handdator

Visa fullständig version : Kalkyl för förlust av fettfri massa.

RagingBull
2009-03-04, 21:45
stämmer detta ? Gjorde kalkylbladet och tog hänsyn till 70kcal per kg fett per dygn teorin.

http://img18.imageshack.us/img18/9584/kcaltest.jpg

Resultaten blir ett snitt värde

Scratch89
2009-03-04, 22:15
Nej. Vad är det du har räknat på egentligen?

RagingBull
2009-03-04, 22:26
Nej. Vad är det du har räknat på egentligen?

exempel =

A = 115 kcal till frukost
B = Antal timmar utan mat.

C = 700kcal / 24 timmar = 29 kcal frigörs ifrån fett per timme
D = 1800 total förbränning / 24 timmar = -75 kcal förbränns totalt
E = Hur mycket kcal vi kmr förbränna ifrån fettfri massa.

och Ekvationen =

E = (D + C) + (A/B)

RagingBull
2009-03-04, 22:38
För o vara mer detaljerad bygger den på att man ska vara på närings underskott, Det är meningen på ett ungefär att den ska räkna ut hur mycket man förbränner och sedan komma fram till ungefär hur länge man kan gå utan mat på sin kropps vikt och ens senaste måltid.

Kischen
2009-03-04, 22:41
För o vara mer detaljerad bygger den på att man ska vara på närings underskott, Det är meningen på ett ungefär att den ska räkna ut hur mycket man förbränner och sedan komma fram till ungefär hur länge man kan gå utan mat på sin kropps vikt och ens senaste måltid.

..och meningen med det är?

RagingBull
2009-03-04, 22:45
..och meningen med det är?

För mig är det för att ta reda på hur jag ska fördela mina portions storlekar så bra som möjligt. vill bara veta om den stämmer, inte om den är användbar för någon annan.

Kischen
2009-03-04, 22:48
Varför skulle det spela någon roll hur du flyttar runt energimängderna mellan måltiderna om du äter lika mycket i slutändan? Att lägga sina största måltider efter träningen verkar dock klokast:)

Scratch89
2009-03-04, 22:56
Sett över en dag, en vecka eller en månad så är det helt onödigt. Man kommer vara övervägande anabol respektive övervägande katabol på olika tidpunkter på dagen. Att vara "katabol" i fyra timmar kan lätt översköljas av en ordentligt "anabol" timma, som nån av de direkta timmarna efter träning.

RagingBull
2009-03-04, 22:56
Varför skulle det spela någon roll hur du flyttar runt energimängderna mellan måltiderna om du äter lika mycket i slutändan? Att lägga sina största måltider efter träningen verkar klokast:)

Kom fram till att jag skulle förlora 1,5 gram muskelmassa varje dag i skolan om jag inte åt något ända tills jag kom hem 7 timmar senare.
Dom serverar bara skräpmat i gymnasiet jag går på.

Menar du att kroppen tar vara på förlorad muskelmassa under periodiskfasta :?