handdator

Visa fullständig version : Värsta dumpningen


Allan
2009-03-05, 17:01
Jag trodde jag hade koll på lågvattenmärkena när det gäller hur man dumpar nån, men häromdagen fick jag höra ett som var lite över det vanliga. Och jag behöver kolla av med den uppväxande generationen hur det står till.
Jag anser ju att om man ska spola nån gör man det hederligast genom att säga det straight to the face, men sen måste det ju finnas en fallande skala av feghet/konflikträdsla/bekämlighet, och det är den jag behöver kolla av.
Jag har sett det mesta - från lappar till att kompisen pep fram och sa att "det är slut", och sen har man ju hört talas om brev, mejl, och på sistone sms. Och nu Facebook...
En kompis dejtade en tjej, rätt intensivt, men han var kanske något mer intresserad än hon. Till sist hade de ett snack - på söndagen - och hon sa att det gick för fort, det blev för allvarligt och hon var nog inte kär på riktigt. Och han blev väl lite deppig, men okey, livet måste gå vidare.
På tisdag morgon får han läsa att hon är i ett förhållande med en ny kille...
Han ringde men fick inget svar, men till sist svarade hon på ett sms med orden "jag tycket inte det var information du behövde, eftersom vi bara dejtade, vi var inte ihop..."

Det värsta är att i hennes umgänge verkar inte detta vara märkligt. Men det är det i mitt. Till saken hör att det är inga tonåringar vi talar om här. Men jag kan ha fel - berätta nu hur det ligger till

Scratch89
2009-03-05, 17:06
Om de bara hade dejtat ett tag, är det väl mycket möjligt att hon hade dejtat två stycken samtidigt? Det är absolut inget ovanligt, om man inte uttryckligen sagt sig vara exklusiv för någon. Det kan ju vara möjligt att din kompis uppfattade som betydligt mer seriöst än vad hon gjorde.

Att hon gjorde slut och sedan var ihop med någon annan direkt efter kan ju tyda på att hon var tvungen att göra ett val mellan sina två dejter, som hon kunde gå vidare med, och då blev det den andra.

Allan
2009-03-05, 17:07
Tycker du han skulle få veta det via Facebook?

Ganymedes
2009-03-05, 17:08
Hahaha! Facebook? LOL!

Scratch89
2009-03-05, 17:08
Tycker du att hon skulle ringa och berätta att hon har en ny kille?

Gör hon slut med honom så gör hon slut. Det finns väl ingen anmälningsplikt, direkt.

Mantus
2009-03-05, 17:10
Alla sätt att dumpa någon man är ihop med som inte inbegriper konversation med den andre "face to face" är fegt och skulle kännas omoget och förnedrande.
Om man bara har gått på några träffar med den andre personen och den vill säga upp kontakten så skulle jag i alla fall vilja ha ett telefonsamtal.

Ganymedes
2009-03-05, 17:12
Jag vill minnas att jag fått det bästa tipset från en tv-serie. Kan det varit Futurama?

Text message: "Welcome to dumpsville! Population: you."

Och så någon kommentar i stil med "I like a dump to be as memorable as it is devastating."

Exdiaq
2009-03-05, 17:13
Facebook måste vara det värsta av alternativen eftersom alla ens vänner ser dumpningen.

Allan
2009-03-05, 17:15
Som jag fattat det har det varit en aning mer avancerat dejtande än att bara gå på bio. De har sovit ihop, tillbringat helger ihop. Men förändrar det något i sak?

Mantus
2009-03-05, 17:19
Som jag fattat det har det varit en aning mer avancerat dejtande än att bara gå på bio. De har sovit ihop, tillbringat helger ihop. Men förändrar det något i sak?

Ja. Tur att han inte fortsatte umgås med en sådan tjej.

Mantus
2009-03-05, 17:20
Jag vill minnas att jag fått det bästa tipset från en tv-serie. Kan det varit Futurama?

Text message: "Welcome to dumpsville! Population: you."

Och så någon kommentar i stil med "I like a dump to be as memorable as it is devastating."

Simpsons var det väl? När Homer blev dumpningsombud för hela Springfield?

Scratch89
2009-03-05, 17:25
Som jag fattat det har det varit en aning mer avancerat dejtande än att bara gå på bio. De har sovit ihop, tillbringat helger ihop. Men förändrar det något i sak?

Ja, det gör det, faktiskt. Men jag måste ändå fortfarande försvara henne lite, även fast jag inte skulle kunna med något liknande själv.

Många verkar inte veta när de är ihop, och tror liksom inte att de är tillsammans innan man öppet säger det, eller skriver på något "Vi är ihop"-kontrakt. Han kanske tyckte att de var seriösa, hon tyckte att han var en trevlig kille man kunde spendera helgerna med. Vem säger vart hon sov på veckodagarna?

Jag tror, fortfarande, att hon dejtade en annan samtidigt, kom till en point-of-no-return, och var tvungen att välja den ena eller andra.

kjell33
2009-03-05, 17:28
Värsta dumpning jag hört talas om var "Det är slut" med Lasse Berghagen i ett hälsningsprogram i radio!!

LoTiX
2009-03-05, 17:30
Känns som ett riktigt lågvattenmärke ja.

hultman
2009-03-05, 17:31
Riktigt dålig stil faktiskt. Kan väl inte påstå att jag alltid varit så snäll själv, men visst vore det schysst att bete sig som folk.

PowPow
2009-03-05, 17:33
En av de värsta borde vara att anordna en skattjakt kantad av en massa överaskningar och blommor. Längs skattjakten får partnern leta efter lappar i tur och ordning

Jag
älskar
dig
inte längre det är slut hahahahaa!!

Allan
2009-03-05, 17:35
En av de värsta borde vara att anordna en skattjakt kantad av en massa överaskningar och blommor. Längs skattjakten får partnern leta efter lappar i tur och ordning

Jag
älskar
dig
inte längre det är slut hahahahaa!!

Det där måste ju vara mot Haagkonventionen eller nåt...

Allan
2009-03-05, 17:36
Jag tror, fortfarande, att hon dejtade en annan samtidigt, kom till en point-of-no-return, och var tvungen att välja den ena eller andra.

Han vet ju inte. Hon svarar inte. Och de finns i mitt umgänge bägge två, fast hon lite mer i periferin. Men de kan inte undvika varandra i all evighet

-Niklas-
2009-03-05, 17:37
Jag dumpade min senaste via telefon, hade träffats 4 veckor bara iof. Var cirka 30 mil från varandra och skulle inte ses på en vecka, orkade inte vänta och spela som allt var bra i telefonen när vi pratade så bestämde mig att ta det direkt över telefon.

Tyckte inte jag gjorde fel genom att göra det i telefon, men verkar många andra tycka. Facebook känns dock lite väl lågt, även för mig.

palme
2009-03-05, 17:40
Senaste tjejen gjorde slut med mig via sms. Det var det värsta jag varit med om. Har alltid gjort slut ansikte mot ansikte och trodde hon skulle ha mod att göra det, men icke.

Men nu 3 månader efter garvar jag åt det och njuter av singellivet :D

Greg
2009-03-05, 17:44
MSN-status för min del.

Dejtade en tjej ett tag. Vi trivdes ihop etc. Hittade på en massa saker. Sen dagen efter att vi hade träffats hette hon "hjärta <namn>" på MSN.

Och det var det med det :D

Tolkia
2009-03-05, 17:45
Jag förstår överhuvudtaget inte grejen med att flaunta sitt kärleksliv på facebook oavsett vem man är ihop med eller inte längre är ihop med, så jag är nog inte ens med i matchen.

willis
2009-03-05, 17:56
g6XlWQXNB8w

OnT så blev en kompis dumpad, när han vart bortrest ett par månader, genom att hans flickvän ändrade "relationship satus" på facebook.

Scratch89
2009-03-05, 17:57
Men vänta lite nu. Hon gjorde väl inte slut på Facebook? Hon gjorde väl slut när de pratade på söndagen?

Allan
2009-03-05, 18:07
På söndagen skulle hon vara singel, leva ensam, det gick för fort. Tisdag morgon är hon i en relation med en annan snubbe. Alldeles oavsett när hon sa att det är slut känns det ju som om hon kunde kläckt ur sig det redan på söndagen, inte sant? I synnerhet som hon gärna ville fortsätta vara vän etc... (han kommer döda mig om han får se den här tråden :) för att inte tala om hon)

Scratch89
2009-03-05, 18:09
På söndagen skulle hon vara singel, leva ensam, det gick för fort. Tisdag morgon är hon i en relation med en annan snubbe. Alldeles oavsett när hon sa att det är slut känns det ju som om hon kunde kläckt ur sig det redan på söndagen, inte sant? I synnerhet som hon gärna ville fortsätta vara vän etc... (han kommer döda mig om han får se den här tråden :) för att inte tala om hon)

Jamen, det där är väl en av de äldsta klichéerna i boken. Det är mycket lindrigare att säga att saker går för fort och att man behöver vara ensam, än att säga vad det kanske egentligen beror på. Att han inte förstod att hon bara gjorde slut by the book är, för mig, fascinerande.

EDIT: Det är ungefär som att säga "Det är inte dig det är fel på, utan mig". Varför skulle man göra slut med någon om det var en själv det var fel på?

MrBoris
2009-03-05, 18:13
På söndagen skulle hon vara singel, leva ensam, det gick för fort. Tisdag morgon är hon i en relation med en annan snubbe.

Inte direkt ovanligt att tjejer har en annan relation innan de gör slut med partnern, för att slippa vara singel

sweetkarolina
2009-03-05, 18:17
Vad tycks om varianten sluta höra av sig/inte svara i telefon/inte öppna dörren tills den andra fattar budskapet?

Kappman
2009-03-05, 18:17
Inte direkt ovanligt att tjejer har en annan relation innan de gör slut med partnern, för att slippa vara singel

Sant. Tjejer har nästan alltid öppna alternativ då de dumpar.

Mourten
2009-03-05, 18:21
Tycker du att hon skulle ringa och berätta att hon har en ny kille?

Gör hon slut med honom så gör hon slut. Det finns väl ingen anmälningsplikt, direkt.

+1.
ser inte problemet.
life goes on.

Allan
2009-03-05, 18:21
Jamen, det där är väl en av de äldsta klichéerna i boken. Det är mycket lindrigare att säga att saker går för fort och att man behöver vara ensam, än att säga vad det kanske egentligen beror på. Att han inte förstod att hon bara gjorde slut by the book är, för mig, fascinerande.

EDIT: Det är ungefär som att säga "Det är inte dig det är fel på, utan mig". Varför skulle man göra slut med någon om det var en själv det var fel på?

Frågan var om det var OK att han skulle få läsa det på Facebook. Tycker du det?

joriice
2009-03-05, 18:28
Vad tycks om varianten sluta höra av sig/inte svara i telefon/inte öppna dörren tills den andra fattar budskapet?

*screwy*

Andy.da.wohoo
2009-03-05, 18:30
ska man göra slut så ska det göras face to face. Allt annat är bara fegt tycker jag.

Scratch89
2009-03-05, 18:38
Frågan var om det var OK att han skulle få läsa det på Facebook. Tycker du det?

Men va? Hon gör slut på söndagen, och blir ihop/fortsätter med den andra killen. Hon skriver på Facebook att de är ihop, och han får reda på det. Jag ser inte problemet. Frågan är väl, om frågor ska ställas i det här fallet, varför han var inne och tittade på hennes sida.

LindaS
2009-03-05, 18:46
Det värsta är helt klart att bara försvinna. Plötsligt sluta att svara i telefon/sms/e-post. Det är ganska otäckt att inte veta om man har blivit dumpad eller om det faktiskt har hänt något.

von huff
2009-03-05, 18:49
Via kompis för då vet man inte hur mycket hon berättat till sina kompisar utan att man vetat nåt:)

actiwe
2009-03-05, 18:50
Jag tycker faktiskt att få reda på genom en vän är värre än facebook

eleni
2009-03-05, 20:07
Vad tycks om varianten sluta höra av sig/inte svara i telefon/inte öppna dörren tills den andra fattar budskapet?

Ruttet!
Senaste killen jag dejtade slutade höra av sig och svarade inte på mina telefonsamtal/sms helt utan förvarning. Min värld går inte under bara för att han inte vill ses mer, däremot blir jag riktigt jävla förbannad av att bli ignorerad.

Nimille
2009-03-05, 20:21
En av de värsta borde vara att anordna en skattjakt kantad av en massa överaskningar och blommor. Längs skattjakten får partnern leta efter lappar i tur och ordning

Jag
älskar
dig
inte längre det är slut hahahahaa!!

ahaha :D

OnT: Via kompis

Cilia
2009-03-05, 20:31
Jag håller nog med LindaS.


Men när det gäller Allans kompis så tycker jag att det hela också får en annan dimension iom att dom är i samma bekantskapskrets. Man kan vara lite fräckare om man vet att man aldrig kommer att träffa personen mer. Men att säga att man vill vara fri och sedan typ dagen efter vara i ett förhållande blir konstigt. Att vara i ett förhållande för henne verkar ju inte vara efter första dejten utan efter en längre period eftersom hon inte var tillsammans med den andra killen trots ett antal nätter och helger ihop. Nu har hon gjort det jobbigt både för honom och för andra i bekantskapskretsen. Man måste helt enkelt spela snyggare då.

Scratch89
2009-03-05, 20:40
Jag håller nog med LindaS.


Men när det gäller Allans kompis så tycker jag att det hela också får en annan dimension iom att dom är i samma bekantskapskrets. Man kan vara lite fräckare om man vet att man aldrig kommer att träffa personen mer. Men att säga att man vill vara fri och sedan typ dagen efter vara i ett förhållande blir konstigt. Att vara i ett förhållande för henne verkar ju inte vara efter första dejten utan efter en längre period eftersom hon inte var tillsammans med den andra killen trots ett antal nätter och helger ihop. Nu har hon gjort det jobbigt både för honom och för andra i bekantskapskretsen. Man måste helt enkelt spela snyggare då.

Bara för att de båda finns i Allans umgänge behöver de inte känna varandra särskilt bra.

Cilia
2009-03-05, 20:45
Bara för att de båda finns i Allans umgänge behöver de inte känna varandra särskilt bra.
hhmm dom har haft sex? Jag vet inte vad du har för definition på att känna någon bra. Dessutom så skrev han att dom inte kommer kunna undvika varandra i all evighet vilket i mina ögon låter som att dom brukar stöta på varandra här och där i normala fall men nu måste planera för att inte göra det. Det skapar problem för vänskapskretsen.

Sen håller jag med allan om att det är skillnad om man är 15-20 år eller äldre. Kraven på att sköta saker snyggt ökar inkl att dumpa en bekant.

JustinCredible
2009-03-05, 20:47
SMS. Jobbigt att svara argt/ledsen också när all negativ energi ska komma ut genom tummarna på minimala tangenter och man blir helt stressad och fumlig. (Personen svarar alltså inte när man försöker ringa.)

Fat tony
2009-03-05, 21:13
allt elektronisk, tycker jag är värst

Hades
2009-03-05, 21:49
Förstår inte egentligen hur något elektroniskt sätt kan vara värre än att göra det via ombud.

Snobbe
2009-03-05, 22:12
Detta är väl dock en fråga om vad som är ok. Och ja hon gjorde inte slut på facebook men hon kunde ju ha berättat imo att hon träffat någon annan. Jag förstår dock inte saken att dejta 2 pers samtidigt när det verkar vara lite mer seriöst än bara träffas för en kaffe. Men sätt där man får reda på det genom att läsa på en sida lr på msn lr vad som helst utan att den andra personen ens säger det är nog värst. Sen kommer nog sms osv men då har dom ju iaf sagt något även fast det är jävligt fegt att göra det genom sms.

Snobbe
2009-03-05, 22:13
Förstår inte egentligen hur något elektroniskt sätt kan vara värre än att göra det via ombud.

Imo elektroniskt betyder känns verkligen som personen inte kunde bry sig mindre om dig att inte ens träffa dig och ta tid o säga det. Vilket om man träffats ett tag är helt otroligt för mig.

mattilainen
2009-03-05, 22:25
när jag och mitt ex vart tillsammans in någon månad ringer hon full från en fest och säger att hon ville göra slut med högtalaren på på mobilen, det var lägsta jag varit med om iaf.

Sen blev vi tillsammans igen och höll i tre och ett halvt år, sen gjorde vi slut för att vi blivit för olika varandra. Sad but true.

Hades
2009-03-05, 22:40
Imo elektroniskt betyder känns verkligen som personen inte kunde bry sig mindre om dig att inte ens träffa dig och ta tid o säga det. Vilket om man träffats ett tag är helt otroligt för mig.

Men att skicka ett ombud tyder på omtanke och respekt?

PixelMiner
2009-03-05, 23:59
när jag och mitt ex vart tillsammans in någon månad ringer hon full från en fest och säger att hon ville göra slut med högtalaren på på mobilen, det var lägsta jag varit med om iaf.

Inte för att det omvända är bättre. Min polare friade på fyllan till sin tjej som var på en annan fest via SMS. På fullaste allvar också. De är gifta och har barn och allt idag. Så det funkade för dem, även om det inte är något man berättar stolt för barnen direkt.

Mer OT, själv blev jag dumpad efter ett drygt femårigt förhållande, vi bodde ihop och var förlovade, spikat bröllopsdatum och allt. Dagen efter fick jag ett SMS ifrån en polare som hade sett henne på stan stå och hångla med en ny kille. För helvete tjejer. Ni kan väl låta liket kallna lite åtminstone! *gah!*

Fatalist
2009-03-06, 00:20
Blev det ingen syjunta så att TS var tvungen att skvallra här istället? :D

Jag har dumpat en tjej genom MSN en gång, och jag skämdes efteråt. Nu är jag en bättre människa och den senaste tjejen jag gjorde slut med gjorde jag det face-to-face, så jag har sonat för mina synder.

Shakemynuts
2009-03-06, 00:30
Jag gjorde slut med min farsa häromveckan.
Genom att sluta svara då han ringer, inte svara på sms eller om jag råkar va inloggad på facebook eller msn.
Samt bytt efternamn till mitt namn jag hade då jag föddes innan mina föräldrar var gifta och så har jag även tagit bort hans mellannamn.

Han fattar ju inte när jag säger rent ut att jag inte vill ha något mer med honom att göra. *slap*

Scratch89
2009-03-06, 00:45
Blev det ingen syjunta så att TS var tvungen att skvallra här istället? :D

Jag har dumpat en tjej genom MSN en gång, och jag skämdes efteråt. Nu är jag en bättre människa och den senaste tjejen jag gjorde slut med gjorde jag det face-to-face, så jag har sonat för mina synder.

Var det hon den fula? :D

Kwon
2009-03-06, 00:45
Tycker du han skulle få veta det via Facebook?

Hah känns lite som att jag skulle meddela att det var slut till Scratch eller Lasse Kongo över Playstation Network.

Denna nya teknologi med internet för med sig båd för och nackdelar.

Okänsligt att göra slut via PSN / Facebook / ICQ / mail etc osv men det är ju så bekvämt för många nuförtiden.

När man/jag dejtade som mest så hade vi ej Internet, så man gjorde slut eye to eye eller som lägst via telefon.

KlopFer
2009-03-06, 00:50
Det ultimata skulle vara på bilddagboken sedan någon passande bild till det.

Kwon
2009-03-06, 01:01
Eller dumpa någon på ett forum typ Kolozzeum / Getbig med en bild på den nya partnern. (Detta har hänt på Getbig)

Hade nog varit lägst!

KlopFer
2009-03-06, 01:12
Eller dumpa någon på ett forum typ Kolozzeum / Getbig med en bild på den nya partnern. (Detta har hänt på Getbig)

Hade nog varit lägst!

har inte detta typ hänt? jaaaaaag vs robbin? eller angel och den där nobbie eller vad han heter?

Fatalist
2009-03-06, 02:32
Var det hon den fula? :D

Nej, denna var fin men väldigt blåst. :D

Lellan
2009-03-06, 07:53
Värsta jag har råkat ut för:

Min kille sedan 3 år och jag hade flyttat till ny större lgt med våra 2 katter, hade lagt handpenning på en hund (jättefin flatcoated retriver om det har med saken att göra, han hade tagit jägarlicens och skulle väl jaga med den antar jag :)). Jag hade sagt upp mig från 2 jobb (pluggade utöver det) för att vara hemma med vovven första tiden, fixat jobb åt killen som under åren vi varit ihop varit arbetslös.

Kom hem efter sista jobbpasset, han hade gjort räkmackor, vi myste å kollade på foton på valpen, som vi skulle hämta en vecka senare, la oss. När vi ska somna säger han "du, jag är inte kär i dig längre. Det funkar nog inte det här". Jag, som var helt slut, kändes som att jag bara föll föll föll.. helt chockad. "Alltså, vi får prata imorrn, jag fattar inget" sa jag typ å gick in å la mig på soffan och grät. Dagen efter var han borta, inget ljud från honom förrän efter 3 månader.

Då ville han hämta sina möbler. Tack å lov för att man blev av med eländet känner jag nu, då var jag mest i "va-fan-är-det-som-händer"stadiet.

Fick säga ifrån mig hunden, ursäkta hans beteende på hans nya jobb han uteblev från och tigga tillbaks mitt, fick kass ekonomi då jag stod på lägenheten med hög hyra. Katterna började pissa ner allt. Blä.

Gör inte så.. ;)

Saft und Kraft
2009-03-06, 08:28
Lellans gamla umgänge...

Helvete vad trött i huvudet man hade blivit!

Efterblivenhet: ur doin' it rite. (Inte du Lellan, naturligtvis.)

MrBoris
2009-03-06, 09:22
Mer OT, själv blev jag dumpad efter ett drygt femårigt förhållande, vi bodde ihop och var förlovade, spikat bröllopsdatum och allt. Dagen efter fick jag ett SMS ifrån en polare som hade sett henne på stan stå och hångla med en ny kille. För helvete tjejer. Ni kan väl låta liket kallna lite åtminstone! *gah!*
Som sagt:
Inte direkt ovanligt att tjejer har en annan relation innan de gör slut med partnern, för att slippa vara singel
Skulle nog kunna säga (för att skapa lite debatt) säga att 90-99% av tjejerna som dumpar sin partner redan har en ny klar

Tryman
2009-03-06, 09:42
Värsta jag har råkat ut för:

Min kille sedan 3 år och jag hade flyttat till ny större lgt med våra 2 katter, hade lagt handpenning på en hund (jättefin flatcoated retriver om det har med saken att göra, han hade tagit jägarlicens och skulle väl jaga med den antar jag :)). Jag hade sagt upp mig från 2 jobb (pluggade utöver det) för att vara hemma med vovven första tiden, fixat jobb åt killen som under åren vi varit ihop varit arbetslös.

Kom hem efter sista jobbpasset, han hade gjort räkmackor, vi myste å kollade på foton på valpen, som vi skulle hämta en vecka senare, la oss. När vi ska somna säger han "du, jag är inte kär i dig längre. Det funkar nog inte det här". Jag, som var helt slut, kändes som att jag bara föll föll föll.. helt chockad. "Alltså, vi får prata imorrn, jag fattar inget" sa jag typ å gick in å la mig på soffan och grät. Dagen efter var han borta, inget ljud från honom förrän efter 3 månader.

Då ville han hämta sina möbler. Tack å lov för att man blev av med eländet känner jag nu, då var jag mest i "va-fan-är-det-som-händer"stadiet.

Fick säga ifrån mig hunden, ursäkta hans beteende på hans nya jobb han uteblev från och tigga tillbaks mitt, fick kass ekonomi då jag stod på lägenheten med hög hyra. Katterna började pissa ner allt. Blä.

Gör inte så.. ;)

Fi fan *screwy*

Inte direkt ovanligt att tjejer har en annan relation innan de gör slut med partnern, för att slippa vara singel

+1

elo_
2009-03-06, 09:44
I ungdomen blev jag en gång dumpad per fax. :D det här var pre-mail/facebook.. Yup, I'm that old.. :/

Deceiver85
2009-03-06, 09:48
Jag skulle säga att dumpa någon öga mot öga är det värsta man kan göra, och råka ut för själv. Dumpning över SMS, facebook, MSN eller telefon är visserligen töntigt, men det finns inget som sliter både på en själv och den andra som att göra slut öga mot mot öga.

Jag gjorde slut med mitt ex öga mot öga, och jag tror vi grät lika mycket både hon och jag.

Saft und Kraft
2009-03-06, 09:54
I ungdomen blev jag en gång dumpad per fax. :D det här var pre-mail/facebook.. Yup, I'm that old.. :/

Ahahaha!

Du är dock inte särkilt gammal men det förtog lyckligtvis inte det roliga.

Telegram hade kanske kunnat vara något?

Du är - stopp - en gammal - stopp - apa - stopp - Det är - stopp - därför slut - stopp

Tryman
2009-03-06, 09:54
jag skulle säga att dumpa någon öga mot öga är det värsta man kan göra, och råka ut för själv. Dumpning över sms, facebook, msn eller telefon är visserligen töntigt, men det finns inget som sliter både på en själv och den andra som att göra slut öga mot mot öga.

Jag gjorde slut med mitt ex öga mot öga, och jag tror vi grät lika mycket både hon och jag.

-1

Snobbe
2009-03-06, 09:57
Jag skulle säga att dumpa någon öga mot öga är det värsta man kan göra, och råka ut för själv. Dumpning över SMS, facebook, MSN eller telefon är visserligen töntigt, men det finns inget som sliter både på en själv och den andra som att göra slut öga mot mot öga.

Jag gjorde slut med mitt ex öga mot öga, och jag tror vi grät lika mycket både hon och jag.

Och om du hade gjort det från SMS så hade hon antagligen blivit ännu mer ledsen. Hade iaf jag blivit.

Jay-Z
2009-03-06, 10:53
(han kommer döda mig om han får se den här tråden :) för att inte tala om hon)

Schysst att du precis outade honom. ;)


Generellt så är det inte den som blir dumpad som gör slut och då får man inte välja sitt gift. I det här fallet så ska han väl vara glad att han inte kom längre in i den relationen, om det nu var så att kvinnan ifråga dubbeldoppat under hela tiden de dejtat.

Sedan till dumpandet. Oavsett hur man gör det, jag säger inte att face 2 face är ett måste efter random dejtande, så ska man vara uppriktig och ärlig för det är förbannat lätt att linda in det i socker och omedvetet lämna en massa dörrar öppna. Folk uppskattar ärlighet fan även om det svider i stunden.

Snobbe
2009-03-06, 11:16
schysst att du precis outade honom. ;)


generellt så är det inte den som blir dumpad som gör slut och då får man inte välja sitt gift. I det här fallet så ska han väl vara glad att han inte kom längre in i den relationen, om det nu var så att kvinnan ifråga dubbeldoppat under hela tiden de dejtat.

Sedan till dumpandet. Oavsett hur man gör det, jag säger inte att face 2 face är ett måste efter random dejtande, så ska man vara uppriktig och ärlig för det är förbannat lätt att linda in det i socker och omedvetet lämna en massa dörrar öppna. Folk uppskattar ärlighet fan även om det svider i stunden.

+1!

Solros
2009-03-06, 15:05
http://img150.imageshack.us/img150/4875/fuuuuuuuuuuuu.jpg

Lelle Pelle
2009-03-06, 16:10
Hahahahaha! Episk bild Solros:D

I övrigt håller jag med MrBoris. De flesta fall av dumpning jag känner till(ink. då jag blev dumpad) har tjejen redan styrt något att kunna hoppa över till.

LindaS
2009-03-06, 17:12
Skulle nog kunna säga (för att skapa lite debatt) säga att 90-99% av tjejerna som dumpar sin partner redan har en ny klarJag känner fler killar än tjejer som gör så.. Jag gör inte så, har aldrig gjort.

regus
2009-03-06, 17:41
Jag har, när det begav sig, blivit dumpad via lunarmail. Nu i efterhand var det en klockren handling.

sweetkarolina
2009-03-06, 17:55
jag känner fler killar än tjejer som gör så.. Jag gör inte så, har aldrig gjort.

+1

Slartibartfast
2009-03-06, 18:16
ONS är det väl lugnt att "dumpa" via FB? Gjorde det precis just nämligen. Fick lite etikpanik :D

Nitrometan
2009-03-06, 18:45
ONS är det väl lugnt att "dumpa" via FB? Gjorde det precis just nämligen. Fick lite etikpanik :D
Behöver man ens dumpa ett ONS? Det är väl bara att ignorera dem?

Slartibartfast
2009-03-06, 19:02
Behöver man ens dumpa ett ONS? Det är väl bara att ignorera dem?

Nä, det stämmer kanske, men detta var ändå ett TNS. (TwoNS) En favorit i repris if you will.

Snobbe
2009-03-06, 19:50
Om det var en favorit varför dumpa?;) Nemen tycker inte samma sak gäller i ONS eftersom då är det ju bara sex och inget annat.

Buken
2009-03-06, 20:43
Det värsta jag varit med om var en tjej jag var ihop med 1,5år ungefär vi hade det bra men sen började hon umgås med en annan kille, detta var 3 månader innan vi gjorde slut, jag blev svartsjuk då hon började sova över där, blev en del bråk med följd att hon gjorde slut pga att hon inte klarade av min löjliga svartsjuka.

(Nu skall även sägas att jag inte var svartsjuk då hon umgicks med andra kill-kompisar utan bara just denna.)

2 veckor senare får jag höra från annat håll att dom hade legat med varandra konstant varenda gång dom sågs sedan dom först träffade varandra och blivit ihop så fort hon blivit "fri" från mig.

Det var ganska så knäckande.

Cilia
2009-03-06, 23:07
Jag känner fler killar än tjejer som gör så.. Jag gör inte så, har aldrig gjort.
Det här har varit uppe ett antal gånger och killarna här tycker att tjejer skaffar partner snabbare eller redan har en när dom dumpar. Statistiken säger dock att killar snabbare skaffar en ny partner.

Snobbe
2009-03-06, 23:10
Det här har varit uppe ett antal gånger och killarna här tycker att tjejer skaffar partner snabbare eller redan har en när dom dumpar. Statistiken säger dock att killar snabbare skaffar en ny partner.

Vilket statistik? Tror faktist det är rätt jämnt.

Nitrometan
2009-03-06, 23:10
Statistiken säger dock att killar snabbare skaffar en ny partner.
Really?

Jag antar att du har en bra källa på det?

Tolkia
2009-03-06, 23:13
Möjligen säger det här att man tenderar att hålla på "de sina", d.v.s. tillskriva sitt eget kön de positiva egenskaperna och det motsatta (i det här fallet den som skulle kunna tänkas dumpa en) de negativa. Killar tycker att tjejer är slampor, tjejer tycker att killar är bockar.

Kwon
2009-03-06, 23:19
Good / bad people on both sides.

Tror inte en sida gör det så mkt mer än den andra.

Orka göra en statistik över vilka som dumpar/skaffar nyare fortast/värst.

Vi har nog alla gjort "dåliga" saker någon gång i livet angående detta ämne.

Kräket
2009-03-07, 12:29
Har en fråga på temat;

Om magkänslan säger en att man är ointressant för personen ifråga, och därför riskerar att bli dumpad. Vad är då bäst?

1) Att helt enkelt avvakta och inte ta någon kontakt med personen. Med största sannolikhet innebär detta att relationen rinner ut i sanden och man bara går skilda vägar liksom.

2) Att ta kontakt och konfrontera. Att säga som det är, d.v.s. att min magkänsla säger mig att intresset mellan oss inte är ömsesidigt och det därför vore bäst att avsluta relationen.

Jag befinner mig i denna situation, och lutar åt att applicera 1:an. På så vis slipper man det där pinsamma ögonblicket då man ska låtsas vara vänner och allt det där. Dessutom känns det lite taskigt mot tjejen ifråga att vara konfrontativ. Båda parter slipper en jobbig situation.

Å andra sidan så kanske man efteråt kommer sakna ett sorts avslut, vilket alternativ 2 kanske ger? Sen är det ju svårt i dessa sammanhang att veta. Man har ju bara sina tolkningar. Alternativ 2 kan ju ge klara besked...

Lite reflektioner angående detta dilemma, please...

Raschmus
2009-03-07, 12:59
alla sätt att dumpa någon man är ihop med som inte inbegriper konversation med den andre "face to face" är fegt och skulle kännas omoget och förnedrande.
Om man bara har gått på några träffar med den andre personen och den vill säga upp kontakten så skulle jag i alla fall vilja ha ett telefonsamtal.

+1

<Mike>
2009-03-07, 13:13
Om man ska göra slut med någon så ska det vara öga mot öga, finns inget annat imo. Allt annat är fegt. Blir bäst öga mot öga också, inga missuppfattningar.

Shajjn
2009-03-07, 13:43
Har en fråga på temat;

Om magkänslan säger en att man är ointressant för personen ifråga, och därför riskerar att bli dumpad. Vad är då bäst?


Tycker inte om alternativ 1. Ta kontakt, konfrontera och berätta hur du känner. Lyssna på henne/honom. Sedan tar man det därifrån: "paus" av något slag, lägga förhållandet på hyllan tillsvidare, avsluta förhållandet helt o hållet eller vad som nu passar i situationen. Beslut som måste tas efter alternativ 2 är också jobbiga, alltså.

Yes
2009-03-07, 13:47
Har en fråga på temat;

Om magkänslan säger en att man är ointressant för personen ifråga, och därför riskerar att bli dumpad. Vad är då bäst?

1) Att helt enkelt avvakta och inte ta någon kontakt med personen. Med största sannolikhet innebär detta att relationen rinner ut i sanden och man bara går skilda vägar liksom.

2) Att ta kontakt och konfrontera. Att säga som det är, d.v.s. att min magkänsla säger mig att intresset mellan oss inte är ömsesidigt och det därför vore bäst att avsluta relationen.

Jag befinner mig i denna situation, och lutar åt att applicera 1:an. På så vis slipper man det där pinsamma ögonblicket då man ska låtsas vara vänner och allt det där. Dessutom känns det lite taskigt mot tjejen ifråga att vara konfrontativ. Båda parter slipper en jobbig situation.

Å andra sidan så kanske man efteråt kommer sakna ett sorts avslut, vilket alternativ 2 kanske ger? Sen är det ju svårt i dessa sammanhang att veta. Man har ju bara sina tolkningar. Alternativ 2 kan ju ge klara besked...

Lite reflektioner angående detta dilemma, please...
Inte tänka så mycket på vad du tror hon vill. Fundera på vad du själv vill och hur du känner och agera efter det. Var tydlig och öppen med det och strunta i alla risker.

Är du inte särskilt intresserad kan du alltså låta det rinna ut i sanden. Om du är intresserad så behöver du inte konfrotera henne(det kan snarare vara till nackdel). Är du tydlig lär hon också vara det(även om man alltid får räkna med visst krångel och motstånd från tjejer).

Kräket
2009-03-07, 15:54
Tycker inte om alternativ 1. Ta kontakt, konfrontera och berätta hur du känner. Lyssna på henne/honom. Sedan tar man det därifrån: "paus" av något slag, lägga förhållandet på hyllan tillsvidare, avsluta förhållandet helt o hållet eller vad som nu passar i situationen. Beslut som måste tas efter alternativ 2 är också jobbiga, alltså.

Alltså vi har inget förhållande. Vi har "dejtat" ett par gånger, och som sagt. Min magkänsla är att hon inte har samma intresse som mig.

Inte tänka så mycket på vad du tror hon vill. Fundera på vad du själv vill och hur du känner och agera efter det. Var tydlig och öppen med det och strunta i alla risker.

Är du inte särskilt intresserad kan du alltså låta det rinna ut i sanden. Om du är intresserad så behöver du inte konfrotera henne(det kan snarare vara till nackdel). Är du tydlig lär hon också vara det(även om man alltid får räkna med visst krångel och motstånd från tjejer).

Jag är ju (tyvärr) intresserad av denna tjej. Samtidigt är jag ingen person som "jagar". Att känna att intresset är ömsesidigt tycker jag är väldigt viktigt.

Konfrontera är kanske fel ord i sammanhanget, men någonstans börjar jag allt mer förstå att hon inte är intresserad. Jag tycker ovissheten är jobbig, och då känns det bra för mig att utgå ifrån att intresset inte är ömsesidigt.

Däremot ska jag försöka sluta tänka så mycket på vad hon kan tänkas vilja. Inser att jag nog gör det alldeles för mycket... :em:

Mental
2009-03-07, 16:03
Jag hade sagt som det var, rakt ut, livet är för kort för att krångla en massa.

Yes
2009-03-07, 19:33
Jag är ju (tyvärr) intresserad av denna tjej. Samtidigt är jag ingen person som "jagar". Att känna att intresset är ömsesidigt tycker jag är väldigt viktigt.

Konfrontera är kanske fel ord i sammanhanget, men någonstans börjar jag allt mer förstå att hon inte är intresserad. Jag tycker ovissheten är jobbig, och då känns det bra för mig att utgå ifrån att intresset inte är ömsesidigt.

Däremot ska jag försöka sluta tänka så mycket på vad hon kan tänkas vilja. Inser att jag nog gör det alldeles för mycket... :em:
Jag har själv varit väldigt dålig på att "jaga", men tja... jag har lärt mig konsekvenserna av det. Har man inte kulor nog måste man skaffa sig det - finns ingen väg runt det.

Min tolkning av situationen är att hon var intresserad i början men att det intresset har svalnat för att du inte gjort något. Din magkänsla är förmodligen rätt, tyvär. Det betyder dock inte att det är helt kört.

Att försöka få henne att lägga korten på bordet kommer bara visa att du är för feg för att agera om det innebär någon risk. Det är att likna vid att hon ska behöva lägga sig på rygg, sära på benen och vinka dit dig. Jag vågar nästan lova dig att du inte kommer gilla hennes svar om du frågar henne rakt ut. Jag skulle rentav kunna sätta pengar på det.

Var istället tydlig med vad du vill. Om du vill träffa henne igen, säg det. Dyker det upp ett tillfälle när du vill kyssa henne, säg det(eller gör bara). Vill du dricka champange från hennes nakna bröst, säg det.

Låt henne också veta vad som pågår i ditt huvud när du träffar henne. Säg vad du tycker, tänker och känner. Hon kan inte läsa dina tankar så om hon ska få veta hur du ser på henne måste du liksom visa det.

Till att börja med skulle jag dock föreslå ett telefonsamtal och att du säger att du tycker det varit kul att träffa henne, och att du vill se henne igen. Föreslå någon aktivitet du vill göra med henne.

Innan du gör något mer tycker jag du ska läsa det här:
http://ifat-glassman.blogspot.com/2009/02/whats-inside-womens-mind.html

Kräket
2009-03-07, 20:30
Jag har själv varit väldigt dålig på att "jaga", men tja... jag har lärt mig konsekvenserna av det. Har man inte kulor nog måste man skaffa sig det - finns ingen väg runt det.

Min tolkning av situationen är att hon var intresserad i början men att det intresset har svalnat för att du inte gjort något. Din magkänsla är förmodligen rätt, tyvär. Det betyder dock inte att det är helt kört.

Att försöka få henne att lägga korten på bordet kommer bara visa att du är för feg för att agera om det innebär någon risk. Det är att likna vid att hon ska behöva lägga sig på rygg, sära på benen och vinka dit dig. Jag vågar nästan lova dig att du inte kommer gilla hennes svar om du frågar henne rakt ut. Jag skulle rentav kunna sätta pengar på det.

Var istället tydlig med vad du vill. Om du vill träffa henne igen, säg det. Dyker det upp ett tillfälle när du vill kyssa henne, säg det(eller gör bara). Vill du dricka champange från hennes nakna bröst, säg det.

Låt henne också veta vad som pågår i ditt huvud när du träffar henne. Säg vad du tycker, tänker och känner. Hon kan inte läsa dina tankar så om hon ska få veta hur du ser på henne måste du liksom visa det.

Till att börja med skulle jag dock föreslå ett telefonsamtal och att du säger att du tycker det varit kul att träffa henne, och att du vill se henne igen. Föreslå någon aktivitet du vill göra med henne.

Innan du gör något mer tycker jag du ska läsa det här:
http://ifat-glassman.blogspot.com/2009/02/whats-inside-womens-mind.html

Alltså, är det fel på en om man verkligen inte tycker att det är värt all denna möda? Jag vet inte ens om jag liksom vill lära mig "jaga"...Fick jag chansen skulle jag gärna träffa en vuxen kvinna som jag kan lära känna som individ i första hand. Slippa allt detta "spel"...

Om min magkänsla stämmer - Då är det kört. Ingen idé att gråta över spilld mjölk enligt min mening. Om hennes intresse i mig bestod i en önskan att få ständig bekräftelse av mig, ja då tror jag nog aldrig det fanns något att bygga en substantiell relation på från början.

Det går någon gräns någonstans där ens försök att verka intresserad övergår till självförnedring. För mig går den gränsen ungefär vid att två av ens förslag till att träffas avvisas. Hon brukar för det mesta avvisa mina förslag, samtidigt som hon ändå föreslår andra tillfällen. Börjar tröttna på att ständigt rankas på tredje plats i hennes liv. Sen tycker jag att jag varit (relativt) tydlig. Hon däremot, är som en hopslagen bok i ett låst bankvalv djupt inne i en stängd bank.

Läste förresten din länk. Ganska roande. Samtidigt har jag inte kulor för att agera som man "ska" enligt länken. Nog bara att gilla läget...Lutar åt att bara låta allt rinna ut i sanden ändå. Finns mycket jag tycker om, men jag ändå avstår ifrån...

Yes
2009-03-07, 21:37
Alltså, är det fel på en om man verkligen inte tycker att det är värt all denna möda? Jag vet inte ens om jag liksom vill lära mig "jaga"...Fick jag chansen skulle jag gärna träffa en vuxen kvinna som jag kan lära känna som individ i första hand. Slippa allt detta "spel"...

Om min magkänsla stämmer - Då är det kört. Ingen idé att gråta över spilld mjölk enligt min mening. Om hennes intresse i mig bestod i en önskan att få ständig bekräftelse av mig, ja då tror jag nog aldrig det fanns något att bygga en substantiell relation på från början.

Det går någon gräns någonstans där ens försök att verka intresserad övergår till självförnedring. För mig går den gränsen ungefär vid att två av ens förslag till att träffas avvisas. Hon brukar för det mesta avvisa mina förslag, samtidigt som hon ändå föreslår andra tillfällen. Börjar tröttna på att ständigt rankas på tredje plats i hennes liv. Sen tycker jag att jag varit (relativt) tydlig. Hon däremot, är som en hopslagen bok i ett låst bankvalv djupt inne i en stängd bank.

Läste förresten din länk. Ganska roande. Samtidigt har jag inte kulor för att agera som man "ska" enligt länken. Nog bara att gilla läget...Lutar åt att bara låta allt rinna ut i sanden ändå. Finns mycket jag tycker om, men jag ändå avstår ifrån...
Det jag talar om är inte frågan om något spel utan så enkelt som att gå efter det man vill ha. Är inte utdelningen värd ansträngningen så strunta i det. Det är ju inte så att alla man träffar är det, och man får själv sätta gränsen för hur mycket krångel och konstigheter man tolererar(själv har jag väldigt låg tolerans för sånt).

Det ska inte handla om självförnedring. Hon måste ju vilja spela boll och svarar hon inte på dina passar är det bara säga att du tänker lägga ned ifall hon inte är intresserad. Tycker du ska göra just det, förresten... testa en gång till och svarar hon att det inte går meddelar att du inte tänker försöka mer eftersom hon är uppenbarligen ointresserad(inte helt ovanligt att vissa tjejer plötsligt hittar en lämplig lucka i schemat).

Alltså, nog för att man själv måste våga vara framåt och anstränga sig men då ska man ha tillbaks något också, annars är det bara att glömma det och gå vidare.

Vad gäller exemplet i länken så ska det påpekas, som det skrevs i kommentarerna, att det inte ska tas för bokstavligt - det är bara för att illustrera en viss poäng.

Snobbe
2009-03-07, 22:08
Håller med Yes kanske förstått lite fel i vad han säger men. Det är bara att försöka om hon svarar på det så märker du ju att hon tycker samma sak och det är bra annars så märker du att hon inte svarar och inte känner samma sak för dig och då är det ju inte så mycket att göra. Dock får du ju ett svar på vad du funderar över då.

Kräket
2009-03-08, 13:22
Det jag talar om är inte frågan om något spel utan så enkelt som att gå efter det man vill ha. Är inte utdelningen värd ansträngningen så strunta i det. Det är ju inte så att alla man träffar är det, och man får själv sätta gränsen för hur mycket krångel och konstigheter man tolererar(själv har jag väldigt låg tolerans för sånt).

Jo du har rätt. Samtidigt föreställer jag mig att en god relation med en tjej bygger på ömsesidighet. Min syn på detta innebär att både mannen och kvinnan tar steg för att bygga en relation. Inte att en är en sorts passiv part, medan den andre är den som agerar. Detta tycker jag försvårar för mig när det gäller henne. Jag önskar att hon har denna förmåga att balansera mellan å ena sidan att vara lite passiv, och å andra sidan att agera och ta för sig lite.

Som det ser ut nu, så vill hon gärna vara helt passiv och verkar trivas bra med det...Samtidigt kan jag inte hjälpa att tycka om henne...:cryout:


Det ska inte handla om självförnedring. Hon måste ju vilja spela boll och svarar hon inte på dina passar är det bara säga att du tänker lägga ned ifall hon inte är intresserad. Tycker du ska göra just det, förresten... testa en gång till och svarar hon att det inte går meddelar att du inte tänker försöka mer eftersom hon är uppenbarligen ointresserad(inte helt ovanligt att vissa tjejer plötsligt hittar en lämplig lucka i schemat).

Det är så fram och tillbaka med henne. Frågar jag om hon vill ses en viss dag vid en viss tid, så svarar hon att den dagen går inte därför att blah blah men hon vill hellre ses dag XXX istället. Aldrig får man liksom känna att man äger någon form av prioritet i hennes liv...Samtidigt blir man ju ganska förvirrad, för man blir ju inte heller dissad rakt ut...


Vad gäller exemplet i länken så ska det påpekas, som det skrevs i kommentarerna, att det inte ska tas för bokstavligt - det är bara för att illustrera en viss poäng.

Nej självklart - Dock ska jag ta med mig poängen. Blir ju ännu mer förvirrat när jag som man släpper mina egna önskemål för att försöka föreställa mig hur tjejen tänker, o.s.v.

Fråga; Du verkar vara ett föredöme vad gäller klarspråkighet och tydlighet. Är du såpass tydlig IRL i dina relationer också?

maaherra
2009-03-08, 13:38
Det är så fram och tillbaka med henne. Frågar jag om hon vill ses en viss dag vid en viss tid, så svarar hon att den dagen går inte därför att blah blah men hon vill hellre ses dag XXX istället. Aldrig får man liksom känna att man äger någon form av prioritet i hennes liv...Samtidigt blir man ju ganska förvirrad, för man blir ju inte heller dissad rakt ut...

Konfrontera inte henne med att fråga vad hon känner, gör det genom att få henne att veta vad du känner. Hon tycks vilja spela spel och du inte, linda in det på något smidigt sätt bara att det inte är vad du vill.

Vad jag observerat är det ofta osäkra människor som tycker om spel, och eg. vill de inte att du spelar med. Vad de vill ha är någon som står för vad de tycker, som de ibland kan ta ut sin osäkerhet på utan att de kan rubba på den personen. Ifall de vet var de har dig blir de trygga med dig, vet de inte var de har dig blir det motsatsen och de flyr eller fortsätter spela.

Yes
2009-03-08, 14:52
Jo du har rätt. Samtidigt föreställer jag mig att en god relation med en tjej bygger på ömsesidighet. Min syn på detta innebär att både mannen och kvinnan tar steg för att bygga en relation. Inte att en är en sorts passiv part, medan den andre är den som agerar. Detta tycker jag försvårar för mig när det gäller henne. Jag önskar att hon har denna förmåga att balansera mellan å ena sidan att vara lite passiv, och å andra sidan att agera och ta för sig lite.

Som det ser ut nu, så vill hon gärna vara helt passiv och verkar trivas bra med det...Samtidigt kan jag inte hjälpa att tycka om henne...:cryout:

Ömsesidighet måste finnas vad gäller intresse och känslor, annars kommer det inte direkt bli en sund relation och någon lär gå ur den upplevelsen jäkligt sårad.

Men, det är inte heller någon slump att i pardans så är det mannen som leder och kvinnan som följer. För att det ska funka måste dock hon ha förtroende för mannen och vilja följa, om det saknas så kommer det bli svårt och man stöter på motstånd(vilket man även kan känna av ifall kvinnan testar vad man går för).

Passivitet skulle jag tolka som att hon kanske inte riktigt har fullt förtroende för dig. Sen är det ganska vanligt med kvinnor(män också för den delen) som inte riktigt vågar öppna sig och visa sina känslor.


Det är så fram och tillbaka med henne. Frågar jag om hon vill ses en viss dag vid en viss tid, så svarar hon att den dagen går inte därför att blah blah men hon vill hellre ses dag XXX istället. Aldrig får man liksom känna att man äger någon form av prioritet i hennes liv...Samtidigt blir man ju ganska förvirrad, för man blir ju inte heller dissad rakt ut...
Det är svårt att få en bra bild av situationen baserat på det du skriver, men det här hade inte jag tolkat som ett direkt ointresse...

Alltså... du jagar efter henne och herrejösses så upptagen hon blev, finns ju säkert en miljon viktigare saker hon måste göra...

Om du var intresserad, skulle du ta dig tid att träffa tjejen - även om du hade annat viktigt för dig? Nog för att det inte alltid funkar, men är man intresserad tar man sig i regel tid.

Varför blir du då inte dissad rakt ut? Kanske är hon feg, men så jäkla svårt kan det inte vara att ge ett rakt besked... Antagligen ger hon dig en massa BS-ursäkter och krångel för att hon vill att du ska sätta ned foten och inte vara så mesig.

Såna här problem får man om man inte är tydlig och säger vad man tycker.

Nej självklart - Dock ska jag ta med mig poängen. Blir ju ännu mer förvirrat när jag som man släpper mina egna önskemål för att försöka föreställa mig hur tjejen tänker, o.s.v.
Du ska inte släppa på dina önskemål. Det är bra att förstå hur hon tänker, men... själva poängen i exemplet är just att mannen ska följa sina önskemål, vilket är att ta henne. Bådas önskemål måste liksom gå samman; han vill ha henne, hon vill ha honom och att han verkligen ska vilja ha henne. Problemet är att han är för rädd för att göra något, som att väcka henne t.ex.

Fråga; Du verkar vara ett föredöme vad gäller klarspråkighet och tydlighet. Är du såpass tydlig IRL i dina relationer också?
Jag skulle nog inte se mig själv som något föredöme. Däremot har jag brottats med samma problem och funderat igenom det väldigt noga(och det har tagit lång tid).

IRL är jag ganska reserverad, fast försöker vara så tydlig och rak jag kan. Jag är inte världens mest sociala person så det händer väl fortfarande att en del situationer känns knepiga. I allmänhet har jag dock bra självförtroende och har inga problem att säga vad jag tycker om det känns viktigt nog.

Sällan jag "jagar" tjejer dock. Hinner inte riktigt med det, och sen är jag lite för bekväm av mig. De senaste jag träffat har liksom kommit efter mig och då blir det ju inte så komplicerat längre. Jag gillar också lite mer subtil kommunikation, tycker det är väldigt kul när tjejer svarar på det... men det är ett kapitel för sig och inte riktigt applicerbart här.

Kräket
2009-03-08, 21:01
Ömsesidighet måste finnas vad gäller intresse och känslor, annars kommer det inte direkt bli en sund relation och någon lär gå ur den upplevelsen jäkligt sårad.

Men, det är inte heller någon slump att i pardans så är det mannen som leder och kvinnan som följer. För att det ska funka måste dock hon ha förtroende för mannen och vilja följa, om det saknas så kommer det bli svårt och man stöter på motstånd(vilket man även kan känna av ifall kvinnan testar vad man går för).

Håller helt med. Däremot har det i mitt fall aldrig varit jag som varit den som leder. Jag har träffat min beskärda del tjejer, där deras gemensamma nämnare alltid varit att de varit väldigt "på" och väldigt tydliga. Jag har vare sig velat, vågat eller haft möjlighet att leda i denna pardans. Detta har jag också sagt till henne. Att jag inte är van med att "leda".


Passivitet skulle jag tolka som att hon kanske inte riktigt har fullt förtroende för dig. Sen är det ganska vanligt med kvinnor(män också för den delen) som inte riktigt vågar öppna sig och visa sina känslor.

Fast det kan inte stämma. Vi har en historia, hon återupptog kontakten med mig. Om hon inte känner förtroende för mig nu, då kommer hon aldrig göra det. Jag har inte svikit eller givit henne någon som helst anledning till att betvivla mig.


Det är svårt att få en bra bild av situationen baserat på det du skriver, men det här hade inte jag tolkat som ett direkt ointresse...

Alltså... du jagar efter henne och herrejösses så upptagen hon blev, finns ju säkert en miljon viktigare saker hon måste göra...

Om du var intresserad, skulle du ta dig tid att träffa tjejen - även om du hade annat viktigt för dig? Nog för att det inte alltid funkar, men är man intresserad tar man sig i regel tid.

Varför blir du då inte dissad rakt ut? Kanske är hon feg, men så jäkla svårt kan det inte vara att ge ett rakt besked... Antagligen ger hon dig en massa BS-ursäkter och krångel för att hon vill att du ska sätta ned foten och inte vara så mesig.

Såna här problem får man om man inte är tydlig och säger vad man tycker.[/QUOTE]

Isåfall är beteendet högst märkligt. Som det känns nu, så säger det mig ungefär samma sak som det innebär, d.v.s. att jag rankas någonstans på tredje eller fjärde plats...


Du ska inte släppa på dina önskemål. Det är bra att förstå hur hon tänker, men... själva poängen i exemplet är just att mannen ska följa sina önskemål, vilket är att ta henne. Bådas önskemål måste liksom gå samman; han vill ha henne, hon vill ha honom och att han verkligen ska vilja ha henne. Problemet är att han är för rädd för att göra något, som att väcka henne t.ex.

Precis det jag menade men uttryckte det lite oklart.


Jag skulle nog inte se mig själv som något föredöme. Däremot har jag brottats med samma problem och funderat igenom det väldigt noga(och det har tagit lång tid).

IRL är jag ganska reserverad, fast försöker vara så tydlig och rak jag kan. Jag är inte världens mest sociala person så det händer väl fortfarande att en del situationer känns knepiga. I allmänhet har jag dock bra självförtroende och har inga problem att säga vad jag tycker om det känns viktigt nog.

Sällan jag "jagar" tjejer dock. Hinner inte riktigt med det, och sen är jag lite för bekväm av mig. De senaste jag träffat har liksom kommit efter mig och då blir det ju inte så komplicerat längre. Jag gillar också lite mer subtil kommunikation, tycker det är väldigt kul när tjejer svarar på det... men det är ett kapitel för sig och inte riktigt applicerbart här.

Är första gången jag "jagar" och jag trivs verkligen inte med det. I mina yngre dar hade jag det ganska enkelt, när det gällde krogsvängen och det där. Problemet för mig uppstod när jag ville satsa på mer hållbara relationer. Jag hade alltid fastnat för tjejer som var väldigt "på" och viljestarka, och insåg sent omsider att dessa tjejer nog i det långa loppet inte var bra för mig.

Den insikten fick mig att konfrontera, och acceptera att jag nog sannolikt kommer leva ensam i mitt liv. Nu har jag dock träffat denna tjej, som är så annorlunda gentemot alla mina övriga tjej-erfarenheter. Något som både är väldigt positivt, men samtidigt då knepigt.

Antar att all min personliga erfarenhet får mig att söka en tjej med vilken ömsesidighet, och en känsla av individualitet i samvaron, är väldigt viktigt. Vill kunna samspela, på nåt vis...