handdator

Visa fullständig version : Bulk + Deff hjälp


Matarn
2009-02-28, 10:54
Tjenare!

Jag köpte ett paket med både gainer och kreatin för ett tag sen och ahr endast gainern kvar. Funderar nu på att köpa antingen nytt kreatin eller så något man får pump av och samtidigt ta gainer efter varje träning.

Kollat på "Creatine Complete Extreme" som ska tydligen ge pump men samtidigt kreatin, någon som vet någonting om just denna?

Efter jag har bulkat så ska jag börja deffa ner överflödigt fett och läste lite på internet att protein ska vara bra att ta till. Såg även att för bättre effekt skulle man ta både protein och kreatin men är det när man bulkar eller deffar?


Mvh Henke

King Grub
2009-02-28, 10:59
Protein är nödvändigt både för att leva och för träningsresultat, både vid bulk och deff. En viss mängd protein från tillskott ger ingen annan effekt än samma mängd protein från mat.

Kreatin har samma effekt både vid deff och bulk, och har ingen negativ inverkan på deffresultatet.

Matarn
2009-02-28, 12:41
Protein är nödvändigt både för att leva och för träningsresultat, både vid bulk och deff. En viss mängd protein från tillskott ger ingen annan effekt än samma mängd protein från mat.

Kreatin har samma effekt både vid deff och bulk, och har ingen negativ inverkan på deffresultatet.

Tack för ett snabbt svar! :)

14K
2009-02-28, 12:42
Trodde fan man endast tog kreatin vid bulk, då har man lärt sig nåt nytt