handdator

Visa fullständig version : Brachoradialis och cortison?


gleipner
2009-02-25, 21:02
Jag har under c:a 2 månaders tid haft stora problem med (som jag tror) brachoradialis. I höstas lade jag ner extra mkt krut på biceps samt triceps och det gillade inte underarmen. Under hela detta året har jag fått råd av en sjukgymnast att hålla ett bredare grepp vid latsdrag än normalt (det smärtar vid trad latsdrag samt bicepsövningar främst), samt att vila från bicepsövningar helt, samtidigt som jag dagligen har stretchat underarmsflexorer samt stretchat B-radialis som biceps-stretch fast med semipronerat läge för handen istället för handryggen nedåt. Har även haft på Voltarensalva 10 dagar på raken över området ca 2-3 cm nedanför armveckets mitt "inne i armen", där det smärtar som mest.
Nu har jag provat att curla biceps med hantlar med lätta vikter men det känns fortfarande en hel del den sista tredjedelen av rörelsen i kontraktionen.
Jag har egna funderingar på cortisoninjektion men innan jag hör mig för så kanske någon här har något förslag?
Sjukgymnast, Guddi, Obesogen mfl? Hjääälp.

gleipner
2009-02-26, 22:01
*Bump*
Ingen?
Även andra inte lika utbildade får komma med tips. Bara man vet vad man snackar om, eller om man haft liknande problem själv.
Jag ser faktiskt ingen annan utväg än cortison eftersom jag gjort det jag kunnat.

gleipner
2009-03-04, 21:26
Sista bumpen:(

obesogen
2009-03-04, 23:18
Sista bumpen:(

Ta kontakt med sjukgymnasten igen för en ny bedömning. En kortisoninjektion låter inte som någon bra idé.

Tomas W
2009-03-04, 23:19
Hur uppkom smärtan, var det som ett "hugg" eller kom den mer smygande? Var mer exakt gör det ont? Kan du visa på en bild eller liknade?

gleipner
2009-03-05, 20:21
Hur uppkom smärtan, var det som ett "hugg" eller kom den mer smygande? Var mer exakt gör det ont? Kan du visa på en bild eller liknade?

Den kom smygande. I kombination som sagt med en utökad dos biceps och tricepsträning.
Hela tiden har värken varit värst i området jag beskrev i första inlägget. Kan tyvärr inte klistra någon bild men det är som sagt ca 1-2 cm nedanför armvecket "inne i armen" ungefär över radius precis där brachoradialis "löper".
För några dagar sedan så kunde jag köra lätt stångcurl i dragmaskin med 12 reppare låg vikt, det kändes hyfsat.. men är nog inte riktigt bra än men kanske till slut på bättringsvägen.
Varken stretch eller voltarensalva hjälpte innan dess.
Tack iaf:)