handdator

Visa fullständig version : Kommer jag bli uppringd igen?


chidde
2009-03-03, 16:46
okej mina vänner, jag har sökt ett nytt jobb nyligen
skickade in mitt CV i fredags via mail och blev uppringd igår, jag var upptagen med att spela ett onlinespel och ni vet ju hur onlinespel kan vara ibland, sjukt beroendeframkallande.

hon frågade om jag var tillgänglig idag, och det var jag. så bad jag henne skicka ett mail med alla uppgifter men då hade hon inte tillgång till internet så jag skrev ner deras hemsida med papper och penna men jag uppfattade aldrig vilken tid vi skulle träffas

det här insåg jag 1 timme efter vårt samtal och jag försökte nå henne på mobilen 2 ggr utan svar, lämnade dock aldrig nåt telesvar :/
idag ringde hon mig kl 12 och så sa jag:

C: aah, jag försökte nå dig igår! kom vi överens om en tid?
T: jo, det gjorde vi... 11.30
C: oj, det uppfattade jag inte. kan jag komma nån gång på eftermiddagen istället?
T: nja, jag tror inte det.. jag måste ringa upp dig om det igen

värt att notera är att jobbannonsen har 2438 träffar och att mitt CV skulle vara intressant och att jag skulle bli kontaktad var ytterst minimal redan. tror ni jag kommer bli uppringd igen eller är jag körd?

hade du försökt boka om en intervju ifall någon hade missuppfattat tiden eller hade du sållat bort personen direkt? cilia? shadowfire? vad hade ni gjort?

.. och vad är mitt nästa steg ifall hon ringer och/eller inte ringer?


poll kommer

Pepparkakssmurfen
2009-03-03, 16:51
Du kan fortsätta spela wow,för de kommer inte att ringa dig igen :thumbup:

coxie
2009-03-03, 16:52
Om det är som du säger att ditt CV inte har något speciellt tror jag det är rätt kört. Jag hade blivit vansinnig om någon som sökt ett jobb inte orkade skriva upp tiden vi bestämt för att ses.


Testa att försöka få till ett ligg, kanske hjälper :D

kaer
2009-03-03, 16:54
Du har sökt ett jobb och lägger på när rekryteraren ringer för att du spelar onlinespel?

Hon borde inte ringa dig igen, du verkar inte intresserad av jobbet.
Jag tror nog inte hon gör det om det inte är så att du verkligen besitter unika kunskaper för just den här tjänsten.

Muskelbyggaren
2009-03-03, 16:56
Hon tänkte väl att hon slapp göra intervju för att ta reda på vad du är för en typ!

ryss
2009-03-03, 16:59
Jag har ingen aning men jag tvivlar på att hon kommer ringa upp

young_george
2009-03-03, 17:05
Taskigt läge, förstår precis situationen. Hade lätt kunnat hamnat i samma, kanske inte exakt med onlinespel men med något annat.


Röstade tyvärr nej.

chidde
2009-03-03, 17:05
Om det är som du säger att ditt CV inte har något speciellt tror jag det är rätt kört. Jag hade blivit vansinnig om någon som sökt ett jobb inte orkade skriva upp tiden vi bestämt för att ses.


det sa jag inte :D
när en annons har ca 2500 träffar så är som sagt chansen inte så stor, rekryteraren lär ha gått igenom ett par hundra sökanden

Du har sökt ett jobb och lägger på när rekryteraren ringer för att du spelar onlinespel?

Hon borde inte ringa dig igen, du verkar inte intresserad av jobbet.
Jag tror nog inte hon gör det om det inte är så att du verkligen besitter unika kunskaper för just den här tjänsten.

nää, jag la aldrig på... jag var bara ouppmärksam och jag är intresserad av jobbet

Du kan fortsätta spela wow,för de kommer inte att ringa dig igen :thumbup:

om det vore så enkelt, det här är 1000 ggr bättre än wow

http://www.gamevault.ca/play/atlantis-quest/848/

L-Sami
2009-03-03, 17:13
Beror helt enkelt på hur bra du verkar vara, om du vore den enda av 2500 som har skillsen, meriterna och kunskaperna som behövs för arbetet så skulle jag ringa upp dig igen, om det vore 20 andra lika bra som du så kanske inte då.

young_george
2009-03-03, 17:16
om det vore så enkelt, det här är 1000 ggr bättre än wow

http://www.gamevault.ca/play/atlantis-quest/848/

Kul spel. Prova spelet Puzzle Quest om du inte kört, samma upplägg ungefär.

Chrillee
2009-03-03, 18:00
Klantigt. Men har själv gjort samma misstag. Notera att inte göra om. :smash:

chidde
2009-03-03, 19:04
Kul spel. Prova spelet Puzzle Quest om du inte kört, samma upplägg ungefär.

vadå? så jag kan gå miste om ännu en chans på jobb ifall de skulle ringa eller? *slap*


aja, ringer hon så ringer hon
satt och spelade samma spel o det ringde en annan nu från ett annat jobb jag har sökt... torsdag klockan 11, nu ska man bara se till så att man inte försover sig :)

jag hoppas på att få komma på intervju på alla ställen dock, skadar aldrig att ha ett par alternativ att välja mellan

Pepparkakssmurfen
2009-03-03, 20:02
Någon har röstat "ja" i pollen.

L0L!1! :laugh::laugh:

Sebbe_H
2009-03-03, 20:09
Någon har röstat "ja" i pollen.

L0L!1! :laugh::laugh:

Kanske är chidde själv som försöker hålla andan uppe :D

Mental
2009-03-03, 20:21
Gjort något liknande.

Var arbetslös efter lumpen och mailade ett företag angående jobb, detta var i december. Och som många arbetslösa hade jag såklart totalt vänt på dygnet, när de ringer mig i februari klockan 08:30 och medelar tid för intervju så är jag knappt vid medvetande, hade ju gått till sängs bara timmar tidigare och sov som djupast. Men trött som jag är så tänker jag att det här kommer väl jag ihåg.
När jag senare vaknar vid 15 tiden så är allt glömt, sitter på ett café och fikar med en polare några dar senare och berättar om den underliga drömmen jag hade, om att någon ringde om ett jobb jag sökt för jävligt länge sedan. "Ja, det var nog Thomas, han skulle ringa och kalla dig på intervju" Oooops, ringde upp växeln och skyllde på att jag tappat bort mina anteckningar om intervjutiden och fick den på nytt, kom på intervju.

Några dar senare ringer de mig igen, tidigt som fan på morgonen, för att medela att jag var antagen till deras internutbildning, var på samma scenario upprepade sig igen och jag fick ringa och fråga om tid och datum igen.... Man kan fan inte ringa en arbetslös på förmiddagen sådär :D

ceejay
2009-03-03, 20:23
Du klarade det iaf Mental ;)

Guybrush
2009-03-03, 20:32
Ring och fråga igen. Visa intresse. HON kommer inte att ringa upp!

shadowfire
2009-03-03, 20:54
oddsen talar emot dig rejält, jag hade själv avfört en sådan person (no offence) direkt från intervjulistan... just för att jag i ett sådant läge (med så många ansökningar) hade haft andra personer att välja istället.

OM du är snabb i vändningarna dock, så kan du försöka att vinna tillbaka förtroendet du bränt och ringa henne, säga att du skäms över det inträffade, men att du ändå tror du har något bra att bidra med och att du hemskt gärna vill komma på en intervju.

Det kan kosta dig ett definitivt "nej" eller ett "hmm, jag får ringa dig igen om det", vilket du då kan tolka som ett "nej" även det... men då har du iaf gjort ett försök.

chidde
2009-03-03, 20:59
hårt att höra det från dig shadowfire... men men
jag ska ringa imorgon om jag fortfarande inte har hört nåt

jag har lite andra trådar ute så det är är inte hela världen, men jag vill som sagt ha alla alternativ i mina beräkningar innan jag tar ett beslut om vad som ska hända


ps. jag har inte röstat i pollen :)