handdator

Visa fullständig version : Powerbar ska bli stor


powerbar
2009-03-07, 18:09
Hej!

Dags för mig skaffa en träningsjournal på forumet. Dels för att jag tycker att det är roligt att följa utvecklingen och dels för att det är kul med respons. Jag kan väl börja med lite stats för att klargöra vad jag har för förutsättningar att bli biffigast.

18 år
92 kg
1.94 m

Jag har tränat i drygt 2 månader, den första månaden var mest discogymning. Men sedan kunde jag få ordning på vikterna och har därefter gymmat 6 dagar i veckan i en månad. Det enda jag kan säga är att jag har kommit ifrån mina dåliga kostvanor, orkar inte gå in på specifika måltider då jag inte äter samma mål varje dag.

Vad är mitt mål?

Att bli riktigt biff och ta vara på mina kroatiska gener såklart. Det räcker faktiskt inte att vara längst, jag vill inte bara se ner på folk, jag vill kunna tränga in dem i skåpen i skolan med. Speciellt discogymmare som spelar stora genom att gå runt med stora frukostar i händerna och smörja in sig med olja för att se större ut. ;)

Jag kommer att lägga in bilder varje månad för att ni ska kunna se resultaten. Jag börjar med att lägga in en bild ikväll, måste få ordning på minneskortet tills vidare.

Önska mig lycka till pojkar och flickor!

rockafellah
2009-03-07, 18:11
Lycka till!! Första inlägget:D

powerbar
2009-03-07, 18:18
Kan väl börja med att skriva ner mitt schema.

Måndag; triceps/bröst
Tisdag; biceps/rygg
Onsdag; axlar
Torsdag; ben/mage
Fredag; trapz/nacke
Lördag; triceps/rygg/mage
Söndag; vila
Lycka till!! Första inlägget:DTack så mycket!

powerbar
2009-03-07, 18:26
den 7e mars 2009

Bröst

Bänkpress
50x8
50x8
50x8

Snebänk
40x8
40x8
40x8

Liggande flyes
10x8
10x8
10x8

Siffran 50 i t.ex. bänkpressen är vikten i kg.

Kommentar; Inte så överdrivet långt pass, körde igenom mina sets bra men måste få in tekniken ännu bättre i bänkpressen. Har lyckats koppla bort axeln ur övningen, nu är det bara att försöka jobba utan att ta i med triceps så mycket. Kanske borde sänka vikterna lite?

Ja, jag vet att det inte stämmer överens med schemat men jag hade några vilodagar denna vecka, så det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. :em:

powerbar
2009-03-09, 11:07
Funderar på vilodag idag!

Brooklyn
2009-03-09, 12:21
good luck! :)

powerbar
2009-03-11, 13:15
Körde biceps igår.

Koncentrationscurl
16x8
16x8
16x8

Stående stång (biceps - vet ej vad det heter)
30x8
30x8
30x8

Cablecurls
27x8
27x8
27x8

Kommentar; Tog riktigt bra och är nöjd med passet.

För övrigt har jag sträckt ryggen och kommer därav inte att kunna träna den på en vecka. Kan knappt sitta på stolen, ska träna triceps idag och sedan blir det vila.

powerbar
2009-03-12, 12:38
Kan inte gymma idag heller. Imorgon kommer det nog bli triceps och bröst istället p.g.a. ryggen. Haka inte upp er för mycket på schemat, blir inte som man tänkt sig. Ryggen känns bättre och imorgon kommer jag nog kunna gå ner till gymmet innan skolan som vanligt. :)

powerbar
2009-03-13, 14:14
Har blivit halvt sjuk, därav inget gym. Imorgon blir det förmodligen Manchester United - Liverpool och kommer då att dricka lite alkohol. Söndag eller måndag fortsätter jag, har inte gått som planerat.