handdator

Visa fullständig version : 8 veckors diet!


Action
2003-07-28, 09:39
Inleder idag en 8 veckors diet.

Utgångsläge

89,7kg
9,2% fett
Chins 19
Dips 30

Mål

84-85kg
4% fett
Chins 28
Dips 45

Denna diet är tänkt att bli relativt lugn. Variera kosten mycket mer än vanligt och äta mer fett än vad jag gjort tidigare. Har ett relativt bra utgångsläge ca 5kg fett som ska bort.

Tyvärr har träningen inte varit så seriös senaste 3 veckorna med totalt 5 pass. Men det ska det bli ändring på från o med idag. Kommer skriva så mycket som möjligt och även försöka få med lite bilder på utvecklingen.

Har heller inte kört chins o dips på 3 månader. Därav det låga antalet utförda senaste passet.

Dessutom påbörjar jag en 5 veckors kreatinkur idag. 6 år sen sist. Så det finns risk för viktuppgång första veckorna.

//Action

Muaytudd
2003-07-28, 09:42
om denna tråd blir lika brasom förra så ska det bli ett nöje att följa.


:thumbup:

Action
2003-07-28, 10:03
En slät Action utan pump i kroppen efter mycket festande och lite träning.

Sverker
2003-07-28, 10:21
Du vet säkert vad du gör Action, men jag trodde att SM var ditt stora mål under 2004.

Varför denna deff ?

popey
2003-07-28, 10:21
Utgångsläge...opumpad? ujujuj
Jag skulle äta upp mina dragremmar om jag någonsin kunde få en sådan fysik.
Mycket bra jobbat !!! :hbang:

Action
2003-07-28, 10:29
Originally posted by Sverker
Du vet säkert vad du gör Action, men jag trodde att SM var ditt stora mål under 2004.

Varför denna deff ?

Jag vet vad jag gör och kommer inte göra en tävlingsdiet som inför ett SM. Så målet kanske är högt satt och jag kommer inte bli besviken om jag slutar på 6% och något kilo mer. Anledningen är en kul uppvisningstävling i September.

Stora målet är som sagt SM 2004 och det är då jag ska vara i mitt livs form. :D Hörde i dagarna att SM kommer hållas i Västerås sista helgen i Mars.

Sverker
2003-07-28, 19:57
Kör hårt och Lycka till Action :thumbup:

Castro
2003-07-28, 20:00
Lycka till Action! Du besitter en grymt fysik. :thumbup:

Alcom
2003-07-28, 20:05
Ska bli kul att följa din nya journal...Lycka till btw!

spas
2003-07-28, 20:11
weee nu kan jag sno rakt av när jag ska deffa :D


lycka till på tävlingen

no1fitness
2003-07-29, 02:23
Du har ju ett superbra utgångsläge ! De få kg som du ska ner blir inga som helst problem !:hbang:

Dina resultat nu på chins och dips är mina mål i kommande tävlingar...:naughty:

Använder du dig mycket av morgonpromenader eller har du hyfsad förbränning utan ?

Snälla snälla snälla kan du inte skriva ner hur du tänker lägga upp chins och dipsträningen ??? Jag är i en svacka känns det som på dessa övningar....:cryout: :angel:

no1fitness
2003-07-30, 00:06
Så, nu slutar dieten eller...Jag har hört rykten om att du har dragit dig ur...*host* var det jobb....eller rädsla....:booty: :D

Action
2003-07-30, 09:44
Originally posted by no1fitness
Så, nu slutar dieten eller...Jag har hört rykten om att du har dragit dig ur...*host* var det jobb....eller rädsla....:booty: :D

Ja dieten slutade tyvärr.. Jag skulle gärna gjort båda. Men kunde inte tacka nej till 2 månader i Singapore med fullt traktamente. Och det går inte att kombinera.

Ökade matintag från 2600 till 4000 kalorier direkt.. Nu blir det o ladda inför SM istället.

Du kommer säkert o lyckas bra i höst. Själv känns det mest tråkigt att strula till det så här nära inpå. Johan hittar säkert ngn annan tävlande, tipsade honom om att Norska mästerskapen är några veckor senare.

supremo
2003-07-30, 09:50
Originally posted by Action

Men kunde inte tacka nej till 2 månader i Singapore med fullt traktamente.


Ska vi byta jobb?
[Finnes]: Sommarvikarietjänst som personlig assistent. Timlön: 90 kronor, exklusive tillägg för obekväm arbetstid.
:cryout:

GhostFace
2003-07-30, 10:28
Originally posted by supremo
Ska vi byta jobb?
[Finnes]: Sommarvikarietjänst som personlig assistent. Timlön: 90 kronor, exklusive tillägg för obekväm arbetstid.
:cryout:

Är det verkligen bättre än ett jobb i Singapore? Hoppas du skämtar?

Personliga assistenter behövs och är sketaviktiga för personen de arbetar med, oavsett hur ovilliga pers. ass. är att inse faktumet !

EDIT: glömde ett ord...

supremo
2003-07-30, 11:20
Originally posted by GhostFace


Är det verkligen bättre än ett jobb i Singapore? Hoppas du skämtar?

Personliga assistenter behövs och är sketaviktiga för personen de arbetar med, oavsett hur ovilliga pers. ass. är att inse faktumet !

EDIT: glömde ett ord...

Njae...Action är ju Civilingenjör om jag inte minns inte helt fel, så antagligen ska han väl dit på uppdrag av sitt företag, så det är ju inte ett skitjobb i Singapore, förmodligen.
Och innan du påstår att ett jobb är bättre än ett annat, kanske du bör ha lite fakta om det. Han kanske ska dit och hjälpa massa människor, så att dom får ett drägligt liv. Eller kanske inte, det framgår ju inte, eller hur?

För övrigt trivs jag med mitt jobb, men det är ett sommarjobb, då jag studerar till ingenjör under de andra årstiderna. En av anledningarna till att jag jobbar som personlig assistent är att det känns bra att hjälpa de sjuka, därför faller jag inte under:

"Personliga assistenter behövs och är sketaviktiga för personen de arbetar med, oavsett hur ovilliga pers. ass. är att inse faktumet !"

Men eftersom jag utbildar mig till ingenjör, och börjar bli sugen på att börja jobba med det så ter det sig väl rätt så självklart att jag vill byta jobb med Action, eller hur? Något som för övrigt bör klassas som ett skämt.

GhostFace
2003-07-30, 11:41
Originally posted by supremo


Njae...Action är ju Civilingenjör om jag inte minns inte helt fel, så antagligen ska han väl dit på uppdrag av sitt företag, så det är ju inte ett skitjobb i Singapore, förmodligen.
Och innan du påstår att ett jobb är bättre än ett annat, kanske du bör ha lite fakta om det. Han kanske ska dit och hjälpa massa människor, så att dom får ett drägligt liv. Eller kanske inte, det framgår ju inte, eller hur?

För övrigt trivs jag med mitt jobb, men det är ett sommarjobb, då jag studerar till ingenjör under de andra årstiderna. En av anledningarna till att jag jobbar som personlig assistent är att det känns bra att hjälpa de sjuka, därför faller jag inte under:

"Personliga assistenter behövs och är sketaviktiga för personen de arbetar med, oavsett hur ovilliga pers. ass. är att inse faktumet !"

Men eftersom jag utbildar mig till ingenjör, och börjar bli sugen på att börja jobba med det så ter det sig väl rätt så självklart att jag vill byta jobb med Action, eller hur? Något som för övrigt bör klassas som ett skämt.

:thumbup:

supremo
2003-07-30, 11:52
Originally posted by GhostFace


:thumbup:
:rolleyes:

GhostFace
2003-07-30, 12:18
Jaha...?

Och vad menas med rolleyes ?

Action
2003-07-30, 16:56
Originally posted by GhostFace
Jaha...?

Och vad menas med rolleyes ?

Skippa den diskussionen e ni snälla... Visst ska jag ner dit o jobba på uppdrag för mitt företag. Supremo har så rätt så. Tror det kommer bli kanon att jobba där i 2 månader.

Kommer skapa en liten tråd där jag berättar hur det e o jobba o träna i Singapore. Har sett att det finns ett gym på 10.000 kvadratmeter där.. måste iaf dit o kolla.. :D

Mallan
2003-07-30, 20:16
Singapore är superfint och rent!
Tycker du gör helt rätt i att ta chansen att fa aka iväg pa utlands"kontrakt".

Smaklig maltid :D
och :bpump: hart!

Action
2003-07-30, 20:19
[i]

Smaklig maltid :D
och :bpump: hart! [/B]

Det kanske kommer bli en o annan skorpion till lunch... :eating:

AciDBL00D
2003-07-30, 21:12
Säg till alla att du inte vågat träna så mycket i sverige för du kännt dig lite klen för att visa dig på nått gym så tror det alla svenskar är enorma :D

no1fitness
2003-07-31, 03:27
jag var i Singapore för 5 år sedan och stannade då tyvärr bara nån timme pga genomresa till Bali, men gud vilken fin och ren stad av det som jag såg i alla fall ! :thumbup:
Du får ursäkta om jag trodde att du bara skulle "jobba" som ett vanligt jobb, men det var det som Johan sa till mig på telefon...:em:
Lycka till där nere och han sa till mig att Big Brother Peter ( tror jag ) skulle ta din plats och att hans tjej Malin skulle dela ut pris, så vi kommer inte sakna dig...:thefinger :angel:

Action
2003-07-31, 08:41
Originally posted by no1fitness
jag var i Singapore för 5 år sedan och stannade då tyvärr bara nån timme pga genomresa till Bali, men gud vilken fin och ren stad av det som jag såg i alla fall ! :thumbup:
Du får ursäkta om jag trodde att du bara skulle "jobba" som ett vanligt jobb, men det var det som Johan sa till mig på telefon...:em:
Lycka till där nere och han sa till mig att Big Brother Peter ( tror jag ) skulle ta din plats och att hans tjej Malin skulle dela ut pris, så vi kommer inte sakna dig...:thefinger :angel:

Ska han ta min plats....:D Ja det lät ju spännande... (not)

Kanske kan ge det lite mer publicitet då o det e väl bra för sporten. Om han nu gör bra ifrån sig vil säga.. annars kanske det inte e så bra.