handdator

Visa fullständig version : kolhydrater ---> fett


Nate
2003-07-27, 22:35
Låt oss säga att man skulle äta 100E% kolhydrater en dag och samtidigt överskrida sitt energibehov. Hur mkt av överskottet hamnar som kroppsfett? Hur mkt försvinner i diverse annat? Värme, omvandling osv...

GhostFace
2003-07-27, 22:48
HerreGud, och detta funderar du på en söndagskväll?

Vad händer då på en lördagskväll med dig som sällskap?

Lopezzo
2003-07-27, 22:50
Man kanske sitter och blandar redbull light med vodkan istället:D

Lopezzo

Nate
2003-07-28, 05:02
Originally posted by GhostFace
HerreGud, och detta funderar du på en söndagskväll?

Vad händer då på en lördagskväll med dig som sällskap?

vad som händer en lördagkväll? - det beror på om jag jobbar o ska kliva upp 04:00 dagen därpå eller inte...

fundera får man väl alltid?

GhostFace
2003-07-28, 07:30
Originally posted by Nate


vad som händer en lördagkväll? - det beror på om jag jobbar o ska kliva upp 04:00 dagen därpå eller inte...

fundera får man väl alltid?

Klart man får fundera, med all rätt.

Grahn
2003-07-28, 07:31
IMO att du äter 100% kolhydrater så mår du iofs inte alls bra men antar att det inte är vad du vill veta.

Kolhydrater omvandlas inte till fett spec effektivt så av kolhydraterna du ätit så lagras inga stora mängder fett inte, däremot så stängs din naturliga fettförbränning ner och dina muskler kanibaliseras.

Prankie
2003-07-28, 15:42
Från början lagras de som glykogen i dina muskler, sedan vid upprepade gånger så bli dina muskler full och då omvandlas all överskottenergi till fett i teori. Detta processen är energikrävande och vad kroppen helst gör är då använda mindre fett och mer kolhydrater för att anpassa sig efter det nya miljön.

Offtopic: Jag undrar om jag inte har sett dig väldig många gånger. :)

Nate
2003-07-28, 17:00
Originally posted by Prankie
Offtopic: Jag undrar om jag inte har sett dig väldig många gånger. :)

Sett mig väldigt många gånger? Närdå? Äter du mkt bakelser eller?

Nate
2003-07-28, 17:03
Originally posted by Grahn
IMO att du äter 100% kolhydrater så mår du iofs inte alls bra men antar att det inte är vad du vill veta

Njae, ligger inte så ofta på 100E% kolhydrater - inte ens på mina kolhydratsorgiedagar ;)

Var mer intresserad av hur mkt av kolhydraterna som procentuellt omvandlas till fett. Hur mkt som försvinner i "ingenting"... energi kan ju aldrig försvinna egentligen - bara omvandlas... vad är det energin omvandlas till i detta fall. Värme, men vad mer?

Prankie
2003-07-28, 19:04
Originally posted by Nate


Sett mig väldigt många gånger? Närdå? Äter du mkt bakelser eller?

Näe, jag tänkte mest på att jag tränar i princip varje dag i IKSU över ett år nu. :) Annars köpte jag en tårta i lördags när jag fyllde år. Säljer du bakelse eller?

Nate
2003-07-28, 20:42
Originally posted by Prankie


Näe, jag tänkte mest på att jag tränar i princip varje dag i IKSU över ett år nu. :) Annars köpte jag en tårta i lördags när jag fyllde år. Säljer du bakelse eller?

Det enda jag tränar på iksu är TC och lite slackersimning. Annars håller jag mest till utomhus... har varit inne i gymet en gång denna vårtermin och sommar totalt :D

Prankie
2003-07-29, 10:10
Originally posted by Nate


Det enda jag tränar på iksu är TC och lite slackersimning. Annars håller jag mest till utomhus... har varit inne i gymet en gång denna vårtermin och sommar totalt :D

Fy på dig, du som har IKSU som där du bor. :kinky: Snart är det vinter så då måste du väl komma tillbaka och jogga inne på band. :D

Nate
2003-07-30, 04:57
Originally posted by Prankie


Fy på dig, du som har IKSU som där du bor. :kinky: Snart är det vinter så då måste du väl komma tillbaka och jogga inne på band. :D

Nope, joggar ute tills det blir ungefär minus tjugo... band är skittrist

Prankie
2003-07-30, 09:38
Originally posted by Nate


Nope, joggar ute tills det blir ungefär minus tjugo... band är skittrist

Inte när de visa våran bästa år. :rolleyes: Jag som trodde jag var ensam om att jogga med halkskydd. :thumbup: När du jogga under vintern gör det inte ont för halsen när du andas snabbt då?