handdator

Visa fullständig version : Hyllning till Ole Invars


Ganymedes
2009-03-06, 21:12
Såg precis reklam för ett norskt dansband som släppt en cd... Respekt att våga släppa, och framförallt framföra, en låt som heter "Åh nej, så tjukk du har blitt" i en tid som denna. :hbang:

kalajset
2009-03-06, 22:17
Den låten fick man höra till leda i P4 för några år sedan, (nej, det var inte min idé att lyssna på denna eminenta kanal). Denna gillar jag bättre:

J9vkOwlIU-g

:hbang:

redbullen
2009-03-06, 23:40
Denna menar du :D

P01hRhD0NGQ

ceejay
2009-03-06, 23:45
feit som en julegris :D

Scratch89
2009-03-06, 23:48
Ole-Ivars var typ det grymmaste som fanns när man gick på högstadiet!

redbullen
2009-03-06, 23:53
Ole-Ivars var typ det grymmaste som fanns när man gick på högstadiet!

Hehe...

Satt på en fest för många år sen och den låten gick på repeat hela kvällen
Jag ställde mej upp lite lagom runt under fötterna och sa något i stil med att stänga va den förbannade asdåliga låten.....fram kommer en tok snygg norsk tjej och skäller ut mej efter noter på norska...

Först stog jag och kollade och var helt tagen av hennes utseende, men helt plötsligt började min mun att asgarva.....man kan inte skälla ut någon på norska....det låter ändå snällt och roligt...dom pratar ju som berg och dalbanori tonläge, upp och ner upp och ner upp och ner:D

mvh Peter

Scratch89
2009-03-06, 23:54
Hehe...

Satt på en fest för många år sen och den låten gick på repeat hela kvällen
Jag ställde mej upp lite lagom runt under fötterna och sa något i stil med att stänga va den förbannade asdåliga låten.....fram kommer en tok snygg norsk tjej och skäller ut mej efter noter på norska...

Först stog jag och kollade och var helt tagen av hennes utseende, men helt plötsligt började min mun att asgarva.....man kan inte skälla ut någon på norska....det låter ändå snällt och roligt...dom pratar ju som berg och dalbanori tonläge, upp och ner upp och ner upp och ner:D

mvh Peter

"Jej sa dräpe dej!" låter mindre skräckinjagande än "I'll kill you motherfucker!", helt klart.

redbullen
2009-03-06, 23:57
"Jej sa dräpe dej!" låter mindre skräckinjagande än "I'll kill you motherfucker!", helt klart.

Exakt :D

Ganymedes
2009-03-07, 08:35
Haha! Ja, jag har en liten påhittad anekdot jag brukar dra för att förtydliga detta ställningstagande beträffande norskan.

Tänk dig att du är i Oslo och råkar hamna i en skum gränd mitt i natten. Fram kommer tre riktigt bitiga niggahs med livsfarligt ansiktsuttryck. En av dem greppar dig om strupen och trycker upp dig mot väggen. Så säger han: "Nå ska jej dräpe dej" så där glatt som norska alltid låter. Jag lovar, jag skulle skratta hela vägen till pärleporten.

En annan story som däremot är sann:

En kompis hade precis börjat dejta en riktigt tajt norsk jente. Han var ute hos hennes familj och skulle hjälpa till när de byggde det. Stark som han ville visa sig för henne, lastade han skottkärran tokfull och tog i som en gnu medan han sköt kärran över det nysådda gräset. "Nej, nej, Marcus! Du må icke laste så mycket på rullebärt!" sa hon förskräckt, när hon såg hur mycket stryk gräsmattan fick. "Jajajmänn!" sa Marcus, uppenbart nöjd över att hon trodde han skulle skada sig av prestationen.

redbullen
2009-03-07, 23:23
Haha norska är absolut helskönt....