handdator

Visa fullständig version : Ojämn styrka på armarna


88GOTHENBURG
2009-03-03, 20:12
Tjena!
Har nyligen börjat träna och märkte idag när ja körde biceps att min högra arm är starkare än min vänstra. Jag var därför inte lika stabil i utförandet med vänstern när jag körde lite tyngre vikter, ja fick därför gå ner lite i vikt (även för högerarm så det blev jämnt) för att kunna utföra övningen korrekt. Det jag nu undrar är hur jag på bästa och snabbast möjliga sätt får upp styrkan i min vänstra arm så att den matchar min högra haha =)? Tacksam för svar!

capture
2009-03-03, 20:53
Att t ex om du kör hantlar och kör en gång höger sen en vänster osv så börjar du alltid med vänstern först och kör tills du inte orkar med den då lägger du ned. Efter ett tag så kommer det jämna ut sig. Bara att kämpa på.

Hoppas du förstår.

88GOTHENBURG
2009-03-03, 22:06
Att t ex om du kör hantlar och kör en gång höger sen en vänster osv så börjar du alltid med vänstern först och kör tills du inte orkar med den då lägger du ned. Efter ett tag så kommer det jämna ut sig. Bara att kämpa på.

Hoppas du förstår.

Jo ja förstår och det va så ja körde idag, den svaga armen fick bestämma vikt och antalet reps :). Någon aning om hur lång tid det ska ta, veckor/månader innan det jämnar ut sig? Jag är inte sådär jättestark i den andra heller så det bör nog inte ta så jättelång tid. Tack för ditt svar =)

mattilainen
2009-03-03, 22:15
om du nyss började träna så tycker jag inte du ska lägga ner så mycket tid på det, kör du hantelpress eller liknande så kör du tills vänstern precis klarar det, sen slutar du ÄVEN om högern klarar fler. Det tar inte lång tid tills du är ungefär lika stark i båda.

88GOTHENBURG
2009-03-03, 22:34
om du nyss började träna så tycker jag inte du ska lägga ner så mycket tid på det, kör du hantelpress eller liknande så kör du tills vänstern precis klarar det, sen slutar du ÄVEN om högern klarar fler. Det tar inte lång tid tills du är ungefär lika stark i båda.

Yes, får nog göra så. Tack för svaret.