handdator

Visa fullständig version : Svarar inte på kreatin monohydrate.


IntenZe
2009-03-03, 05:53
Jag svarar inte på vanligt kreatin och inte på gamla KCG 1 heller.
Finns det då någon kreatinsort jag skulle kunna tänkas känna av lite grann?

Sverker
2009-03-03, 07:11
Nästa steg är att gå vidare i kreatinkedjan. Rage innehåller kreatinmalat:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=25&products_id=194
Lite annorlunda upptag än monohydratet. Kan kanske fungera.



Annars så får du kanske se över när du tar monohydratet. Direkt efter träningen är upptaget som bäst.

Kischen
2009-03-03, 07:55
Hur vet man att man inte svarar på det? Effekten är så pass blygsam.

IntenZe
2009-03-03, 08:27
Nästa steg är att gå vidare i kreatinkedjan. Rage innehåller kreatinmalat:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=25&products_id=194
Lite annorlunda upptag än monohydratet. Kan kanske fungera.



Annars så får du kanske se över när du tar monohydratet. Direkt efter träningen är upptaget som bäst.

Är så koffeinkänslig så jag fixar inte rage. I truck däremot är det ju mindre koffein så det borde gå bra. Är det kreatinmalat i det också? Skulle ha kollat upp det själv men jag sitter med telefonen och surfar, blir för omständigt.

b_andersson
2009-03-03, 09:03
Jag svarar inte på vanligt kreatin och inte på gamla KCG 1 heller.
Finns det då någon kreatinsort jag skulle kunna tänkas känna av lite grann?

Får man fråga hur du doserade kreatin, hur mycket gram tog du och tog du några kolhydrater samtidigt? Finns olika dietister som säger olika ang ifall man skall ladda först 4x 5 g per dag, andra säger att man bara 5 g innan gymet.

Nitrometan
2009-03-03, 11:22
Är så koffeinkänslig så jag fixar inte rage.
Det finns en koffeinfri rage.

Annars är det väl så att man räknar med att 30% (eller så) är "non-responders" för kreatin.

Lockzi
2009-03-03, 11:31
30% (eller så) är "non-responders" för kreatin.

Och som jag har förstått det så är de just non-responders för att de redan har fulla kreatin-depåer men vill gärna få det bekräftat av någon mer erfaren. Detta lärde jag mig av PT-skolan.

Fatcan
2009-03-03, 11:34
Nästa steg är att gå vidare i kreatinkedjan. Rage innehåller kreatinmalat:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=25&products_id=194
Lite annorlunda upptag än monohydratet. Kan kanske fungera.



Annars så får du kanske se över när du tar monohydratet. Direkt efter träningen är upptaget som bäst.

Vet man att det är dåligt upptag av kreatin som gör att vissa är non-responders?

IntenZe
2009-03-03, 13:12
Får man fråga hur du doserade kreatin, hur mycket gram tog du och tog du några kolhydrater samtidigt? Finns olika dietister som säger olika ang ifall man skall ladda först 4x 5 g per dag, andra säger att man bara 5 g innan gymet. Jag tog en dos per dag på morgonen eller innan träning tillsammans med malto.

Det finns en koffeinfri rage.



Jo, men bara av "gamla" rage och dom har inga planer på att göra en koffeinfri av nya rage. Så jag vågar inte pröva ifall jag tycker det är bra och så finns det inget mer sen.

Guddi
2009-03-03, 13:42
Och som jag har förstått det så är de just non-responders för att de redan har fulla kreatin-depåer men vill gärna få det bekräftat av någon mer erfaren. Detta lärde jag mig av PT-skolan.Det finns folk med redan mättade depåer och dessa kommer givetvis inte att få någon större höjning av sina nivåer med kreatin. När det gäller non-responders så finns det dock en hel del med lägre nivåer som trots det ändå inte får någon större höjning av nivåerna från monohydrate. http://i41.tinypic.com/zkstmt.png
Om någon annan kreatinsort skulle fungera är det ingen som vet

wwraver
2009-03-03, 15:48
Jag är hyfsat övertygad om att jag själv är en sk. non-responder. Varken monohydrat eller pyruvat (nej, inget bluff-pyruvat) har gett mig den minsta känsla av ökat tryck. Men det är ju förstås också rätt svårt att mäta. Hur mycket man har sovit och ätit - tillsammans med "bra/dålig dag"-faktorn - bidrar till en svår mätning.

Min dosering ligger på maxnivå för båda typer av kreatin, inklusive uppladdningsfas med monohydrat.

Har mängden kött och andra kreatinkällor man äter att göra med hurvida man kan vara en non-responder eller inte? Eller rör det sig om för stora mängder för att vara livsmedelsbaserat?

Lockzi
2009-03-03, 16:42
Det finns folk med redan mättade depåer och dessa kommer givetvis inte att få någon större höjning av sina nivåer med kreatin. När det gäller non-responders så finns det dock en hel del med lägre nivåer som trots det ändå inte får någon större höjning av nivåerna från monohydrate.
Om någon annan kreatinsort skulle fungera är det ingen som vet

Okej, tack Guddi!

Ivda
2009-03-03, 22:41
Bsn cellmass är super, för mig funkade inte vanligt mono. Men jävlar vad cellmass krämade på.

Anders The Peak
2009-03-03, 22:48
Bsn cellmass är super, för mig funkade inte vanligt mono. Men jävlar vad cellmass krämade på.
Och vad hände då?

Xealswe
2009-03-04, 00:43
Är med non-responder, har prövat alla former av kreatin och märkt att det i vissa fall enbart varit placebo om jag märkt något. Det är endast den uppiggande effekten av preworkout produkter jag fått effekt av tyvärr :/

Detta säger ju inte att du ej kan bygga, bara att förutsättningarna med kreatinsupplementering blir sämre, har du högre muskelbyggande hormonnivåer i din kropp kommer det fortfarande göra större skillnad än något kosttillskott

Ivda
2009-03-04, 13:38
Och vad hände då?

Pump, ökade i massa och styrka ökade jag mycket i kan jag säga :)
Direkt efter kuren så fick jag en axelskada och nu har jag sjunkit långt långt ner med vikterna.