handdator

Visa fullständig version : Återkommande problem med framlåren.


Super_Johan
2009-03-01, 22:57
Tjoho!

Allt som ofta när jag lirar intensiva lagsporter, så sträcker jag muskeln i framlåret. Det tar ofta uppemot en vecka före det "går över".

Tips på att förebygga muskelsträckningar? ja jo, jag brukar fuska lite med uppvärmningen. Börjar springa för för hårt utan ordentligt uppvärmning antar jag kan vara problemet.

Men hur är det. Nu när det väl ha skett, hur återhämtar jag mig så snabbt som möjligt? Fungerar is? Jag skall träna på nytt på tisdag, skulle gärna vara i form tills dess. Strech-Vila?

Mvh
Johan

:)

Guddi
2009-03-01, 23:07
Rehab kanske skulle vara en idé? Rörlighetsträning tillsammans med styrketräning brukar vara med i programmet, sen är det möjligt att du har något som predisponerar dig för lårskador som du kanske ska arbeta med.

Super_Johan
2009-03-02, 00:05
Rehab, njah njeh. Så allvarligt är det väl inte. :(

Anton Fräs
2009-03-02, 05:44
Vill du åtgärda problemet i grunden så är det nog rehab som gäller. Du lär ha en muskelobalans eller liknande.

Guddi
2009-03-02, 15:16
Rehab, njah njeh. Så allvarligt är det väl inte. :(Det låter inte direkt så allvarligt, men att hela tiden råka ut för små bristningar som håller en borta från träning i någon vecka låter ialla fall för mig som ett problem.