handdator

Visa fullständig version : Muskelbyggande pulver!


Robbban77
2009-03-05, 20:37
Behöver nu tips om muskelbyggande pulver, som fungerar!
Gymmar 5 gånger veckan.
17 år.
Ca 185
68kg

Söker de som är bäst för mig för bygga muskler lagom snabbt till sommarn!
Såsom nått man tar på morgonen, innan/efter träning eller innan man lägger sig.
Kreatin, proteinpulver m,m
Är ej allergisk mot nått. kanske lite mot hästar.. :)

young_george
2009-03-05, 20:40
Detta ämnet avhandlas ungefär 5 gånger om dagen, kan du inte kolla runt i trådarna eller söka lite?

Dreas
2009-03-05, 20:41
Mat!!! För att bygga muskler så måste du gå upp i vikt, för att gå upp i vikt måste du ligga på kcalöverskott, det måste inte vara stort. Ifall du hade sökt eller läst runt lite på forumet så hade du hittat svaret också!

Gainer efter passet är inte så dumt.

Robbban77
2009-03-05, 20:46
Detta ämnet avhandlas ungefär 5 gånger om dagen, kan du inte kolla runt i trådarna eller söka lite?

Har försökt, men hittade inte direkt svar och jag är nybörjare på dehära med pulver m,m =/
Har hittat en massa om folk som vill gå ner å skit, jag bryr mig inte om mitt fett, har lagom med de, men vill bygga muskler, bli biffigare! :D

enzodiac
2009-03-05, 20:58
Lär dig grunderna om mat, sen kommer du automatiskt förstå vilka pulver som fungerar och vad som passar dig.

Robbban77
2009-03-05, 21:13
Lär dig grunderna om mat, sen kommer du automatiskt förstå vilka pulver som fungerar och vad som passar dig.

Ajo..
Men nu vill ja veta vad ni tipsar och kanske har testat, så jag inte köper nått som bara är som vatten och inte gör nått av de det skall göra.

enzodiac
2009-03-05, 21:15
Okej men då finns det 1 miljard trådar om det sedan tidigare.

Det som funkar är mat. Pulver som fungerar är endast mat i pulverform. Till exempel eaa, kasein, vassle, kreatin. Något annat behövs inte.

edit: inget av detta kommer automagiskt få dig att bygga muskler. Du måste fortfarande ligga på kaloriplus och träna arslet av dig i gymmet, samt vila tillräckligt för att orka hålla uppe intensiteten i gymmet. Sedan tar det tid, massor av tid.

Dreas
2009-03-05, 21:20
Gav jag dig inte ett tips? Dock behöver du läsa på betydligt mer än du har gjort. Det kommer gynna din träning i det långa loppet :)

L-Sami
2009-03-05, 21:21
Finns inga pulver som gör jobbet åt dig. Mycket mat så att du ligger på energiöverskott, en gainer gjord av EAA eller vassleprotein och maltodextrin/dextros efter eller innan träningen hjälper till att öka muskelbildningen något. Utan rätta kunskaper om träning och kost, är dessa pulvren verkningslösa i det muskelbyggande syftet.

Robbban77
2009-03-05, 21:23
Okej men då finns det 1 miljard trådar om det sedan tidigare.

Det som funkar är mat. Pulver som fungerar är endast mat i pulverform. Till exempel eaa, kasein, vassle, kreatin. Något annat behövs inte.

edit: inget av detta kommer automagiskt få dig att bygga muskler. Du måste fortfarande ligga på kaloriplus och träna arslet av dig i gymmet, samt vila tillräckligt för att orka hålla uppe intensiteten i gymmet. Sedan tar det tid, massor av tid.

Varje gång jag gymmar så tränar jag tills jag knappt kan lyfta en 1 kg hantel.. typ^^

Sedan så försöker jag ta mig hem på bästa och snabbaste sätt för att äta vad huset har att bjuda på såsom kykling, kött, omelett m,m.

Men lite extra protein direkt efter träning skulle inte suttit fel!
har ca 30min hem med bil, om man räknar med traffik.

saab900
2009-03-05, 21:49
Varje gång jag gymmar så tränar jag tills jag knappt kan lyfta en 1 kg hantel.. typ^^

Sedan så försöker jag ta mig hem på bästa och snabbaste sätt för att äta vad huset har att bjuda på såsom kykling, kött, omelett m,m.

Men lite extra protein direkt efter träning skulle inte suttit fel!
har ca 30min hem med bil, om man räknar med traffik.

När på dygnet protein intas spelar ingen roll, 20 gram efter träning räcker gott. Många föredrar gainer med t ex malto och protein efter passet för att påskynda åtrerhämtningen med snabba kolhydrater, som ju t ex maltodextrin är.

Lite kvällslektyr av vår husguru Grub

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122843&highlight=proteinintag

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=124213&highlight=proteinintag

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123289&highlight=proteinintag

Robbban77
2009-03-05, 21:57
När på dygnet protein intas spelar ingen roll, 20 gram efter träning räcker gott. Många föredrar gainer med t ex malto och protein efter passet för att påskynda åtrerhämtningen med snabba kolhydrater, som ju t ex maltodextrin är.

Lite kvällslektyr av vår husguru Grub

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122843&highlight=proteinintag

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=124213&highlight=proteinintag

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123289&highlight=proteinintag


Man tackar!
Ska titta igenom det du länkade nu.
Har du några tips på vilka produkter jag ska köpa?
finns en massor som t,ex Whey-80/100 och mer produkter från Whey.
Samt muskelbyggande produkter från Muscletech som t,ex Anabolic Halo, som verkar vara en snabb och seriös produkt?

Jag har bra gener så jag "formar" kroppen rätt så snabbt efter de jag gör :)

Dreas
2009-03-05, 22:04
Man tackar!
Ska titta igenom det du länkade nu.
Har du några tips på vilka produkter jag ska köpa?
finns en massor som t,ex Whey-80/100 och mer produkter från Whey.
Samt muskelbyggande produkter från Muscletech som t,ex Anabolic Halo, som verkar vara en snabb och seriös produkt?

Jag har bra gener så jag "formar" kroppen rätt så snabbt efter de jag gör :) Du är helt otrolig! På samma forum skapar du två trådar och tar upp det där! Det är bluff kära lilla du! Du har alltså bil = över 18 och är så förbannat blåögd! Tycker synd om dig. Sen påstår du dig ha sökt också, haha.

Menar inte att vara otrevlig men du MÅSTE läsa mer, du besparar oss fler trådar om saker som tagits upp osv.

kjell33
2009-03-05, 22:07
Du kan utesluta anabolic halo. Ren hokuspokus-produkt. Själv håller jag mig till wnt triple protein och wnt super mass som jag köpte av en klubbkompis som vann den som pris i styrkelyfts-sm. Inte lika mycket kalorier som gainer vilket passar mig precis.

saab900
2009-03-05, 22:46
Man tackar!
Ska titta igenom det du länkade nu.
Har du några tips på vilka produkter jag ska köpa?
finns en massor som t,ex Whey-80/100 och mer produkter från Whey.
Samt muskelbyggande produkter från Muscletech som t,ex Anabolic Halo, som verkar vara en snabb och seriös produkt?

Jag har bra gener så jag "formar" kroppen rätt så snabbt efter de jag gör :)

Nej, jag har faktiskt inga tips att ge då det är så individuellt. Jag käkar själv mest mat. På senare tid har jag börjat käka Double Pro choklad, mest för att det är så gott att blanda med glass. Kreatin och Omega-3 käkar jag också. Om jag tror att något av det är nödvändigt? Nej. Men kreatin kostar för mig 200 spänn/halvår eller så, det är inte mycket att bråka om.

Jag ser det så här: Protein är mat i pulverform. Kör på vilket protein som helst från webshopen t ex (beställ inga kinesiska grejor från suspekta sidor). Alla varianter innehåller samma sak, protein. Det som kan skilja är några mer eller mindre overksamma substanser och flashiga burkar och namn för att sälja det dyrare. Jag kan nästan lova att alla sorter avhandlats i trådar här, med "recensioner" från folk som testat det.

Nu kanske du tycker att det är elakt att bara säga åt dig att söka. Det är det inte. Man kan ge lite allmänna råd för att vara snäll, men det kan inte sitta flera stycken här och plocka fram trådar åt dig så fort du har en fråga.

Sökmotor 101:

Använd Advanced Search
Sök efter kostillskott i det forumet, och träningscheman i träningsforumet etc. Då slipper du få upp en massa träningsjournaler och annat irrelevant. Använd lämpliga sökord. Jag sökte t ex på "proteinintag" för att få fram de där trådarna och ett hundratal till i ämnet.

Lycka till!

rosdahl
2009-03-05, 22:49
Anabolic halo kommer ju säkert göra dig jätte biff som du nu ville bli. "På bara ett par sekunder så sveper en intensiv iskall känsla i din hals" visst kanske de känns bra när de blir kallt o fint i halsen när du dricker de men de kommer förmodligen bygga lika mycket som en vicks blå som ger samma kalla kännsla i halsen..

Robbban77
2009-03-05, 23:03
Det är bluff kära lilla du! Du har alltså bil = över 18 och är så förbannat blåögd! Tycker synd om dig. Sen påstår du dig ha sökt också, haha.

Menar inte att vara otrevlig men du MÅSTE läsa mer, du besparar oss fler trådar om saker som tagits upp osv.

Får ta och be om ursäkt då.
Är inte så jätte high på dehära med datorer och sökning.

Men för kanske 2 dagar sedan så googlade ja runt på Anabolic halo och hittade ett forum där en hade testat det.
Både han och andra har sagt att han både har gått upp och fått större muskler, så jag tror inte att Anabolic halo är helt bluff.

rosdahl
2009-03-05, 23:10
Får ta och be om ursäkt då.
Är inte så jätte high på dehära med datorer och sökning.

Men för kanske 2 dagar sedan så googlade ja runt på Anabolic halo och hittade ett forum där en hade testat det.
Både han och andra har sagt att han både har gått upp och fått större muskler, så jag tror inte att Anabolic halo är helt bluff.

Kan han styrka att det är halon som gjort de ?

Dreas
2009-03-05, 23:11
Får ta och be om ursäkt då.
Är inte så jätte high på dehära med datorer och sökning.

Men för kanske 2 dagar sedan så googlade ja runt på Anabolic halo och hittade ett forum där en hade testat det.
Både han och andra har sagt att han både har gått upp och fått större muskler, så jag tror inte att Anabolic halo är helt bluff. Ska jag säga vad som har den effekten också? Trumvirvel............MAT! *flex*

Köp kreatin och gainer, ät sen massa mat! Lägga ut pengar på Animal Stak eller Anabolic halo är inte det bästa.

Pudzianovski
2009-03-05, 23:15
Man tackar!
Ska titta igenom det du länkade nu.
Har du några tips på vilka produkter jag ska köpa?
finns en massor som t,ex Whey-80/100 och mer produkter från Whey.
Samt muskelbyggande produkter från Muscletech som t,ex Anabolic Halo, som verkar vara en snabb och seriös produkt?

Jag har bra gener så jag "formar" kroppen rätt så snabbt efter de jag gör :)

Whey betyder vassle på svenska. Whey är alltså inget märke. Whey 80/100 är bara ett namn på produkten. Märket är Star Nutrition. Det är ett vassleprotein.

Robbban77
2009-03-05, 23:24
Ska jag säga vad som har den effekten också? Trumvirvel............MAT! *flex*

Köp kreatin och gainer, ät sen massa mat! Lägga ut pengar på Animal Stak eller Anabolic halo är inte det bästa.

Tack!
Svaret jag sökte, kreatin och gainer :)
en massa förlängda smarta svar för visa era kunskaper va inte de jag bad om (men det har varit lärorikt vissa saker:D), utan tips å namn på bra produkter, så jag inte får i mig gift som gör mig gravid eller liknande.
+ min hjärna hänger inte med riktigt idag, 39 graders feber + inte så high på datorer.

Ber om ursäkt för dagens dumhet!

Dreas
2009-03-05, 23:27
Tack!
Svaret jag sökte, kreatin och gainer :)
en massa förlängda smarta svar för visa era kunskaper va inte de jag bad om (men det har varit lärorikt vissa saker:D), utan tips å namn på bra produkter, så jag inte får i mig gift som gör mig gravid eller liknande.
+ min hjärna hänger inte med riktigt idag, 39 graders feber + inte så high på datorer.

Ber om ursäkt för dagens dumhet! Ta det till dig och gör något positivt av det. Alla har vi varit nybörjare, det kan ses som dryga svar men vi försöker bara hjälpa.

Robbban77
2009-03-05, 23:27
Whey betyder vassle på svenska. Whey är alltså inget märke. Whey 80/100 är bara ett namn på produkten. Märket är Star Nutrition. Det är ett vassleprotein.

Tack:)

Jag skrev Whey 80/100 för de är det som står på sidan, och vissa kanske skulle förstå vilken produkt jag checkade in ;)

Robbban77
2009-03-05, 23:29
Ta det till dig och gör något positivt av det. Alla har vi varit nybörjare, det kan ses som dryga svar men vi försöker bara hjälpa.

Kan inte säga något annat än tack!
Ska läsa igenom alla svar jag har fått, igen!
Har till och med råkat missat läsa några svar för jag har vart så seg i skallen idag=/

Hoppas att denna tråd på nått sätt inte bara hjälpa mig :)

Robbban77
2009-03-05, 23:33
Om någon har tid och lust, så skulle jag uppskatta om nån länkade lite produkter som ni tycker jag skall köpa för den lilla extra energin m,m.

Håller på kolla runt själv, men lite "professionella" tips från er kanske inte skulle suttit fel, som sagt, jag lär mig!

Har märkt ibland att jag har vart trött och seg när jag har dragit till gymmet direkt efter skolan, vilket jag gör varje dag och kanske där med inte ger lika mycket som jag borde kunnat.

Dreas
2009-03-05, 23:39
Om någon har tid och lust, så skulle jag uppskatta om nån länkade lite produkter som ni tycker jag skall köpa för den lilla extra energin m,m.

Håller på kolla runt själv, men lite "professionella" tips från er kanske inte skulle suttit fel, som sagt, jag lär mig!

Har märkt ibland att jag har vart trött och seg när jag har dragit till gymmet direkt efter skolan, vilket jag gör varje dag och kanske där med inte ger lika mycket som jag borde kunnat. Länkning till andra sidor är inte tillåtet
men ifall du är student så gå in på CSN-kortet eller mecenat och nöje så finns där en länk till en bra och billig sida. Annars så har nog även shoppen här något bra.

Robbban77
2009-03-05, 23:46
Länkning till andra sidor är inte tillåtet
men ifall du är student så gå in på CSN-kortet eller mecenat och nöje så finns där en länk till en bra och billig sida. Annars så har nog även shoppen här något bra.

Jaha, ska inte tvinga på er nått som är förbjudet då! ;)
Men som jag har läst innan, vilket kreatin å geiner som helst funkar okej?

Scratch89
2009-03-05, 23:49
Om någon har tid och lust, så skulle jag uppskatta om nån länkade lite produkter som ni tycker jag skall köpa för den lilla extra energin m,m.

Håller på kolla runt själv, men lite "professionella" tips från er kanske inte skulle suttit fel, som sagt, jag lär mig!

Har märkt ibland att jag har vart trött och seg när jag har dragit till gymmet direkt efter skolan, vilket jag gör varje dag och kanske där med inte ger lika mycket som jag borde kunnat.

Direkt innan träning:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=182

Direkt efter träning:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Robbban77
2009-03-05, 23:52
Direkt innan träning:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=182

Direkt efter träning:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Man tackar man tackar!:)

Scratch89
2009-03-05, 23:58
Tillägg då; det är inte pulvren i sig som kommer göra dig stor och stark, utan först och främst är det maten. Du måste äta tillräckligt mycket för att kunna gå upp i vikt. Pulver i samband med träning är för det mesta bara praktiskt.

rosdahl
2009-03-06, 01:02
Om du behöver lite extra energi innan träningen kan du ju köra med Rage tex.

Robbban77
2009-03-06, 01:03
Gainer + proteinpulver samtidigt efter träning, bra eller dåligt?

rosdahl
2009-03-06, 01:09
Gainer + proteinpulver samtidigt efter träning, bra eller dåligt?

Gainer = Protein + kolhydrater, som Scratch89 länkade.
Blanda kolhydrater + protein så får du en gainer. Blir billigare o blanda egen då kan du även bestämma hur mycket av varje du vill ha i.