handdator

Visa fullständig version : Grannen misshandlar sin hund


kalle_banan
2009-02-27, 12:28
Grannen skaffade hund för ett par år sedan, man hör henne ofta gnälla så fort hon ser honom och då och då hör man att hon får stryk. Igår kväll hörde jag honom först säga "nu jävla blir jag förbannad!" och sen inte långt efter gnäller hunden värre än normalt...

Så min fråga är om myndigheterna fråntar honom hunden om jag anmäler? Det måste krävas bevis av något slag och jag har ingen film eller foto på det, jag kan heller inte komma ihåg att jag sett honom handgripligen skada hunden, även om det är ytterst uppenbart att han gör det.
Är det värt att ringa polisen?

Prankie
2009-02-27, 12:31
Jag tycker du borde anmäla, även om han nu få behålla hunden så kommer han få en tankeställare innan han gör det nästa gång. Vore inte bra om det fortsätter så och hunden blir mental instabil och biter av halva ansiktet på nån liten unge.

Prankie
2009-02-27, 12:36
hann inte edita

Du kan också prata med grannen först, även om det är väldig osvenskt. :D

joriice
2009-02-27, 12:53
Tänkte just det, prata med grannen och säg vad du oroar dig om. Det är inte direkt som att hunden slutar gny bara för att han inte svär precis innan han drämmer till hunden. :S

Brian The Family Dog
2009-02-27, 12:57
Precis som ovanstående tycker så borde TS promenera över till grannen och ta en saklig utfrågning i sann Leifi Plomeros anda. I värsta fall så är det ju enbart en bitchig psykopat :thumbup:

JoeyP
2009-02-27, 13:17
Anmäl den jävlen, och nästa gång du hör han klappa te hunden så går du in och boxa ner honom. Djurplågeri är de värsta som finns.

Föressten va heter killen och var bor han?

palme
2009-02-27, 13:38
Känner ett par personer som sett folk misshandla sina hundar, de har misshandlat personen lite och tagit med sig hunden. Detta blir ju både misshandel och stöld men hundarna har fått ett bra liv iaf.

<Mike>
2009-02-27, 13:44
Blir pissed när jag ser dig skriva om det, jag klarar inte av folk som slår sina djur! Har själv en hund och skulle inte för något i världen slå henne. Hundarna är helt försvarslösa, fy så arg jag blir alltså. Din granne förstår uppenbarligen inte hur han ska uppfostra hundar. Jag tycker att du ska anmäla honom. Om du går och pratar med honom så kommer han självklart säga att han inte slår sin hund så anmäl honom istället så att någon kan komma och se efter om hunden har några skador.

Uppdatera tråden så vi får veta hur det går.

kalle_banan
2009-02-27, 13:46
Jag ringde konstapeln, så nu får vi se vad som händer.

<Mike>
2009-02-27, 13:48
Jag ringde konstapeln, så nu får vi se vad som händer.

Bra :thumbup:

JoeyP
2009-02-27, 13:55
Gött!

KalleBalik
2009-02-27, 14:07
Jävligt bra att du anmälde, men hjälper inte det har jag "hört" att man kan befria vederbörande från hunden och lämna den till exempelvis någon organisation som omplacerar hundar som farit illa.

spange
2009-02-27, 14:08
Jag ringde konstapeln, så nu får vi se vad som händer.

bra så ända in i helvete!!

Robert Svensson
2009-02-27, 14:11
Även fast att du inte har bevis, så blir det, får vi hoppas, en utredning som fråntar han hunden. Fy fan så satans arg jag blir, hundar är bland dom mysigaste husdjur man kan ha. Och kan verkligen inte förstå att man kan göra så.

Clarkolofsson
2009-02-27, 15:25
Känner ett par personer som sett folk misshandla sina hundar, de har misshandlat personen lite och tagit med sig hunden. Detta blir ju både misshandel och stöld men hundarna har fått ett bra liv iaf.

Sjysst p14inställning. Så en hunds liv är mer värt än en människas? Förfan väx upp.

hahavaffan
2009-02-27, 15:34
Sjysst p14inställning. Så en hunds liv är mer värt än en människas? Förfan väx upp.Människan, som uppenbart var en idiot, fick spö en gång, så att hunden skulle slippa få spö hela sitt liv. Är inte det bra?

no idea
2009-02-27, 15:35
Sjysst p14inställning. Så en hunds liv är mer värt än en människas? Förfan väx upp.

En man misshandlar ett oskyldigt försvarslöst djur.

Mannen som kan slåss och misshandla försvarslösa blir misshandlad och ifrån tagen sin levande boxningspåse.

Hur kan det vara mer p14 fasoner än ditt uttalande? De flesta djurs liv är nog värt mer än vad ditt och misshandlarens tillsynes verkar vara.

KalleBalik
2009-02-27, 15:37
Sjysst p14inställning. Så en hunds liv är mer värt än en människas? Förfan väx upp.

Det är snarare du som borde växa upp.

Att ha ett nick som "clarkolofsson" och en bild på vederbörande tyder ju knappast på en särskilt hög mognadsnivå.

Snobbe
2009-02-27, 15:53
Sjysst p14inställning. Så en hunds liv är mer värt än en människas? Förfan väx upp.

En människa som misshandlar hundar/människor vad fan som helst är en person som bara förtjänar skit och är inte värt något. Ser inte hur man kan få idén att misshandla ett försvarslöst djur går verkligen inte ihop i mitt huvud.

sundvall
2009-02-27, 15:56
Jag hatar verkligen folk som misshandlar deras hundar, jag blir nästan mer förbannad då än när det handlar om misshandel av andra människor.

Drfg
2009-02-27, 16:32
Vem ska misshandla människorna som misshandlade människan för att han misshandlat hunden då?

Kwon
2009-02-27, 16:36
Vem ska misshandla människorna som misshandlade människan för att han misshandlat hunden då?

Chuck Norris, for he is without guilt and cannot be condemned.

On topic: Vedervärdigt att misshandla sina djur, varför skaffar man djur egentligen om så är fallet? Något att avreagera sig på?

CVN
2009-02-27, 16:37
Känner ett par personer som sett folk misshandla sina hundar, de har misshandlat personen lite och tagit med sig hunden. Detta blir ju både misshandel och stöld men hundarna har fått ett bra liv iaf.

Helt rätt, hade själv kunnat gjort så.

palme
2009-02-27, 16:41
Sjysst p14inställning. Så en hunds liv är mer värt än en människas? Förfan väx upp.

Haha vill du ha nr till de så du kan be de växa upp själv? ;) Nej trodde väl inte det.

Kan informera om att de hundarna mår jävligt bra nu. Ser inget fel i agerandet, vissa människor behöver lite stryk.

mr ruhl
2009-02-27, 16:43
ok hoppas nu ingen missförstår mig, hundar ska man inte slå..men att anmäla utan att ha sett nåt tycker jag är lite väl...jag har ju inte hört vad du hört men endel hundra piper till så fort ägaren tar tag i dom trots att det inte är hårt bara för att dom vet att ägaren oftast släpper omg pga att det låter just som att hunden får ordentligt med spö.

Wao
2009-02-27, 16:45
Sjysst p14inställning. Så en hunds liv är mer värt än en människas? Förfan väx upp.

Nu får du nog ta och tänka om. Varför skulle hundens liv vara mer värt människans, för att denna får stryk efter att ha misshandlat hunden? Ingen av de dör, utan människan får bara en läxa.

harald_hårfager
2009-02-27, 17:29
vissa människor behöver lite stryk.


Precis som vissa hundar?

Guybrush
2009-02-27, 17:32
Bra att du anmälde. Jag hatar husdjursmisshandlare över allt annat! I mina ögon är hunden värd mer än misshandlaren och jag hade inte haft några som helst problem med att banka ner personen i fråga till en pöl.

young_george
2009-02-27, 17:33
Är du säker på att hunden misshandlas? Jag har en polare som ibland rycker till i hunden så den gnyr riktigt högt, men inte så hårt att den tar skada av det, absolut inte tal om någon misshandel.

Precis som det finns människor som tjuter till av minsta lilla så kan det väl finnas hundar?

ok hoppas nu ingen missförstår mig, hundar ska man inte slå..men att anmäla utan att ha sett nåt tycker jag är lite väl...jag har ju inte hört vad du hört men endel hundra piper till så fort ägaren tar tag i dom trots att det inte är hårt bara för att dom vet att ägaren oftast släpper omg pga att det låter just som att hunden får ordentligt med spö.

+1

Solros
2009-02-27, 17:39
Såg en primadonna på stan som var ute och gick med sin lilla chiwawa(?) på sommaren. Dock hade hon fullt upp med att se ut som/vara modell, samtidigt som hon skyndade sig, så hon råkade fota till hunden rätt rejält, den gnydde och flög som en liten fotboll :(

young_george
2009-02-27, 17:42
Såg en primadonna på stan som var ute och gick med sin lilla chiwawa(?) på sommaren. Dock hade hon fullt upp med att se ut som/vara modell, samtidigt som hon skyndade sig, så hon råkade fota till hunden rätt rejält, den gnydde och flög som en liten fotboll :(

Heh, låter inget vidare. Gillar inte såna där handväske-råttor alls.

Men jag antar att det är stor skillnad på en fullvuxen hund som är stark som en hel karl och en liten hamster kamoflerad som hund.

Clarkolofsson
2009-02-27, 18:06
Haha vill du ha nr till de så du kan be de växa upp själv? ;) Nej trodde väl inte det.

Kan informera om att de hundarna mår jävligt bra nu. Ser inget fel i agerandet, vissa människor behöver lite stryk.

Jojo det är lätt att lägga ribban på den nivån. Det är många som förtjänar stryk..

Säg att människan i fråga har misst familj, barn och är nu drogberoende. Vilket isf uppenbarligen skulle påverka hans beteende och han får för sig att kicka till sin hund en eller två gånger.

Förtjänar han fortfarande att få käken knäckt?

r3mpuh
2009-02-27, 18:08
Jojo det är lätt att lägga ribban på den nivån. Det är många som förtjänar stryk..

Säg att människan i fråga har misst familj, barn och är nu drogberoende. Vilket isf uppenbarligen skulle påverka hans beteende och han får för sig att kicka till sin hund en eller två gånger.

Förtjänar han fortfarande att få käken knäckt?

Ja.

Clarkolofsson
2009-02-27, 18:08
En man misshandlar ett oskyldigt försvarslöst djur.

Mannen som kan slåss och misshandla försvarslösa blir misshandlad och ifrån tagen sin levande boxningspåse.

Hur kan det vara mer p14 fasoner än ditt uttalande? De flesta djurs liv är nog värt mer än vad ditt och misshandlarens tillsynes verkar vara.

Ja, anser du att ett djurs liv är mer värt än dina nära och kära är det väl rätt uppenbart att din livssyn är ganska sned.

Antar att du inte fiskar, smäller flugor eller trampar på myror heller. För varför skulle deras liv isf vara mindre värt än din hunds?

young_george
2009-02-27, 18:12
Tycker Clark har några bra poänger. Får man misshandla hundar som beter sig illa mot andra hundar?

Wao
2009-02-27, 18:26
Varför ska det vara tal om misshandel hela tiden? Självklart är hundars liv värt mer än myrors. Sånt där snack gör mig förbannad. Det finns en anledning till varför också, och om ni verkligen tänker till lite så lär ni finna den även om ni inte vågar erkänna det.

Skitsnacka alltihop. Misshandlar man sin hund, så tycker jag (som är hundägare) att personen likabra kan få stryk han med. Men har man inte ägt en hund förstår jag om man inte tycker likadant.

Kwon
2009-02-27, 18:35
Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en hund?

Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en annan människa? (Not bloody likely!)

Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en myra? (I sure can!)

young_george
2009-02-27, 18:38
Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en hund?

Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en annan människa?

Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en myra? (I sure can!)

Jag vet inte, ibland känns det att är en mindre människa ju mer försvarslöst djur dom på.
Folk som drar av ben på myror känns mer som ren äcklig sadism än någon som drar till en olydig hund. Brukar vara jävligt ynkliga människor som gör det också dock.

Folk som misshandlar folk kan ha både bra, dåliga och "neutrala" anledning, så det beror på situationen.

Kwon
2009-02-27, 18:42
Kanske är bara jag, men om man ponerar att man väntar på bussen och bredvid en ser en person sparka/misshandla sin/ett husdjur (hund/katt etc) på ett brutalt sätt, så känner jag mig manad att "step in and intervene", men ser jag några ungar som bränner myror med lupp tänker jag mer att de har ett gediget intresse för biologi och att de säkert kommer bli forskare när de blir stora.

young_george
2009-02-27, 18:45
Jag har en tendens att lägga mig i det mesta, men har aldrig sett någon misshandla ett husdjur. Hoppas jag slipper.

En unge som eldar myror tänker jag mer; shit, den ungen kommer dom göra dokumentärer om på discovery channel, och inte den bra sortens :)

hahavaffan
2009-02-27, 18:51
Jag har en tendens att lägga mig i det mesta, men har aldrig sett någon misshandla ett husdjur. Hoppas jag slipper.

En unge som eldar myror tänker jag mer; shit, den ungen kommer dom göra dokumentärer om på discovery channel, och inte den bra sortens :)Jag har eldat myror väldigt många gånger. Medelst både förstoringsglas och tändare! När tror du Discovery tittar förbi? ;)

young_george
2009-02-27, 18:56
Jag har eldat myror väldigt många gånger. Medelst både förstoringsglas och tändare! När tror du Discovery tittar förbi? ;)

Lyssnade du på In Flames då? Hö-hö-hö ;)

hahavaffan
2009-02-27, 18:57
Lyssnade du på In Flames då? Hö-hö-hö ;)Hehe nope... det var nog mer Roxette på den tiden :hbang:

Clarkolofsson
2009-02-27, 19:10
Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en hund?

Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en annan människa? (Not bloody likely!)

Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en myra? (I sure can!)

Men var kommer hela tand för tandskiten in i bilden?

saab900
2009-02-27, 19:26
Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en hund?

Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en annan människa? (Not bloody likely!)

Kan ni stå bredvid och titta på (utan att reagera) när en människa misshandlar en myra? (I sure can!)

Hund: Absolut inte, men reaktionen hade antagligen stannat vid ett -Vad fan gör du? Och anmälan förstås.

Människa: Vill gärna tro att jag t o m skulle vågat ingripa fysiskt om jag ansåg det nödvändigt för att avbryta misshandeln om min bedömning får utfallet att jag kan göra det relativt riskfritt.

Dan S
2009-02-27, 19:26
Sjysst p14inställning. Så en hunds liv är mer värt än en människas? Förfan väx upp.

Ett liv är ett liv, och jag värderar mina egna hunds mer än ditt liv eller Göran perssons. En människa jag inte känner har inget värde i mina ögon, däremot en oskyldig hund har alltid ett värde. bara så som jag ser på saken, och har du några problem med det eller palmes inlägg är det bara o dra ett pm :)

no idea
2009-02-27, 20:08
Ja, anser du att ett djurs liv är mer värt än dina nära och kära är det väl rätt uppenbart att din livssyn är ganska sned.

Antar att du inte fiskar, smäller flugor eller trampar på myror heller. För varför skulle deras liv isf vara mindre värt än din hunds?

Var i min text kom du fram till att jag värderar ett djur över mina nära och kära? Jag kan inte se något subtilt i min text som skulle initiera att mina nära misshandlar hundar. Vill du föra en diskussion ska du hålla dig till den och inte hitta på saker.

Och varför tror du jag värderar ett djur mer än en människa? Jag tycker man inte ska misshandla någon. Du verkar tycka att vissa är värda mer än andra och de underställda ska bli misshandlade bara för att? Läs på lite om Hitler och Nazismen och du kommer nog hitta vissa liknelser.

kungconny
2009-02-27, 21:52
Nå, hur går det? lol at clarkolofsson btw :D

palme
2009-02-27, 23:12
lol at clarkolofsson btw :D

Japp :)



Men är rätt säker på att det är nån som sitter och driver *popcorn*

RösböJunior
2009-03-05, 19:30
påminner om mina grannar. ett sjukt senilt & debilt par i övre pensionen har liten stackars hund som jag aldrig sett utanför deras lägenhet. skäller jämnt.

(för att inte tala om den alkoholist kärringen som svär hela dagarna på sina fåglar , "håll käften nu för faaan" )

Väldigt många borde inte ha Djur............& väldigt många borde inte heller skaffa barn.
Anmäl! alternativt skaffa fram bevis först