handdator

Visa fullständig version : Deklarera whey+rage?


Mr.Sjöborg
2009-02-22, 22:34
Tja alla!

Ska åka till gran canaria imorn(jag vet lite sent ute:P) och tänkte kanske dra något pass där nere så tar med mig ragen och protein pulvret.

Ragen har jag i vanliga burken(öppnad) och whey i en vanlig ''matlåda'', då jag inte vill släpa med mig 3kg hinken.

Någon som vet om man måste deklarera det? och i sånna fall vart kan man få tag på formulär?

Vill inte ha svar som.....jaa jag flög med tio påsar pulver i stjärten men dom märkte inte så de är bara att köra och jag e så cool som gjorde de, utan jag vill ha RIKTIGA svar som berättar hur reglerna egentligen är.

MVH

Fredde

WHITEFOLKS
2009-02-22, 22:36
Du kan nog ta med de i vilken förpackning du vill, originalförpackning är givetvis bäst. Du behöver inte deklarera något och det ska inte vara några problem.

Exdiaq
2009-02-22, 22:37
Om du ska köra 2-3 pass, är det då värt risken att tullen inte gillar det du har med dig och du får sitta ett antal timmar på flygplatsen?

Köp ett paket mjölk och en redbull där nere istället.

Mr.Sjöborg
2009-02-22, 23:01
Om du ska köra 2-3 pass, är det då värt risken att tullen inte gillar det du har med dig och du får sitta ett antal timmar på flygplatsen?

Köp ett paket mjölk och en redbull där nere istället.

Jo det är sant, dock skönare med pulvret:P

Någon som vet vart man får tag på deklarations formulär?
Så man kan fylla i och ta med för att vara på den säkra sidan;)

Pepparkakssmurfen
2009-02-22, 23:05
Jo det är sant, dock skönare med pulvret:P

Någon som vet vart man får tag på deklarations formulär?
Så man kan fylla i och ta med för att vara på den säkra sidan;)


Men vad kan hända om de upptäcker prottepulvret i tullen?
De tror att det är amfetamin och skickar dig till guantanamo?

Rahf
2009-02-22, 23:07
Men vad kan hända om de upptäcker prottepulvret i tullen?
De tror att det är amfetamin och skickar dig till guantanamo?

Efter ett test så visar det sig att ämnet inte är amfetamin och vips så är man på fri fot igen. Samtidigt så tror de nog inte att någon är dum nog att transportera knark fullt synligt i sin väska, så det blir nog en snabbare utfrågning eller i värsta fall en kvarhållning för tester.

Pepparkakssmurfen
2009-02-22, 23:10
Efter ett test så visar det sig att ämnet inte är amfetamin och vips så är man på fri fot igen. Samtidigt så tror de nog inte att någon är dum nog att transportera knark fullt synligt i sin väska, så det blir nog en snabbare utfrågning eller i värsta fall en kvarhållning för tester.

ok.

Floddan
2009-02-22, 23:16
Du kan ju portionera ut kosttillskottet i zip-lock-påsar så och knö ner bland kläder (gömma i ett par strumpor kanske?) så blir risken mindre att du blir tullad.

Eller så kan du skita i att ta med dig kosttillskott på semesten.. skärp dig.

tjabon
2009-02-22, 23:41
Köp tonfisk och keso i din lokala Supermarket istället....:)

birra_peroni
2009-02-23, 11:22
Men vad kan hända om de upptäcker prottepulvret i tullen?
De tror att det är amfetamin och skickar dig till guantanamo?

hahah "de tror att det är amfetamin" schyssta tullvakter det måste vara :D