handdator

Visa fullständig version : Blocket-problem


shape
2009-02-26, 18:40
Hej, sitter en del på blocket och letar fynd, främst inom elektronik.
På senare tid har jag letat en del efter ps3 och en bra platt tv till ett lagom pressat pris, jag har vid skrivandets stund ringt, sms:at och e-mailat på 4 annonser varpå ingen har svarat på något av kontaktsätten, märk då att jag oftast varit 20-60 min att ringa efter annonsstarten. 3-av de fyra annonserna har uppget minst 2 telefonnummer exkl. email och dessa har jag då ringt febrilt eftersom jag gärna vill köpa deras väldigt nedsatta (även för beg) pris för varan. Varför svarar dem inte? Är det inte skumt när jag på två annonser ringt nästan direkt efter annonstart och kontinuerligt i en del dag, ibland två (med jämna mellanrum förstås).

Är det något jag missat måntro? Vill dem inte få deras varor sålda, varför är flera av de väldigt billiga annonsernas telefoner avstängda under en hel dag from annonsstarten, eller längre när det står ring helst, ring snabbt, först till kvar.*grr27*

ceejay
2009-02-26, 19:24
Förmodligen är dom dumma i huvet.

Zakath
2009-02-26, 19:42
Någon som köpte snabbare och sen blev de nedringda kanske?

MasterChief
2009-02-26, 19:45
Någon som köpte snabbare och sen blev de nedringda kanske?

+1

Är något ett fynd på Blocket försvinner det snabbt. Riktigt snabbt. Sen har de väl inte orkat ta bort annonsen och svarar inte om det är okända som ringer.

Jorgen
2009-02-26, 19:53
Förmodligen är dom dumma i huvet.

Hur tänkte du här?

Grelle-
2009-02-26, 20:08
De kanske sysslar med bluffannonsering i syfte att sänka priserna till deras eget köp? Kanske inte så vanligt på "billig" elektronik men förekommer nog bland bilannonseringen.

Alternativt skoja med polaren, billigast på blocket kan lätt göra att någon verkar populär...

hahavaffan
2009-02-26, 20:34
Hur tänkte du här?Lägger man ut en annons, och sen inte svarar har man kanske inte alla hönsen hemma. Men så finns det ju 10000 olika faktorer som spelar in, så det är ju omöjligt för oss här att säga vad som är fel, varför dom inte svarar på shapes desperata samtal :MrT:

Currenthill
2009-02-26, 20:47
Jag har samma erfarenhet från den senaste tiden. Har försökt köpa mig lite dataprylar från Blocket. Men får inga svar när jag försöker kontakta säljarna. Annonserna däremot ligger kvar vecka efter vecka... :confused:

Mycket förvirrande, själva anledningen till att annonsera på blocket torde ju vara ett genomföra en försäljning? *screwy*