handdator

Visa fullständig version : osymetriska ben


Jonesss
2009-02-24, 22:21
Snabb fråga borde jag minska på min lårträning eller?
Mvh Jones

Nonamenoshame
2009-02-24, 22:23
Hade varit en fördel om du ger oss en bild på övredelen av kroppen då det är lättare att se hur de ligger till mot den övriga kroppen.

Jure
2009-02-24, 22:23
Nej, men öka vadträningen.

Jonesss
2009-02-24, 22:27
kan inte direkt posera.

Jo tycker jag tränar dem ganska hårt ändå men kör kanske för få övnignar.

Kimball
2009-02-24, 22:28
Nej, men öka vadträningen.

Eller så får han slå sin mor och far för att han fick bättre anlag för lår än vader.

Matthew_90
2009-02-24, 22:34
I mitt fall, självklart. De klubborna kan inte va lätta att få ner i ett par jeans?

Chrillee
2009-02-24, 22:40
Schysst fysik överlag, men väldigt bra ben! Men högra ser större ut än det vänstra, var det inte det du menade med osymetriska ben?

Jonesss
2009-02-24, 22:42
menade både att de inte var lika stora men också att de var större än resten av min kropp..
Fast har det problemet med mina bröst med vänstar är större än högra :/
känns inte riktigt bra
och tackar

radacci
2009-02-24, 23:26
kroppen är osymetrisk.
så är det :)
kolla på höger/vänster sida på alla kropsdelar, o du ser at det är osymetriskt överallt.

träna mer på övriga kroppen, eller minska träning på låren...kanske? :)

Jure
2009-02-24, 23:31
Eller så får han slå sin mor och far för att han fick bättre anlag för lår än vader.

Ah, det klassiska "skyllapågenerna" Jag tycker fortfarande han kan öka vadträningen, även låren kan få sig mer pisk ( efter sett helkroppsbilderna)

NikoLei
2009-02-24, 23:32
Bra gener på lår *drool* Däremot skulle jag börja köra vader om du inte gör det.

Angående att ena sidan av kroppens muskulatur är större än den andra, det är inte alls ovanligt, det är bara köra på och köra "vanliga" pass så brukar det jämna ut sig *flex*

Lycka till med träningen!

Jonesss
2009-02-24, 23:34
Ska öka vadträningen och se om jag kan orka träna resten av kroppen lite hårdare, fast kör bara 3 benövningar en gång i veckan så vill inte minska på dem alls.
kör bara 3x10 framsida 3x10 baksida och en 3x10pressövning det är allt,
och sedan tränar jag 1-2 övningar vader.

ceejay
2009-02-25, 00:41
Vader är inte det lättaste att få resultat på :E It is proven

akerstrom
2009-02-25, 09:53
Vad mäter låren?

The Draf
2009-02-25, 09:54
Hrm, det heter assymetrisk, angående din träning skulle jag satsa på styrka istället. Köra bara knäböj och komplementövningar i lågreps.

z_bumbi
2009-02-25, 10:03
Om du ska göra några förändringar beror ju på vilka mål du har.

Vill du bli stor så fortsätt köra ben som du gör nu (iofs vore mer baksida och vader kanske inte fel?) och om några år så gissar jag att kroppen har jämnat ut sig. Drar du ner på benträningen idag så kommer du att ångra dig senare.

Vill du bli stark så är det också ganska klart att du ska fortsätta köra ben minst lika målinriktat som något annat.

Har du andra mål så anpassa träningen efter det.

mr ruhl
2009-02-25, 11:07
jag är en sån som tycker om grova ben så jag kanske har en annan syn på det hela, tycker inte alls att dom var särskilt grova och inte vet jag om dom var så mycket grövre än överkroppen..men somsagt, jag kanske är lite skadad?

Rahf
2009-02-25, 11:11
jag är en sån som tycker om grova ben så jag kanske har en annan syn på det hela, tycker inte alls att dom var särskilt grova och inte vet jag om dom var så mycket grövre än överkroppen..men somsagt, jag kanske är lite skadad?

Jag tror att du är lite skadad :D.

Det ser inte konstigt ut någonstans. Små vader och vältränade ben i princip. Jag tycker du ska kolla på Bumbis förslag och fundera utefter det.

Jonesss
2009-02-25, 11:39
någon cm ovanför knäskålen är de 38cm och på det tjockaste stället är de ganska exakt 60 cm

mr ruhl
2009-02-25, 15:23
Jag tror att du är lite skadad :D.

Det ser inte konstigt ut någonstans. Små vader och vältränade ben i princip. Jag tycker du ska kolla på Bumbis förslag och fundera utefter det.

hahaha ja jag är nog kanske det=) men 60cm är ju inte så jättestort egentligen, men smaken är som baken, jag gillar stora ben och andra gör inte det..

Piranha
2009-02-25, 15:47
Nej du bör inte minska på benträningen i mitt tycke.

Jag ser heller inget symmetriproblem på benen höger jmfr med vänster, däremot vaderna matchar inte låren.

Pepz
2009-02-25, 15:51
var stolt över låren!
anti-disco ftw!

Piranha
2009-02-25, 15:54
hahaha ja jag är nog kanske det=) men 60cm är ju inte så jättestort egentligen, men smaken är som baken, jag gillar stora ben och andra gör inte det..

Ja lyssna på farbror Ruhl här, han ser själv ut som en stubbe, and loving it :thumbup:

Detective
2009-02-25, 15:56
Jag ser inget problem i det :S Tycker det ser bra ut

mr ruhl
2009-02-25, 18:50
Ja lyssna på farbror Ruhl här, han ser själv ut som en stubbe, and loving it :thumbup:

hahahaha :thumbup:

spange
2009-02-25, 19:02
Ah, det klassiska "skyllapågenerna" Jag tycker fortfarande han kan öka vadträningen, även låren kan få sig mer pisk ( efter sett helkroppsbilderna)

det finns flera trådar som behandlar detta. det finns utförliga studier gjorda som visar att proteinsyntesen i just vaderna inte påverkas signifikant (eller öht) av styrketräning. vadernas uppbyggnad skiljer sig mycket från de flesta andra muskler.
jag skulle testa att söka. king grub har gjort någon tråd om detta har jag för mig.

z_bumbi
2009-02-25, 19:17
det finns flera trådar som behandlar detta. det finns utförliga studier gjorda som visar att proteinsyntesen i just vaderna inte påverkas signifikant (eller öht) av styrketräning. vadernas uppbyggnad skiljer sig mycket från de flesta andra muskler.
jag skulle testa att söka. king grub har gjort någon tråd om detta har jag för mig.

Så särskilt utförlig är nu inte studien och tills det kommer en studie som är det så skulle jag vänta med att dra några sådana slutsatser.

Rahf
2009-02-25, 21:03
hahaha ja jag är nog kanske det=) men 60cm är ju inte så jättestort egentligen, men smaken är som baken, jag gillar stora ben och andra gör inte det..

Alla har vi ju olika referenser och målbilder :D.

Lillebror
2009-02-25, 21:26
Nej, men öka vadträningen.

Källa på att vadträning ökar vadvolym?

Sök på vader så hittare du en studie grubben postade om att väldigt få personer får utökad vadvolym av träning.

radacci
2009-02-25, 21:54
fixa större vader bara, så jämnar det ut sig :)
tycker annars att det ser bra ut.

kom ihåg, det är bara man själv som nojjar över sina fula delar :)
nu är din ena bröst muskel lite störra, så visa den när du vill brösta dig lite.
och den andra när du vill verka lite mer mjukis ;)

Jonesss
2009-02-25, 22:01
hahah
tack radacci fint sagt
jupp ska kämpa med vaderna så kommer nog tillbaka med några nya bilder när sommaren är nära

Jure
2009-02-25, 22:03
Källa på att vadträning ökar vadvolym?

Sök på vader så hittare du en studie grubben postade om att väldigt få personer får utökad vadvolym av träning.

Behöver jag verkligen en källa på att vadTRÄNING skulle öka volymen? Sa jag något om att han skulle öka den träningen på gymmet? Jag tycker personligen det är helt vanliga ben, rätt små i mitt tycke och ser inget hinder från att fortsätta köra på som vanligt.

b_andersson
2009-03-02, 08:39
Snabb fråga borde jag minska på min lårträning eller?
Mvh Jones

De ser riktigt fina ut! men prova att köra leg presses ifall du har den maskinen på gymet med ett ben, samt leg extensions. Har haft problem med min ena axel för jag ofta körde med stång. Men blev bättre då jag startade köra med hantlar.

Lycka till! *flex*

Jonesss
2009-03-02, 13:20
tackar
kör leg extensions och ibland leg presses men kör med båda benen samtidigt, men ska helt klart prova köra det med ett ben itaget.

Robel2008
2009-03-13, 13:19
kan bete er hur som helst. Snart kommer moderatorspiskan att vina. Och då kommer din virtuella stjärt att randas likt i en BDSM-film."

Wintermute
2009-03-13, 13:44
Källa på att vadträning ökar vadvolym?

Sök på vader så hittare du en studie grubben postade om att väldigt få personer får utökad vadvolym av träning.
Fast om du inte tränar dem, hur skall de då växa?

malkin
2009-03-18, 23:06
Fast om du inte tränar dem, hur skall de då växa?

Implantat, typ.