handdator

Visa fullständig version : Varför växer inte vaderna och underarmarna


kålman
2009-03-03, 00:00
på samma sätt som resten av kroppen?

Visst är dom större procentuellt sett sen man började träna men dom har växt mkt mindre än allt annat.

ceejay
2009-03-03, 00:01
finns en hel tråd dedikerad till vaderna :) They're special.

Underarmarna vet jag inte riktigt..

Commando1980
2009-03-03, 00:27
på samma sätt som resten av kroppen?

Visst är dom större procentuellt sett sen man började träna men dom har växt mkt mindre än allt annat.

gör en sökning så hittar du en hel del om din frågeställning.

gemensamt för vader och underarmar är att de används en hel del i vardagen och på gymmet så måste du överskrida den stimuli muskelgrupperna får utanför gymmet (för att de ska växa).

ex: inte fan växerna vaderna av lite juckande med 50kg i sittande vadpress då tex löpning kan belasta vaderna med flera 100-tals kg per fotisättning.

sen så är det ju mkt möjligt att vaderna svarar sämre på styrketräning än andra muskelgrupper gör. men jag tror att det ofta helt enkelt handlar om undermålig träning. (det kan krävas mkt stora belastningar för att få vaderna att växa)

Cerberus
2009-03-03, 01:24
underarmar är väl inte nåt som växer dåligt för de flesta väl? Kör man mycket greppkrävande övningar så lär de ju växa, har de gjort för mig iaf.

CiCoro
2009-03-03, 01:30
Har läst mycket om att vaderna inte växer och väldigt intresserad av det för jag är en av dem som har väldigt smala genetiskt tror jag, och inget hände när jag tränade de som andra muskelgrupper, körde typ 6 set per vecka..men efter att ha läst lite så börjad ejag köra minst 20 set per vecka, uppdelat på 2 pass (10+10), där jag kör stående vadpress 4 set och vadpress i benpressen 6 set, någon gång blir det 4 här och 2 stående för lite pump och jag har ökat 3 cm sen oktober..mätte efter ca 1 vecka sen senaste benpasset så all möjlig pump skulle vara borta och då var de fortfarande 3 cm större, så jag tror mest att man bara måste köra de hårdare än resten av kroppen och hålla igång med det, finns ingen annan lösning..sen hjälper nog löpning också, slartibartfast eller vad han heter har också nämnt det, att löpningen ändrade hans vader på ett helt annat sätt än alla år han spenderat i stående vadpress osv..på ett bra sätt då :)..

underamar vet jag inte, för mig funkar de iaf..

Panizz
2009-03-03, 07:16
Sökfunktionen, tack.

saab900
2009-03-03, 12:15
Har läst mycket om att vaderna inte växer och väldigt intresserad av det för jag är en av dem som har väldigt smala genetiskt tror jag, och inget hände när jag tränade de som andra muskelgrupper, körde typ 6 set per vecka..men efter att ha läst lite så börjad ejag köra minst 20 set per vecka, uppdelat på 2 pass (10+10), där jag kör stående vadpress 4 set och vadpress i benpressen 6 set, någon gång blir det 4 här och 2 stående för lite pump och jag har ökat 3 cm sen oktober..mätte efter ca 1 vecka sen senaste benpasset så all möjlig pump skulle vara borta och då var de fortfarande 3 cm större, så jag tror mest att man bara måste köra de hårdare än resten av kroppen och hålla igång med det, finns ingen annan lösning..sen hjälper nog löpning också, slartibartfast eller vad han heter har också nämnt det, att löpningen ändrade hans vader på ett helt annat sätt än alla år han spenderat i stående vadpress osv..på ett bra sätt då :)..

underamar vet jag inte, för mig funkar de iaf..

Håller fullständigt med ovanstående, löpning ger större vader.