handdator

Visa fullständig version : Vill ha utvecklad mage till sommaren


henrik182
2009-03-04, 21:08
Hejsan! Jag är en kille på 18 år som vill ha magrutor fram till sommaren, är de möjligt?

Är 1,79 lång och vägen cirka 80 kilo.

Tränar väldigt mycket fotboll och även gym 3 gånger i veckan. Har den senaste tiden fokuserat mycket på magövningar men de finns fortfarande kvar lite underhudsfett. Om jag spänner mig och och "trycker ner" längst ner "under naven" så kan man se rutorna. Men hur ska ja ta mig till för att detta ska försvinna? Måste ja träna hårdare? Striktare diet? Rekommenderade övningar?

Tacksam för alla svar jag får!:)

Columbia
2009-03-04, 21:17
Hejsan! Jag är en kille på 18 år som vill ha magrutor fram till sommaren, är de möjligt?

Är 1,79 lång och vägen cirka 80 kilo.

Tränar väldigt mycket fotboll och även gym 3 gånger i veckan. Har den senaste tiden fokuserat mycket på magövningar men de finns fortfarande kvar lite underhudsfett. Om jag spänner mig och och "trycker ner" längst ner "under naven" så kan man se rutorna. Men hur ska ja ta mig till för att detta ska försvinna? Måste ja träna hårdare? Striktare diet? Rekommenderade övningar?

Tacksam för alla svar jag får!:)

Det absolut snabbaste sättet är att deffa fram dem, problemet är att övrig muskeltillväst stannar. Annars tror jag, om du har tålamod, att det går att bygga på energibalans och att du i takt med att du får mer muskler bränner mer fett och att magrutorna blir lite tydligare. Men du måste troligen deffa för att få en riktig bräda.

EDIT: 12 set mage i veckan bör vecka, troligen t o m mindre. Mer energi behöver du inte lägga på magen, du kan inte punktbränna fett genom att mörda magen 3 ggr i veckan.

henrik182
2009-03-04, 21:30
Det absolut snabbaste sättet är att deffa fram dem, problemet är att övrig muskeltillväst stannar. Annars tror jag, om du har tålamod, att det går att bygga på energibalans och att du i takt med att du får mer muskler bränner mer fett och att magrutorna blir lite tydligare. Men du måste troligen deffa för att få en riktig bräda.

EDIT: 12 set mage i veckan bör vecka, troligen t o m mindre. Mer energi behöver du inte lägga på magen, du kan inte punktbränna fett genom att mörda magen 3 ggr i veckan.



Okey:) Tack, ska ta åt mig av de du sa:)

Här har ni även en bild så kan kan avgöra om de finns chans att föändra något på 4-5 månader!

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-PICT2704.JPG

kjell33
2009-03-04, 21:33
Hur musklerna ser ut är i mångt och mycket genetiskt bestämt men självfallet hjälper det att göra sig av med fettet också. En del kan deffa tills de blir blå men får i alla fall inte mkt till magrutor.

manekin
2009-03-04, 21:37
Okey:) Tack, ska ta åt mig av de du sa:)

Här har ni även en bild så kan kan avgöra om de finns chans att föändra något på 4-5 månader!

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-PICT2704.JPG

Det skulle jag också vilja göra...... dock finns det ingen genväg. Tung magträning som andra musklergrupper (inte varje dag 2 set lite efter ditt vanliga pass) sen deff....

Ett effektivt sätt att förbättra något och som endast tar 4-5 sekunder är att genast ta bort pukashellshalsbandet...! Något som ingen PT i världen skulle komma på....

Arne Persson
2009-03-04, 21:39
Våga vägra sommardeff....

ceejay
2009-03-04, 22:01
+1 ARNE!!! här jävlar skall bulkas hela sommaren!

stridis
2009-03-04, 22:12
Våga vägra sommardeff....

Jajemän, samma fina form året om!*flex*

Civilrätt
2009-03-04, 22:45
rackarns...jag som trodde det här var en vacker tråd om gravida magar...attans.

Griffin
2009-03-05, 16:47
+1 ARNE!!! här jävlar skall bulkas hela sommaren!

Hehe jopp :D
2010 som gäller ju=)

Arne Persson
2009-03-05, 16:52
Sex, tom mycket sådant, kan med fördel utföras även utan någon panikdeffad mage....

DSBM
2009-03-05, 17:54
Sex, tom mycket sådant, kan med fördel utföras även utan någon panikdeffad mage....
Så sant som det är sagt :D

Arfenhouse
2009-03-05, 23:19
Sex, tom mycket sådant, kan med fördel utföras även utan någon panikdeffad mage....

Amen.