handdator

Visa fullständig version : huvudvärk vid träning


Bajjeen
2009-03-03, 10:02
Nu på senare tid (ca 1 vecka) har jag börjat få riktigt ont i huvudet när jag verkligen tar i, kan inte slutföra mina SET pga. huvudvärken. Alltså vid de sista lyften i varje SET i princip. Även vid kondition/fotbollsträning har jag fått ont i huvudet när man har värmt upp.


Vätskebrist är det inte då jag trodde det först, så jag både drack riktigt mycket vatten samt tog vätskeersättnings brustabletter men fick fortfarande ont i huvudet.


så nu undrar jag om det kan ha med sömnen att göra? brukar vara ganska trött o seg men har inte märkt av det vid träning innan..


eller någon som har någon annan idé om vad det kan vara?

MVH Svante

Fru_Flisa
2009-03-03, 10:23
Det är exakt samma sak som jag upplevt sista veckan, jag aldrig haft ont i huvet tidigare i mitt liv men nu har det känns som nån trycker 2 järnklossar hårdare och hårdare mot huvet från sidorna när jag tar i på slutet, och det har inte vart pga vätske, mat eller sömnbrist dom jag tänkt.
Även när jag skulle småspringa till bussen kom det.
Det enda jag kan tänka mej det beror på är att kroppen reagerar på att den behöver vila så därför har jag tagit en viloperiod nu från träningen 7-10 dar.
Annars har jag ingen aning om vad det kan vara.

grimfish
2009-03-03, 14:17
Att få ont i huvudet i samband med träning är relativt vanligt och oftast rör det sig då om något som kallas för ansträngningsutlöst huvudvärk.

Om huvudvärken däremot är ihållande och inte lägger sig strax efter att man har slutat så bör man söka sig till akuten, särskilt om det är första gången man får ont i huvudet under liknande omständigheter.

Black Star Abyss
2009-03-03, 14:55
Haft det flera gånger då det hållit i sig i kanske 2 veckor. Vila ett par veckor så är du som ny sen.

Bajjeen
2009-03-03, 22:24
ok, tack för svaren. ska testa att vila några dagar o se om det hjälper.