handdator

Visa fullständig version : Webhotell


Pepparkakssmurfen
2009-02-27, 13:00
Jag har en hemsida hos Spray(/Lycos) som nu tydligen ska lägga ner den verksamheten. Har Lycos konkat??
Vilka bra webhotell finns det där ute,och som troligtvis kommer att vara kvar minst några år till?

hahavaffan
2009-02-27, 13:55
Gratis eller som du kan tänka dig att betala för?

Pepparkakssmurfen
2009-02-27, 13:58
Betala för

...men inte för mycket ;)

Ola Wallengren
2009-02-27, 14:01
Är i precis samma sits, hade tänkt välja one.com men tar gärna emot andra förslag.

Har inga höga krav men det måsta vara tillförlitligt och med bra webmail

hahavaffan
2009-02-27, 14:01
One.com är billigt och har för mig funkat bra.

reinholdsson
2009-02-27, 16:37
pageup.se har fungerat bra.

enraged
2009-02-27, 16:39
jag har one men ska byta till nåt som jag kan ha .NET/mssql på. lär få pröjsa mer dock.

o.z.z
2009-02-27, 16:39
http://www.idg.se/2.1085/1.213259/binero-ar-sveriges-basta-webbhotell

Har precis köpt hos Binero, nöjd än så länge. Gick väldigt snabbt och smidigt att registrera ny domän mm. Även snabb support, fick mailsvar efter ca 15 min på kvällen.

Ola Wallengren
2009-02-27, 16:56
Tack för länken, hittade inte denna tidigare idag fast jag letade.

Surftown eller one.com kan alltså vara bra budget alternativ.

Mr.Cosybear
2009-02-27, 16:59
Kan väl rekomendera one.com och binero.se. One.com är lite av en budgetvariant som jag änsålänge är hur nöjd som helst med, ingen downtime i lite mer än ett år nu (vad jag märkt eller sett iallafall).Samma sak gäller binero, dock hoppade jag av dem i sommras pga deras lite högre priser.

Pepparkakssmurfen
2009-02-28, 20:46
Fan, one.com verkar vara vettigt...
Ingen som har något ont att säga om dom?

AurixLarson
2010-05-22, 23:44
Mitt val blev Crystone och jag är mycket nöjd med det webbhotellet.

Jarod
2010-05-22, 23:57
Har haft one.com i snart 7 år och är mycket nöjd. Inga problem vad jag kommer ihåg.

David Brent
2010-05-23, 00:09
Mitt val blev Crystone och jag är mycket nöjd med det webbhotellet.

Du är möjligtvis inte sponsrad?

Buck
2010-05-23, 01:34
Kikar man urlen i hans sig så fattar man rätt fort vad det handlar om.

Googlade lite snabbt.
REKOMMENDERAS EJ!
Usch, vilken besvikelse..

Crystone är praktexemplet på ett skrytsamt webbhotell som levererar desto mindre. Pampiga säljtexter och ett finslipat yttre, för att dölja det som verkligen finns där bakom.

Vid första anblick verkar webbhotellet relativt billigt, de skryter till och med med att de är billigast i Sverige på .se-domäner. Låt dig inte luras av detta! Crystone är mästare på att ta ut administrativa avgifter för diverse enklare uppgifter och dölja kostnader du inte hade en aning om.

Jag håller med tidigare inlägg om deras totala inkompetens.

Min erfarenhet av crystone är att jag tyvärr håller med tidigare om att de lovar mer än vad de kan hålla.

Ett litet urval av det man hittade på första sidan av resultat.

J.V
2014-04-10, 16:00
Bump. :D
Vilket är bäst/mest prisvärt nu för tiden? Jag använder Loopia själv och det fungerar felfritt år efter år men är på jakt efter något som kanske är lite billigare. Jag ska göra en hemsida åt en polare och det krävs verkligen minimalt med lagringsutrymme till den, han vill inte ha några e-postadresser eller så kopplade till domännamnet, behövs inga databaser osv. Det enda kravet egentligen är stabilitet och att eventuell downtime åtgärdas snabbt.

Blaine
2014-04-10, 16:46
Jag var mycket nöjd med webbhotell från One.com

hahavaffan
2014-04-10, 17:38
Bump. :D
Vilket är bäst/mest prisvärt nu för tiden? Jag använder Loopia själv och det fungerar felfritt år efter år men är på jakt efter något som kanske är lite billigare. Jag ska göra en hemsida åt en polare och det krävs verkligen minimalt med lagringsutrymme till den, han vill inte ha några e-postadresser eller så kopplade till domännamnet, behövs inga databaser osv. Det enda kravet egentligen är stabilitet och att eventuell downtime åtgärdas snabbt.Kan du inte koppla fler domäner till din lagringsyta hos Loopia? Så har jag gjort åt en polare, morsan och brorsan fast hos Binero. Tror dock det strider mot deras ToS, men jag har inte blivit påkommen än :)

J.V
2014-04-10, 18:46
Kan du inte koppla fler domäner till din lagringsyta hos Loopia? Så har jag gjort åt en polare, morsan och brorsan fast hos Binero. Tror dock det strider mot deras ToS, men jag har inte blivit påkommen änAjo, men det är till hans företag så det är bättre att vi håller det separat. :)



TapaTalk.

R Scarpa27
2014-04-10, 19:51
över 10 år sedan jag byggde en hemsida...

så funderar på att bygga en ny :) behöver dock hjälp.......

tips på enkelt program att bygga i?

ftp program?

säkerhet?

hotell?

hur gör man i dagens läge m.m? alla tips uppskattas ös gärna med info, tips & med bra enkla alternativ som funkar.