drar de ihop sig mindre.

Mourten
2009-03-08, 09:35
Fan :(
Är mkt pengar i jeans som man inte vill bli av med direkt som student, mm gör redan som du föreslog men problemet nu är främst att jag växer ur dem :/

kjell33
2009-03-08, 10:15
De bör töja sig om du tar på dem när de är blöta. Men jag tror att de står med ena byxbenet i soptunnan tyvärr.

Cilia
2009-03-08, 11:29
De bör töja sig om du tar på dem när de är blöta.
så gjorde vi när jag var ung på 1800-talet och det var modernt med tajta jeans och stretch inte var uppfunnet. Man la sig i badkaret med jeansen eller ställde sig i duschen. Gå inte ut i minusgrader innan de är torra. Det är inte att rekomendera.

Mourten
2009-03-08, 12:20
så gjorde vi när jag var ung på 1800-talet och det var modernt med tajta jeans och stretch inte var uppfunnet. Man la sig i badkaret med jeansen eller ställde sig i duschen. Gå inte ut i minusgrader innan de är torra. Det är inte att rekomendera.

haha ok får testa detta då :)