handdator

Visa fullständig version : Esapro + deff = större vader?


Lundvall
2009-03-01, 15:43
Hej!

Jag har en fundering.

Många (bl.a jag) har ju problem med att vaderna inte växer på gymmet.

Många upplever också att vaderna växer under deff därför att man går ut och går såpass mycket.

Hur skulle det funka i teorin om man tar Esapro före morgonpromenaderna, för att "få igång" proteinsyntesen? Skulle det ge ökad muskeltillväxt?

Tack på förhand

Dreas
2009-03-01, 15:56
Det har nog knappast någon negativ effekt för din deff med esa pro, men jag tror heller inte att skillnaden blir märkbar. Eftersom du ligger på kcalunderskott så kommer du inte öka i muskelmassa något (kanske lite?)

Ifall du är morgontrött måste du heller inte gå på morgonen, det ger inget mer än att gå senare på dagen, ett bra tips som uppskattas av morgontrötta deffare :)

Lundvall
2009-03-01, 19:27
Ja, det har du rätt i. Vet inte varför jag skrev just morgonpromenader ;)

Tack för svaret.

Toby Asp
2009-03-01, 19:36
Många upplever också att vaderna växer under deff därför att man går ut och går såpass mycket.


Är det inte så att många upplever musklerna som större när dom i själva verket bara blir med synliga iom att fett försvinner?

Lundvall
2009-03-02, 10:42
Är det inte så att många upplever musklerna som större när dom i själva verket bara blir med synliga iom att fett försvinner?

Det kan mycket väl vara så. Jag har dock hört att omkretsen ökar för vissa.

Rokksan
2009-03-02, 14:17
Jag kan vara helt ute och cykla, men jag har ett vagt minne om en studie som visade att EAA hade en synergisk effekt på Soleus.
Om det stämmer eller ej låter jag vara osagt :)

johan karlberg
2009-03-02, 18:23
Det kan mycket väl vara så. Jag har dock hört att omkretsen ökar för vissa.

vad det inte en annan kroppsdel du tänkte på nu?

Toby Asp
2009-03-02, 18:27
Jag kan vara helt ute och cykla, men jag har ett vagt minne om en studie som visade att EAA hade en synergisk effekt på Soleus.
Om det stämmer eller ej låter jag vara osagt :)

EAA och vaddå hade en synergisk effekt?

Rokksan
2009-03-02, 18:59
EAA och vaddå hade en synergisk effekt?

http://www.health.com/health/static/hw/media/medical/hw/nr55552004.jpg

Soleus, men som sagt, jag är inte hundra på att jag minns rätt.

Toby Asp
2009-03-02, 19:45
Synergisk effekt: 1+1=3 tex. Undrade då vad du menade det var som tillsammans med EAA hade denna effekt på soleus. Deff? Promenader?