handdator

Visa fullständig version : En fråga om deff, diet och kosttillskott!


Phillelicious
2009-03-02, 20:46
Hej! Jag läste precis KING GRUBS deffguide. Det låter väldigt bra tycker jag. Jag har precis läst en recension hur brad pitt tränade och åt innför fightclub. De jag undrar är om jag skulle äta ungefär såhär:

Diet

Breakfast would be: 6 eggs, 6 whites, 7 yellow and 75g of oatmeal with raisins. Occasionally Pitt would replace the eggs with a Protein Shake if his schedule was tight.

Midmorning snack: Tinned Tuna in Wholewheat Pitta Breads

Lunch: 2 x Chicken Breasts, 75-100g Brown Rice or Pasta and green veggies

Mid-afternoon snack [Pre-Workout]: protein bar or Whey Protein Shake and a Banana

Post Workout: Whey Protein Shake and a Banana

Dinner: Grilled fish or chicken, brown rice or pasta, vegetables, and salad.

Evening Snack: Casein Protein Shake Protein shake or Low Fat Cottage Cheese (Slow Release Protein)

Behöver jag ta några extra tillskott som vitaminer, omega3 antioxidanter osv.??????
Jag läste att du hade inte skrivit ut något på din deffguide eller så missade jag det?

Och en fråga till? Jag ska köpa vassle protein som jag tar 3 gånger om dagen. Behöver jag ta kasein protein innan jag lägger mig då? om jag tränar 5 dagar i veckan?

Tack på förhand/ Phillelicious!

CVN
2009-03-02, 21:09
Om du skulle äta exakt sådär så skulle du snart se ut som brad pitt :)

Nej du behöver inte ta några extra tillskott.

Nej du behöver inte ta kassein protein också.

gibb
2009-03-02, 21:11
Oj han åt förvånansvärt bra tycker jag. Hejja Brad!

Eddie Vedder
2009-03-02, 22:11
Jag ska köpa vassle protein som jag tar 3 gånger om dagen.

Om du gör det p.g.a. att det anges som rekommendationer på förpackningen föreslår jag att du inte tar dessa texter på minsta allvar.

Tre vassleportioner om dagen gör i sig ingen skada men känns väldigt onödigt. Särskilt om du deffar, vill du inte äta mat?

Behöver jag ta kasein protein innan jag lägger mig då?

Nej.

Men precis som med vasslet är det inget fel i det heller. Men man skall inte tro att ett behov finns för tillskott och det finns ingen anledning att slaviskt följa vad som föreslås på förpackningen.