handdator

Visa fullständig version : Underarmsont igen, jag vet!


Tobbe78
2009-02-27, 23:28
Tja & hjälp!!!

Jag har haft problem nu till o från under 3-4 månader med att jag får ont som fan i höger underarm, och endast höger underarm.

Det är primärt när jag ska köra en curl övning som det skiter sig... kör jag med lätta hantlar på under 10kg så känns inget i armen men sen känns vanlig hantelcurl direkt, kör jag en hammercurl med högerarmen så kan jag komma upp till 70graders vikel från överarmen innan det gör ont.

I topläget känns det nästan som att min biceps pressar in i underarmen så att det är det som gör ont, men det känns ju långt innan jag kommer dit, men den kanske hjälper till o trycka på det onda..

Med vänstern kan jag lätt köra 5 strikta hantelcurls med 35-40kg hantel.

Jag känner även när jag ska lyfta upp hantel för militärpress eller när jag kör chins och kommer upp en bit på samma sätt..

Har läst artiklar om musarmbåge och massa annat i arkivet och så men känner inte att den smärtan dom snackar om är samma, har även kört fett mycket massage och även akupunktur med el i underarmen men det gör fan bara ondare efter.

Observera att jag endast känner av det vid belastning över säg 10kg, annars är det hur lungt som, har aldrig problem av det vid datorn eller i vardagen.

Hoppas på ett bra svar!
Tobbe

Tobbe78
2009-02-27, 23:30
offan skulle lagt denna under "Träningsskador & Rehab" men missade den när jag skrev! sry! :(

Mongar
2009-02-28, 01:27
Har det också. Bara i högern också precis som alla andra verkar det som.
Gör endast ont vid bicepsträning, inte underarmsträning, vilket känns lustigt.

Kan tyvärr inte hjälpa dig, snarare tvärtom genom att säga att jag haft det i över ett år nu och det har inte ändrats ett dugg, varken till det bättre eller sämre. Har även haft ett långt träningsuppehåll, vilket inte heller hjälpte ett dugg. Så fort det är bicepsträning så är smärtan där igen. Brukar försöka variera grepp och utövningsrörelse när jag tränar för att hitta något smärtfritt sätt och ibland lyckas jag rätt bra, men när jag ska försöka upprepa rörelsen nästa vecka så lyckas jag inte hitta rätt.

Lär dig älska smärtan helt enkelt :/ Till någon hittar en lösning.

überstarken
2009-02-28, 02:09
Tränar ni curls med EZ-stången så lägg ner det och kör med rak stång istället.

Onigiri
2009-02-28, 08:35
Tror det kan vara avgörande hur ni vinklar handleden i sjävla lyftet.

Tobbe78
2009-02-28, 13:50
tar jag och lyfter med öppen handflata, tex sätter handen under ett bord och gör curlrörelsen så får jag inte ont, utan det är när jag håller handen knuten,..

Jag kör inte med EZ speciellt ofta, utan varrierar mellan rak stång o EZ kanske när jag känner att jag haft lite mer tryck som jag kört någon extra övning.

Jag har dock slutat helt med dragremmar i alla övningar och har kört med magnezium istället under 1 år, jag väger 130kg och kör chins, har hört att även det sliter på underarmen på nått sätt.. kan det ha med det att göra?