handdator

Visa fullständig version : Storpack bönor/quinoa, var?


Zakath
2009-03-03, 14:19
Jag har sen jag flyttat hemifrån försökt dra ned mina matkostnader så mycket det går, och äter därför mycket bönor och liknande produkter för att få i mig tillräckligt med billigt protein. Men jag har ett problem, de största förpackningarna jag hittat ligger på ynka 1kg, oftast till drygt 20kr/kg.

Jag letar efter kanske 5-10 kgs säckar med vilken böna som helst eller gärna quinoa till ett pris under 20kr/kg.

Är det någon som har några tips på var det går att köpa? Helst i göteborg.

Tack! :)

hillbilly90210
2009-03-03, 15:40
Har du vägarna förbi, testa Orienthus i Alelyckan. Köper storpack bönor där ibland. Kommer inte ihåg vad kilopriserna ligger på men jag tror att det är bättre än dryga tjugan iaf. Är du inte så kräsen med ursprunget finns det billig chark där också, om du vill variera med djurprotein. ;)

Zakath
2009-03-03, 15:56
Åh tack för tipset, precis något sådant jag letade efter! Får försöka ta mig dit så snart jag kan, enda problemet är väl att transportkostnaderna äter upp det billigare priset, men det ska jag nog kunna ordna. :)

Fler tips mottages gärna!

z_bumbi
2009-03-03, 16:14
Gå till en mindre handlare och kolla vad priser blir om du köper x antal lådor på en gång. Handlaren slipper packa upp det på hyllorna och kan därför kanske ge en viss rabatt.

Zakath
2009-03-03, 17:39
Vilket bra tips z-bumbi! Jag har faktiskt plats för en låda eller två, frågan är hur mycket billigare det kan bli, 10kr/kg hade varit det bästa, men då tror jag att jag måste hitta det i säck eller liknande vilket inte verkar finnas.

Skickade iväg ett mail till orientshopen också. :)

Zakath
2009-03-03, 23:11
"Göteborg gross" (orienthus) ska fixa ett bra pris till mig, riktigt bra service där! Ska bli spännande att se vad det landar på och om de är lika duktiga som de verkar. :)