handdator

Visa fullständig version : negativt!


Big_Vik
2003-07-27, 22:18
hur negativt ska man köra. jag tror jag är bland de negativaste på mitt gym. t.ex i ez curlen har jag inte sett någon som kört så negativt. är det bra? har fått ganska fina resultat med det också

edit: nu när jag ändå lagt upp en kan jag passa på att fråga om mitt grepp i bicepscurlen. jag greppar ganska brett, vet inte varför men tror att jag är starkast så,vore det bättre att greppa längre inåt? nån som kan och vill kan ju berätta om för och nackdelar med dessa.

Grahn
2003-07-27, 22:21
Du låter som en glad prick..."den negativaste på mitt gym" :)

man ska ha kontroll i den negativa fasen men det finns imo ingen mening i att överdriva.

edit: Jag föredrar axelbrett grepp.

Muaytudd
2003-07-27, 22:29
Jag tycker det blir ganska stor skillnad om man kör mycket negativt på vikter som ligger på ens max och man pallar precis hålla emot.. Ett utmärkt sätt att skaffa sig bra träningsverk för mig iaf.

Big_Vik
2003-07-27, 22:30
Originally posted by Grahn
Du låter som en glad prick..."den negativaste på mitt gym" :)

jag skrev det där med glimten i ögat =)

Grahn
2003-07-27, 22:32
hehehe :)

Tja den negativa fasen ger ju bra med träningsvärk, däremot så behöver man väl egentligen en större vikt än man klarar i den positiva fasen för att utveckla styrka mha just den negativa fasen om jag inte missminner mig.

En av poängerna med cheating :)

Muaytudd
2003-07-27, 22:32
Originally posted by Grahn
hehehe :)

Tja den negativa fasen ger ju bra med träningsvärk, däremot så behöver man väl egentligen en större vikt än man klarar i den positiva fasen för att utveckla styrka mha just den negativa fasen om jag inte missminner mig.

En av poängerna med cheating :)



:D

Edit

Man växer på det iaf