handdator

Visa fullständig version : Armbågssmärta.


debbe
2009-02-26, 20:36
Hej.
Så fort jag belastar triceps så känns det i övre fästet. Gör inte ont.. men det känns.
Tränar jag dagen efter så får jag sjuuuka smärtor i armbågen som sitter i ett par timmar för att sedan dämpas något.
Efter att ha belastat triceps så och fått ont, måste jag vila i ungefär en vecka innan jag kan träna armar eller tex latsdrag utan att det kommer tillbaks.
Detta gäller BARA tricepsfästet som jag tror att det är.
Har något hört något liknande innan, eller vet vad det kan vara så skriv gärna något.

mvh

Lockzi
2009-02-26, 20:52
Hej.
Så fort jag belastar triceps så känns det i övre fästet. Gör inte ont.. men det känns.
Tränar jag dagen efter så får jag sjuuuka smärtor i armbågen som sitter i ett par timmar för att sedan dämpas något.
Efter att ha belastat triceps så och fått ont, måste jag vila i ungefär en vecka innan jag kan träna armar eller tex latsdrag utan att det kommer tillbaks.
Detta gäller BARA tricepsfästet som jag tror att det är.
Har något hört något liknande innan, eller vet vad det kan vara så skriv gärna något.

mvh

Har precis samma sak, känns lite som elstötar i triceps push-downs... I bänkpress om jag inte har ett jäääättte brett grepp gör det också ont i bottenläget.
Var hos en sjukgymnast men inte blev det bättre av det... Skall rönka nu på onsdag för att se vad det kan vara...

Här kan du se min tidigare tråd: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=125966

debbe
2009-02-26, 20:54
har gjort tester på alla nerver med nålar och elstötar.
Varit på magnetröntgen.
'Ultraljudsundersökning.
Hos sjukgymnast.
Hos ortoped.

Inte hittat ngnting förutom på ultraljud där en nerv som låger vid triceps som va tjockare där.. Det va en gissning och fick kortison mot det som inte hjälpte ngt.

Fått sluta med all kampsport, och tränar bara rygg å ben :)

Börjar bli.. "lite" less.

Lockzi
2009-02-26, 21:06
har gjort tester på alla nerver med nålar och elstötar.
Varit på magnetröntgen.
'Ultraljudsundersökning.
Hos sjukgymnast.
Hos ortoped.

Inte hittat ngnting förutom på ultraljud där en nerv som låger vid triceps som va tjockare där.. Det va en gissning och fick kortison mot det som inte hjälpte ngt.

Fått sluta med all kampsport, och tränar bara rygg å ben :)

Börjar bli.. "lite" less.

Ohfan! Det är en ortoped som jag skall till för rönken och eventuell kortisolspruta in i leden. Sjukgymnasten observerade dock att jag håller vänster handled rak medens höger är dorsalflexerad.

Med upplever du samma sak som mig? Vore bra att ha lite mer kött på benen då jag har bokat på onsdag hos ortopeden.

Lockzi
2009-03-04, 15:48
Nu har jag vart hos ortopeden vilket var ett skämt...

Dyraste 750 kronorna i mitt liv (gick privat).
Han tittade lite och böjde lite och konstaterar detta:

1. Jag får acceptera att det gör ont
2. Detta är ett vanligt problem och att det knakar och gör ont är vanligt.

Det hela tog 8 minuter.
Vilket skämt...