handdator

Visa fullständig version : Problem med att sätta ihop en hylla från MIO


mangs
2009-02-27, 16:29
Jag spenderade så gott som hela gårdagskvällen (26e feb) med att sätta ihop en hylla jag köpt på MIO.

Det följde med både ett litet verktyg samt en beskrivning som troligtvis är skriven av en sadist.

Make till elände att sätta ihop har jag aldrig skådat. Efter några timmars hårt arbete slant jag till sist rejält så att hela verktygen slant och rev upp hela sidan på hyllan. Jag skrek i vredesmod att "nu jävla blir jag förbannad!"

Detta fick till effekt att min hamster som normalt sett är ganska lugn och städad gnällde till. Konstigt tyckte jag eftersom hon annars mest är lugn och framför allt tyst.

Nu står jag alltså med en trasig/repad hylla utan verktyg men hamstern verkar ha återhämtat sig. Någon som har något förslag?

HookersUnited
2009-02-27, 16:31
Jag spenderade så gott som hela gårdagskvällen (26e feb) med att sätta ihop en hylla jag köpt på MIO.

Det följde med både ett litet verktyg samt en beskrivning som troligtvis är skriven av en sadist.

Make till elände att sätta ihop har jag aldrig skådat. Efter några timmars hårt arbete slant jag till sist rejält så att hela verktygen slant och rev upp hela sidan på hyllan. Jag skrek i vredesmod att "nu jävla blir jag förbannad!"

Detta fick till effekt att min hamster som normalt sett är ganska lugn och städad gnällde till. Konstigt tyckte jag eftersom hon annars mest är lugn och framför allt tyst.

Nu står jag alltså med en trasig/repad hylla utan verktyg men hamstern verkar ha återhämtat sig. Någon som har något förslag?
Det låter bara som en lättare chock, inget att oroa sig för.

mangs
2009-02-27, 16:40
Ja, men hyllan då, chocken lär ju inte fixa till repan?

Hamstern har jag gett lugnande blandat med Frolic och Filmjölk så henne är jag inte så orolig för just nu. Jag har dock aldrig hört om en chockad hamster förrut, tror du verkligen att mitt:
"nu jävla blir jag förbannad!" satt sådana spår i det lilla livet?

Man kanske kan ta henne till någon psykolog eller liknande, vill ju så gärna att Snuttan blir normal snart igen.

King Grub
2009-02-27, 16:48
Trösta den med en morot.

http://curiousanimals.net/wp-content/uploads/2007/08/hungry-hungry-hamster-small4.jpg

Trance
2009-02-27, 16:50
Lite väl förutsägbart detta väl?

mangs
2009-02-27, 17:30
Ja, en morot är säkert en god idé, just nu smyger den omkring och letar efter sina gummistövlar trots att det inte regnar ute så något står het klart inte rätt till.

Solros
2009-02-27, 17:47
Känner med dig, slog sönder en hel Malm-byrå i vredesmod häromveckan.
Polisen kom, men det löste sig.

hahavaffan
2009-02-27, 17:51
Haha, det påminner mig om när en polare ringde med gråten i halsen och krävde att jag hjälte honom sätta ihop en tv-bänk från Ikea :laugh:

Sebbe_H
2009-02-27, 17:52
Du får nog vara snäll mot hamstern i framtiden, innan du får dig en rejäl tankeställare.

Pepparkakssmurfen
2009-02-27, 19:32
Nu står jag alltså med en trasig/repad hylla utan verktyg men hamstern verkar ha återhämtat sig. Någon som har något förslag?

Ett hett tips är att ha hamstern i ett annat rum när du försöker montera hyllan.

saab900
2009-02-27, 20:09
Någon som har något förslag?

Låt frugan sätta ihop möblerna istället? Smyg dig på hamstern ett par gånger om dagen och spruta ned den med en blomspruta så den vänjer sig vid överraskningar :devil:

mangs
2009-02-27, 23:41
Jag hade precis ett intressant samtal då någon ringde mig från lokala polismyndigheten och undrade vad jag hade haft för mig igår kväll.

Tydligen har någon ringt och påstått att jag misshandlat min kära hamster. Något som jag aldrig skulle göra men såsom den skrek kanske någon granne misstolkat situationen, hur som helst riskerar jag nu åtal för djurmisshandel och skall infinna mig på polisstationen imorgon innan lunch!!


Tror ni jag kan fixa repan på min byrå med någon sorts Polish?

reinholdsson
2009-02-27, 23:45
Nej, släng den och köp en ny. Gör detsamma med hamstern.

Sebbe_H
2009-02-27, 23:52
Börjar bli lite lame med dom här trådarna nu. :sleep:

saab900
2009-02-28, 00:01
Börjar bli lite lame med dom här trådarna nu. :sleep:

Den har ju potential att bli rolig, spela med nu för fan! *slap*

En till kotte på väg kanske?

Sebbe_H
2009-02-28, 00:08
Den har ju potential att bli rolig, spela med nu för fan! *slap*

En till kotte på väg kanske?

Haha det var kul dom första 5 gångerna.

Kotte?

johan karlberg
2009-02-28, 00:29
Jag antar att du inte har några skulder studieskulder.

hahavaffan
2009-02-28, 00:44
Jag antar att du inte har några skulder studieskulder.Nej det tror jag inte heller inte heller heller.