handdator

Visa fullständig version : Allt i sin ordning?


capitano
2009-03-03, 16:03
Kom nyss hem från kiropraktorn efter att ha haft besvär med korsryggen och i bröstryggen. Tänkte höra med er ifall han gick rätt tillväga.
Han frågade lite vilka symptom jag hade osv.
Sedan lade jag mig på brädan och han börja massera lite och knäckte rätt allting. Han sa att jag inte behövde mer besök och konstaterade att mitt bäcken hade roterat. Angående bröstryggen, ingen direkt smärta jag hade utan en punkt som ömmade och begränsade min rörlighet lite. Iaf så knäckte han där och sa att jag skulle stretcha mage och bröst för att alla spänningar samlades just i den punkten.

Mer sa han inte och nu undrar jag är de verkligen så enkelt jag har haft den punkten i bröstryggen över 1 år och anledningen var för dålig stretch av bröst å mage. Just nu känner jag inget i korsryggen känns helt okej, och bröstryggen känns lite bättre.

Tolkia
2009-03-03, 16:41
Mer sa han inte och nu undrar jag är de verkligen så enkelt jag har haft den punkten i bröstryggen över 1 år och anledningen var för dålig stretch av bröst å mage.
Jag kan inte uttala mig om ditt specifika fall, men det är inte alls omöjligt att dålig rörlighet kan ge problem under lång tid (och problemen försvinner inte om man inte åtgärdar grundproblemet, d.v.s. förbättrar rörligheten).

capitano
2009-03-03, 16:46
A kanske är så simpelt, anade värre saker bara :)