handdator

Visa fullständig version : Handleds krokar ryggträning?


hollowm4n
2009-02-28, 14:41
Jag har letat efter ett par grepp handtag som består av en krok. man fäster den i handleden så ligger själva kroken i handen som man tar runt diverse handtag vid ryggträning för att avlasta underarmarna.

har använt dragremmar men vill testa dessa ''krokar'' istället.

någon som vet vad dessa heter och vart man kan köpa sådana?

har letat men inte hittat något.

Pepz
2009-02-28, 14:43
en snabb tvåsekunders sökning på google med frasen "dragkrokar träning" visar de att GG har dessa, och flera andra nätbutiker

hollowm4n
2009-02-28, 14:51
hittade dessa nu =) fick ett hjärnsläpp och kom inte på vad de kunde heta.

tackar ändå!

rosdahl
2009-02-28, 15:01
Förlorar man inte mycket träning för underarmarna när man använder dessa ?
Är det inte bättre o köra utan och träna upp greppet istället så de slipper bli lidande sen istället ? :/

Pepz
2009-02-28, 15:03
Förlorar man inte mycket träning för underarmarna när man använder dessa ?
Är det inte bättre o köra utan och träna upp greppet istället så de slipper bli lidande sen istället ? :/

garanterat :thumbup:

kör man med krokar så kanske man blir tvungen att köra underarmsträning separat

Blöjan
2009-02-28, 15:13
Samma sak med remmar?

jakob
2009-02-28, 17:00
Samma sak med remmar?

Ja.

Ganymedes
2009-02-28, 17:06
Förlorar man inte mycket träning för underarmarna när man använder dessa ?
Är det inte bättre o köra utan och träna upp greppet istället så de slipper bli lidande sen istället ? :/

Det gör man så klart. Men samtidigt så är det ju greppstyrkan som brukar tryta före ryggen gör det, så det beror lite på vad man prioriterar. Som redan nämnts bör man isf köra underarmsträning separat. Själv kör jag med dragremmar på marklyft och stångrodd, eftersom jag vill kunna belasta ryggen maximalt.

rosdahl
2009-02-28, 17:20
Det gör man så klart. Men samtidigt så är det ju greppstyrkan som brukar tryta före ryggen gör det, så det beror lite på vad man prioriterar. Som redan nämnts bör man isf köra underarmsträning separat. Själv kör jag med dragremmar på marklyft och stångrodd, eftersom jag vill kunna belasta ryggen maximalt.

Hade det inte isåfall varit bäst o bara köra remmar på dom riktigt tunga vikterna där isåfall greppet inte riktigt räcker till ? Och träna greppet på dom lägre vikterna innan greppet släpper ?

Ganymedes
2009-02-28, 17:48
Hade det inte isåfall varit bäst o bara köra remmar på dom riktigt tunga vikterna där isåfall greppet inte riktigt räcker till ? Och träna greppet på dom lägre vikterna innan greppet släpper ?

Det är ju så jag gör. Jag tänkte att det var underförstått, men jag kan förstå att det var dumt att utelämna det. Kör inte med dragremmar på uppvärmningen heller (då jag bara lyfter stången). :)

Rahf
2009-02-28, 18:05
Tycker att dessa krokar verkar vara så fasligt osäkra. Halkar stången lite eller får lite extra moment uppåt så känns det som om allt kan barka åt helvete. Har sett ett par på gymmet och de var inte bra för fem öre.

Hellre dragremmar.

Anders The Peak
2009-02-28, 18:21
Jag har börjat att använda dem i bänkpressen lite då och då. Men då med kroken på handryggen ger bra stadga.

saab900
2009-02-28, 20:10
garanterat :thumbup:

kör man med krokar så kanske man blir tvungen att köra underarmsträning separat

Kan man inte göra både och? Alltså köra utan krokar och träna undermar med specifika övningar. Det trodde jag de flesta gjorde.

ceejay
2009-02-28, 21:40
man kan ju självklart välja om man vill köra underarmar vid sidan om man kör utan remmar o sånt :)

Smml
2009-03-01, 19:26
Kan man inte göra både och? Alltså köra utan krokar och träna undermar med specifika övningar. Det trodde jag de flesta gjorde.

Äh, grovt överskattat att träna underarmana separat. Att träna grepp och köra ryggövningar utan remmar räcker gott och väl.