handdator

Visa fullständig version : När är det dags att börja deffen?


Johisco
2009-03-07, 18:47
Hej. Har tränat seriöst nu i 3 veckor. Innan jag började vägde jag 71,5 nu visar vågen 75 men jag misstänker att stor del är i tarmarna och vatten då jag dessutom tagit kreatin och midjemåttet har inte ökat nämnvärt.

Mitt mål var att börja deffen 1 april och jag satsar på att gå ner iaf en 7kg till 10/6. Eftersom man bara ska ta kreatin i 4 veckor per gång så kommer ju det som är vatten att försvinna och dessutom kommer ju en del av tarminnehållet försvinna. Har ingen aning om hur stor del det kan vara, om någon vet så får du gärna hojta till.

Jag tänkte om det är optimalt att gå ner 7 kg på endast 9 veckor lite drygt. Det skulle innebära ett underskott på 800 kcal om dagen om jag räknat rätt.

Planen är att fortsätta styrketräna 4 gånger per vecka, promenera 2 km varje dag, ett fotbollspass och lägga till ett par roddpass.

Anser ni att det är realistiskt eller ska jag börja tidigare? Är 174 cm lång förövrigt.

ceejay
2009-03-07, 18:51
Eftersom du kör med kreatin så binds lite vatten och sådant ja. 7kg på de 9 veckorna kanske egentligen bara är 4kg, då resten kommer från vatten. Jag tror iaf att det blir bra.

Johisco
2009-03-07, 18:55
Jag hoppas på att om inte få fram magrutorna så åtminstone var relativt slimmad. Tror du det är en möjlighet? Du kanske behöver se bild?

Innan jag började träna såg jag ut så här: http://img201.imageshack.us/my.php?image=img1632ga4.jpg

14K
2009-03-07, 19:35
2 km promenad är lite väl lite, kanske öka till 5-6km, i lite raskare fart.

ceejay
2009-03-07, 19:40
Jag vet inte hur det kommer se ut om du skulle deffa, med tanke på bilden så kanske du skulle bli för smal? Våga vägra sommardeffen och styrketräna gärnet?

Johisco
2009-03-07, 20:59
Inget vägrande här inte. Kommer en vinter där jag kan styrketräna gärnet inför nästa sommar.

Vad menar du med för smal? Dvs att jag kommer ha synliga rutor?

Angående promenaden så är det enkel väg till skolan. Har ingen lust att gå hem med då det är utförsbacke plus att jag vill hem fort.

ceejay
2009-03-07, 21:04
med smal menar jag att du kanske har för lite muskelmassa för att kunna se bra ut om du går ned den vikten.
Synliga rutor kommer du nog kunna få fram :P

Johisco
2009-03-07, 21:23
med smal menar jag att du kanske har för lite muskelmassa för att kunna se bra ut om du går ned den vikten.
Synliga rutor kommer du nog kunna få fram :P

Jag kan lova dig att jag kommer att se bättre ut än jag gör nu.