handdator

Visa fullständig version : Tips på pre workout mat!

b_andersson
2009-03-01, 15:29
Har försökt testa lite olika med åren. Men har hittat vinnaren. Tre-fyra timmar innan gymet tar jag:

1 liter grön mjölk
460 Kcal
34 g protein
48 g kolhydrater
15 g fett

Fettfri Kvarg

340 Kcal
60 g protein
19.5 g kolhydrater
2.5 g Fett

Tillsammans:
800 kcal
94 g protein
67.5 g kolhydrater
17.5 g fett.

Tillsammans kostar detta:
Mjölk 6 :-
Kvarg 12 :-
_____
18:- ihop

Jag vet att det är extrema mängder protein och det finns många där ute som har en hel del att säga om detta. MEN för mig blir det ett helsikes bra träningspass med riktigt bra ork! :)

Dreas
2009-03-01, 15:58
Varför inte ta röd mjölk istället? Lite mer fett skadar dig absolut inte, men det kanske sabbar ditt intag resten av dagen?

Annars såg det rätt bra ut ändå, lite väl mkt protein som du sa :)

Toby Asp
2009-03-01, 16:07
Man undrar ju varför just mjölk och kvarg ger så himla bra ork under passet jämfört med annat (vad det nu är för annat du provat under åren?). Men funkar det så grattis!

b_andersson
2009-03-01, 16:17
Varför inte ta röd mjölk istället? Lite mer fett skadar dig absolut inte, men det kanske sabbar ditt intag resten av dagen?

Annars såg det rätt bra ut ändå, lite väl mkt protein som du sa :)

Ahh glömde skriva det. Tar 1 msk linfröolja med detta.
:)

Eddie Vedder
2009-03-01, 16:19
Många magar skulle protestera av det där innan träning.;) Men "whatever floats your boat" som man säger.:) Jag själv skulle aldrig komma på tanken, inte gott, inte mättande samt att jag är tveksam hur magen skullle reagera.

b_andersson
2009-03-01, 16:20
Man undrar ju varför just mjölk och kvarg ger så himla bra ork under passet jämfört med annat (vad det nu är för annat du provat under åren?). Men funkar det så grattis!

Jag har försökt med:

200 potatisk med kykling
havregrynsgröt
Diverse fisk med pasta
90 g hamburgare samt 1 pizza (Detta gav också ett ruskigt bra pass. dock sov jag 3 timmar innan gymmet. - paltkoma)

Sedan när det gäller kosttillskott har det varit
Fierce
No-xplode

Men har aldrig gillat att köra med dem. 5 g Kreatin, bcaa, glutamin samt arginin är väll det jag kör mest innan gymet.

b_andersson
2009-03-01, 16:22
Många magar skulle protestera av det där innan träning.;) Men "whatever floats your boat" som man säger.:) Jag själv skulle aldrig komma på tanken, inte gott, inte mättande samt att jag är tveksam hur magen skullle reagera.

Jag kan tänka mig att den inte är bra. :P konstigt nog funkar det för mig.