handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott som passar mig?


Snoozer
2009-03-07, 16:10
Har börjat träna igen efter ett uppehåll och vill satsa stenhårt på träningen, därför vill jag nu börja med kosttillskott för att få ut det maximala hur min träning.
Har kollat runt lite på forumet och folk har nämnt Gainer, EAA, Kreatin etc men är osäker på vad man ska köpa eftersom folk nämner olika produkter i varje tråd man kollar i.

Jag har svårt för att gå upp i vikt, oavsett vad jag äter för något. Jag vet att det viktigaste är att äta rätt och mycket, men med tanke på att jag har svårt för att gå upp i vikt så känner jag att det inte räcker... Sedan är kosttillskott något som är bra oavsett hur mycket man äter.

Har kollat på dessa produkter
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=148
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=156
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=168

Är dessa produkter bra att använda före och efter träning eller ska det vara några andra/flera?

CVN
2009-03-07, 16:14
Dem produkterna du länkade till är bra produkter, dock vet jag inte hur det är med "Serious Mass".

Om du vill köra med kreatin innan träning så kan du ju istället testa tex. Rage x2 som Webshopen även har.

Snoozer
2009-03-07, 16:24
Så det räcker om jag tar EAA före träning och Fairing - Recovery Gainer efter träning för att få de extra tillskott som "krävs" ?

King Grub
2009-03-07, 16:25
Ja, men kreatin ingår inte där. Kreatin är ett av få tillskott som verkligen har en bevisad och märkbar effekt på dom faktorer du är ute efter.

Att gå upp i vikt handlar dock om att äta mer än man gör av med. Går du inte upp i vikt, äter du för lite, även om du själv tror/tycker att du äter mycket - det är för lite i alla fall.

Snoozer
2009-03-07, 16:29
Ja, men kreatin ingår inte där. Kreatin är ett av få tillskott som verkligen har en bevisad och märkbar effekt på dom faktorer du är ute efter.

Att gå upp i vikt handlar dock om att äta mer än man gör av med. Går du inte upp i vikt, äter du för lite, även om du själv tror/tycker att du äter mycket - det är för lite i alla fall.

Okej, kan du länka någon kreatinprodukt som är bra och inte allt för dyr?
Angående maten så försöker jag äta så mycket som möjligt, kanske blir skillnad om jag delar upp det så det blir fler måltider?

CVN
2009-03-07, 16:42
Okej, kan du länka någon kreatinprodukt som är bra och inte allt för dyr?
Angående maten så försöker jag äta så mycket som möjligt, kanske blir skillnad om jag delar upp det så det blir fler måltider?

Börja räkna kalorier istället, finns en sticky tråd i "deff... " delen på forumet, läs den en eller två gånger så du förstår sambandet mellan mat, vikt och kalorier.

Här har du det vanligaste kreatinet, Monohydrat.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=69

Griffin
2009-03-07, 16:44
ja kör Rage x2 och EAA före träning och efter träning Gainers "Serious Mass"
på morgonen tar jag alltid Whey 100/80

Tycker serious mass funkar bra har lyckats gå upp några kilo har också väldigt svårt för detta.

Snoozer
2009-03-07, 17:26
Nu har jag läst lite mera och undrar om detta kommer fungera bra:

Om jag tar Rage x2 och EAA innan träningen och efter Recovery Gainer?
Med tanke på att Rage x2 innehåller kreatin så lär jag väl inte behöva ta Kreatin Monohydrate tillsammans med Rage och EAA före träningen?

Angående måltiderna, skall jag äta som vanligt innan och efter träningen om jag börjar ta dessa tillskotten?

Ursäktar om det blir lite tjatigt.

Griffin
2009-03-07, 17:53
Nu har jag läst lite mera och undrar om detta kommer fungera bra:

Om jag tar Rage x2 och EAA innan träningen och efter Recovery Gainer?
Med tanke på att Rage x2 innehåller kreatin så lär jag väl inte behöva ta Kreatin Monohydrate tillsammans med Rage och EAA före träningen?

Angående måltiderna, skall jag äta som vanligt innan och efter träningen om jag börjar ta dessa tillskotten?

Ursäktar om det blir lite tjatigt.

Du behöver ej ta Extra Kreatin Då du tar Rage.
Däremot sägs det ju att kreatin ska tas dagligen med en viss mängd.
Så då skulle jag ha Kreatin till de dagar jag ej tränar

CVN
2009-03-07, 18:36
Lyssna på Griffin

rosdahl
2009-03-07, 21:25
Angående måltiderna, skall jag äta som vanligt innan och efter träningen om jag börjar ta dessa tillskotten?

Ursäktar om det blir lite tjatigt.

Ja du ska fortfarande äta som vanligt även om du tar tillskott.