handdator

Visa fullständig version : Jag blir rädd för tjejer (graviditet med mera)


MrBoris
2009-02-27, 11:22
Det är så här, har precis träffat en tjej för 3månader sen och hon blev på smällen första veckan trots att vi hade skyddat oss (kondomen kanske sprack lite?). Som "tur var" gjorde hon abort efter mycket tvekande från hennes sida.

Hon är bara ~22år gammal och har redan en 1årig son med en annan pappa, som hon mot hans vilja behöll. Vi var/är bara kk men ändå känner jag någonstans att hon ett tag verkligen funderade på att behålla det trots att det var en ren olycka, och trots att hon vet vad jag tycker om att skaffa barn vid den här åldern (jag är 26år)...

Hennes tjejkompis verkar ha en ännu mer "galen inställning" till det hela, hennes barn är också i 1års ålder och den pappan var något ligg hon drog hem från krogen. Hon tvekade inte en sekund utan behöll barnet. Och nu har hon träffat en till kille som hon vill ha, men som inte vill ha henne tillbaka. Det hon nu har gjort är vedervärdigt, hon har med flit inte intagit sina p-piller (utan att säga något), och nu i dagarna misstänker vi att hon blivit gravid med denna kille...allt för att "skrämma" honom och "få" honom. Hon tänker förhoppningsvis inte behålla barnet, men vem vet...

Har ett till exempel på ett engångsligg jag drog hem där kondomen sprack, och jag erbjöd mig o köpa ett "efterdagenpiller", men hon vägrade ta emot det...vet än inte idag om hon är gravid. En annan tjej slet av mig kondomen mitt under akten för att jag skulle "spruta i henne". En tredje tjej tyckte jag skulle spruta i henne trots att hon inte skyddade sig, samt att hon struntade totalt i om vi skyddade oss överhuvudtaget (hon är 32). Och detta trots att vi bara var kk...

Vad tänker tjejer med egentligen? Är alla tjejer så här? Är detta ett vanligt fenomen att tjejer totalt skiter i vad killen känner för att skaffa barn? Att de till och med är beredd o luras med killen för att bli gravida? Om så är fallet tänker jag fan gå i celibat...och jag tycker det ska till en lagändring när det gäller abort.

Diskutera

mini
2009-02-27, 11:29
Nej, alla tjejer är inte så, men det vet du ju. Jag funderar mer på vad du har för umgänge. Du kanske inte ska ligga med första bästa?

Vad för lagändring kring abort tänker du dig?

Snobbe
2009-02-27, 11:52
Lag ändring så att farsan kan bestämma om hon ska behöva göra abort eller inte? Eller fattar inte riktigt vad du vill ha ändrat men verkar som en väldigt dålig idé. Enda du kan göra vilket du också imo borde göra är att kanske lära känna tjejerna lite mer så du fattar om dom är galna?;) Och du skriver ju själv om enstaka händelser så då vet du också att det inte är alla tjejer.

gibb
2009-02-27, 12:20
Celibat låter överdrivet, du kan väl bli lite mindre promiskuös bara.

Juliette
2009-02-27, 12:28
nej, alla tjejer är inte så, men det vet du ju. Jag funderar mer på vad du har för umgänge. Du kanske inte ska ligga med första bästa?


+1

spoonchest
2009-02-27, 12:29
Det är en risk man får ta vid alla samlag. Graviditet alltså. Ett tips kan ju vara att knipsa sig, så man kan ligga runt utan att bli "spermjacked".

Kotten
2009-02-27, 12:36
Vill du inte ha barn så sätt på dig ett gummi,att hon skulle ha blivit gravid för att gummit kanske sprack tror jag inte ett skit på,det skulle du ju ha både sett och kännt isofall. Blir en tjej gravid för att man inte har skyddat sig så får man väl stå sitt kast ?:).

olwe
2009-02-27, 12:38
Sneaky bastards. Ondskefullt beteende helt klart.

aelgen
2009-02-27, 12:40
Det är la bara för dig att Vasektomera dig (stava..)?
Sen är det bara att panga på så det står härliga till utan samvetskval!

Men du bör nog se över din KK krets då de verkar alla sukta efter din honung lite väl mycket...

Tricce
2009-02-27, 12:40
Dags att installera msn igen, jag missar många storys märker jag :D

JJ
2009-02-27, 12:41
Ärligt talat, vart fan raggar du någonstans?

Herr Oberst
2009-02-27, 12:42
Har en kompis som också råkat ut för en piller-skojare. Han klarade sig som väl var, värre gick det för killen som doppade där efter honom.

Tjackskadade, lömska, pilska spättor
Lismande luder från *.......*

Xealswe
2009-02-27, 12:42
Det är så här, har precis träffat en tjej för 3månader sen och hon blev på smällen första veckan trots att vi hade skyddat oss (kondomen kanske sprack lite?). Som "tur var" gjorde hon abort efter mycket tvekande från hennes sida.

Hon är bara ~22år gammal och har redan en 1årig son med en annan pappa, som hon mot hans vilja behöll. Vi var/är bara kk men ändå känner jag någonstans att hon ett tag verkligen funderade på att behålla det trots att det var en ren olycka, och trots att hon vet vad jag tycker om att skaffa barn vid den här åldern (jag är 26år)...

Hennes tjejkompis verkar ha en ännu mer "galen inställning" till det hela, hennes barn är också i 1års ålder och den pappan var något ligg hon drog hem från krogen. Hon tvekade inte en sekund utan behöll barnet. Och nu har hon träffat en till kille som hon vill ha, men som inte vill ha henne tillbaka. Det hon nu har gjort är vedervärdigt, hon har med flit inte intagit sina p-piller (utan att säga något), och nu i dagarna misstänker vi att hon blivit gravid med denna kille...allt för att "skrämma" honom och "få" honom. Hon tänker förhoppningsvis inte behålla barnet, men vem vet...

Har ett till exempel på ett engångsligg jag drog hem där kondomen sprack, och jag erbjöd mig o köpa ett "efterdagenpiller", men hon vägrade ta emot det...vet än inte idag om hon är gravid. En annan tjej slet av mig kondomen mitt under akten för att jag skulle "spruta i henne". En tredje tjej tyckte jag skulle spruta i henne trots att hon inte skyddade sig, samt att hon struntade totalt i om vi skyddade oss överhuvudtaget (hon är 32). Och detta trots att vi bara var kk...

Vad tänker tjejer med egentligen? Är alla tjejer så här? Är detta ett vanligt fenomen att tjejer totalt skiter i vad killen känner för att skaffa barn? Att de till och med är beredd o luras med killen för att bli gravida? Om så är fallet tänker jag fan gå i celibat...och jag tycker det ska till en lagändring när det gäller abort.

Diskutera

Det är ingen hemlighet heller att 50% av tjejerna som du tar med på one night stands _inte_ gör detta av en unik anledning för att du på något sätt är the man. Chansen är 99% att de säkerligen gör detta regelbundet ( av flera olika destruktiva anledningar ) oavsett om en kille vill tro motsatsen.

Sedan förstår du väl vad som är problemet själv? Följer en tjej med dig hem bara sådär och du inte vet hur hon fungerar kan du ju förvänta dig det mesta, ofta i betydligt större utsträckning med sådana.
Ligg med tjejer du känner och litar på istället så löser det sig

C.E.J.
2009-02-27, 13:13
Är man 26 kanske man inte vill knipsa sig. Däremot kan man ju göra det till en regel att undvika all kontakt med t.ex. 22-åriga tjejer som har unge, och dylikt slödder.

hultman
2009-02-27, 13:17
Fan raggar du på för jävla takras?

1911
2009-02-27, 13:20
Haha fy fan. Låter vidrigt. Jag är 20 och har inte råkat ut för något liknande men en tjejpolare född samma år brukar insuinera att vi "hade fått så fina barn ihop".

Då gäller det att hålla sig på sin sida av ån... :D

Granatgiraffen
2009-02-27, 13:34
Du får sluta återanvända samma kondom tills den spricker?

Mysella
2009-02-27, 13:55
Men seriöst. För det första är du 26 år, inte 16 (vilket kanske hade gjort ditt beteende mer förståeligt). Det är ingen dödskatastrof att få barn när man är 26 år. Det är inte en sjukdom, och du slipper dessutom graviditeten.

"Hennes tjejkompis verkar ha en ännu mer "galen inställning" till det hela, hennes barn är också i 1års ålder och den pappan var något ligg hon drog hem från krogen. Hon tvekade inte en sekund utan behöll barnet. Och nu har hon träffat en till kille som hon vill ha, men som inte vill ha henne tillbaka. Det hon nu har gjort är vedervärdigt, hon har med flit inte intagit sina p-piller (utan att säga något), och nu i dagarna misstänker vi att hon blivit gravid med denna kille...allt för att "skrämma" honom och "få" honom. Hon tänker förhoppningsvis inte behålla barnet, men vem vet..."

Detta förstår inte jag riktigt. Om han inte ville ha henne, hur i helvete blev hon gravid? Och vet inte den här killen, eller för den delen killen som följde med henne hem från krogen, att det kan komma bebisar om man stoppar snoppen i snippan?

Om man inte vill ha barn så finns det ett skitenkelt sätt att undvika det, genom att inte ligga med allt och alla, eller genom att inte hooka med brudar som verkar uppenbart galna. Du är ju för fan vuxen, ta lite ansvar och visa lite omdöme så ska du se att det kanske ordnar sig för dig med här i livet.

bulldozer
2009-02-27, 13:59
Är man 26 kanske man inte vill knipsa sig. Däremot kan man ju göra det till en regel att undvika all kontakt med t.ex. 22-åriga tjejer som har unge, och dylikt slödder.

Att jag hade barn när jag var 22 innebär då att jag var slödder? :D

Håller dock med om att man kanske ska tänka sig för både en och två ggr om
man är kille och vill doppa, skulle själv inte lita på en främling som säger att
han minsann knipsat sig (inte för att jag har det problemet). Kanske dubbla
kondomer? Kondom är inte dumt att ha på om man ligger runt en del, det mer
än barn som kan bli följden av osyddat sex.. :krampus

Angående din fråga så är det så att det ytterst är tjejens beslut vad som ska
ske med hennes kropp, sen kan man ju säga vad man vill om det men så är det.
Skumma människor finns det gott om, sen kan man ju sålla bort dem från sin
umgängeskrets om man vill låta bli att hänga med dem (och låta bli att ha sex med dem).

Thewind
2009-02-27, 14:13
Jag får rysningar av den här tråden.

Tryman
2009-02-27, 14:14
Men seriöst. För det första är du 26 år, inte 16 (vilket kanske hade gjort ditt beteende mer förståeligt). Det är ingen dödskatastrof att få barn när man är 26 år. Det är inte en sjukdom, och du slipper dessutom graviditeten.

"Hennes tjejkompis verkar ha en ännu mer "galen inställning" till det hela, hennes barn är också i 1års ålder och den pappan var något ligg hon drog hem från krogen. Hon tvekade inte en sekund utan behöll barnet. Och nu har hon träffat en till kille som hon vill ha, men som inte vill ha henne tillbaka. Det hon nu har gjort är vedervärdigt, hon har med flit inte intagit sina p-piller (utan att säga något), och nu i dagarna misstänker vi att hon blivit gravid med denna kille...allt för att "skrämma" honom och "få" honom. Hon tänker förhoppningsvis inte behålla barnet, men vem vet..."

Detta förstår inte jag riktigt. Om han inte ville ha henne, hur i helvete blev hon gravid? Och vet inte den här killen, eller för den delen killen som följde med henne hem från krogen, att det kan komma bebisar om man stoppar snoppen i snippan?

Om man inte vill ha barn så finns det ett skitenkelt sätt att undvika det, genom att inte ligga med allt och alla, eller genom att inte hooka med brudar som verkar uppenbart galna. Du är ju för fan vuxen, ta lite ansvar och visa lite omdöme så ska du se att det kanske ordnar sig för dig med här i livet.


Ta och lugna ner dig lite. Personligen tycker jag att skaffa barn är ett beslut som båda ska vara med och bestämma om (alltså innan sänghalmen).

Om hon nu sagt att hon går på piller men inte gör det är det vidrigt gjort, hade han fått veta "spelreglerna" så kanske han aldrig hade stoppat in snoppen i snippan. Dock vet vi inte om hon gjort det i det här fallet.

Om hon bara försöker få tillbaka honom genom att bli gravid tycker jag det är vidrigt egoistiskt gentemot det blivande barnet.

dared
2009-02-27, 14:29
Jag får rysningar av den här tråden.

Ett stort +1

coxie
2009-02-27, 14:32
Det finns en anledning till varför de flesta föredrar att stoppa den i tvåan.

Förövrigt längtar jag till den dagen det kommer p-piller för män.

Muskelbyggaren
2009-02-27, 14:59
Det här med att ljuga om p-piller måste jag ju säga är ett problem. Om man inte vill ha barn är konsekvenserna av att få det mot sin vilja rent fruktansvärda. Det överstiger ju all form av ekonomiskt svindleri, förnedring och känslomässiga trauman.

Borde man inte kunna lagstadga detta på något vis? T.ex. ett kontrakt där kvinnan intygar sitt p-pillerbruk och att om det blir barn ändå förbinder sig kvinnan att antingen göra abort eller stå som ensam vårdnadshavare. Så tillvida att inga medicinska komplikationer föreligger en abort, isf. är det klart att kontraktet inte gäller. Det svåra är att göra en sådan lag som i praktiken inte straffar ut kvinnor till ensamstående mammor.

Kischen
2009-02-27, 15:00
jag träffade en tjej från norge ett tag, uppskattningsvis 10 dagar under en längre tid. Hon sa att hon hade en säker period men jag insisterade på att hon ialf den gången skulle ta dagen efter-piller (skyddade mig dom andra gångerna)

Givetvis så "missade" hon köpa det och hörde inte av sig på 3 månader. Fick sen ett samtal ifrån henne om att hon gjort abort.. Tappade kontakten med henne där. Ett år senare mailade hon och grät ut om att hon kunde haft ett barn nu och att hon ville att jag skulle må lika illa som henne över att det inte blev så?
Jag gillade henne men vafan var det för stolpskott?

En annan tjej jag träffade ville att jag skulle komma i henne, för hennes x brukade göra det och dom blev inte med barn. Skulle hon bli det så skulle hon ha det bekräftat att hon kunde och då kunde hon göra abort.

Kanske träffat samma tjejer som TS?

capture
2009-02-27, 15:01
Tror jag läste att det redan finns dock var det några biverkningar som minskad sexlust eller hur det nu var.

Edit: p-pillar för män alltså

CrazyJoeDavola
2009-02-27, 15:05
Kom att tänka på denna *cry* :laugh:

UQn7Wq8J4hg

Samir Troudi
2009-02-27, 15:06
Kanske dubbla
kondomer?


Måste fan säga detta så ingen jävel får för sig att använda dubbla kondomer.
ANVÄND FÖR FAEN INTE DUBBLA KONDOMER. Friktionen ökar drastiskt rsken för att de ska pajja. Använder ni glidmedel med kondom så använd vattenbaserat eller silikonbaserat. Allt annat kan få kondomjäveln att smälta/fräta sönder typ.

Mental
2009-02-27, 15:12
Bilexempel är väl omtyckta, så vi kör på det.

Att ha sex innebär nästan alltid en risk att göra sin partner gravid (Jag beskriver ur ett manligt heterosexuellt perspektiv). Även med kondom och P-piller finns det en möjlighet att hon blir gravid. Det får man ta i beräkning innan man väljer att genomföra ett vaginalt samlag. På samma sätt finns alltid risken för att man skall vara med i en trafikolycka, även om man väljer bra vägar, kör försiktigt osv så kommer risken aldrig ned på 0 (även om vägverket med sin nollvission gärna tror det)

Nu är både sex och bilkörning något som många ändå vill ägna sig åt, även om avhållsamhet ÄR säkrare, så får man anse att risken är värd att ta.

På samma sätt som att valet av bil och ens personliga körstil samt hur mycket "vägtid" man har per år är faktorer som påverkar risken för olycka. Så gäller samma regler för samlag ;)

sundvall
2009-02-27, 15:22
Jag måste bara flika in här. Seriöst, jag har varit med om samma jävla sak, senast var det en tjej för några veckor sedan. Hon hade berättat för mig innan att hon gick på P-piller, även under akten strax innan jag skulle komma klargjorde jag att hon gick på pillret genom att fråga, hon sa att hon självklart gick på pillret men ville absolut att jag skulle komma i henne. Well, said and done. När vi sedan ligger och snackar efteråt kläcker hon ur sig att hon minsann "är väldigt slarvig med dom dock", jag blir fly förbannad och kastar ut henne. 2 dagar efter är hon inte sen med att berätta att hon inte hade tagit pillret på flera dagar innan vi hade sex, någon vecka efteråt säger hon även att hon har börjat mått dåligt lite då och då och ska gå och testa sig för graviditet. Det kändes nästan som att hon ville ha ut någon slags reaktion från mig så jag var helt lugn, det visade sig hur som helst - tack och lov - att hon inte var gravid.

Detta är _inte_ några unika fall TS, jag vet många många som har liknande historier, och ja som sagt - även jag.

Det saknar logik över huvud taget så jag fattar inte riktigt vad som försigår i kvinnors huvuden ibland, jag har funderat på om det kan ha biologiska/evolutionära förklaringar, ska forska vidare i det.

C.E.J.
2009-02-27, 15:30
Ett år senare mailade hon och grät ut om att hon kunde haft ett barn nu och att hon ville att jag skulle må lika illa som henne över att det inte blev så?

Det här är ju helt klart en av läskigare bitarna, eftersom det kan ge problem i förhållanden också - nämligen att abort är en så jävla stor grej för tjejer, som framkallar depression och massa annan skit.

D Andersson
2009-02-27, 15:30
Hennes tjejkompis verkar ha en ännu mer "galen inställning" till det hela, hennes barn är också i 1års ålder och den pappan var något ligg hon drog hem från krogen. Hon tvekade inte en sekund utan behöll barnet. Och nu har hon träffat en till kille som hon vill ha, men som inte vill ha henne tillbaka. Det hon nu har gjort är vedervärdigt, hon har med flit inte intagit sina p-piller (utan att säga något), och nu i dagarna misstänker vi att hon blivit gravid med denna kille...allt för att "skrämma" honom och "få" honom. Hon tänker förhoppningsvis inte behålla barnet, men vem vet...


Frågan har redan ställts, hur kan det finnas risk för att hon är med barn om killen "inte vill ha henne tillbaka"?

Det här går att lösa genom att vänta mer än en minut med att sätta på tjejer man träffar, att vänta några veckor-en månad är ett tips.

Befinner vi oss på apstadiet eller vad är det frågan om?

Kischen
2009-02-27, 15:41
Det här är ju helt klart en av läskigare bitarna, eftersom det kan ge problem i förhållanden också - nämligen att abort är en så jävla stor grej för tjejer, som framkallar depression och massa annan skit.

Sant som du säger och personen i fråga var nog inte den mest stabila innan.
Hon har inte en enda vettig bild på facebook utan samtliga 300+ är fyllebilder. Knappast en person jag vill ha barn med *grr*

Mental
2009-02-27, 15:43
Wohoo, mera bilexempel
Att köra oskyddat med en tjej man inte känner väl och litar på är lite som att ge sig ut på vägarna en februarinatt i en gammal Renault, med 2 promille, slitna sommardäck och brådis.

Det kan ju gå bra, men personligen tycker jag det framstår som en smula korkat ;)

Drfg
2009-02-27, 16:02
Frågan har redan ställts, hur kan det finnas risk för att hon är med barn om killen "inte vill ha henne tillbaka"?

Bara för man vill ligga behöver det inte betyda att man vill bli ett par.

Banano
2009-02-27, 16:04
Det här var den by far läskigaste tråd jag läst de senaste 6 månaderna. *cry*

Drfg
2009-02-27, 16:06
det här var den by far läskigaste tråd jag läst de senaste 6 månaderna. *cry*

+100

Griip
2009-02-27, 16:07
Många av det kvinnliga könet är, inte helt överraskande, toppsykon. Så är det bara. Vara försiktig är en grundåtgärd för att rädda sitt egna skinn, vill man doppa ska man se det som en stor risk både för avkommor och könisar. Just därför måste man välja sina fruntimmer med omsorg, även om det bara är för en natt.

Osten80
2009-02-27, 16:10
Sluta läs The game för att kunna ta hem skabben i drivor.

Frost
2009-02-27, 16:27
På samma sätt som att valet av bil och ens personliga körstil samt hur mycket "vägtid" man har per år är faktorer som påverkar risken för olycka. Så gäller samma regler för samlag ;)

:laugh: Sånt här kan göra min dag.
Men som sagt, tråden är läskig...

Kwon
2009-02-27, 16:32
Alla damer/kvinnor i denna tråd verkar (innerst inne) velat ha barn och därför ljugit angående P-Pillrena.

Är detta ngn trend a la 2000+?

På 90-talet så ville ingen ha barn och alla var flitiga/re med säkerheten.

Vilka dåliga metoder vissa tjejer använder för att "få" någon isf?

Att använda ett barn för att få någon (Boris kompis kompis) bäddar ju inte för ett stimulerande förhållande mellan dom (tvång) och känns inte som det skulle vara länge.

Oskyddat med någon man inte känner speciellt väl är ju enormt riskabelt.

Sköna repliker i tråden förresten.

Innan: SJÄLVKLART går jag på piller!

Efter akten: "Är väldigt slarvig med dom dock..."

DING! Varningsklockar ringa!

petah
2009-02-27, 16:51
knipsa dig, sen om du vill skaffa barn i framtiden får du adoptera. :)

Kappman
2009-02-27, 17:00
Tror inte att kondomen spruckit och du inte märkt det. Det händer typ inte om man inte har rakbladsnaglar. Större sannolikhet att hon ligger runt en del och att det är någon annan som skjutit skarpt rätt upp i råttan.

Guybrush
2009-02-27, 17:37
Nej, alla tjejer är inte så, men det vet du ju. Jag funderar mer på vad du har för umgänge. Du kanske inte ska ligga med första bästa?

Man måste väl ändå få lov att kn---a med en tjej utan att bli lurad. Det spelar ingen roll om det är "första bästa" eller ej. Tjejer som gör såhär är as och inget annat. Ibland önskar man att stupstocken återinfördes.

Yes
2009-02-27, 17:53
Men seriöst. För det första är du 26 år, inte 16 (vilket kanske hade gjort ditt beteende mer förståeligt). Det är ingen dödskatastrof att få barn när man är 26 år. Det är inte en sjukdom, och du slipper dessutom graviditeten.
Jo, det är fan på gränsen till dödskatastrof om det kommer helt oplanerat och med en tjej som lurat en till det.

Du kan väl inte på fullaste allvar försöka släta över sånt beteende med ett "nämen, sååå farlig är det väl ändå inte..."?

joriice
2009-02-27, 18:02
Finns några enkla åtgärder om man är så rädd:

1.Ha inte sex förrens du vet att du kan tänka dig att ha barn med någon
2. Ha skydd
3. Ta inte hem dumma tjejer
4. Sterilisera er.
5. Ta ansvar

sundvall
2009-02-27, 18:03
Jo, det är fan på gränsen till dödskatastrof om det kommer helt oplanerat och med en tjej som lurat en till det.

Du kan väl inte på fullaste allvar försöka släta över sånt beteende med ett "nämen, sååå farlig är det väl ändå inte..."?

Haha, +1

Wao
2009-02-27, 18:14
Men seriöst. För det första är du 26 år, inte 16 (vilket kanske hade gjort ditt beteende mer förståeligt). Det är ingen dödskatastrof att få barn när man är 26 år. Det är inte en sjukdom, och du slipper dessutom graviditeten.

"Hennes tjejkompis verkar ha en ännu mer "galen inställning" till det hela, hennes barn är också i 1års ålder och den pappan var något ligg hon drog hem från krogen. Hon tvekade inte en sekund utan behöll barnet. Och nu har hon träffat en till kille som hon vill ha, men som inte vill ha henne tillbaka. Det hon nu har gjort är vedervärdigt, hon har med flit inte intagit sina p-piller (utan att säga något), och nu i dagarna misstänker vi att hon blivit gravid med denna kille...allt för att "skrämma" honom och "få" honom. Hon tänker förhoppningsvis inte behålla barnet, men vem vet..."

Detta förstår inte jag riktigt. Om han inte ville ha henne, hur i helvete blev hon gravid? Och vet inte den här killen, eller för den delen killen som följde med henne hem från krogen, att det kan komma bebisar om man stoppar snoppen i snippan?

Om man inte vill ha barn så finns det ett skitenkelt sätt att undvika det, genom att inte ligga med allt och alla, eller genom att inte hooka med brudar som verkar uppenbart galna. Du är ju för fan vuxen, ta lite ansvar och visa lite omdöme så ska du se att det kanske ordnar sig för dig med här i livet.


Hmm. Ett par saker.

Att barn är en sjukdom sa han väl aldrig? Han nämnde bara att han inte ville ha något.

Man kan ha sex med personer även fast man inte "vill ha dom"

"Hooka med brudar som verkar uppenbart galna". Det är rätt svårt för dig att avgöra om de är uppenbart galna. De kanske inte alls framstod som sådana.

ceejay
2009-02-27, 18:15
word yes


hur fan kan man ens bete sig som sådana kvinnor?

Tolkia
2009-02-27, 18:41
Nej, alla tjejer är inte så, men det vet du ju. Jag funderar mer på vad du har för umgänge. Du kanske inte ska ligga med första bästa?
+1. Eller +123456789, snarare.

agazza
2009-02-27, 18:47
Dom som vill ha barn så gärna kanske inte ska ligga med första bästa.

aelgen
2009-02-27, 19:12
Förövrigt längtar jag till den dagen det kommer p-piller för män.
+100

Den dagen de kommer tänker jag käka dem som godis. Bort med lösgodiset och in med p-pillren.

Tryman
2009-02-27, 19:21
En del verkar tycka att det är den lurades fel för att personen gick på lögnen.

Känns som om många tjejer här känner sig anklagade av TS. Om ni inte är sådana idioter som TS beskriver, ta inte åt er.

Pepparkakssmurfen
2009-02-27, 19:24
L0L vilka psychobitches det verkar finnas där ute....:Virro

Ni får börja tvångsmata dom med p-piller innan ni knülar *rolleyes*

sundvall
2009-02-27, 19:26
Nej, alla tjejer är inte så, men det vet du ju. Jag funderar mer på vad du har för umgänge. Du kanske inte ska ligga med första bästa?

Vad för lagändring kring abort tänker du dig?

Var någonstans har han skrivit att han ligger med "första bästa" ?

FrkEss
2009-02-27, 19:42
Men borde inte detta lurendrejeri vara ganska ovanligt? Jag tror att de absolut flesta tjejer som vill ha kids vill ha det med någon de tycker om och någon som vill ha barn lika mycket som de själva.

sundvall
2009-02-27, 19:59
Men borde inte detta lurendrejeri vara ganska ovanligt? Jag tror att de absolut flesta tjejer som vill ha kids vill ha det med någon de tycker om och någon som vill ha barn lika mycket som de själva.

Nej, det verkar inte vara speciellt ovanligt. Jag börjar starkt misstänka att det har något slags evolutionärt svar. Letade lite om det på internet och det verkar inte vara ovanligt alls, bland annat hittade jag detta:

"They get freaking horny, their physical / emotional brains are in gear, Mr Logic left town ages ago, and "I can always use the morning-after-pill tomorrow"."

Samt "As for them wanting you to cum inside of them, that is their biology telling them to get pregnant and make babies. We all know how good women are at resisting their urges."

Har hört i princip samma sak från flertalet nu, crazy djungle out there.

Mysella
2009-02-27, 20:02
Jo, det är fan på gränsen till dödskatastrof om det kommer helt oplanerat och med en tjej som lurat en till det.

Du kan väl inte på fullaste allvar försöka släta över sånt beteende med ett "nämen, sååå farlig är det väl ändå inte..."?

Jag slätar absolut inte över det, tycker också sånt beteende är helt sjukt och jävligt elakt. Men jag förundras över vissa människors, både kvinnors och mäns, syn på barn som en slags sjukdom som till varje pris måste bekämpas och undvikas. Alla vet att sex kan leda till barn och man kan inte komma sen som en idiot och inte förstå nånting.

young_george
2009-02-27, 20:04
Jag slätar absolut inte över det, tycker också sånt beteende är helt sjukt och jävligt elakt. Men jag förundras över vissa människors, både kvinnors och mäns, syn på barn som en slags sjukdom som till varje pris måste bekämpas och undvikas. Alla vet att sex kan leda till barn och man kan inte komma sen som en idiot och inte förstå nånting.

Inte direkt konstigt, med tanke på att barn antagligen kommer förändra din framtid mer än vad HIV skulle göra i dagsläget.

Mysella
2009-02-27, 20:06
Nej, det verkar inte vara speciellt ovanligt. Jag börjar starkt misstänka att det har något slags evolutionärt svar. Letade lite om det på internet och det verkar inte vara ovanligt alls, bland annat hittade jag detta:

"They get freaking horny, their physical / emotional brains are in gear, Mr Logic left town ages ago, and "I can always use the morning-after-pill tomorrow"."

Samt "As for them wanting you to cum inside of them, that is their biology telling them to get pregnant and make babies. We all know how good women are at resisting their urges."

Har hört i princip samma sak från flertalet nu, crazy djungle out there.

Jo, för alla vet ju att när män gör ett val så är det för att de är rationella och kapabla att fatta vettiga beslut men när kvinnor gör det så är det deras hormoner/instinkter/whatever... *screwy*

tobbo
2009-02-27, 20:07
Nej, det verkar inte vara speciellt ovanligt. Jag börjar starkt misstänka att det har något slags evolutionärt svar. Letade lite om det på internet och det verkar inte vara ovanligt alls, bland annat hittade jag detta:

"They get freaking horny, their physical / emotional brains are in gear, Mr Logic left town ages ago, and "I can always use the morning-after-pill tomorrow"."

Samt "As for them wanting you to cum inside of them, that is their biology telling them to get pregnant and make babies. We all know how good women are at resisting their urges."

Har hört i princip samma sak från flertalet nu, crazy djungle out there.

Det där kunde du väll ändå lista ut själv, men du kanske bara ville visa det för andra. Tror inte "teoretikerna" kan komma på några fler logiska svar på varför de gör så.

Tolkia
2009-02-27, 20:07
Känns som om många tjejer här känner sig anklagade av TS. Om ni inte är sådana idioter som TS beskriver, ta inte åt er.
Det som stör mig är inte att trådskaparen stör sig på märkligt beteende hos partners (även om man måste säga att det inte bör ha kommit som en blixt från klar himmel, med tanke på bakgrundshistorien). Det som stör mig är generaliseringen (och konsekvensdragningen att man borde ändra abortlagstiftningen så att mannen skulle ha rätt att tvinga kvinnan till abort, eller till att behålla barnet, som i förlängningen blir väldigt komplicerad, särskilt med tanke på vad vi säger om andra länder/kulturer där sådant redan tillämpas).

sundvall
2009-02-27, 20:10
Det där kunde du väll ändå lista ut själv, men du kanske bara ville visa det för andra. Tror inte "teoretikerna" kan komma på några fler logiska svar på varför de gör så.

Kan minnas jag sett liknande svar på sånna här frågor förut, samt att det skrivs en del om det i diverse evolutionär psykologi. Jag säger inte att det nödvändigtvis är så, men det är helt klart en teori som skulle kunna stämma i många fall. Eller är det helt enkelt så att många kvinnor medvetet vill "jävlas" med en genom att föda ens barn menar du? Haha.

Scratch89
2009-02-27, 20:15
Nu har jag inte läst hela tråden, men kondom med främmande människor är väl ett obligatoriskt moment? Att, dessutom, fråga om hon använder piller/stav är inte att överdriva direkt. Sedan kan man väl alltid dra ut innan, trots alla säkerheter?

Semiramis
2009-02-27, 20:19
Skulle aldrig falla mig in att "lita på" en tillfällig partner som sade sig äta P-piller om nu karlar gjorde det. Inte för att jag tror att män är allmänt opålitliga utan helt enkelt för att konsekvenserna är alldeles för allvarliga om det inte skulle vara sant. Därmed inte sagt att det är på något sätt OK att ljuga om en sådan sak men det är föga tröst om man hamnar i den situationen.

Tryman
2009-02-27, 21:07
Det som stör mig är inte att trådskaparen stör sig på märkligt beteende hos partners (även om man måste säga att det inte bör ha kommit som en blixt från klar himmel, med tanke på bakgrundshistorien). Det som stör mig är generaliseringen (och konsekvensdragningen att man borde ändra abortlagstiftningen så att mannen skulle ha rätt att tvinga kvinnan till abort, eller till att behålla barnet, som i förlängningen blir väldigt komplicerad, särskilt med tanke på vad vi säger om andra länder/kulturer där sådant redan tillämpas).

Det var därför jag skrev mågna. Håller med dig om abortlagstiftningen.

Problemet är nog att folk tar för lättvindigt på att skaffa barn. Det är ett viktigt ansvar att vara förälder och borde skaffas med båda parters samtycke.

L-Sami
2009-02-27, 21:10
Alla vill ha barn med dig, du utstrålar faderskap :D Om du inte gillar det så kanske det är dags att byta till andra typer av tjejer.

Ekman_
2009-02-27, 21:13
Sluta ha sex så är det winwin

ante
2009-02-27, 21:23
Man ska bara ha sex med tjejer man kan tänka sig att ha barn med! Det löser det flesta problem :)

MrBoris
2009-02-27, 22:26
Oj många inlägg, orkar inte svara på alla påhopp, svar nej jag ligger inte bara med idioter (dessutom inte så lätt att veta i förväg)

Quotar lite i olika ordning:

Var någonstans har han skrivit att han ligger med "första bästa" ?
precis, ingenstans

Det som stör mig är generaliseringen (och konsekvensdragningen att man borde ändra abortlagstiftningen så att mannen skulle ha rätt att tvinga kvinnan till abort, eller till att behålla barnet, som i förlängningen blir väldigt komplicerad, särskilt med tanke på vad vi säger om andra länder/kulturer där sådant redan tillämpas).

Sådan farlig generalisering gjorde jag väl inte:

Är detta ett vanligt fenomen att tjejer totalt skiter i vad killen känner för att skaffa barn? Att de till och med är beredd o luras med killen för att bli gravida?


Jag är ledsen om jag tog i lite angående abortlagstiftning, men det jag menar är att jag tycker att kvinnor kanske har lite väl mycket makt när det gäller abort. Det är väl lika mycket mina spermier (mitt barn) som hennes kropp? Och om det rent av är en olycka/lurendrejeri så tycker jag det är fruktansvärt att ens liv (barnets liv) ska förstöras för all framtid för att kvinnan fått för sig att hon minsann inte ska göra abort. Men visst det kan vara lite väl drastiskt att låta mannen bestämma, men lagen kanske inte måste vara svart o vit?

Jag vill ju kunna välja själv med vilken kvinna jag skaffar barn, jag vill dessutom att mitt barn ska få den trygghet och kärlek som h*n kan få. Jag är
helt enkelt inte redo ännu och skyddar mig för fullt...

Det här med att ljuga om p-piller måste jag ju säga är ett problem. Om man inte vill ha barn är konsekvenserna av att få det mot sin vilja rent fruktansvärda. Det överstiger ju all form av ekonomiskt svindleri, förnedring och känslomässiga trauman.

Borde man inte kunna lagstadga detta på något vis? T.ex. ett kontrakt där kvinnan intygar sitt p-pillerbruk och att om det blir barn ändå förbinder sig kvinnan att antingen göra abort eller stå som ensam vårdnadshavare. Så tillvida att inga medicinska komplikationer föreligger en abort, isf. är det klart att kontraktet inte gäller. Det svåra är att göra en sådan lag som i praktiken inte straffar ut kvinnor till ensamstående mammor.
+1


Detta förstår inte jag riktigt. Om han inte ville ha henne, hur i helvete blev hon gravid? Och vet inte den här killen, eller för den delen killen som följde med henne hem från krogen, att det kan komma bebisar om man stoppar snoppen i snippan?


Detta var alltså hennes älskare, och dessutom intalade hon honom hela tiden att hon använde p-piller. När han sedan ville göra slut/avsluta det hela slutade hon äta p-piller o de hade väl sex någon gång till igen, och nu hoppas hon eventuellt få tillbaka honom pga graviditeten *gah!*


Om hon nu sagt att hon går på piller men inte gör det är det vidrigt gjort, hade han fått veta "spelreglerna" så kanske han aldrig hade stoppat in snoppen i snippan. Dock vet vi inte om hon gjort det i det här fallet.

Om hon bara försöker få tillbaka honom genom att bli gravid tycker jag det är vidrigt egoistiskt gentemot det blivande barnet.
+1


Om man inte vill ha barn så finns det ett skitenkelt sätt att undvika det, genom att inte ligga med allt och alla, eller genom att inte hooka med brudar som verkar uppenbart galna. Du är ju för fan vuxen, ta lite ansvar och visa lite omdöme så ska du se att det kanske ordnar sig för dig med här i livet


Vart någonstans skriver jag att jag ligger med allt o alla? Dessutom är det inte lätt att veta vilka brudar som är galna, det brukar inte visa sig sådär hur som helst. Kanske haft lite otur med psykos helt enkelt...

jag träffade en tjej från norge ett tag, uppskattningsvis 10 dagar under en längre tid. Hon sa att hon hade en säker period men jag insisterade på att hon ialf den gången skulle ta dagen efter-piller (skyddade mig dom andra gångerna)

Givetvis så "missade" hon köpa det och hörde inte av sig på 3 månader. Fick sen ett samtal ifrån henne om att hon gjort abort.. Tappade kontakten med henne där. Ett år senare mailade hon och grät ut om att hon kunde haft ett barn nu och att hon ville att jag skulle må lika illa som henne över att det inte blev så?
Jag gillade henne men vafan var det för stolpskott?

En annan tjej jag träffade ville att jag skulle komma i henne, för hennes x brukade göra det och dom blev inte med barn. Skulle hon bli det så skulle hon ha det bekräftat att hon kunde och då kunde hon göra abort.

Kanske träffat samma tjejer som TS?

Kanske det :cryout:

Jag måste bara flika in här. Seriöst, jag har varit med om samma jävla sak, senast var det en tjej för några veckor sedan. Hon hade berättat för mig innan att hon gick på P-piller, även under akten strax innan jag skulle komma klargjorde jag att hon gick på pillret genom att fråga, hon sa att hon självklart gick på pillret men ville absolut att jag skulle komma i henne. Well, said and done. När vi sedan ligger och snackar efteråt kläcker hon ur sig att hon minsann "är väldigt slarvig med dom dock", jag blir fly förbannad och kastar ut henne. 2 dagar efter är hon inte sen med att berätta att hon inte hade tagit pillret på flera dagar innan vi hade sex, någon vecka efteråt säger hon även att hon har börjat mått dåligt lite då och då och ska gå och testa sig för graviditet. Det kändes nästan som att hon ville ha ut någon slags reaktion från mig så jag var helt lugn, det visade sig hur som helst - tack och lov - att hon inte var gravid.

Detta är _inte_ några unika fall TS, jag vet många många som har liknande historier, och ja som sagt - även jag.

Det saknar logik över huvud taget så jag fattar inte riktigt vad som försigår i kvinnors huvuden ibland, jag har funderat på om det kan ha biologiska/evolutionära förklaringar, ska forska vidare i det.

gör det och återkom gärna i tråden :)

Det här är ju helt klart en av läskigare bitarna, eftersom det kan ge problem i förhållanden också - nämligen att abort är en så jävla stor grej för tjejer, som framkallar depression och massa annan skit.

mm det är big deal för kvinnor har man verkligen märkt, även om en annan också tog det väldigt hårt...

Bara för man vill ligga behöver det inte betyda att man vill bli ett par.

+1000...

Alla damer/kvinnor i denna tråd verkar (innerst inne) velat ha barn och därför ljugit angående P-Pillrena.

Är detta ngn trend a la 2000+?

På 90-talet så ville ingen ha barn och alla var flitiga/re med säkerheten.

Vilka dåliga metoder vissa tjejer använder för att "få" någon isf?

Att använda ett barn för att få någon (Boris kompis kompis) bäddar ju inte för ett stimulerande förhållande mellan dom (tvång) och känns inte som det skulle vara länge.



+1 kwon

Man måste väl ändå få lov att kn---a med en tjej utan att bli lurad. Det spelar ingen roll om det är "första bästa" eller ej. Tjejer som gör såhär är as och inget annat. Ibland önskar man att stupstocken återinfördes.

+1... även om stupstocken var o ta i ;)

Jo, det är fan på gränsen till dödskatastrof om det kommer helt oplanerat och med en tjej som lurat en till det.


+1

En del verkar tycka att det är den lurades fel för att personen gick på lögnen.

Känns som om många tjejer här känner sig anklagade av TS. Om ni inte är sådana idioter som TS beskriver, ta inte åt er.

+1

MrBoris
2009-02-27, 22:43
Dags att installera msn igen, jag missar många storys märker jag :D

bra o ha någon o tala ut med om sina problem :) så installera gärna msn igen

skaparn
2009-02-27, 23:11
Det som stör mig är inte att trådskaparen stör sig på märkligt beteende hos partners (även om man måste säga att det inte bör ha kommit som en blixt från klar himmel, med tanke på bakgrundshistorien). Det som stör mig är generaliseringen (och konsekvensdragningen att man borde ändra abortlagstiftningen så att mannen skulle ha rätt att tvinga kvinnan till abort, eller till att behålla barnet, som i förlängningen blir väldigt komplicerad, särskilt med tanke på vad vi säger om andra länder/kulturer där sådant redan tillämpas).

Jag tycker faktiskt, med risk för att låta som en kristdemokrat, att det är mycket besynnerligt hur abort ses som ett preventivmedel bland alla andra. Vad hände med att det faktiskt är ett barn som man framavlat? Trådskaparen framställer det som något väldigt knasigt att en person kan känna tvivel inför en graviditets avslutande.

Nu vill jag inte inskränka rätten till abort, men ju fler exempel jag får på hur vissa förhåller sig till abort desto mer fylls jag av vämjelse. Eller så är jag bara lite blödig såhär på kvällskvisten.

MrBoris
2009-02-27, 23:15
Jag tycker faktiskt, med risk för att låta som en kristdemokrat, att det är mycket besynnerligt hur abort ses som ett preventivmedel bland alla andra. Vad hände med att det faktiskt är ett barn som man framavlat? Trådskaparen framställer det som något väldigt knasigt att en person kan känna tvivel inför en graviditets avslutande.

Nu vill jag inte inskränka rätten till abort, men ju fler exempel jag får på hur vissa förhåller sig till abort desto mer fylls jag av vämjelse. Eller så är jag bara lite blödig såhär på kvällskvisten.

Våldtäkt, med mera, där oönskad graviditet sker, fortfarande samma syn på abort? Vad är skillnaden egentligen? Det skulle till o med kännas som att man hade blivit våldtagen av kvinnan om denne bestämde sig för att behålla barnet efter en olycka/lurendrejeri...

Tolkia
2009-02-27, 23:15
Skaparn: Varsågod och vämjs, om det passar herrn. Det verkar dock en smula illa valt att vämjas över mig, då jag inte kan komma på mig att någonsin ha argumenterat för abort som ett preventivmedel. Att vara för legal abort (mycket p.g.a. att jag uppfattar de negativa konsekvenserna av ett förbud som större än de negativa konsekvenserna av legalisering) är inte detsamma som att tycka att abort är att likställa med kondomanvändning.

skaparn
2009-02-27, 23:19
Skaparn: Varsågod och vämjs, om det passar herrn. Det verkar dock en smula illa valt att vämjas över mig, då jag inte kan komma på mig att någonsin ha argumenterat för abort som ett preventivmedel. Att vara för legal abort (mycket p.g.a. att jag uppfattar de negativa konsekvenserna av ett förbud som större än de negativa konsekvenserna av legalisering) är inte detsamma som att tycka att abort är att likställa med kondomanvändning.

Det var inte ett inlägg riktat till dig, utan att jag valde att ta med ditt citat var mest för att jag kom att tänka på detta när jag läste ditt inlägg.

Ehh, Quote är närmare än Post Reply, typ.

skaparn
2009-02-27, 23:21
Våldtäkt, med mera, där oönskad graviditet sker, fortfarande samma syn på abort? Vad är skillnaden egentligen? Det skulle till o med kännas som att man hade blivit våldtagen av kvinnan om denne bestämde sig för att behålla barnet efter en olycka/lurendrejeri...

Snälla nån. Säg inte att du verkligen förstod så lite av mitt inlägg att du betraktar det där tramset som ett relevant svar.

Doctor Snuggles
2009-02-27, 23:32
+1. Eller +123456789, snarare.

Så om man blir misshandlad ute på gatan och får men för livet för att man började prata med någon så ska man skylla sig själv och röra sig i bättre kretsar?
Extremare exempel, men samma logik.

MrBoris
2009-02-27, 23:35
Trådskaparen framställer det som något väldigt knasigt att en person kan känna tvivel inför en graviditets avslutande.


Snälla nån. Säg inte att du verkligen förstod så lite av mitt inlägg att du betraktar det där tramset som ett relevant svar.


haha, jag är nog lite trött, jag förstår givetvis varför kvinnorna tvivlar till att ta bort "barnet" och varför abort är en sån stor grej...men jag tycker även det är alldeles för många tjejer som inte tänker på konsekvenserna av att FÖDA ett oönskat barn...

Hur blir barnets uppväxt utan en fader ? Hur känns det för barnet att veta att man från början var oönskad? Vad är det egentligen för moder till barnet, som gör på detta viset? Kommer barnet få en trygg ekonomisk och bra uppväxt samt uppfostran? Hur mår dessutom fadern i resten av sitt liv, som egentligen vill ta hand om sitt egna barn, men som känner sig "lurad" och aldrig kan acceptera det som hänt, osv..

skaparn
2009-02-27, 23:42
haha, jag är nog lite trött, jag förstår givetvis varför kvinnorna tvivlar till att ta bort "barnet" och varför abort är en sån stor grej...men jag tycker även det är alldeles för många tjejer som inte tänker på konsekvenserna av att FÖDA ett oönskat barn...

Hur blir barnets uppväxt utan en fader ? Hur känns det för barnet att veta att man från början var oönskad? Vad är det egentligen för moder till barnet, som gör på detta viset? Kommer barnet få en trygg ekonomisk och bra uppväxt samt uppfostran? Hur mår dessutom fadern i resten av sitt liv, som egentligen vill ta hand om sitt egna barn, men som känner sig "lurad" och aldrig kan acceptera det som hänt, osv..

Ja, sådana resonemang har jag full förståelse för och tillstår att det kan vara sådant som motiverar en abort. Jag ville nog mer med mitt inlägg försöka slå ett slag för respekten av det faktum att det ändå är ett påbörjat liv vi talar om.

MrBoris
2009-02-27, 23:45
Ja, sådana resonemang har jag full förståelse för och tillstår att det kan vara sådant som motiverar en abort. Jag ville nog mer med mitt inlägg försöka slå ett slag för respekten av det faktum att det ändå är ett påbörjat liv vi talar om.

absolut... det var faktiskt inte kul för mig heller när mitt kk gjorde abort... rätt hemskt att veta att min son/dotter bragdes sitt liv...tror aldrig jag kommer komma över det, men det var ett nödvändigt ont

AFanatic
2009-02-28, 00:40
Jo, för alla vet ju att när män gör ett val så är det för att de är rationella och kapabla att fatta vettiga beslut men när kvinnor gör det så är det deras hormoner/instinkter/whatever... *screwy*

Vänta nu, nu har jag missat något. Jag hade för mig att det var männen som styrdes av instinkter och hormoner...

Tillbaka till det riktiga ämnet. Det verkar vara vilsna tjejer som agerar sådär, som har beskrivits tidigare i tråden. Ingen sund tjej skaffar barn på de premisser som har beskrivits. Jag skulle tippa på att det inte alls handlar om att skaffa barn för de här tjejerna, utan att det handlar om deras eget ego och hur de mår. Det är ju inte första gången mänskligheten trycks i orden att man endast kan bli fullständigt lycklig när man hänger sig åt någon annan, i det här fallet sitt eget barn. Det är ju trots allt en av de största sakerna som kan hända i en människas liv. Det vore ju inte helt otänkbart att tjejen i någon form av illusion tror att hennes problem - vilka dem nu är - kommer att lösas om hon kan fokusera på något annat förutom sig själv.

En annan sak som är lustig är hur man kan lita på någon man inte känner och är man naiv får man stå sitt kast. (Det rättfärdigar dock inte att tjejen ljuger om användandet av p-piller. [Detta trodde jag inte behövde sägas men hade jag inte sagt ngt, hade ni säkerligen varit som illrar.])

Med en del personers teorier skulle det innebära att er mamma, mormor, farmor och till och med syster skulle agera på liknande sätt när de skaffade/skaffar barn, om det nu gällde kvinnor generellt. Känns det fortfarande som en vettig förklaring? :thumbup:

Griip
2009-02-28, 01:24
Det verkar vara vilsna tjejer som agerar sådär, som har beskrivits tidigare i tråden. Ingen sund tjej skaffar barn på de premisser som har beskrivits.


Just precis. Så varför är det så många tjejer som är "vilsna" och "osunda"? Det måste väl bli nästa fråga isåfall..

Yes
2009-02-28, 02:00
Jag slätar absolut inte över det, tycker också sånt beteende är helt sjukt och jävligt elakt. Men jag förundras över vissa människors, både kvinnors och mäns, syn på barn som en slags sjukdom som till varje pris måste bekämpas och undvikas. Alla vet att sex kan leda till barn och man kan inte komma sen som en idiot och inte förstå nånting.
Klart att man inte ska se barn som någon sjukdom, men jag kan inte heller se någon som utryckt den synen i tråden.

Eventuella starka reaktioner mot barn måste även ses i sitt sammanhang här. Det är ju en enormt stor skillnad på om båda parter är överens vad gäller barnafödande, eller om ena parter gör det genom att föra den andra bakom ljuset.

Sen är det förstås också stor skillnad på att vara kvinna eller man i en sånhär situation. När väl graviditeten är ett faktum har man ju som man absolut ingenting att säga till om. Hon har makten att kasta om rätt ordentigt i mannens liv, och ännu värre är det ju om kvinnan är en riktig tokskalle som i exemplen här. I ett sånt läge är det rätt nära till panik även för den mest sansade man.

sundvall
2009-02-28, 02:33
klart att man inte ska se barn som någon sjukdom, men jag kan inte heller se någon som utryckt den synen i tråden.

Eventuella starka reaktioner mot barn måste även ses i sitt sammanhang här. Det är ju en enormt stor skillnad på om båda parter är överens vad gäller barnafödande, eller om ena parter gör det genom att föra den andra bakom ljuset.

Sen är det förstås också stor skillnad på att vara kvinna eller man i en sånhär situation. När väl graviditeten är ett faktum har man ju som man absolut ingenting att säga till om. Hon har makten att kasta om rätt ordentigt i mannens liv, och ännu värre är det ju om kvinnan är en riktig tokskalle som i exemplen här. I ett sånt läge är det rätt nära till panik även för den mest sansade man.

+1

Cilia
2009-02-28, 08:43
Var någonstans har han skrivit att han ligger med "första bästa" ?
På hans inlägg så var det nog många som läste det som att några av dom var tillfälliga möten.



Annars tycker jag det låter som om ni träffar konstiga tjejer. Det finns en gemensam nämnare i era förhållanden och det är ni själva.

Min erfarenhet säger att de flesta tjejer fasar en oönskad graviditet eller en graviditet med en kille man inte känner.

Mysella
2009-02-28, 09:33
Klart att man inte ska se barn som någon sjukdom, men jag kan inte heller se någon som utryckt den synen i tråden.


Förutom någon som jämförde barn med HIV...


Eventuella starka reaktioner mot barn måste även ses i sitt sammanhang här. Det är ju en enormt stor skillnad på om båda parter är överens vad gäller barnafödande, eller om ena parter gör det genom att föra den andra bakom ljuset.

Sen är det förstås också stor skillnad på att vara kvinna eller man i en sånhär situation. När väl graviditeten är ett faktum har man ju som man absolut ingenting att säga till om. Hon har makten att kasta om rätt ordentigt i mannens liv, och ännu värre är det ju om kvinnan är en riktig tokskalle som i exemplen här. I ett sånt läge är det rätt nära till panik även för den mest sansade man.


Hur blir barnets uppväxt utan en fader ? Hur mår dessutom fadern i resten av sitt liv, som egentligen vill ta hand om sitt egna barn, men som känner sig "lurad" och aldrig kan acceptera det som hänt, osv..


Verkar som att trådskaparn hade tänkt att lösa problemen på det sätt män oftast använder för att lösa sådana problem på, nämligen genom att dra. Hur kan det vara att "inte ha något att säga till om"?


Hur känns det för barnet att veta att man från början var oönskad?

Den som låter sina barn veta det är en sadist. Dessutom är de flesta barn önskade när de väl kommer. 9 månader är en lång tid att ändra inställning och det är därför de absolut flesta, tro det eller ej, faktiskt älskar sina barn. Förutom de kräk till män som drar då.

AFanatic
2009-02-28, 09:50
Just precis. Så varför är det så många tjejer som är "vilsna" och "osunda"? Det måste väl bli nästa fråga isåfall..

...Och det grundar du på vittnesmålen här inne? ;)


I mitt snart 27-åriga liv har jag aldrig ens träffat eller hört om någon tjej som har agerat sådär ens från vänner, bekanta eller annat löst folk. Och då ska vi tänka på att folk har ju en tendens att snacka förr eller senare.

Får man ha fördomar sätter jag min femma på Ricki Lake-fjortisar som inte har några högre mål i livet för tillfället.

Yes
2009-02-28, 09:58
Förutom någon som jämförde barn med HIV...
Jag måste ha missat det inlägget, och lyckas inte heller hitta nåt sånt.


Verkar som att trådskaparn hade tänkt att lösa problemen på det sätt män oftast använder för att lösa sådana problem på, nämligen genom att dra. Hur kan det vara att "inte ha något att säga till om"?
Då är man fortfarande underhållsskyldig och en vacker dag kanske det kommer någon yngling och knackar på ens dörr för att träffa sin far.

Den som låter sina barn veta det är en sadist. Dessutom är de flesta barn önskade när de väl kommer. 9 månader är en lång tid att ändra inställning och det är därför de absolut flesta, tro det eller ej, faktiskt älskar sina barn. Förutom de kräk till män som drar då.
Varför är mannen ett kräk om han drar i sådana situationer?

Diggler
2009-02-28, 10:43
Avstå från sex till du gift dig. Problem solved.

Pepparkakssmurfen
2009-02-28, 10:58
Avstå från sex till du gift dig. Problem solved.

För att göra en biljämförelse:
Man måste ju provköra bilen innan man köper den.

Trance
2009-02-28, 11:01
Kan minnas jag sett liknande svar på sånna här frågor förut, samt att det skrivs en del om det i diverse evolutionär psykologi. Jag säger inte att det nödvändigtvis är så, men det är helt klart en teori som skulle kunna stämma i många fall. Eller är det helt enkelt så att många kvinnor medvetet vill "jävlas" med en genom att föda ens barn menar du? Haha.

Läst det i senaste Nature antar jag? Eller kanske Science? För det är väl inte superplayah.com?

norpx
2009-02-28, 11:12
Eller så kan man ju alltid ha kondom på sig "OCH" dra ut sin soldat innan avfyrning. Att lita på en full tjej som man drar hem fem i tre och säger att hon äter p-piller är väl lite optimistiskt.

Cilia
2009-02-28, 11:15
Sen är det ju så som ni redan vet att man sätter större saker på spel genom att ha sex oskyddat än att få ett oönskat barn. Ni kan förlora ert eget liv men vad är det mot lite oskyddat sex?

Mysella
2009-02-28, 12:39
Jag måste ha missat det inlägget, och lyckas inte heller hitta nåt sånt..


Inte direkt konstigt, med tanke på att barn antagligen kommer förändra din framtid mer än vad HIV skulle göra i dagsläget.


Varför är mannen ett kräk om han drar i sådana situationer?

För att det såklart inte är barnets fel att mamman och pappan är puckon. Det går inte att skylla på att "hon sa att hon åt p-piller" (finns dessutom de som blir gravida trots p-piller) lika lite som att det går att skylla på "h*n sa att h*n var smittfri" när man får en könssjukdom. Alltså, har man sex oskyddat så vet man vad som kan hända, punkt.

mini
2009-02-28, 12:47
Så om man blir misshandlad ute på gatan och får men för livet för att man började prata med någon så ska man skylla sig själv och röra sig i bättre kretsar?
Extremare exempel, men samma logik.

Det som skiljer ditt exempel från barn/abort-frågan är att det är ungen som får sota för att föräldrarna varit korkade. En stor skillnad.

Sniggel
2009-02-28, 14:30
En man borde ha rätt att avsäga sig faderskap om kvinnan har lurat till sig en graviditet. Hon har ju stulit mannens sperma. Är ju dock svårt att bevisa vad parterna kom överens om innan fullbordat samlag, kanske ska ha med sig ett färdigskrivet avtal som man kan skriva under vid tillfälle. :D

young_george
2009-02-28, 14:57
En man borde ha rätt att avsäga sig faderskap om kvinnan har lurat till sig en graviditet. Hon har ju stulit mannens sperma. Är ju dock svårt att bevisa vad parterna kom överens om innan fullbordat samlag, kanske ska ha med sig ett färdigskrivet avtal som man kan skriva under vid tillfälle. :D

Jag har alltid varit för ett statligt reglment för flirtande och sexuellt umgänge, det hade löst många av dagens problem.

abbarn
2009-02-28, 15:52
Det här var den by far läskigaste tråd jag läst de senaste 6 månaderna. *cry*

+1. Har alltid trott att barn var nått man skaffade med någon man älskar men en del kvinnor verkar ju uppenbarligen inte tycka det. Fast det är väl så samhället fungerar idag. Creepy.

Kappman
2009-02-28, 15:58
Hur svårt kan det vara att ha ansvar för sin egen säd? Skjut av den där du tycker att den passar bäst för tillfället. Vill du inte ha barn med en okänd så är det väl ganska ointelligent att bränna av skotten längst upp i kussimurran bara för att HON vill det?

wintersnowdrift
2009-02-28, 16:13
Det här med att ljuga om p-piller måste jag ju säga är ett problem. Om man inte vill ha barn är konsekvenserna av att få det mot sin vilja rent fruktansvärda. Det överstiger ju all form av ekonomiskt svindleri, förnedring och känslomässiga trauman.

Borde man inte kunna lagstadga detta på något vis? T.ex. ett kontrakt där kvinnan intygar sitt p-pillerbruk och att om det blir barn ändå förbinder sig kvinnan att antingen göra abort eller stå som ensam vårdnadshavare. Så tillvida att inga medicinska komplikationer föreligger en abort, isf. är det klart att kontraktet inte gäller. Det svåra är att göra en sådan lag som i praktiken inte straffar ut kvinnor till ensamstående mammor.

Jag förstår faktiskt inte om det här inlägget är seriöst eller ironiskt menat. Självklart är det jävligt fult av en tjej att ljuga om att hon tar p-piller, särskilt på en direkt fråga. Men en lagstiftning i stil med den du föreslår tycker jag fråntar mannen allt ansvar. Det statistiskt sett säkraste preventivmedlet heter kondom och är tillgängligt för män. Precis som flera skrivit i tråden innebär samlag alltid en risk för graviditet. Vill man som kille minimera denna risk använder man kondom. Väljer man att köra oskyddat för att tjejen säger att hon äter p-piller (vilket inte är något 100-procentigt skydd, btw) så har man i mitt tycke ett ansvar, oavsett om hon ljuger eller ej.

Edit: här var någon som sade det lite mer koncist:
Eller så kan man ju alltid ha kondom på sig "OCH" dra ut sin soldat innan avfyrning. Att lita på en full tjej som man drar hem fem i tre och säger att hon äter p-piller är väl lite optimistiskt.


Den dagen de kommer tänker jag käka dem som godis. Bort med lösgodiset och in med p-pillren.

Kul att någon blir glad åt humörsvängningar, ökad aptit, ömmande bröst och tabletter att hålla ordning på i tid och otid.

Sen är det ju så som ni redan vet att man sätter större saker på spel genom att ha sex oskyddat än att få ett oönskat barn. Ni kan förlora ert eget liv men vad är det mot lite oskyddat sex?

Med risk för att framstå som prydhetens beskyddarinna så: +1

//Kristin

Yes
2009-02-28, 19:06
För att det såklart inte är barnets fel att mamman och pappan är puckon. Det går inte att skylla på att "hon sa att hon åt p-piller" (finns dessutom de som blir gravida trots p-piller) lika lite som att det går att skylla på "h*n sa att h*n var smittfri" när man får en könssjukdom. Alltså, har man sex oskyddat så vet man vad som kan hända, punkt.
Men det är inte mannen som valt att föda barnet utan kvinnan som gör det utan mannens samtycke. Kvinnan är den som fattar det slutgiltiga beslutet och då får hon ta ansvar för konsekvenserna.

Väljer man att köra oskyddat för att tjejen säger att hon äter p-piller (vilket inte är något 100-procentigt skydd, btw) så har man i mitt tycke ett ansvar, oavsett om hon ljuger eller ej
Hur kan man ha ansvar om kvinnan ljuger? Hon har ju brutit den överenskommelse man haft innan man idkat samlag. Mannen har valt att genomgå akten under förutsättning att det funnits skydd mot oönskade graviditeter och kan knappast begäras ta ansvar för något han inte gått med på.

Kappman
2009-02-28, 19:10
Hur kan man ha ansvar om kvinnan ljuger? Hon har ju brutit den överenskommelse man haft innan man idkat samlag. Mannen har valt att genomgå akten under förutsättning att det funnits skydd mot oönskade graviditeter och kan knappast begäras ta ansvar för något han inte gått med på.

För att det är alltid ditt eget ansvar att ta hand om dig själv.
Det är exempelvis inte heller ok att köpa stöldgods asbilligt bara för att hälaren säger att det inte är stulet. Tänk själv och ta ansvar!!

Yes
2009-02-28, 19:21
För att det är alltid ditt eget ansvar att ta hand om dig själv.
Det är exempelvis inte heller ok att köpa stöldgods asbilligt bara för att hälaren säger att det inte är stulet. Tänk själv och ta ansvar!!
Det är inte mitt ansvar att genomskåda lögner. Lögnen sätter i själva verket käppar i hjulen för mig så att jag inte ska kunna ta hand om mig själv.

Rent juridiskt är det visserligen inte okej att köpa stöldgods, men det är inget fel moraliskt om man handlat i god tro.

Mysella
2009-02-28, 19:40
Men det är inte mannen som valt att föda barnet utan kvinnan som gör det utan mannens samtycke. Kvinnan är den som fattar det slutgiltiga beslutet och då får hon ta ansvar för konsekvenserna.


Hur kan man ha ansvar om kvinnan ljuger? Hon har ju brutit den överenskommelse man haft innan man idkat samlag. Mannen har valt att genomgå akten under förutsättning att det funnits skydd mot oönskade graviditeter och kan knappast begäras ta ansvar för något han inte gått med på.


Det är ändå barnet som får utstå de värsta konsekvenserna, på vilket sätt förtjänar barnet det?
Men hur menar du att det skulle vara ifall tjejen faktiskt äter p-piller men blir gravid ändå? För sånt händer faktiskt. Dessutom tycker jag att det är väl naivt, om jag lånar ut tusen spänn till en kille som kommer fram till mig på gatan och som lovar att han ska komma tillbaka samma tid imorrn och betala tillbaka så kan jag ju inte gå till polisen och anmäla honom när han sen inte dyker upp... Om det nu är en sådan fruktansvärd katastrof att sätta ett barn till världen så måste man ju se till själv att det inte blir så.

wintersnowdrift
2009-02-28, 19:50
Hur kan man ha ansvar om kvinnan ljuger? Hon har ju brutit den överenskommelse man haft innan man idkat samlag. Mannen har valt att genomgå akten under förutsättning att det funnits skydd mot oönskade graviditeter och kan knappast begäras ta ansvar för något han inte gått med på.

Som jag ser det har han genomgått akten under förutsättning att han inte skyddar sig. Jag förstår att man blir förbannad om någon ljuger (med all rätt!), men jag tycker fortfarande inte att det friar från ansvar när man har alla förutsättningar att själv påverka situationen.

//Kristin

Cilia
2009-02-28, 19:51
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ljuga om att gå på piller om jag inte gör det. Men som Kristin sa så har inte piller 100 % säkerhet. Vad händer om hon inte ljuger och blir med barn? Det är inte alls säkert att man oavsett ålder kan tänka sig en abort när man väl är i den situationen även om man tror det innan. Det handlar inte om att ljuga utan att det händer saker i kroppen och att man ställs inför en situation som man inte har kunnat föreställa sig innan.

Men känner man inte tjejen bättre än att man inte kan lita på om hon är ärlig eller inte skulle jag om jag vore man använda kondom. Jag ser inte problemet. Chansar man så chansar man och då får man också stå eventuella konsekvenser. Jag menar det finns puckon överallt varför skulle alla tjejer vara ärliga i sängen när det finns både killar och tjejer som är oärliga i alla andra situationer? Man får helt enkelt kalkylera med risken och handla därefter.

Yes
2009-02-28, 20:11
Det är ändå barnet som får utstå de värsta konsekvenserna, på vilket sätt förtjänar barnet det?
Det är en fråga kvinnan får svara på och ta på sitt samvete. Hennes agerande är helt enkelt vidrigt, men hur illa det än är så kan det inte göra anspråk på mannens liv.

Men hur menar du att det skulle vara ifall tjejen faktiskt äter p-piller men blir gravid ändå? För sånt händer faktiskt. Dessutom tycker jag att det är väl naivt, om jag lånar ut tusen spänn till en kille som kommer fram till mig på gatan och som lovar att han ska komma tillbaka samma tid imorrn och betala tillbaka så kan jag ju inte gå till polisen och anmäla honom när han sen inte dyker upp... Om det nu är en sådan fruktansvärd katastrof att sätta ett barn till världen så måste man ju se till själv att det inte blir så.
Det är visserligen riktigt dumt och naivt att lita blint på främmande personer och en smart person är försiktig både med vem han har sex med eller vem han lånar ut pengar till. Det påverkar dock inte vart ansvaret ligger. Även dumma pesoner har t.ex. rätt till sina pengar, fast de lär inte få ihop så mycket av dem... När det gäller sex ligger det dock i bådas intresse att inte ljuga när det kommer till preventivmedel. Sunda människor vill liksom inte ha oplanerade graviditeter, och framförallt inte med personer man inte har ett seriöst förhållande med. Även om man inte kan utgå ifrån att alla agerar på ett rationellt sätt så kan man inte heller förvänta sig det värsta av folk.

Jag menar att om en olycka händer och om parterna inte kan komma överens så bör kvinnan göra abort såvida det inte finns goda medicinska skäl att undvika det.

Det är självklart inget drömscenario men det är bra mycket bättre än alternativet.

Mysella
2009-02-28, 21:53
Det är en fråga kvinnan får svara på och ta på sitt samvete. Hennes agerande är helt enkelt vidrigt, men hur illa det än är så kan det inte göra anspråk på mannens liv.

Sunda människor vill liksom inte ha oplanerade graviditeter

Nej, gubevars att något skulle få störa mannen i hans extremt viktiga och egocentriska liv. Ett barn, tvi vale, det skulle ju ställa precis ALLT på ända, man skulle inte kunna leva normalt nånsin mer, dömd till ett liv i evig plåga och förbannelse... Alla som skaffar barn frivilligt måste ju vara helt jävla pantade.

Jag skulle våga lova att de allra flesta graviditeter är mer eller mindre oplanerade. Likförbannat är de flesta barn som föds oändligt älskade och välkomna. Hur förklarar du det?

Kwon
2009-02-28, 22:07
Nej, gubevars att något skulle få störa mannen i hans extremt viktiga och egocentriska liv. Ett barn, tvi vale, det skulle ju ställa precis ALLT på ända, man skulle inte kunna leva normalt nånsin mer, dömd till ett liv i evig plåga och förbannelse... Alla som skaffar barn frivilligt måste ju vara helt jävla pantade.

För vissa är det så, just face it Myse :)

Brian The Family Dog
2009-02-28, 22:13
Nej, gubevars att något skulle få störa mannen i hans extremt viktiga och egocentriska liv. Ett barn, tvi vale, det skulle ju ställa precis ALLT på ända, man skulle inte kunna leva normalt nånsin mer, dömd till ett liv i evig plåga och förbannelse... Alla som skaffar barn frivilligt måste ju vara helt jävla pantade.


Ja jäklar, fördöm den kvinna som förpestar mitt liv med ett barn till den djupaste delen av helvetet !!11!

Kwon
2009-02-28, 22:17
Ett planerat barn kan dock vara himmelriket, men det är ju inte det tråden handlar om.

Mysella
2009-02-28, 22:19
Men ungen blir väl inte annorlunda, mindre söt eller får ett fulare garv för att den är oplanerad??

Drfg
2009-02-28, 22:19
Nej, gubevars att något skulle få störa mannen i hans extremt viktiga och egocentriska liv. Ett barn, tvi vale, det skulle ju ställa precis ALLT på ända, man skulle inte kunna leva normalt nånsin mer, dömd till ett liv i evig plåga och förbannelse... Alla som skaffar barn frivilligt måste ju vara helt jävla pantade.

Jag skulle våga lova att de allra flesta graviditeter är mer eller mindre oplanerade. Likförbannat är de flesta barn som föds oändligt älskade och välkomna. Hur förklarar du det?

Du har rätt, fler borde göra som tjejerna det snackats om i tråden!!

Mysella
2009-02-28, 22:20
Du har rätt, fler borde göra som tjejerna det snackats om i tråden!!

Nej varför då, det är ju rubbat för att inte säga sjukt... *screwy*

ceejay
2009-02-28, 22:20
När kom diskussionen in på det mysella? Självklart inte.

Fogue
2009-02-28, 22:20
Nej, gubevars att något skulle få störa mannen i hans extremt viktiga och egocentriska liv. Ett barn, tvi vale, det skulle ju ställa precis ALLT på ända, man skulle inte kunna leva normalt nånsin mer, dömd till ett liv i evig plåga och förbannelse... Alla som skaffar barn frivilligt måste ju vara helt jävla pantade.

Jag skulle våga lova att de allra flesta graviditeter är mer eller mindre oplanerade. Likförbannat är de flesta barn som föds oändligt älskade och välkomna. Hur förklarar du det?

Så du tror inte att ett barn kan ställa om någons liv helt fullständigt? Du har inte hört om människor som föredrar att skaffa barn när de är 30 eller till och med 40+ och har det lite mer säkert och tryggt i deras liv? Eller ska vi vända på det, mannen gör hål i kondomen och tvingar antingen tjejen till att föda eller göra abort. Du tycker också att det är ofarligt, eller inget som man ska klaga över så mycket?

Sunda människor vill inte ha oplanerade barn är någonting som jag definitivt tror på. Kom inte och säg att majoriteten av alla barn i sverige har tillkommit under one night stands där en utav parterna har ljugit om skydd.

Det blir lite skillnad när det är ett förhållande och där hoppas jag definitivt att ingen utav parterna behöver ljuga för den andra för att ett barn ska kunna bli gjort.

Kwon
2009-02-28, 22:23
Men ungen blir väl inte annorlunda, mindre söt eller får ett fulare garv för att den är oplanerad??

För alla skaffar ungar för att de är så urbota söta, AMIRITE? :D

Det är inte en fråga om hur söt barnet är.

Ett oplanerat barn kan skapa fler problem än vad man är beredd på för vissa.

Bättre att ett barn som är önskat får växa upp där båda föräldrarna vill ha den och kan ge den en riktig uppfostran och trygghet i livet.

Cilia
2009-02-28, 22:23
Sunda människor vill inte ha oplanerade barn är någonting som jag definitivt tror på. Kom inte och säg att majoriteten av alla barn i sverige har tillkommit under one night stands där en utav parterna har ljugit om skydd.
Sant men det här handlar om att killar lägger över hela ansvaret om att skydda sig på kvinnan/tjejen och sen inte tar konsekvensen av det. Det kan inte komma som en överraskning att tjejer kan bli gravida.

Drfg
2009-02-28, 22:27
Sant men det här handlar om att killar lägger över hela ansvaret om att skydda sig på kvinnan/tjejen och sen inte tar konsekvensen av det. Det kan inte komma som en överraskning att tjejer kan bli gravida.

Om tjejen säger att hon tar p-piller och att man tror henne skulle jag inte kalla det att killlen lägger hela ansvaret på tjejen.

Drfg
2009-02-28, 22:32
Nej varför då, det är ju rubbat för att inte säga sjukt... *screwy*

Ja, självklart. Men känns som att du försvarar deras beteende i viss mån genom säger att mannen får skylla sig själv om han litar på tjejen.

Mysella
2009-02-28, 22:33
Så du tror inte att ett barn kan ställa om någons liv helt fullständigt? Du har inte hört om människor som föredrar att skaffa barn när de är 30 eller till och med 40+ och har det lite mer säkert och tryggt i deras liv? Eller ska vi vända på det, mannen gör hål i kondomen och tvingar antingen tjejen till att föda eller göra abort. Du tycker också att det är ofarligt, eller inget som man ska klaga över så mycket?

Sunda människor vill inte ha oplanerade barn är någonting som jag definitivt tror på. Kom inte och säg att majoriteten av alla barn i sverige har tillkommit under one night stands där en utav parterna har ljugit om skydd.

Det blir lite skillnad när det är ett förhållande och där hoppas jag definitivt att ingen utav parterna behöver ljuga för den andra för att ett barn ska kunna bli gjort.

Sen när blev en oplanerad graviditet = en graviditet som ett resultat av ett ons där tjejen ljugit om sitt pillerknaprande? En oplanerad graviditet kan väl lika gärna komma, och kommer nog ofta, i ett förhållande. Dessa barn är precis som andra barn, de är lika söta och fina, de har samma behov och blir oftast precis lika älskade.

Man får klaga hur mycket man vill på att folk är sviniga och ljuger men jag tycker att det är taskigt att låta ens egna handlingar och beslut (för JA, det är killens beslut att ha sex, oskyddat dessutom, och ALLA vet vad det kan leda till) gå ut över ett oskyldigt litet liv bara för att man inte kan ta konsekvenserna av sina handlingar och därför bestämmer sig för att "straffa" mamman. Dessutom förstår jag inte attityden mot barn som om de skulle vara paria.

Jag vet att folk i allmänhet väntar ett tag innan de skaffar barn, och det tycker jag är bra om det inte går till överdrift. Men det är aldrig rätt tillfälle att skaffa barn, det finns alltid nånting man kan ändra på i sin livssituation. Jag vill inte ha barn just nu, har inte något fast förhållande och är "mitt i livet" men jag är ändå 27 år, dvs vuxen, och skulle jag bli med barn skulle det inte vara samma "katastrof" som om jag hade varit 17.

Mysella
2009-02-28, 22:38
Ja, självklart. Men känns som att du försvarar deras beteende i viss mån genom säger att mannen får skylla sig själv om han litar på tjejen.

Nej jag försvarar absolut inte den sortens beteende. Men ja, jag säger att folk som ligger med annat folk och inte skyddar sig får ta konsekvenserna av det sen. Inte samma sak.

Jag kan dra pengaparalellen igen. Jag skulle aldrig lita på en snubbe som kom fram till mig och frågade om han fick låna 1000 spänn, som han sen skulle ge tillbaka samma tid och plats nästa dag. Skulle däremot min bästa kompis fråga om hon fick låna 1000 spänn skulle det vara självklart. På samma sätt är det självklart att man ska kunna lita på varandra om man är tillsammans eller känner varandra väl, och på samma sätt är det självklart att man inte kan lita blint på folk man inte känner. Gör man det får man stå sitt kast då tycker jag.

Fogue
2009-02-28, 22:53
Sen när blev en oplanerad graviditet = en graviditet som ett resultat av ett ons där tjejen ljugit om sitt pillerknaprande? En oplanerad graviditet kan väl lika gärna komma, och kommer nog ofta, i ett förhållande. Dessa barn är precis som andra barn, de är lika söta och fina, de har samma behov och blir oftast precis lika älskade.

Nu handlade det just dock om det, eller har du inte läst första trådinlägget? Och jag sa just det, jag tror inte någon vill ha en oplanerad graviditet. Det blir helt ologisk även i ett förhållande, oplanerad graviditet är oplanerad graviditet och kanske något man i ett förhållande kan bygga på efter att det hänt.

Men speciellt om man i ett förhållande väljer att inte använda kondom eller liknande så kan jag inte se det som oplanerat heller. Och hoppas verkligen inte att tjejen väljer att sluta ta p-piller utan att säga till killen, för då är det i mina ögon inte något sunt förhållande.

Principen i mina ögon är att det ska vara åtminstonde på ett ganska stort plan ett planerat barn.

Man får klaga hur mycket man vill på att folk är sviniga och ljuger men jag tycker att det är taskigt att låta ens egna handlingar och beslut (för JA, det är killens beslut att ha sex, oskyddat dessutom, och ALLA vet vad det kan leda till) gå ut över ett oskyldigt litet liv bara för att man inte kan ta konsekvenserna av sina handlingar och därför bestämmer sig för att "straffa" mamman. Dessutom förstår jag inte attityden mot barn som om de skulle vara paria.

Vad jag sett i den här tråden så är det ingen som antytt att barn skulle vara paria? Men de kan mycket väl förstöra någons bild av hur deras liv ska se ut, och mycket väl hur de vill ha sitt liv just nu. Och speciellt att deras liv måste ändras på grund utav att de känner sig lurade tycker jag definitivt att man ska kunna känna sympati med. Oberoende om det är en tjej eller kille det handlar om.

Jag vet att folk i allmänhet väntar ett tag innan de skaffar barn, och det tycker jag är bra om det inte går till överdrift. Men det är aldrig rätt tillfälle att skaffa barn, det finns alltid nånting man kan ändra på i sin livssituation. Jag vill inte ha barn just nu, har inte något fast förhållande och är "mitt i livet" men jag är ändå 27 år, dvs vuxen, och skulle jag bli med barn skulle det inte vara samma "katastrof" som om jag hade varit 17.

Javisst kan man alltid ändra på någonting i sitt liv, men det är då bättre att det är ett planerat barn när man studerar än att det är ett oplanerat barn när man studerar.

Eller ett planerat barn när man är arbetslös än ett oplanerat barn när man är arbetslös.

Ett barn kräver ett oerhört stort ansvar från sig själv som person och någon kanske inte vill ta det just nu i deras liv och jag tycker det är skäl nog för att man ska få bli riktigt sur på att den man haft sex med ljugit om preventivmedel, oavsett om det är tjejen eller killen som gjort det.

Ett ja på att tjejen använder p-piller betyder i stort sett att man kan få hiv men inte ett barn, så då får man ta hiv:et om det kommer men inte barnet. Om tjejen svarar jag på att hon använder p-piller men det är nu vet jag inte siffran, men en liten chans på att hon kan bli gravid endå, så har hon endock sagt nej till ett barn där vid frågan: Använder du p-piller? I alla fall tycker jag det.

Drfg
2009-02-28, 23:23
Nej jag försvarar absolut inte den sortens beteende. Men ja, jag säger att folk som ligger med annat folk och inte skyddar sig får ta konsekvenserna av det sen. Inte samma sak.

Jag kan dra pengaparalellen igen. Jag skulle aldrig lita på en snubbe som kom fram till mig och frågade om han fick låna 1000 spänn, som han sen skulle ge tillbaka samma tid och plats nästa dag. Skulle däremot min bästa kompis fråga om hon fick låna 1000 spänn skulle det vara självklart. På samma sätt är det självklart att man ska kunna lita på varandra om man är tillsammans eller känner varandra väl, och på samma sätt är det självklart att man inte kan lita blint på folk man inte känner. Gör man det får man stå sitt kast då tycker jag.

Tycker fortfarande du försvarar deras beteende men ok. Visst det är inte det smartaste man kan göra att lita på en okänd men i det här fallet känns det mer som att du lånade ut de 1000kr till en okänd, du får inte tillbaka dem, hamnar i domstol och domstolen säger nej du får inte tillbaka dina pengar du får skylla dig själv.

Cilia
2009-02-28, 23:25
Om tjejen säger att hon tar p-piller och att man tror henne skulle jag inte kalla det att killlen lägger hela ansvaret på tjejen.
ansvaret att skydda sig. Som kille tar man en chansning att lita på en person man inte känner. Det är en chans man måste kalkylera med. Vill man vara säker tar man ansvaret själv. Känner man personen så dåligt så skulle jag dessutom ändå skydda mig som kille.


Sen vidhåller jag att jag tror att tjejer som ljuger om att äta piller är på marginalen medan vissa killar här får det att låta som om det är majoriteten och då tycker jag det säger mer om dom än om tjejer i allmänhet.

Drfg
2009-02-28, 23:31
Sen vidhåller jag att jag tror att tjejer som ljuger om att äta piller är på marginalen medan vissa killar här får det att låta som om det är majoriteten och då tycker jag det säger mer om dom än om tjejer i allmänhet.

Det håller jag helt med om iaf. =)

Yes
2009-03-01, 14:53
Nej, gubevars att något skulle få störa mannen i hans extremt viktiga och egocentriska liv. Ett barn, tvi vale, det skulle ju ställa precis ALLT på ända, man skulle inte kunna leva normalt nånsin mer, dömd till ett liv i evig plåga och förbannelse... Alla som skaffar barn frivilligt måste ju vara helt jävla pantade.

Jag skulle våga lova att de allra flesta graviditeter är mer eller mindre oplanerade. Likförbannat är de flesta barn som föds oändligt älskade och välkomna. Hur förklarar du det?
Det är rätt fult att försöka tillskriva mig åsikter jag inte uttryckt bara för att dina egna argument inte räcker till.

Antalet oplanerade graviditeter har inget med saken att göra, men om du vill får du gärna presentera någon tillförlitlig statistik över det. Sen kan barnen givetvis vara älskade och välkomnade även om de kom till oplanerat. Detta lär dock vara i par där båda parter faktiskt kan tänka sig att skaffa barn och där man är någorlunda redo för det. Förändrar dock fortfarande inget av det jag skrev. Om läget är sådant får man väl diskutera igenom saken ordentligt för att avgöra vad det är man verkligen vill.

stridis
2009-03-01, 15:10
Men ungen blir väl inte annorlunda, mindre söt eller får ett fulare garv för att den är oplanerad??

Jo kanske? Dricker man sig bäng som vanligt så...

http://www.websters-online-dictionary.org/coreimages/contemporary/NIAAA/fas_kid.gif

Sofia4_4
2009-03-01, 21:07
Jobbig diskution verkligen och tyvärr är männen i underläge i den här situationen oavsett hur man än vrider och vänder på det. Det är kvinnan som bär barnet och det är hon som har möjlighet att ångra sig även om hon inte använder skydd. Män som inte använder skydd är helt utelämnade åt kvinnans beslut. Väldigt skrämmande, måste jag säga.
Det mest normala skulle vara att man kan lita på personen man ligger med och vara överrens om barnfrågan. Så klart är kondom alltid ett måste om man inte känner varandra. Men jag känner till par som har varit ihop och inte viljat ha barn. Sedan råkar tjejen bli gravid och ändrar sig. Killen har väldigt lite att säga till då.
Jag kan inte tänka mig en ändrad abortlag dock. Man ska dock kunna säga upp sitt faderskap och inte behöva ta ansvar för ett barn man inte önskat sig. Men då blir det barnet som blir lidande. Och även om man säger upp faderskapet är jag misstänksam om att mannen ska kunna leva ett lungt liv när han vet att han har ett barn någonstans.
Nä, p-piller för män är nog det bästa lösningen so far.

Kanske starta en lila bandet insamling till snabbar forsning för p-piller för män.

Mysella
2009-03-02, 08:46
...och jag tycker det är skäl nog för att man ska få bli riktigt sur på att den man haft sex med ljugit om preventivmedel, oavsett om det är tjejen eller killen som gjort det.

Ett ja på att tjejen använder p-piller betyder i stort sett att man kan få hiv men inte ett barn, så då får man ta hiv:et om det kommer men inte barnet. Om tjejen svarar jag på att hon använder p-piller men det är nu vet jag inte siffran, men en liten chans på att hon kan bli gravid endå, så har hon endock sagt nej till ett barn där vid frågan: Använder du p-piller? I alla fall tycker jag det.

Riktigt jävla sur får man naturligtvis bli, det är ett jävla sätt att bete sig så. Men man kan inte skylla ifrån sig eller smita från ansvar för det, tycker jag.


Tycker fortfarande du försvarar deras beteende men ok. Visst det är inte det smartaste man kan göra att lita på en okänd men i det här fallet känns det mer som att du lånade ut de 1000kr till en okänd, du får inte tillbaka dem, hamnar i domstol och domstolen säger nej du får inte tillbaka dina pengar du får skylla dig själv.

Men det är ju precis det som skulle hända om jag gick till domstol, de skulle skaka på huvudet och garva åt att nån kunde vara så dum, och då kan jag stå där och gny om att han minsann lurades, att jag inte ska behöva ta ansvar för att ta reda på om andra ljuger osv.

Det är rätt fult att försöka tillskriva mig åsikter jag inte uttryckt bara för att dina egna argument inte räcker till.

Antalet oplanerade graviditeter har inget med saken att göra, men om du vill får du gärna presentera någon tillförlitlig statistik över det. Sen kan barnen givetvis vara älskade och välkomnade även om de kom till oplanerat. Detta lär dock vara i par där båda parter faktiskt kan tänka sig att skaffa barn och där man är någorlunda redo för det. Förändrar dock fortfarande inget av det jag skrev. Om läget är sådant får man väl diskutera igenom saken ordentligt för att avgöra vad det är man verkligen vill.

Det har jag väl inte gjort? Har väl inte sagt nånting om vad du tycker eller inte tycker? Mina argument är mina åsikter, de räcker så långt de räcker liksom..

Varför jag tog upp exemplet med oplanerade graviditeter överlag var för att belysa att även om många barn kommer till "av misstag" så är de inte mindre älskade eller välkomna för det. Finns säkert mängder med människor som skrikit sig hesa om vilken ENORM KATASTROF det skulle vara att få barn och sen när de väl blir föräldrar så kan de inte tänka sig nåt underbarare. Och vaddå bara par? Det finns massor med barn vars föräldrar har separerat, tror du att deras föräldrar tycker sämre om dem bara för att de inte är tillsammans med barnets andra förälder?

Min poäng är att under de 9 månader som en graviditet varar hinner de allra flesta ändra uppfattning, och när dagen väl är inne så finns det inget större, häftigare eller finare än att bli förälder. Det kan alla normala människor med barn vittna om, för alla normala människor älskar sina barn, oavsett under vilka omständigheter de kom till.

Muskelbyggaren
2009-03-02, 09:35
Vad försöker du komma till Mysella? Somliga vill inte ha barn. Det är ju inte precis som att man råkar få fel färg på den nya bilen, det är en oåterkallelig förändring av de nästkommande 20 åren av ens liv. Sen är det ju jättebra om man råkar gilla den.

Ett barn är för mig en människa som jag måste älska och ta hand om så länge den behöver. Om jag då antingen är övertygad om att jag inte är redo att ha barn, eller inte alls kan se modern som moder åt mitt barn, inser du väl allvaret i situationen och vikten av att det i största möjliga mån måste vara ett val att skaffa barn. I ett längre perspektiv är ju situationen jämförbar med att tvingas föda ett barn som kommit till av en våldtäkt.

Lyckligtvis är ju även den kvinnliga befolkningen överlag lika kloka som männen, men jag vill inte ens tänka mig händelsen att på komplottaktigt vis bli pådyvlad ett barn mot min vilja av en moder som därav måste vara från vettet.

Mysella
2009-03-02, 09:45
Om jag då antingen är övertygad om att jag inte är redo att ha barn, eller inte alls kan se modern som moder åt mitt barn, inser du väl allvaret i situationen och vikten av att det i största möjliga mån måste vara ett val att skaffa barn. I ett längre perspektiv är ju situationen jämförbar med att tvingas föda ett barn som kommit till av en våldtäkt.

Hmm, men det är ju här det verkar skära sig, om det är så som du säger, skyddar man sig inte då? Och jag tycker inte att det kan räknas till att skydda sig att lita på en främlings ord.

MrBoris
2009-03-02, 15:02
Och jag tycker inte att det kan räknas till att skydda sig att lita på en främlings ord.

så om en tjej ber en kille dra på sig kondomen, o denne säger ok o låtsas sätta på en kondom i mörkret, o sen stoppar in den ändå, är det tjejens fel då som inte skyddade sig med extra preventivmedel såsom p-piller? Hon får då alltså skylla sig själv för att hon gick på killens ord?

sundvall
2009-03-02, 15:35
Mysella fyfan vad du svammlar.

Bones
2009-03-02, 15:44
mysella fyfan vad du svammlar.

+1

High1ander
2009-03-02, 15:50
Det är så här, har precis träffat en tjej för 3månader sen och hon blev på smällen första veckan trots att vi hade skyddat oss (kondomen kanske sprack lite?). Som "tur var" gjorde hon abort efter mycket tvekande från hennes sida.

Hon är bara ~22år gammal och har redan en 1årig son med en annan pappa, som hon mot hans vilja behöll. Vi var/är bara kk men ändå känner jag någonstans att hon ett tag verkligen funderade på att behålla det trots att det var en ren olycka, och trots att hon vet vad jag tycker om att skaffa barn vid den här åldern (jag är 26år)...

Hennes tjejkompis verkar ha en ännu mer "galen inställning" till det hela, hennes barn är också i 1års ålder och den pappan var något ligg hon drog hem från krogen. Hon tvekade inte en sekund utan behöll barnet. Och nu har hon träffat en till kille som hon vill ha, men som inte vill ha henne tillbaka. Det hon nu har gjort är vedervärdigt, hon har med flit inte intagit sina p-piller (utan att säga något), och nu i dagarna misstänker vi att hon blivit gravid med denna kille...allt för att "skrämma" honom och "få" honom. Hon tänker förhoppningsvis inte behålla barnet, men vem vet...

Har ett till exempel på ett engångsligg jag drog hem där kondomen sprack, och jag erbjöd mig o köpa ett "efterdagenpiller", men hon vägrade ta emot det...vet än inte idag om hon är gravid. En annan tjej slet av mig kondomen mitt under akten för att jag skulle "spruta i henne". En tredje tjej tyckte jag skulle spruta i henne trots att hon inte skyddade sig, samt att hon struntade totalt i om vi skyddade oss överhuvudtaget (hon är 32). Och detta trots att vi bara var kk...

Vad tänker tjejer med egentligen? Är alla tjejer så här? Är detta ett vanligt fenomen att tjejer totalt skiter i vad killen känner för att skaffa barn? Att de till och med är beredd o luras med killen för att bli gravida? Om så är fallet tänker jag fan gå i celibat...och jag tycker det ska till en lagändring när det gäller abort.

Diskutera

Ganska simpelt, om de vill att du ska spruta i dem sa far det bli i natt av de andra 2 halen de har att tillga. Inte en chans att jag skulle komma i ett engangsligg eller KK sa de eventuellt skulle kunna bli gravida.

Sen kanslan man far ar ju att det ar lite mera wild and dirty tjejer som du ligger med sa 2an borde inte vara nagot problem. :P

MrBoris
2009-03-02, 16:04
Ganska simpelt, om de vill att du ska spruta i dem sa far det bli i natt av de andra 2 halen de har att tillga. Inte en chans att jag skulle komma i ett engangsligg eller KK sa de eventuellt skulle kunna bli gravida.

Sen kanslan man far ar ju att det ar lite mera wild and dirty tjejer som du ligger med sa 2an borde inte vara nagot problem. :P

Men i två fall hade jag inte en chans, kondomerna sprack som sagt...

mangs
2009-03-02, 17:27
Men i två fall hade jag inte en chans, kondomerna sprack som sagt...


Vilken otur du ghar som råkat ut för detta två gånger, antingen är kondmerna av riktig usel kvalité eller går det riktigt hett till i sänghalmen hos dig.

Mats J
2009-04-16, 11:16
Skyll dig själv som knu**ar runt. Kan man knu**a kan man även ta ansvar för eventuella bieffekter (barn). Omoget.

Lellan
2009-04-16, 11:35
Skyll dig själv som knu**ar runt. Kan man knu**a kan man även ta ansvar för eventuella bieffekter (barn). Omoget.

Bitterbump?

Modde
2009-04-16, 11:50
så om en tjej ber en kille dra på sig kondomen, o denne säger ok o låtsas sätta på en kondom i mörkret, o sen stoppar in den ändå, är det tjejens fel då som inte skyddade sig med extra preventivmedel såsom p-piller? Hon får då alltså skylla sig själv för att hon gick på killens ord?

Kanske är så att det är killens fel men tjejen drabbas väl lika mycket ändå.

Bilar skall stanna för fotgängare vid övergångstället.
Men skulle du som fotgängare gå rakt ut i trafiken utan och se dig för?
Blir du påkörd för att bilisten av någon anledning inte ser dig, så är det hans fel och hans ansvar men du är ju påkörd i vilket fall, eller hur?

Du kunde ju undvikit hela situationen men du valde att lita på att någon du knappt känner ska ta ansvar för något som även drabbar dig.

Slartibartfast
2009-04-16, 13:24
Bitterbump?

:D Låter onekligen som dåligt krognapp.