handdator

Visa fullständig version : Virtargo sorterna.


göste2009
2009-02-25, 18:18
1.Virtargo Electrolyte
2.Virtargo Carbloader
3.Virtargo Creatine

Vilken är bäst om man ska konditionsträna?
Hur fungerar Virtargo, är det en preworkout produkt lr fungerar den som en powerrade dvs typ dricka lite när som xD
Någon som har testat?

:n00b:ike*uppdate*:mallan::cheers:

MrBulk
2009-02-25, 18:52
Electrolyten är bäst som sportdryck, carboloader är bäst om man ska späda på dagens mängd av kolhydrater (elektrolyten funkar där med men blir aningen lite dyrare).
Creatin vet jag inte riktigt, kanske i gainern och/el pre-drink.

machine gun
2009-02-25, 18:59
Det har kommit någon sort som även innehåller lite protein. Vissa studier har visat på att det kan vara fördelaktigt under uthållighetsarbete.

Det enda dåliga med Vitargo är, enligt mig, smaken och priset.

z_bumbi
2009-02-25, 19:15
Vilken typ av konditionsträning?

Triathleten
2009-02-25, 20:04
Jag använder själv Vitargos produkter och jag är väldigt nöjd med dem. Brukar ta carboloader efter tränings pass blandat med protein och deras bars under långa pass och tävlingar.

göste2009
2009-02-26, 20:39
Vilken typ av konditionsträning?

Hade tänkt mig 5-10km löpning :)

göste2009
2009-02-26, 20:43
Det har kommit någon sort som även innehåller lite protein. Vissa studier har visat på att det kan vara fördelaktigt under uthållighetsarbete.

Det enda dåliga med Vitargo är, enligt mig, smaken och priset.

Vad heter den sorten?
Kan hålla med om priset, 599kr för 2kg..

King Grub
2009-02-26, 20:45
Hade tänkt mig 5-10km löpning :)

Efter så lite behövs inget annat än vanlig kolhydratrik mat.

Inget fel med Vitargo då heller, men då har det ingen speciell betydelse. Möjligen om du skall träna benmusklerna på något sätt igen inom loppet av några timmar.

Och man behöver inte kolhydratladda alls inför så korta lopp.

göste2009
2009-02-26, 21:03
Efter så lite behövs inget annat än vanlig kolhydratrik mat.
TY!!

Och man behöver inte kolhydratladda alls inför så korta lopp.
Vill inte missförstå dig men presterar man inte bättre om man kolleladdar innan?
Har faktiskt ingen koll på läget, antar bara det.

Sverker
2009-02-27, 07:24
5 - 10 km borde du kunna springa utan att tömma glykogenlagren och gå in i väggen..
När du närmar dig 90 minuter eller mer i högt tempo kanske du skulle börja fundera på bränslet. Då ökar risken att glykogenlagren förbrukas. Desto högre tempo i löpningen desto större andel av energin kommer att utgöras av kolhydrater.

Eddie Vedder
2009-02-27, 07:28
Vill inte missförstå dig men presterar man inte bättre om man kolleladdar innan?
Har faktiskt ingen koll på läget, antar bara det.

Snälla använd inte ord som kollisar, protte, mellis o.s.v.:D

Nejdå, skämt åsido.;) Att kolhydratladda inför så korta distanser är nog ganska odugligt. Kroppen blir tung och man fyller på med en massa kolhydrater som ändå inte kommer förbrukas under den aktiviteten.

En kolhydratladdning är av värde då aktiviteten faktiskt riskerar tömma depåerna. Själv skulle jag aldrig kolhydratladda under marathondistans. Inför Lidingöloppet var det väl en viss laddning men fortfarande inte kolhydratladdning i dess "klassiska" form. Jag var hos släktingar i Stockholm kvällen innan och käkade massa paj helt enkelt.:D

göste2009
2009-02-27, 13:44
Ok tack sverker y Eddie !