handdator

Visa fullständig version : lugnt på jobbet


johan karlberg
2009-03-06, 12:27
finns inget och göra här i stort sett.. jobbar som montör på en industri, finns inte många orders att göra och jag sitter och slösurfar större delen av veckorna..

finns det inga "rättigheter" att få vara hemma om dem inte kan förse arbetare med jobb?

man får ju smått panik av att bara sitta å inte göra något.

hur är det på era jobb?

MrFit2002
2009-03-06, 12:29
Var glad att du har ett jobb att gå till!

martikainen
2009-03-06, 12:30
Varför klaga när man har kolozzeum att smurfa på? :)

Cilia
2009-03-06, 12:33
Jag förstår din panik. På mitt jobb är det som vanligt, relativt mycket att göra. Jag skulle också få nippran av att inte göra ngt förutom att man förstår att det inte håller i det långa loppet.

mangs
2009-03-06, 12:39
Jag är lite avundsjuk just nu även om jag förstår att din situation är lite dryg. Kan du inte hitta något att vidareutveckla dig och företaget med? Det kommer du ha stor glädje av framöver.

Själv är jag enormt överbelastad just nu och har knappt näsan över vattenytan så jag skulle gärna ha en vecka eller två av lite att göra...

johan karlberg
2009-03-06, 12:40
jo klart man är glad att ha en inkomstkälla, men att inte kunna motivera sig att gå till jobbet suger hårt. har flextid så tar jag mej inte ordentligt i kragen så blir det att man jobbar minsta möjliga tid, och sen kommer det löneavdrag för det, för vet man att man får gå hem kl 3 så är man inte kvar till fem bara för man började senare, inte när det inte finns något att göra iaf.


jo surfar in på kollo många gånger per dag, men det går fort att göra slut på nya inlägg.. skriver inte så mkt inlägg här heller utan tycker det är mest intressant att läsa :)

som det ser ut nu så är det ingen uppgång i företaget heller vad jag förstår, så det kommer nog nya varsel snart skulle jag tro.

johan karlberg
2009-03-06, 12:42