handdator

Visa fullständig version : Ingen lös hud...


jennietuv
2009-03-03, 10:53
Hej Hej!
Det här är min första gång här så jag hoppas jag skriver i rätt "låda"

Jag är en tjej på 23 som nu har bestämt sej för att gå ner i vikt. Jag är 158 cm lång och väger tyvärr 80 kg.

Så ca 20 kg övervikt. Jag vet att jag kan gå ner i vikt, jag har gjort det förut men nu vill jag bli slank och undrar därför hur jag ska göra för att undvika att få lös hud på magen.

Vilka övningar ska man göra?
Är det något man ska tänka på?

*gah!*

Fearstrike
2009-03-03, 10:56
Ett par tips som jag har läst här i forumet är att skynda långsamt. Följ deffguiden som finns i forumet och ta det lungt och vänta ut resultatet.

Träning och ett mindre underskott av kalorier per vecka ska göra susen. Sen har jag också läst att i slutet av din diet fas när du är på önskad vikt så kan de vara värt att testa att ligga på plus minus noll i kaloribehov i 2 månader.

Förklaringar till ord och faser finns i deff guiden. Den finns i denna "boxen" ;)

Onigiri
2009-03-03, 10:58
Gå ner långsamt kan vara värt att tänka på, det tog dig inte några månader att bygga upp din kropp, då tar det inte heller några månader att få den slank.

King Grub
2009-03-03, 10:59
Det mesta är gener och inget du kan påverka.

Har du inte hudbristningar, finns det ingen speciell anledning att misstänka att du skall få hänghud.