handdator

Visa fullständig version : Vad bör jag ta?


88GOTHENBURG
2009-03-02, 21:48
Tjena!
Har börjat träna och har som mål att gå upp en hel del i vikt. Vet att rätt kost och träning är det viktigaste men vill endå komplettera med kosttillskot då det känns smidigt. Jag funderar på att ta esapro innan träningen, en gainer efter träningen och så nightpro vid läggdags. låter det bra/dåligt? Bör jag komplettera med nått mer under dagen kanske vassle?? Tacksam för svar!

King Grub
2009-03-02, 21:53
Det låter som vettiga saker. Något speciellt "nattprotein" känner jag inte till någon nytta med, om man äter något vanligt proteinrikt på kvällen.

Kreatin är ett tillskott som passar dina mål.

88GOTHENBURG
2009-03-02, 21:59
Det låter som vettiga saker. Något speciellt "nattprotein" känner jag inte till någon nytta med, om man äter något vanligt proteinrikt på kvällen.

Kreatin är ett tillskott som passar dina mål.

Är inte sådär jätteduktig med maten så därför tänkte jag att nattprotte blir o ta det säkra före det osäkra =). Jo ja funderade på kreatin o tänkte nog börja med det också. Bör jag ta nått på morgonen?? tack för ditt svar

b_andersson
2009-03-02, 22:01
Tjena!
Har börjat träna och har som mål att gå upp en hel del i vikt. Vet att rätt kost och träning är det viktigaste men vill endå komplettera med kosttillskot då det känns smidigt. Jag funderar på att ta esapro innan träningen, en gainer efter träningen och så nightpro vid läggdags. låter det bra/dåligt? Bör jag komplettera med nått mer under dagen kanske vassle?? Tacksam för svar!

Låter riktigt bra! Har ingen erfarenhet med esapro men protein tillskott i pulver eller matform samt komplexa kolhydrater t.ex sötpotatis eller havregryn. Och Gainer efter låter super! När det kommer till natten skulle jag rekomendera kaseinprotein antingen i pulverform eller kvarg/keso. (Nightpro har en uppsättning av kasein protein så det är vilket som.)

Jag skulle nog ta vitamintillskott om du inte är 100% att du får i dig alla vitaminer och miniraler.

Lycka till! *flex*

King Grub
2009-03-02, 22:02
Äter du frukost, så finns det inget speciellt i tillskottsväg som man "bör" ta bara för att det är morgon.

b_andersson
2009-03-02, 22:05
Är inte sådär jätteduktig med maten så därför tänkte jag att nattprotte blir o ta det säkra före det osäkra =). Jo ja funderade på kreatin o tänkte nog börja med det också. Bör jag ta nått på morgonen?? tack för ditt svar

Kosten är nästan allt när det kommer till att bygga muskler eller gå upp eller ner i vikt. Så det får du nog fixa :)

Var någon här på forumet som postade denna länk, (tyvärr glömt vem, fyll gärna in det ifall någon vet) superbra länk ang. kost:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/the-baseline-diet-part-1.html
http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/the-baseline-diet-part-2.html

Kör hårt! *flex*

enzodiac
2009-03-03, 06:41
Jag skulle vilja slå ett slag för att näringstiming är väldigt viktigt också. Det var stor skillnad på resultatet efter min senaste bulk då jag delade upp maten i 2-3ggr efter gymmet, samt tog esapro på tom mage innan.

88GOTHENBURG
2009-03-03, 10:13
Jag skulle vilja slå ett slag för att näringstiming är väldigt viktigt också. Det var stor skillnad på resultatet efter min senaste bulk då jag delade upp maten i 2-3ggr efter gymmet, samt tog esapro på tom mage innan.

förstod inte riktigt, du menar att man ska äta med jämna mellanrum eller?

saab900
2009-03-03, 12:25
förstod inte riktigt, du menar att man ska äta med jämna mellanrum eller?

Viktigt att du äter ordentligt efter passet. Men viktigre för dig till att börja med är att göra något åt det här: "Är inte sådär jätteduktig med maten..."

Vill du gå upp i vikt måste du lära dig att äta ordentligt, och så mycket som behövs.

88GOTHENBURG
2009-03-03, 12:38
Viktigt att du äter ordentligt efter passet. Men viktigre för dig till att börja med är att göra något åt det här: "Är inte sådär jätteduktig med maten..."

Vill du gå upp i vikt måste du lära dig att äta ordentligt, och så mycket som behövs.

Jo jag får börja hålla koll på vad allt innehåller osv, hur vet man hur mycket kalorier man behöver per dag?