handdator

Visa fullständig version : Bästa banken?


Musselbank
2009-03-07, 01:28
Är det någon skillnad egentligen? Jag tänkte byta... så uppenbarligen tror jag att det är det.

J.V
2009-03-07, 01:34
Anmärkningsvärd frågeställning.

PS87
2009-03-07, 02:51
Storbankerna har i regel samma utbud av produkter för konsumenter. En bank som har lite mer produkter och förstålse för ungdomar är Swedbank.

egge
2009-03-07, 02:56
Musselbanken!

Raggis
2009-03-07, 02:57
Musselbanken!

Inte 2/3-banken?

Musselbank
2009-03-07, 03:00
Anmärkningsvärd frågeställning.

:D

Storbankerna har i regel samma utbud av produkter för konsumenter. En bank som har lite mer produkter och förstålse för ungdomar är Swedbank.

Jo, det är nog rätt lika...

Musselbanken!

:D

Inte 2/3-banken?

:confused:

Daniiiel
2009-03-07, 08:40
Madrassen.

coxie
2009-03-07, 09:58
Just ränta, korttjänster och sådant är säkert snarlikt när det gäller storbanker. Handlar du mycket värdepapper så finns det mycket att tjäna på att gå ifrån storbankerna.

hahavaffan
2009-03-07, 10:41
Musselbanken!FAN!!!!!


Handelsbankens service är iaf oslagbar enligt mina erfarenheter. Handelsbanken äger.

shadowfire
2009-03-07, 10:58
Beror ju helt på vad du ska nyttja banken till.

Cilia
2009-03-07, 12:32
FAN!!!!!


Handelsbankens service är iaf oslagbar enligt mina erfarenheter. Handelsbanken äger.
Fast jag gillar inte handelsbankens internettjänst. Där föredrar jag SEB som jag har.

hahavaffan
2009-03-07, 12:39
Fast jag gillar inte handelsbankens internettjänst. Där föredrar jag SEB som jag har.Jasså. Den känns ju lite stenålders, men funktionaliteten är det inget fel på i mitt tycke. Har iofs inte använt SEBs så himla mycket.

Cilia
2009-03-07, 12:44
Jasså. Den känns ju lite stenålders, men funktionaliteten är det inget fel på i mitt tycke. Har iofs inte använt SEBs så himla mycket.
Det jag inte gillar med handelsbankens är att man måste ladda ner certifikat på datorn vilket gör att man inte kan använda tjänsten flexibelt på andra datorer. Min syrra har H-banken och hennes dator kraschade, då hade hon problem att göra sina bankärenden tills hon hade en ny dator. Jag kan göra ärenden även om jag är utomlands på vilken dator som helst.

hahavaffan
2009-03-07, 12:45
Det jag inte gillar med handelsbankens är att man måste ladda ner certifikat på datorn vilket gör att man inte kan använda tjänsten flexibelt på andra datorer. Min syrra har H-banken och hennes dator kraschade, då hade hon problem att göra sina bankärenden tills hon hade en ny dator. Jag kan göra ärenden även om jag är utomlands på vilken dator som helst.Med engångskoder kan man göra det mesta, var som helst. Har till o med betalt en faktura och fört över pengar mellan mina två konton med en iPhone.

PS87
2009-03-07, 12:54
Handelsbanken har förutom certifikat-varianten engångskoder som går att använda på andra datorer och utomlands. Detta är dock ingen vidare lösning, varken användarvänligt eller säkert. Swedbank och SEB har bra internetbanker men Swedbanks gränssnitt och applikationer är överlägsna de andra, ur ett användarperspektiv. Jag är kanske inte super objektiv då jag jobbar på Swedbank, men jag har grundligt provat samtliga internetbanker.

Men TS varför vill du byta bank då, vad är du missnöjd med? Ge alltid banken en chans att rätta till det om du är missnöjd med något, blir du ändå inte nöjd med resultatet kan du alltid byta bank. Men tänk då att du är helt clean i den nya bankens register och inte direkt har någo uppfattning om dig som kund vilket kan leda till att de försöker sälja på dig allt möjligt i början samt att krediter kan bli svårare att få igenom då de inte har någon information om din interna skötsamhet sedan tidigare. De kunder som får bäst villkor är de som håller sig trogna.

Cilia
2009-03-07, 13:35
Med engångskoder kan man göra det mesta, var som helst. Har till o med betalt en faktura och fört över pengar mellan mina två konton med en iPhone.
Visste inte att dom hade engångskoder. Det vet nog inte min syrra heller.


swedbank må ha bäst gränssnitt men jag skulle aldrig välja swedbank av andra själ. För mig är dom fortfarande Föreningssparbanken och jag har inget förtroende för dom

jakke
2009-03-07, 15:07
Visste inte att dom hade engångskoder. Det vet nog inte min syrra heller.


swedbank må ha bäst gränssnitt men jag skulle aldrig välja swedbank av andra själ. För mig är dom fortfarande Föreningssparbanken och jag har inget förtroende för dom

Swedbank kommer snart vara swedenbank med Bo Lundgren som "ägare"...

Yes
2009-03-07, 15:20
Jag bytte från Handelsbanken till Nordea efter jag tröttnade på att jag titt som tätt inte fick någon kontakt med banken när jag skulle ta ut pengar eller betala med kort.

ChrisDEFC
2009-03-07, 16:34
swedbank och nöjd med dom, dock skall sägas att det lokala swedbankkontoret är en fristående bank som går väldigt bra och har stort förtroende i kommunen. så swedbank allmänt kanske inte är bäst. gillar dock internetbanken som är lätthanterlig och även riktigt billig med ekenpaketet kostar väl 150kr/år för visakort och internetbank och även mastercard om man vill men jag tror jag kasta mitt mastercard.

Musselbank
2009-03-07, 16:44
Tackar alla. Jag gillar också seb:s internetbank. Undrar om Länsförsäkringar kan va nåt?

petah
2009-03-12, 16:36
Men TS varför vill du byta bank då, vad är du missnöjd med? Ge alltid banken en chans att rätta till det om du är missnöjd med något, blir du ändå inte nöjd med resultatet kan du alltid byta bank. Men tänk då att du är helt clean i den nya bankens register och inte direkt har någo uppfattning om dig som kund vilket kan leda till att de försöker sälja på dig allt möjligt i början samt att krediter kan bli svårare att få igenom då de inte har någon information om din interna skötsamhet sedan tidigare. De kunder som får bäst villkor är de som håller sig trogna.


väl talat

Upptaget
2009-03-12, 16:56
Jag har Handelsbanken och tycker dom är bra förutom deras sketna internetbank.. Man måste ha programmet installerat på datorn och det är ett jäkla jobb med att fixa in så det fungerar enligt mig.. Det som är positivt är att man bara behöver skriva in sin personliga kod sen när allt är fixat..

Men vad händer om min dator går sönder? eller som nu jag pluggar i katrineholm och när man åker hem så kan man inte gå in på sin internetbank.. Och jag kan inte göra som ni kan som har swedbank, tex om ni ska åka och köpa en bil av en privatperson, det enda ni behöver ta med er är ju eran bankdosa och låna killen ni ska köpa bilen av hans dator och sedan är det fixat..

pragmatist
2009-03-12, 17:10
Jag har Handelsbanken och tycker dom är bra förutom deras sketna internetbank.. Man måste ha programmet installerat på datorn och det är ett jäkla jobb med att fixa in så det fungerar enligt mig.. Det som är positivt är att man bara behöver skriva in sin personliga kod sen när allt är fixat..

Men vad händer om min dator går sönder? eller som nu jag pluggar i katrineholm och när man åker hem så kan man inte gå in på sin internetbank.. Och jag kan inte göra som ni kan som har swedbank, tex om ni ska åka och köpa en bil av en privatperson, det enda ni behöver ta med er är ju eran bankdosa och låna killen ni ska köpa bilen av hans dator och sedan är det fixat..

Man kan få engångskoder också från Handelsbanken, bara att beställa. Då kan man göra banktransaktioner från vilken dator som helst.

mangs
2009-03-12, 21:45
Vet inte vilken som ä'r bäst men Swedbank är nog (görhoppningsvis) sämst av storbankerna. Högst låneränta och även sparränta. Deras rådgivare är sämre än en apa med pilar och en piltavla. Deras Internetbank går alltid ned när man gör viktiga transaktioner samt att deras fondhantering och kapitalspar alltid är fördröjt så att det passar banken själv bäst. Jag har vid otaliga tillfällen tappat 1000-tals kronor för att "de" gjort affären åt mig när de behagar snarare än jag själv. Köper jag på måndagen och kursen går upp går inte affären igenom förrän onsdag kväll. Går kursen däremot ned går köpet igenom direkt. Precis likadant vid försäljning. Är ganska säker på att de roffar åt sig mellanskillnaden själv.

Det enda som är positivt med den banken är deras dosa för internettjänsten.

Om man inte håller på att placera pengar och sitter med lån mm så är det säkert en ok bank men har man en någorlunda "aktiv" ekonomi måste det finnas bättre alternativ.